Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bloed bij urine
Moderator: moderatorteam
- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer:
Bloed bij urine
Tijger heeft heel af en toe wat bloed bij zijn urine zitten,het is niet veel echt maar een paar druppeltje en heel wisselvallig zo 2 weken niet en dan weer wel één keer per dag en dan weer dagen niet. Weet iemand mischien wat dit zou kunnen betekenen,daar het niet constant is denk ik dat de DA ook niet veel kan doen. Hij word volgende week echter wel 10 !!
Groetjes Marcel
Tijger 23-3-'94 / 5-5-'06 we zullen je nooit vergeten.
-
- Vaste gebruiker
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Jessica
Ja tijger heeft zijn ballen nog,dat wil zeggen 1 bal 8O de andere is vanaf zijn geboorte binnen in blijven zitten maar kon volgens de DA geen kwaad.
Zal het nog even aankijken,anders toch maar even DA raadplegen.Vind het juist zo vreemd dat hij het zo 2 á 3 weken niet heeft en dan ineens weer wel.
Bedankt voor jullie reacties.
Ja tijger heeft zijn ballen nog,dat wil zeggen 1 bal 8O de andere is vanaf zijn geboorte binnen in blijven zitten maar kon volgens de DA geen kwaad.
Zal het nog even aankijken,anders toch maar even DA raadplegen.Vind het juist zo vreemd dat hij het zo 2 á 3 weken niet heeft en dan ineens weer wel.

Groetjes Marcel
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ik zou er niet gerust op zijn, en het even na laten kijken, bloed bij urine of ontlasting vind ik heel eng.
Nu is er misschien nog iets aan te doen, door middel van medicijnen, en als je te lang wacht wordt het alleen maar beroerder.
Beter een keer teveel naar de DA, dan een keer te weinig.
Nu is er misschien nog iets aan te doen, door middel van medicijnen, en als je te lang wacht wordt het alleen maar beroerder.
Beter een keer teveel naar de DA, dan een keer te weinig.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Bullm@stiff
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet weinig van de technische details hoor.tijger2 schreef:Hoi Jessica
Maar ik heb begrepen dat een testikel die niet afdaalt voor problemen kan zorgen. Onder andere, doordat de temperatuur binnen in het lijf iets hoger ligt, kan zo´n bal een verstoorde hormoonproduktie krijgen. Een verhoogde hormoonproduktie dus.
En zo´n verhoogde hormoonproduktie zorgt dan weer voor een opgezette prostaat. Waardoor er af en toe bloed in de urine kan zitten.
Nou weet ik niet meer waar je aan kon zien of het bloed met opgezette prostaat te maken heeft, of uit de blaas komt. Ik meen dat wanneer het bloed vooral na het plassen vrijkomt, dat dit dan op prosttatklachten wijst, en wanneer het bloed door de hele plas heen zit, dat dit dan met de blaas te maken heeft. Maar pin me hier niet op vast.
Is een vraagje voor de DA.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
- Hutsje
- Zeer actief
De klachten stroken wel met prsotaatklachten. Deze wordt groeter naarmate de aktiviteit toeneemt. Dus wanneer je reuutje een lekker geurtjke ruikt of een lekker teefje ziet en ruikt kan wordt meer testosteron aangemaakt waardoor de prostaat vergroot. Dit verklaart de onregelmatigheid van de klachten. Ik zou een afspraak maken bij je da en urine meenemen en laten controleren om blaasontsteking uit te sluiten. Als er eenmaal prostaat klachten zijn wordt de prostaat nooit meer normaal maar blijft enigszins vergroot, tenzij je er medicatie voor geeft of de hond laat castreren.tijger2 schreef:Hoi Jessica

