Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vind jij mooie én lelijke uiterlijke kenmerken?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Wat vind jij mooie én lelijke uiterlijke kenmerken?

Ongelezen bericht door Caro. »

Jion schreef:Speciaal voor Ceciel: :LOL:

Afbeelding

Dat is dan weer super schattig, een bekkie om te zoenen! :I: :I: :J:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Maeve schreef:Nog eentje voor Ceciel dan :pffff:
Afbeelding
Owjee, ik heb wat losgemaakt met mijn rooie doppen opmerkingAfbeelding. Gelukkig heb ik zelf een hond waar menigeen hier op het forum ook van gruwelt met zijn lellen, drellen en vellen.Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik gruwel niet van m hoor :I: ;)
ceciel
Zeer actief

Ongelezen bericht door ceciel »

Cleva schreef:Als hij de geapporteerde kokosnoot nu ook in mijn hand...nee, liever bij mijn voeten kan leggen dan reken ik het goed.

Het ontgaat me echt ten enenmale waarom een hond het grootste deel van het aangezicht onder de bovenlip zou moeten hebben.
Welke functie moet dat faciliteren? Zo'n sinterklaasbaard van onderlipweefsel.
Zijn ze een brandweerhond die kleine vuurtjes uit moeten kunnen kwijlen ofzo? Wat is dit?
:mrgreen: apporteren doet ie niet dus er valt niets goed te rekenen. Een vuurtje uit kwijlen gaat wel lukken.
Tot nog toe faciliteert het enkel dat ik hem adembenemend knap vind en het lekker zacht voelt om hem onder z'n kin te krieben.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Och, zo veel mensen vinden mijn honden lelijk. En dat zeggen ze dan ook nog.
Ik vind ook van alles, alleen ontgaat het me waarom ik dat voortdurend zou moeten melden.
Dat doe ik wel als het me gevraagd wordt en dan zeg ik nog steeds nooit wat negatiefs. Ik zie de noodzaak er niet zo van.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Misschien ben ik nu heel raar, maar ik hou niet van hele lange spitse snuiten. Kortsnuiten en al het andere waar de hond hinder van ondervind dan ook weer niet. Wat ik ook niet mooi vind is een enorm lijf met een klein koppie in verhouding, dat is dan puur esthetisch natuurlijk. Ook een te ielig of breekbaar uiterlijk, en haarloos vind ik ook een beetje eng. Of hele korte pootjes en een lange rug, zoals sommige mini tekkels, dat zijn van de verte net streepjes dan (en lijkt me voor de hond ook niet fijn)
Waar ik wel van hou is een atletische hond die toch nog net even tegen een stootje kan, bijvoorbeeld lurcher types of Bull Arabs vind ik prachtig om te zien. Of juist een krachtig gebouwde hond die dan weer niet te log is. Korte vacht waarbij je de bespiering mooi kan zien heeft dan ook mijn voorkeur, liefst mooi donker glanzend.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Misschien ben ik nu heel raar, maar ik hou niet van hele lange spitse snuiten. Kortsnuiten en al het andere waar de hond hinder van ondervind dan ook weer niet. Wat ik ook niet mooi vind is een enorm lijf met een klein koppie in verhouding, dat is dan puur esthetisch natuurlijk. Ook een te ielig of breekbaar uiterlijk, en haarloos vind ik ook een beetje eng. Of hele korte pootjes en een lange rug, zoals sommige mini tekkels, dat zijn van de verte net streepjes dan (en lijkt me voor de hond ook niet fijn)
Waar ik wel van hou is een atletische hond die toch nog net even tegen een stootje kan, bijvoorbeeld lurcher types of Bull Arabs vind ik prachtig om te zien. Of juist een krachtig gebouwde hond die dan weer niet te log is. Korte vacht waarbij je de bespiering mooi kan zien heeft dan ook mijn voorkeur, liefst mooi donker glanzend.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik hou van kortharige honden, langhaar heb ik niets mee, of krullen.
Voor een Barzoi maak ik een uitzondering.

Verder vind ik zowel kleine als grote honden leuk, daarin heb ik geen voorkeur.
Nog leuker is een combi van beiden.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:Mensen vinden altijd wel wat.
Je hond is te groot, klein, harig, naakt, te lang- of kortbesnuit, te krullerig of God weet wat.
NIETS van aantrekken. Lekker dat nemen wat je mooi vindt, hopelijk wel met inachtneming van de gezondheid van het dier dus niets wat een dierwaardig leven in de weg staat.
Want als je een toad bully oid neemt dan vind ik daar wat van :hmmm:
Maar voor de rest ga je je gang maar :ok:
Ik krijg alleen maar leuk commentaar op naap. :LOL: Met sjaak is dat wel anders.
Wel echt constant, zo vaak dat ik het regelmatig helemaal beu ben, van volwassenen dan. Ik heb die hond niet om jou te entertainen.
Ik wil niet met je praten en blijf maar lekker van hem af zonder toestemming :pffff:
Heel veel kinderen die onderweg naar "de ren/sneeuwhond" zwaaien. Zelfs van die hele kleine ukjes die net hondje kunnen zeggen en vanaf het voorstoeltje op de fiets zwaaien :I:
Volgens de buurtkinderen is hij een (lieve) wolf.

Tot deze week. Een kleutermeisje was helemaal verstijfd van schrik. Ze dacht dat er iets heel ergs met zijn oogje was gebeurd.
Dat hij zo is geboren en gewoon kan zien geloofde ze niet :mrgreen:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik vind geloof ik best wel veel niet mooi :schrik:

Ik hou niet van
Dees en Maylo schreef:(..) brede en krachtige honden (..). Lekkere dikke koppen, breed en log lichaam.
:engel: Al zijn er soms individuen die ik wel mooi vind, maar dat zijn dan vaak de, voor het ras, mindere types vermoed ik :tongue:
Lange vachten vind ik ook niet mooi, zoals een bij een schapendoes of bearded collie. Ik zie liever wat meer van de hond. Die vachten hebben dan ook vaak nooit zo'n mooie diepe kleur, altijd een beetje smoezelig ofzo. Bij de afghanen vind ik het wel weer mooi, omdat de kop vrij is van dat lange haar.
Ook sommige krulvachten, roze neuzen of krulstaarten vind ik niet mooi. Al kan ik daar wel doorheen kijken als de rest (van het uiterlijk) me aanspreekt. Daarom vind ik in zijn totaliteit een laekense herder wel mooi, maar een wetter niet. Een poedel vind ik wel mooi (mits niet te kort) en een curly coated retriever niet.
En veel wit vind ik vaak niet mooi, tenzij de hond helemaal wit is.

Wat ik wel mooi vind zijn prikoren, halflange vachten en een beetje sierlijke bouw (maar niet te breekbaar).
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Célie schreef:Alleen hondjes die zo klein zijn dat ze bijna breken als je ze aanraakt dat vind ik echt niks, maar dat is meer omdat ik bang ben dat ik ze kapot maak dan dat ik ze niet mooi vind.
:LOL: :LOL:
Ik heb dat met Italiaantjes. Ik vind ze enig, maar ik durf ze niet eens aan te raken.
En een Italiaantje in een huis vol wetters :schrik: :schrik:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”