Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Effect en bijwerkingen alprazolam
Moderator: moderatorteam
- kipo
- Zeer actief
Re: Effect en bijwerkingen alprazolam
En toen kon ik niet verder...
Maar goed, ineens is Leiden in last en gaat iedereen zich braaf aan de wet houden. Dierenartsen van de gedrags kliniek hebben ineens ook hun aanbevelingen van websites weggehaald of aangepast, de apotheek van de faculteit diergeneeskunde had een bijsluiter voor alprazolam online, ook weg.
Briljante timing en volkomen hypocriet.
Maar goed, ineens is Leiden in last en gaat iedereen zich braaf aan de wet houden. Dierenartsen van de gedrags kliniek hebben ineens ook hun aanbevelingen van websites weggehaald of aangepast, de apotheek van de faculteit diergeneeskunde had een bijsluiter voor alprazolam online, ook weg.
- kipo
- Zeer actief
België, toch?-Saskia- schreef:Hier probleemloos een nieuwe doos voorgeschreven gekregen, mijn DA zei helemaal niets over een nieuw middel.
Nadeel is alleen dat Frank er dit jaar wat anders op reageert. Normaal wordt hij er brutaal en wat suf van, gisteren werd het brutaal en hyper![]()
Kan ook zijn omdat ie vanwege een blessure en de bijbehorende verplichte rust sowieso nerveuzer is nu maar mother of god, ik had zelf bijna de rest van de doos nodig.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
kipo schreef:Dat heeft niks te maken met druk van een farmaceut en alles met de wet dieren. Als er een middel geregistreerd is voor (in dit geval vuurwerk-) angst bij hond en of kat, dan móet dat middel voorgeschreven worden. Pas als er gegronde bezwaren zijn om dat middel bij een individu niet te gebruiken mag er voor iets anders worden gekozen en daar zijn ook weer strikte richtlijnen voor.
Het hypocriete is alleen dat er al sinds mei 2015 een middel geregistreerd is voor vuurwerkangst en dús mag alprazolam al sinds toen niet meer voorgeschreven worden. Dit jaar - en dan ook nog tegen het einde van het jaar- heeft de beroepsvereniging ineens contact gezocht met de controlerende instantie en gevraagd hoe die laatste omgaat met het gebruik van middelen tegen vuurwerk. Het antwoord was: daar bemoeien wij ons in principe niet mee, maar niet- vergunde middelen voorschrijven is altijd al in strijd met de wet en daar kunnen wij sancties op uitdelen.
Maar door wie komt het dat het nu ineens uit het niets dan gehandhaafd wordt? Door die beroepsgroep?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik snap niet zo dat da nu ineens zo braaf zijn dan. Ze wisten dan toch al sinds 2015 dat er sancties op stonden? Of zijn ze nu ineens extra gewaarschuwd?
- kipo
- Zeer actief
Nou... nu ineens staat dat statement daar zwart op wit. In principe zouden alle dierenartsen dat allang moeten weten dat het niet mag en de mogelijkheid dat daar een sanctie op volgt is ook niet nieuw. Maar ik denk dat niemand daar bij stil gestaan heeft en als er vanuit de knmvd geen vragen waren gesteld, had er nu nog steeds niemand bij stil gestaan, vermoed ik zomaar.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Okee. Maar dat er nu ineens vragen gesteld worden door de KMVD klinkt niet als vanuit "het beste voor de gezelschapsdieren" dat riekt toch wel een tikkeltje naar farmaceutische industrie. Aangezien het gros van de dierenartsen blijkbaar tot nu toe vonden dat alprazolam te verkiezen is boven Pexion en Sileo.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik heb het nog gekregen gelukkig!
Niets van gehoord ook, dat het er uit zou gaan bij de dierenarts.
Niets van gehoord ook, dat het er uit zou gaan bij de dierenarts.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
kipo schreef:Dat heeft niks te maken met druk van een farmaceut en alles met de wet dieren. Als er een middel geregistreerd is voor (in dit geval vuurwerk-) angst bij hond en of kat, dan móet dat middel voorgeschreven worden. Pas als er gegronde bezwaren zijn om dat middel bij een individu niet te gebruiken mag er voor iets anders worden gekozen en daar zijn ook weer strikte richtlijnen voor.
Het hypocriete is alleen dat er al sinds mei 2015 een middel geregistreerd is voor vuurwerkangst en dús mag alprazolam al sinds toen niet meer voorgeschreven worden. Dit jaar - en dan ook nog tegen het einde van het jaar- heeft de beroepsvereniging ineens contact gezocht met de controlerende instantie en gevraagd hoe die laatste omgaat met het gebruik van middelen tegen vuurwerk. Het antwoord was: daar bemoeien wij ons in principe niet mee, maar niet- vergunde middelen voorschrijven is altijd al in strijd met de wet en daar kunnen wij sancties op uitdelen.
En nu is Leiden in last en gaat iedereen zich ineens
Dat hoorde ik jaren geleden ook al over fenobarbital.
Sinds er phenoral op de markt is (speciaal voor huisdieren en twee keer zo duur
) mag het algemene middel niet meer worden voorgeschreven.Waarom moet dat zo veel duurder zijn dan medicatie voor mensen?
- kipo
- Zeer actief
In het geval van phenoral is dat omdat fenobarbital (de werkzame stof) al zo oud is als de weg naar Rome...... humaan bestaat dat product en die registratie dus ook al zo lang dat alle kosten daarvan al ruim zijn terugverdiend. Voor dieren moet een heel nieuwe registratie worden aangevraagd en dat gaat gepaard met enorme kosten, vooral aan onderzoek.
Die kosten moeten terugverdiend worden (en er zijn minder honden en katten dan mensen).
Die kosten moeten terugverdiend worden (en er zijn minder honden en katten dan mensen).
-
korthaar
- Zeer actief
Een nieuw molekuultje om octrooi aan te kunnen vragen betekent kassa.
Zo zaligmakend is het verder allemaal niet.
Zo zaligmakend is het verder allemaal niet.
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Pixie wordt heel vrolijk, beetje brutaal, vrij, knuffelig en minder angstig.
Kai vindt het niks als zij alprazolam krijgt. Normaal is hij degene die zijn zusje in haar nek springt en gaat klieren, heeft zij alprazolam gehad, dan begint zij.. en dát bevalt King Kai niet zo...
Kai vindt het niks als zij alprazolam krijgt. Normaal is hij degene die zijn zusje in haar nek springt en gaat klieren, heeft zij alprazolam gehad, dan begint zij.. en dát bevalt King Kai niet zo...

- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
- Aantal honden: 2
Dierenarts vertelde mij wel dat er een nieuw middel was, maar vroeg me ook of ik tevreden was met de werking van de alprozalam. En omdat ik dat soort van ben, heeft ze me aangeraden dat gewoon te blijven gebruiken met oud en nieuw
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Jion schreef:Ben je niet bang voor verslaving als je het zo lang gebruikt? Of is hij zo angstig dat je weinig andere keus hebt dan het zo langdurig te gebruiken?
Oh even voor de duidelijkheid, ik gebruik het niet om hem rustig te houden voor zijn blessure hoor.
Hij krijgt het maar twee à drie dagen per jaar, met carnaval, kerst en nieuwjaar, dat zijn de enige dagen waarop er hier geknald wordt

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
kipo schreef:En toen kon ik niet verder...
Ik zie de bijsluiter nog gewoon staan.

- Rebble
- Zeer actief
Ik ben net wezen halen en zoals ik verwacht had kreeg ik het nog mee. De assistente vroeg wel na bij de da of ze nog mocht meegeven. De da gaf aan het dit jaar nog wel te doen en de evt. boete voor lief te nemen maar dat het volgend jaar waarschijnlijk niet meer zo meegegeven zou worden. Bedankt voor de hint, doe er maar 12 ipv 6
het jaar daarop zien we wel weer. Misschien dan niet eens meer nodig.

- Simone-H
- Zeer actief
Ik ben vanmorgen ook wezen halen, maar kreeg het niet.
Heb nu Pexion. Als blijlt dat Pepper hier niet goed op reageert, mag ik dat de volgende keer melden en dat is dan een goeie reden om wel weer Alprazolam te geven.
Heb nu Pexion. Als blijlt dat Pepper hier niet goed op reageert, mag ik dat de volgende keer melden en dat is dan een goeie reden om wel weer Alprazolam te geven.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Simone-H schreef:Ik ben vanmorgen ook wezen halen, maar kreeg het niet.
Pexion is een anti-epileptica middel. Dat is toch een compleet ander middel dan Alprazolam?!

-
-Saskia-
- Zeer actief
Hier krijg ik het niet eens mee per stuk of strip. Nu zit met een doos van 60 x 1mg 

- Maartje
- Zeer actief
-Saskia- schreef:Hier krijg ik het niet eens mee per stuk of strip. Nu zit met een doos van 60 x 1mg
Jammer dat je zo ver weg zit, anders had ik er graag een stuk of 3 van je overgenomen

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Hilly45 schreef:Simone-H schreef:Ik ben vanmorgen ook wezen halen, maar kreeg het niet.
Pexion is een anti-epileptica middel. Dat is toch een compleet ander middel dan Alprazolam?!
En heel vreemd dat dat middel dan in Utrecht weer niet genoemd wordt.