- Hutsje
- Zeer actief
- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer:
- Yari
- Zeer actief
Mee eens!! Vind het heel erg klinken als prostaatklachten.Hutsje schreef:De klachten stroken wel met prsotaatklachten. Deze wordt groeter naarmate de aktiviteit toeneemt. Dus wanneer je reuutje een lekker geurtjke ruikt of een lekker teefje ziet en ruikt kan wordt meer testosteron aangemaakt waardoor de prostaat vergroot. Dit verklaart de onregelmatigheid van de klachten. Ik zou een afspraak maken bij je da en urine meenemen en laten controleren om blaasontsteking uit te sluiten. Als er eenmaal prostaat klachten zijn wordt de prostaat nooit meer normaal maar blijft enigszins vergroot, tenzij je er medicatie voor geeft of de hond laat castreren.tijger2 schreef:Hoi Jessica
Verder schrijf je (Tijger) dat het volgens je DA geen kwaad kon een bal die niet ingedaald is, maar dat kan dus wel degelijk voor problemen zorgen (vaak tumor). Verstandig dat je maandag naar je DA gaat. Laat je weten hoe het afloopt?

Groetjes: Mariëlle & Yari :voet:
- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- Yari
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer:
Uitslag DA. Ben vandaag geweest (met plas) en DA denkt aan blaasontstekking.Zat nu uiteraard vrijwel geen bloed in zijn urine,was nihil.
heeft nu een prikje gehad met antibiotica en moet zijn urine even in de gaten houden.Mocht het toch weer of vaker voorkomen dan moet hij nog eens terug komen en wil ze verder gaan kijken. Ik hoop echter wel dat dit ook daadwerkelijk het kwaaltje zal zijn,en dat ie er dan met die antibiotica ook weer snel vanaf is. In mijn achterhoofd weet ik wel dat hij donderdag al weer 10 wordt dus ja ook hij word er niet jonger op.
Maar ga toch maar even uit van het positiefe.
heeft nu een prikje gehad met antibiotica en moet zijn urine even in de gaten houden.Mocht het toch weer of vaker voorkomen dan moet hij nog eens terug komen en wil ze verder gaan kijken. Ik hoop echter wel dat dit ook daadwerkelijk het kwaaltje zal zijn,en dat ie er dan met die antibiotica ook weer snel vanaf is. In mijn achterhoofd weet ik wel dat hij donderdag al weer 10 wordt dus ja ook hij word er niet jonger op.
Groetjes Marcel
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb je het nog eens met haar over die niet afgedaalde testikel gehad?
Even afgezien van de vraag of die iets met dit probleem van af en toe bloed in de urine te maken heeft of niet. Het zit mij niet lekker dat ze je daarover zei dat zoiets geen problemen geeft. Bij mijn weten kan die testikel nl. best wel vervelende dingen gaan doen. Persoonlijk zou ik dat ding weg laten halen. Ter voorkoming van.
Vraag eens enkele andere DA´s om hun mening hierover.
Het is toch ook vrij eenvoudig om door middel van een analyse van urine een blaasontsteking vast te stellen? Ik vind het vreemd dat zij slechts denkt aan een blaasontsteking.
Even afgezien van de vraag of die iets met dit probleem van af en toe bloed in de urine te maken heeft of niet. Het zit mij niet lekker dat ze je daarover zei dat zoiets geen problemen geeft. Bij mijn weten kan die testikel nl. best wel vervelende dingen gaan doen. Persoonlijk zou ik dat ding weg laten halen. Ter voorkoming van.
Vraag eens enkele andere DA´s om hun mening hierover.
Het is toch ook vrij eenvoudig om door middel van een analyse van urine een blaasontsteking vast te stellen? Ik vind het vreemd dat zij slechts denkt aan een blaasontsteking.
Een blaasontsteking is zo vastgesteld. Beetje urine aftappen, stripje erin en kleurtjes vergelijken. Ook lijkt me raar met maar 1 antibiotica spuit dat dan de blaasontsteking over zou zijn. Moet daar niet een kuurtje aan vast zitten??
Niet ingedaalde testikels hoe hard het ook klinkt, kunnen kanker veroorzaken. Kunnen zeg ik, hoeft niet, maar ik zou als ik jou was het daar toch wel even over hebben.
Veel sterkte.
Niet ingedaalde testikels hoe hard het ook klinkt, kunnen kanker veroorzaken. Kunnen zeg ik, hoeft niet, maar ik zou als ik jou was het daar toch wel even over hebben.
Veel sterkte.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
ik denk idd ook dat het aan de prostaat kan liggen!! maar ik vind het wel vreemd dat de dierenarts aangeeft dat een niet of niet goed ingedaalde bal geen problemen met zich meegeeft. als ik een reu kocht was dat het eerste wat ik deed, aan zijn ballen voelen
of ze goed ingedaald zijn. een niet ingedaalde bal kan wel degelijk kwaad, het kan o.a kanker veroorzaken!!! :
Als één van de testikels niet is ingedaald is het een optie om je hond te laten castreren, want de testikels hebben in de buik door de hogere temperatuur meer kans op het ontwikkelen van gezwellen, wat van de buitenkant moeilijk te constateren is.
Als de reu op latere leeftijd hier last van zou krijgen, is het narcose risico natuurlijk ook hoger geworden. Daarom kan je niet ingedaalde ballen beter op jonge leeftijd laten verwijderen.
De prostaat bij oudere reuen kan groter worden doordat deze groeit onder invloed van het mannelijke geslachtshormoon testosteron dat in de testikels aangemaakt wordt. De hond kan hierdoor gaan persen op de urine en de ontlasting en ook kan er bloed uit de penis komen onafhankelijk van het plassen.

