Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vuurwerkverbod :D

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Re: vuurwerkverbod :D

Ongelezen bericht door Caro »

Wat fijn!! Zou willen dat we dat hier ook hadden.
Afbeelding
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Zowel Genk als Tongeren mag 't wel :jank: M'n beestjes hebben nul schrik van vuurwerk, maar als ze een rotje naar zich gegooid gaan kunnen krijgen.. Tot nu heb ik nog niets gehoord gelukkig.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Nanna schreef:Dat het zich maar als een olievlek over Nederland mag uitbreiden. :E:
Misschien dat we iets voor de sociaal zwakkeren die heel darwinistisch wel willen knallen kunnen regelen. Dat ze bijvoorbeeld met zijn allen op een boot naar Texel gaan en elkaar daar de ogen en poten van het lijf af knallen :ok:
Dan hebben de gewone mensen tenminste even rust.
goed plan! Er schijnt voor Denemarken ook een onbewoond eilandje te zijn, mooie plek om te knallen :E:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik stel voor dat ze in een geluidsdichte bunker gaan zitten knallen, dat galmt lekker door. Hebben de dieren op de eilanden ook rust.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Nou, daar zou ik persoonlijk dan toch wel een beetje chagerijnig van worden. Ik ben geheel tegen knallen vóór oudjaarsavond (en dat is dus ook al gewoon verboden), maar om 12 uur wil ik toch wel gewoon om het even waar de straat op kunnen lopen en omringd zijn met vuurwerk overal. Dat is nou net het hele leuke van oud en nieuw. Die climax. Zonder die climax is het gewoon een avond als elke andere.
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Waar ik woon is het ook nog groen, maar het is een fractie van wat ik de randstad gewend was. :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

mijke schreef:Nou, daar zou ik persoonlijk dan toch wel een beetje chagerijnig van worden. Ik ben geheel tegen knallen vóór oudjaarsavond (en dat is dus ook al gewoon verboden), maar om 12 uur wil ik toch wel gewoon om het even waar de straat op kunnen lopen en omringd zijn met vuurwerk overal. Dat is nou net het hele leuke van oud en nieuw. Die climax. Zonder die climax is het gewoon een avond als elke andere.
Maar als je dat bij O&N vindt horen kan je naar een vuurwerkshow. Dat is waar men naartoe wil. Geen consumentenvuurwerk maar vuurwerkshows geregeld vanuit de gemeente.
Ik heb zelf niets met of tegen vuurwerk en de honden hebben er ook niets van, maar ik vind dat wel een goede oplossing. Ik kan echt wel genieten van wat siervuurwerk rond middernacht, maar daarvoor is er dan die vuurwerkshow. Dat iedereen, vaak wekenlang, rondloopt met vuurwerk dat de kracht heeft van een handgranaat, is gewoon een uit de hand gelopen iets. Het is ook niet echt te verdedigen vind ik. Elk jaar weer gewonden, incidenten, weggelopen huisdieren en schade aan woningen en auto's voor iets dat we traditie vinden. Terwijl dat nou net het hele punt is, het is geen traditie om zo zwaar mogelijk vuurwerk zo onverantwoord mogelijk af te steken. En da's wel een beetje wat er nu gebeurt.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Het valt me op dat het dit jaar hier rustiger is dan ooit. Vorig jaar viel het gelukkig ook mee. Er word eigenlijk nog maar amper geknald en de giga bommen blijven ook nog uit dit jaar. Moge het tot oudejaarsdag zo blijven!!! Ik gun iedereen zijn of haar vuurwerkpleziertje, maar ik gun het mezelf dat ik daarvan verschoont mag blijven tot oudejaarsavond... Ik vind (sier)vuurwerk namelijk heel mooi, maar niet WEKEN van tevoren....
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