- kipo
- Zeer actief
Nee, dat mag nog steeds niet. Pexion en Sileo zijn geregistreerd voor behandeling van vuurwerk- angst bij honden. Pas als die ofwel bij en individuele hond niet werken ofwel er gegronde bezwaren zijn om die niet te gebruiken, dan mag alprazolam voorgeschreven worden.Jion schreef:Is het dan geen idee om je dierenarts nog eens te bellen (of gewoon een andere dierenarts) en uit te leggen dat je hond echt doodsangsten heeft bij vuurwerk? Want bij extreme angst mogen ze het wel nog gewoon voorschrijven begrijp ik.
- kipo
- Zeer actief
Pemba schreef:
En heel vreemd dat dat middel dan in Utrecht weer niet genoemd wordt.
Dat komt omdat die registratie voor angst nog vrij nieuw is.
- kipo
- Zeer actief
Fijn!Jion schreef:Toen ik het woord doodsangst erin gooide, vond mijn DA het gegrond genoeg.
- Maartje
- Zeer actief
Jion schreef:Is het dan geen idee om je dierenarts nog eens te bellen (of gewoon een andere dierenarts) en uit te leggen dat je hond echt doodsangsten heeft bij vuurwerk? Want bij extreme angst mogen ze het wel nog gewoon voorschrijven begrijp ik.
Heb al wat rond gebeld, zonde succes. En het is natuurlijk best mogelijk dat Pexion voldoende werkt, dus snap wel dat ik dat nu krijg. Maar van Alprazolam weet ik dat zeker. En dat gokken vind ik maar niets.
Ik ga daarom toch maar wat voorzorgsmaatregelen nemen. Het wordt niet heel erg koud, dus ik ga denk ik maar kamperen om de ergste herrie te ontlopen. Hopelijk valt het zo verder mee. En werkt het niet dan kan ik volgend jaar igg de discussie aangaan.
-
-Saskia-
- Zeer actief
Maartje schreef:Jammer dat je zo ver weg zit, anders had ik er graag een stuk of 3 van je overgenomen
Ik had ze graag naar je opgestuurd maar ik heb zo mijn twijfels of ze wel op tijd aankomen