Als één van de testikels niet is ingedaald is het een optie om je hond te laten castreren, want de testikels hebben in de buik door de hogere temperatuur meer kans op het ontwikkelen van gezwellen, wat van de buitenkant moeilijk te constateren is.
Als de reu op latere leeftijd hier last van zou krijgen, is het narcose risico natuurlijk ook hoger geworden. Daarom kan je niet ingedaalde ballen beter op jonge leeftijd laten verwijderen.
De prostaat bij oudere reuen kan groter worden doordat deze groeit onder invloed van het mannelijke geslachtshormoon testosteron dat in de testikels aangemaakt wordt. De hond kan hierdoor gaan persen op de urine en de ontlasting en ook kan er bloed uit de penis komen onafhankelijk van het plassen.

groetjes
caroline, whooper en orbis
- Rossi
- Zeer actief
- Yari
- Zeer actief
Met een stripje die in de urine wordt gehouden is heel snel te bepalen of er bloed in de urine zit, tezamen met de klachten die de hond heeft kan dan worden verondersteld dat het een blaasontsteking is, maar in dit geval denk ik dus niet dat het een blaasontsteking is, maar dat het bloed wordt veroorzaakt door een vergrootte prostaat (of evt. die niet ingedaalde bal). Hij heeft toch niet constante aandrang? Of wel? Dat duidt meer op een blaasontsteking. Is er wel gevoeld naar de prostaat dan? Anders vind ik het wel een beetje een te voorbarige conclusie dat het dus wel blaasontsteking zal zijn.tijger2 schreef:Uitslag DA. Ben vandaag geweest (met plas) en DA denkt aan blaasontstekking.Zat nu uiteraard vrijwel geen bloed in zijn urine,was nihil.

En heb je ook een kuur meegekregen of niet? Want mocht het wel blaasontsteking dan is dat echt niet met 1 spuitje over....

- Yari
- Zeer actief
Niets aan toe te voegen!!whoopy schreef:ik denk idd ook dat het aan de prostaat kan liggen!! maar ik vind het wel vreemd dat de dierenarts aangeeft dat een niet of niet goed ingedaalde bal geen problemen met zich meegeeft. als ik een reu kocht was dat het eerste wat ik deed, aan zijn ballen voelenof ze goed ingedaald zijn. een niet ingedaalde bal kan wel degelijk kwaad, het kan o.a kanker veroorzaken!!! :