mijke schreef:Nou, daar zou ik persoonlijk dan toch wel een beetje chagerijnig van worden. Ik ben geheel tegen knallen vóór oudjaarsavond (en dat is dus ook al gewoon verboden), maar om 12 uur wil ik toch wel gewoon om het even waar de straat op kunnen lopen en omringd zijn met vuurwerk overal. Dat is nou net het hele leuke van oud en nieuw. Die climax. Zonder die climax is het gewoon een avond als elke andere.
100% eens. Ik vind het ook leuk. Lekker om 12 uur naar buiten, genieten van het vuurwerk. Genieten van het plezier dat mensen hebben in het afsteken ervan. Alle mensen op straat een gelukkig nieuwjaar wensen. Even een praatje met de buren. Ik hou ervan.
Ik zou nooit naar een vuurwerkshow gaan, vind ik geen moer aan. Het is de sfeer en de ambiance van dat moment, met de mensen die je leuk vindt en met je buurtgenoten.
Dr mijmeren over het voorbije jaar. Heerlijk.
Gr. Aniek

Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Het is hier 's avonds al zo erg dat als Senghe lallende jongeren hoort hij naar huis wil omdat hij weet dat het vuurwerk daarna komt.
En het hele jaar elk weekend wakker gemaakt worden vuurwerk :ugh:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Budkes schreef:
100% eens. Ik vind het ook leuk. Lekker om 12 uur naar buiten, genieten van het vuurwerk. Genieten van het plezier dat mensen hebben in het afsteken ervan. Alle mensen op straat een gelukkig nieuwjaar wensen. Even een praatje met de buren. Ik hou ervan.
Ik zou nooit naar een vuurwerkshow gaan, vind ik geen moer aan. Het is de sfeer en de ambiance van dat moment, met de mensen die je leuk vindt en met je buurtgenoten.
Dat snap ik wel, maar denk je niet dat die sfeer dan gewoon verplaatst naar zo'n vuuwerkshow? Dan tref je je buren daar, of je loopt er samen naartoe en doet exact hetzelfde onder het genot van een glas champagne. Het enige dat anders is, is degene die het vuurwerk afsteekt :19:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Maeve schreef:
Budkes schreef:
Dat snap ik wel, maar denk je niet dat die sfeer dan gewoon verplaatst naar zo'n vuuwerkshow? Dan tref je je buren daar, of je loopt er samen naartoe en doet exact hetzelfde onder het genot van een glas champagne. Het enige dat anders is, is degene die het vuurwerk afsteekt :19:
Nee dat denk ik niet, want ik ga mijn honden niet alleen laten, de buren hun baby niet etc. etc. Ik wil die moeite ook niet nemen, wil gewoon voor mijn voordeur staan, een rondje door de straat maken , even steeds checken of de honden nog lekker liggen te ronken. Gewoon ongedwongen mijn eigen ding doen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Dennenappel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Eens, het hoort toch gewoon bij oudejaarsavond :cheer:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Van mij mag t. Ik kijk t nu al op tv dat is tenminste vuurwerk. Niet dat flutpotje van de Aldi wat 10 cm hoog komt. Ik zou ook liever een vuurwerkshow zien. Iedereen die t leuk vind kan daar heen en de rest kan lekker thuis blijven zonder t risico te lopen van vuurpijlen door je raam of erger.
Hier loopt ook niemand naar elkaar toe buiten. Her en der wordt wat afgestoken (levensgevaarlijk om je daar uberhaupt door te manouvreren) en thats it.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Nakisha schreef:Het valt me op dat het dit jaar hier rustiger is dan ooit. Vorig jaar viel het gelukkig ook mee. Er word eigenlijk nog maar amper geknald en de giga bommen blijven ook nog uit dit jaar. Moge het tot oudejaarsdag zo blijven!!! Ik gun iedereen zijn of haar vuurwerkpleziertje, maar ik gun het mezelf dat ik daarvan verschoont mag blijven tot oudejaarsavond... Ik vind (sier)vuurwerk namelijk heel mooi, maar niet WEKEN van tevoren....
Hier net zo, het wordt ieder jaar rustiger.
Zelf nu de Lidl hier al weken van dat lichte vuurwerk verkoopt blijft het opvallend rustig.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Budkes schreef:
Maeve schreef:
Budkes schreef:
Nee dat denk ik niet, want ik ga mijn honden niet alleen laten, de buren hun baby niet etc. etc. Ik wil die moeite ook niet nemen, wil gewoon voor mijn voordeur staan, een rondje door de straat maken , even steeds checken of de honden nog lekker liggen te ronken. Gewoon ongedwongen mijn eigen ding doen.
Heel fijn dat jouw honden liggen te ronken, maar je weet ook dat er daarvoor misschien wel net zoveel zijn, die in totale paniek raken en weet je, dan is er echt niet veel meer genieten aan oudejaarsavond. Ik wil ook graag ongedwongen mijn eigen ding doen, maar dat kan niet door dat idiote vuurwerk. Dat je nu niet weet of je überhaupt me je hond kunt gaan wandelen als er weer zo'n idioot is die vindt dat-ie stoer is om even iets af te steken. Nu, dan kan ik het verder vergeten met wandelen, want met een hond in totale paniek valt er niet te wandelen.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