- Zamunda
- Zeer actief
kipo schreef:Nee, dat mag nog steeds niet. Pexion en Sileo zijn geregistreerd voor behandeling van vuurwerk- angst bij honden. Pas als die ofwel bij en individuele hond niet werken ofwel er gegronde bezwaren zijn om die niet te gebruiken, dan mag alprazolam voorgeschreven worden.Jion schreef:Is het dan geen idee om je dierenarts nog eens te bellen (of gewoon een andere dierenarts) en uit te leggen dat je hond echt doodsangsten heeft bij vuurwerk? Want bij extreme angst mogen ze het wel nog gewoon voorschrijven begrijp ik.
Je kunt denk ik wel aangeven dat je het al gegeven hebt (moet je het natuurlijk wel eerst daadwerkelijk gehaald hebben) omdat er al vuurwerk afgestoken werd en het niet hielp? Dan zou je voor deze oud en nieuw de alprazolam kunnen krijgen lijkt me.
Ik geloof dat ik dat zou doen als ik wist dat mijn hond het nodig heeft.
- kipo
- Zeer actief
Ja, dan wel.Zamunda schreef:kipo schreef:Nee, dat mag nog steeds niet. Pexion en Sileo zijn geregistreerd voor behandeling van vuurwerk- angst bij honden. Pas als die ofwel bij en individuele hond niet werken ofwel er gegronde bezwaren zijn om die niet te gebruiken, dan mag alprazolam voorgeschreven worden.Jion schreef:Is het dan geen idee om je dierenarts nog eens te bellen (of gewoon een andere dierenarts) en uit te leggen dat je hond echt doodsangsten heeft bij vuurwerk? Want bij extreme angst mogen ze het wel nog gewoon voorschrijven begrijp ik.
Je kunt denk ik wel aangeven dat je het al gegeven hebt (moet je het natuurlijk wel eerst daadwerkelijk gehaald hebben) omdat er al vuurwerk afgestoken werd en het niet hielp? Dan zou je voor deze oud en nieuw de alprazolam kunnen krijgen lijkt me.
Ik geloof dat ik dat zou doen als ik wist dat mijn hond het nodig heeft.
De timing is gewoon beroerd. Ik heb voor Aura nog alprazolam van vorig jaar, maar ik heb ook pexion gehaald. Eens zien wat dat doet, het zou best fijn zijn als dat ook werkt, pexion is namelijk veel minder belastend voor de lever en mag wel langer gegeven worden.
- Zamunda
- Zeer actief
kipo schreef:Ja, dan wel.
De timing is gewoon beroerd. Ik heb voor Aura nog alprazolam van vorig jaar, maar ik heb ook pexion gehaald. Eens zien wat dat doet, het zou best fijn zijn als dat ook werkt, pexion is namelijk veel minder belastend voor de lever en mag wel langer gegeven worden.
De timing is inderdaad zeer ongelukkig om het maar zacht uit te drukken. Maar ik zou het echt zo doen en ik zou de pexion ook geven trouwens als er nog een ander moment dan 31 december is waarop vuurwerk afgestoken wordt. Werkt het dan is dat mooi, werkt het niet dan heb ik de alprazolam alvast achter de hand.
Dus vandaag achter de pexion aan, morgen zeggen dat het niet gewerkt heeft en alprazolam halen en daarna een moment uitzoeken om te kijken wat die pexion daadwerkelijk doet.
- Simone-H
- Zeer actief
Ik heb wel mijn best gedaan Alprazolam te krijgen.
Aan de andere kant is het wel zo dat als Pepper hier ook goed op reageert ben ik in het vervolg van het gedoe, wel of geen Alprazolam of Pexion, af.
Werkt dit voor haar niet goed kan ik de volgende keer wel om Alprazolam vragen.
Voor je weet of iets werkt, of niet, zal je het toch moeten uitproberen. Dat is met medicijnen voor de mens ook zo. Moet je soms ook een paar dingen proberen voor je dat hebt wat voor jou goed werkt.
Aan de andere kant is het wel zo dat als Pepper hier ook goed op reageert ben ik in het vervolg van het gedoe, wel of geen Alprazolam of Pexion, af.
Werkt dit voor haar niet goed kan ik de volgende keer wel om Alprazolam vragen.
Voor je weet of iets werkt, of niet, zal je het toch moeten uitproberen. Dat is met medicijnen voor de mens ook zo. Moet je soms ook een paar dingen proberen voor je dat hebt wat voor jou goed werkt.
Verander wat je niet kunt accepteren
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Ik kom het bij de eigen dierenarts wel krijgen maar alleen na consult. Dat ging alleen niet meer want wanneer ik terecht kon was ik alweer in Eindhoven. Uiteindelijk via via bij een andere kliniek terecht gekomen in Eindhoven, die wisten van niks en ik kon het gewoon komen halen.
Heb er meer dan genoeg van gehad. Ze begonnen wel over Sileo. Uiteindelijk ook maar meegenomen. Onder het mom, laat ik het maar proberen, ik heb nu iig Alprazolam als backup, ivm het te moeten proberen en dan zonder te zitten als het niet werkt.
Maar crisis! Dat is echt niet te doen. Het klinkt echt als iets voor relatief korte incidenten. Ja mag de dosis om de 2 uur geven. In 1 zon spuit van 20 euro zitten voor Duke slechts 3 doseringen in! Onbetaalbaar als ik daar 4 dagen mee vooruit moet!
Met Alprazolam begin ik de 29ste al met lage dosis en dan laatste dag van het jaar hoogste dosis en dan 1 januari afbouwen. . Dan is het te doen met hem.
Maar goed. Ik probeer het gewoon uit en laat mijn bevindingen in het nieuwjaar bij mijn eigen dierenarts wel even in het dossier vastleggen.
Wat een ellende dit gezeik. Dat bureacratische geneuzel. Waarom moet ik gaan experimenteren terwijl wat ik deed gewoon goed werkt! Gelukkig heb ik het nu, volgend jaar zien we weer verder.
Heb er meer dan genoeg van gehad. Ze begonnen wel over Sileo. Uiteindelijk ook maar meegenomen. Onder het mom, laat ik het maar proberen, ik heb nu iig Alprazolam als backup, ivm het te moeten proberen en dan zonder te zitten als het niet werkt.
Maar crisis! Dat is echt niet te doen. Het klinkt echt als iets voor relatief korte incidenten. Ja mag de dosis om de 2 uur geven. In 1 zon spuit van 20 euro zitten voor Duke slechts 3 doseringen in! Onbetaalbaar als ik daar 4 dagen mee vooruit moet!
Met Alprazolam begin ik de 29ste al met lage dosis en dan laatste dag van het jaar hoogste dosis en dan 1 januari afbouwen. . Dan is het te doen met hem.
Maar goed. Ik probeer het gewoon uit en laat mijn bevindingen in het nieuwjaar bij mijn eigen dierenarts wel even in het dossier vastleggen.
Wat een ellende dit gezeik. Dat bureacratische geneuzel. Waarom moet ik gaan experimenteren terwijl wat ik deed gewoon goed werkt! Gelukkig heb ik het nu, volgend jaar zien we weer verder.

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15