Een hond springt toch wel aan de kant??
Het dan ook....ontzettend triest!

https://www.ad.nl/show/hond-atlete-dafn ... ~a2223050/
Moderator: moderatorteam
dat dus en ook freeze, flight, fight welke reactie komt eerst en wat is het resultaatNanna schreef:Een hond heeft nul verkeersinzicht dus waarom zou hij aan de kant springen?
Omdat er een groot eng ding aankomt wat een hoop herrie maakt en vast ook nog wel getoeterd heeft, mijn honden zouden denk ik gelijk 3km weg zijn van schrik. Maar bevriezen kan inderdaad natuurlijk.Nanna schreef:Een hond heeft nul verkeersinzicht dus waarom zou hij aan de kant springen?
"Vermoedelijk weggelopen tijdens het uitlaten", aldus het AD. Triest hoor, nog zo'n jonge hond, maar zou net zo triest zijn als het Fikkie van de buren was.Nanna schreef:Hij kan er ook voorlangs gelopen zijn, achter een ree of konijn aan. Zo'n hond heeft toch geen idee van snelheid.Ody schreef:Omdat er een groot eng ding aankomt wat een hoop herrie maakt en vast ook nog wel getoeterd heeft, mijn honden zouden denk ik gelijk 3km weg zijn van schrik. Maar bevriezen kan inderdaad natuurlijk.Nanna schreef:Een hond heeft nul verkeersinzicht dus waarom zou hij aan de kant springen?
Hoe komt die hond trouwens op die rails? Was ie weggelopen?
OH, maar er zijn hier ook mensen die dagelijks hun hond lang 'n 70 km weg los laten lopen met alleen een fietspad en klein grasstrookje ertussen.Barkley schreef:bij ons liggen veel van die mini losloopstrookjes vlak bij het spoor of aan een drukke weg. Dat vind ik altijd knap. Dat er iemand is die bedenkt dat dat handig is én dat er mensen zijn die dan vervolgens bedenken dat hun hond daar los laten lopen handig is. Maar het is soms maar een heel klein slootje oversteken en je staat op het spoor.
In Schenkel heb je nog wat losloopgebied achter flats, waar je aan de ene kant een goed brede sloot hebt en aan de andere kant de flat(s). Alleen stikt het er van de konijnen, dus laat ik Elco en Gait daar liever niet los. Enige plek waar ik ze los laat, buiten het Schollebos, is op het wandelpad naast het kanaal tussen de metro en de Schenkelse Dreef. Gelukkig hebben we bij ons in het dorp meer ruimte om ze veilig los te latengonnie schreef:Hier ligt elk losloopgebied, behalve het Schollebos dan, langs fietspaden, snelweg, een gewone weg gescheiden door struiken met een heuveltje, maar Tanja gaat ook achter vogels aan als ze de kans krijg dus dat risico neem ik liever niet, zij gaat door de bosjes heen.
Dus in de wijk hou ik ze altijd aan de lijn. Onze vorige honden konden wel los lopen op de meeste losloopgebieden, alleen die waarbij we de weg over moeten steken naar het bos hield ik ze wel aan de lijn.
Hoe naar ik het ook vindt voor Daphne..../ Dafne..... en echt, ik vind het naar! Als het de hond van Sjakie op de hoek is... dan hoor je niemand.dagmar88 schreef:En dat moet in het AD.
Pleur toch op.
Sorry maar autocorrect blijft leukFotogravinnetje schreef:dus laat ik eekhoorn een gaat daar liever niet los.
Dat welMaeve schreef:Sorry maar autocorrect blijft leukFotogravinnetje schreef:dus laat ik eekhoorn een gaat daar liever niet los.
dafne jacrutz schreef:Heel wat anders.
Heet ze echt DaFne en geen Daphne?
het verbaast me allemaal niets meer sinds ik een keer een destini tegen ben gekomen. Dan is het je lot om als een verkeerd gespeld lot door het leven te gaan.Paisley schreef:Arm kind. Ik houd wel van aparte namen maar dit is gewoon een spelfout
Maar daar kan zij dan weer niks aan doen.Paisley schreef:Arm kind. Ik houd wel van aparte namen maar dit is gewoon een spelfout
Die ouders wilden gewoon voorkomen dat ze steeds gevraagd zouden worden hoe die naam uitgesproken moet wordenBarkley schreef:het verbaast me allemaal niets meer sinds ik een keer een destini tegen ben gekomen. Dan is het je lot om als een verkeerd gespeld lot door het leven te gaan.Paisley schreef:Arm kind. Ik houd wel van aparte namen maar dit is gewoon een spelfout
Waarom zou het niet met een f kunnen? De f en de ph worden precies eender uitgesproken, de ph is een zinloos en onbegrepen overblijfsel uit het latijn. Als je Dafne fout vindt, vind je filosofie zeker ook fout. Mensen die ‘Dafne’ fout vinden zijn hypercorrecte zeurpieten, en die weten doorgaans weinig van taal.crutz schreef:Heel wat anders.
Ik begrijp die ph anders best. Ik spreek voortaan alle fjes gewoon als ph's uit. Phew.jvanringen schreef:Waarom zou het niet met een f kunnen? De f en de ph worden precies eender uitgesproken, de ph is een zinloos en onbegrepen overblijfsel uit het latijn. Als je Dafne fout vindt, vind je filosofie zeker ook fout. Mensen die ‘Dafne’ fout vinden zijn hypercorrecte zeurpieten, en die weten doorgaans weinig van taal.crutz schreef:Heel wat anders.