vanmiddag nog 4 pubers platvoeten gescholden omdat ze in het enige uitlaatgebied in voorburg, vuurwerk aan het afsteken waren. ik heb ze vriendelijk doch dringend verzocht om die teringzooi bij hun moeder voor de deur af te steken en niet in een uitlaatgebied voor honden. ik heb gelukkig geen honden die het eng vinden in die zin dat ze angstig rond lopen, maar teun gaat bij elke klap vuurwerk blaffen. maar afsteken op 31 december vind ik wel genoeg.
Afbeelding
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Meneer Stapper geniet van vuurwerk afsteken en de voorpret. De kinderen staan met glunderden ogen en vinden het ook spannend "het vuurwerk". Het maakt voor mij/ ons dat de avond wat magisch krijgt. De honden blijven binnen. Die ene avond knallen moet kunnen. Uiteraard na het knallen met de bezem door de straat heen en het opruimen ( zie ik ook heel veel mensen doen en geeft ook wat gezelligs en saamhorigheid. In de buurt hoor je eerder wel wat vuurwerk maar dat is een goede vuurwerktraining en zodra ze de honden zien stoppen ze even en babbelen we wat en krijgen de honden een paar knuffels van die gasten. Echt tof. Zo jammer dat sommige mensen altijd problemen zien. Leven en laten leven. En dat gezeik ... is slecht voor het milieu, dat klopt maar dat is het leven zowiezo.
mijke
Zeer actief

Maeve schreef:
Maar als je dat bij O&N vindt horen kan je naar een vuurwerkshow. Dat is waar men naartoe wil. Geen consumentenvuurwerk maar vuurwerkshows geregeld vanuit de gemeente.
Ik heb zelf niets met of tegen vuurwerk en de honden hebben er ook niets van, maar ik vind dat wel een goede oplossing. Ik kan echt wel genieten van wat siervuurwerk rond middernacht, maar daarvoor is er dan die vuurwerkshow. Dat iedereen, vaak wekenlang, rondloopt met vuurwerk dat de kracht heeft van een handgranaat, is gewoon een uit de hand gelopen iets. Het is ook niet echt te verdedigen vind ik. Elk jaar weer gewonden, incidenten, weggelopen huisdieren en schade aan woningen en auto's voor iets dat we traditie vinden. Terwijl dat nou net het hele punt is, het is geen traditie om zo zwaar mogelijk vuurwerk zo onverantwoord mogelijk af te steken. En da's wel een beetje wat er nu gebeurt.
Dat is nu net mijn punt. Ik wil geen vuurwerkshow. Een heel stuk fietsen, hutje mutje op de Grote Markt staan en dure festivalbiertjes nuttigen onder het genot van DJ Hans & Santekraam. En neem je dan je hond en je baby mee? Nee bedankt. Ik vind het juist leuk dat je waar dan ook, altijd, overal om je heen vuurwerk hebt. Dat vind ik de hele charme er van. En voor de duidelijkheid: een uurtje he. Daarna is het wel weer leuk geweest. Het gaat me echt om dat twaalf uur moment. Dat is nou eenmaal mijn mening en daar doet geen enkel argument iets aan af ;) Ik snap uiteraard wel dat er mensen zijn die dat niet de moeite waard vinden of die het uberhaupt geen interessant feest vinden. Maar dat geldt dus niet voor mij.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

mijke schreef:
Maeve schreef:
Dat is nu net mijn punt. Ik wil geen vuurwerkshow. Een heel stuk fietsen, hutje mutje op de Grote Markt staan en dure festivalbiertjes nuttigen onder het genot van DJ Hans & Santekraam. En neem je dan je hond en je baby mee? Nee bedankt. Ik vind het juist leuk dat je waar dan ook, altijd, overal om je heen vuurwerk hebt. Dat vind ik de hele charme er van. En voor de duidelijkheid: een uurtje he. Daarna is het wel weer leuk geweest. Het gaat me echt om dat twaalf uur moment. Dat is nou eenmaal mijn mening en daar doet geen enkel argument iets aan af ;) Ik snap uiteraard wel dat er mensen zijn die dat niet de moeite waard vinden of die het uberhaupt geen interessant feest vinden. Maar dat geldt dus niet voor mij.
Nee, ik wil nergens naar toe. Ik wil gewoon op normale tijd naar bed en slapen. Ik zie echt het nut er niet van in om de hele nacht op te blijven omdat het de volgende dag 1 januari is? Dat is het ook als ik lekker slaap en dan op 1 januari 's ochtends koffie met wat lekkers erbij en 's middags oliebollen bakken. Oh en natuurlijk het Nieuwjaarsconcert kijken.
mijke
Zeer actief

Neeltje schreef:Nee, ik wil nergens naar toe. Ik wil gewoon op normale tijd naar bed en slapen. Ik zie echt het nut er niet van in om de hele nacht op te blijven omdat het de volgende dag 1 januari is? Dat is het ook als ik lekker slaap en dan op 1 januari 's ochtends koffie met wat lekkers erbij en 's middags oliebollen bakken. Oh en natuurlijk het Nieuwjaarsconcert kijken.
Nou, dan doe je dat toch lekker.
Budkes
Zeer actief

Neeltje schreef:
Heel fijn dat jouw honden liggen te ronken, maar je weet ook dat er daarvoor misschien wel net zoveel zijn, die in totale paniek raken en weet je, dan is er echt niet veel meer genieten aan oudejaarsavond. Ik wil ook graag ongedwongen mijn eigen ding doen, maar dat kan niet door dat idiote vuurwerk. Dat je nu niet weet of je überhaupt me je hond kunt gaan wandelen als er weer zo'n idioot is die vindt dat-ie stoer is om even iets af te steken. Nu, dan kan ik het verder vergeten met wandelen, want met een hond in totale paniek valt er niet te wandelen.
Ja ik heb er zelf ook 1 gehad die totaal in paniek was, de hond die mijn vader nu heeft is ook panisch, dus ik ken het van zeer nabij. Dat veranderd mijn mening niet.
En dan heb ik het dus over een vuurwerkverbod om 12 uur op oudejaarsavond.
Nu afsteken is sowieso al verboden, dat verbod is er al en helpt ook geen moer.
Gr. Aniek

Afbeelding
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Een avondje per jaar moet best kunnen vind ik, maar al dat ongedierte wat hier voor en na die tijd al bommen loopt te bouwen en achteloos rotjes loopt te gooien zo tussen fietsers en voetgangers in (en dan ook wezenloos doorlopen, die lopen dan met een zakje rotjes gewoon wat rond te knallen), dat mag van mij een enkeltje Rottumerplaat krijgen. En terwijl ik dit typ gaat er weer zo'n bom af, gelukkig is mijn hond niet bang.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als men zich aan de tijden voor afsteken zou houden, zou ik geen bezwaar hebben tegen het consumentenvuurwerk. Maar dat is voor een aantal mensen echt te veel gevraagd, evenals het wegblijven van illegaal spul. En dan is handhaving gemakkelijker met een algeheel vuurwerkverbod: vuurwerk bij je zonder vergunning? Zware boete. Er zijn nu meer goeden die onder de kwaden lijden dan bij een algeheel vuurwerkverbod.
Ja, het heeft wat, dat vuurwerk overal om je heen het eerste uur van het jaar. Maar weegt dat op tegen maandenlange paniek bij zoveel mensen en dieren omdat men zich niet weet te houden aan de afsteektijden? Wat mij betreft niet
Caro
Zeer actief

Nou wij hebben afgelopen nacht amper geslapen vanwege bommen. En als ze ze nou direct achter elkaar afsteken maar Nee steeds een half uur ertussen waardoor Shep iedere keer net weer tot rust kwam en ging slapen en vervolgens weer in paniek door het huis kon lopen. Zwaar irritant dat vuurwerk van mij mag het allemaal afgeschaft worden.
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Maeve schreef:
Budkes schreef:
Nou in een dorpje is dat misschien zo. Maar zomers is er hier een vuurwerkshow in Scheveningen waar je over de hoofden kunt lopen. Het verkeer zit al halverwege de avond muurvast. Zelfs de tram kom je niet meer in als je naar huis wilt. En wat mij altijd onmogelijk heeft geleken gebeurd dan. Het strand zit vol. Om weer naar huis te kunnen is ook een gevecht. Wij gingen daar zomers altijd naar toe maar het is geen doen meer.

Ik denk niet dat mensen daar met hun buren naartoe gaan. Dat wordt openbaar vervoer. Nou berg je maar. Ik heb zelf een voor vuurwerk angstige hond maar helemaal verbieden vind ik niks.
mijke
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:En dan is handhaving gemakkelijker met een algeheel vuurwerkverbod
Denk je dat echt? Ik geloof er persoonlijk geen reet van.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Het valt hier nu gelukkig nog wel mee, van de week een paar knallen die weinig voor stelden. Balou was als de doods en weigerde erna te eten pas later op de avond was hij weer een beetje zichzelf. Nu was Balou toen Mowgli nog leefde wel bang maar op lange na niet zo bang als dat hij nu is en zijn eten heeft hij er nooit eerder voor laten staan. Ik hoop dat het hier tijdens de jaarwisseling meevalt met het vuurwerk, veel jeugd is verhuist dus de kans is er dat er minder zwaar vuurwerk gaat worden afgestoken dit jaar, ik hoop het in ieder geval.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Caro
Zeer actief

Ik woon nogal in een aso wijk en mijn werk is in dezelfde wijk. Ben nu aan het werk en gelukkig kan ik Shep dan meenemen. Heb nu de radio maar aangezet want het geknal is alweer begonnen. Het heeft ook zo weinig zin om de politie te bellen want eer die er zijn, zijn de daders alweer gevlogen en vaak komt de politie er helemaal niet voor. Moet tot 22.00 uur werken, hopelijk kunnen we redelijk normaal naar huis lopen.
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Ik woon in Drenthe ik ben bang dat ik makkelijk praten heb..... Al zijn ze hier wel aan knallen af en toe maar niet extreem. Maar nu is dit ook mijn eerste jaar zonder bange honden dat scheelt al driekwart frustratie.
Ik vind vuurwerk mooi, maar idd graag alleen nog op de dag zelf en dan ook gelijk veger er langs dankuwel.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”