Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

poolhonden

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: poolhonden

Ongelezen bericht door crutz »

Cleva schreef:Het zal allemaal wel. Ik hou er niet van.
Dwars gedoe van mensen die koketteren met hoe simpel het toch allemaal kan. Geromantiseer van horkerig boerengelul.

Ik vind het voor een huishond van cruciaal belang dat hij zich ontwikkelt in ...u raadt het al..in huis.
Honden die onrustig worden als ze een keer naar binnen gehaald worden verwijs ik door naar de lotgenotengroep Kennelsyndroom.
Daar is niets normaal of wenselijk aan.
Dat je ze overdag een aantal uren naar buiten doet, prima, maar als je zelf naar binnen gaat dan gaan de pups gewoon mee.

Als het de bedoeling is dat de pups altijd buiten blijven dan is het weer iets anders maar dan zie ik buiten graag iets meer moeite dan zo'n smerige paardenbox.
Overigens wil ik andersom ook geen honden in het paardenverblijf.
Wat is er eigenlijk mis met een deftige kennel?
Denk dat 80% van de door mij gefokte honden naast het werk in huis leeft.
Eerlijk is eerlijk, hier zitten ze niet binnen omdat IK daar niet geschikt voor ben en omdat ik buiten meer tijd met ze doorbreng. Als wij in de avond of op een weekend dag een uurtje binnen zitten is dat veel.

Onrust vt binnenhalen van een drachtige teef komt niet uit stress, de lichaamstemperatuur stijgt en blijft de eerste dagen hoger, dat geeft gewoon lichamelijk onrust.

In Lithoijen nesten in een box gehad gewoon omdat daar 2 ongebruikte stallen waren die buiten de nesten om gewoon als kennel dienst deden.

Dat een paardenhouder een nest er bij legt is vaak wel een standaard scenario van broodfok met vanuit de fokker weinig aandacht voor de pups qua opgroeien, maar wel veel aandacht voor de pups qua aanloop van vreemden. Of je daar blij mee moet zijn is een tweede? Want je weet niet wat er gebeurd over het algemeen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Het nest waar Xanu uit komt lag in de bijkeuken/schuur. Inderdaad in het stro. Ze zijn niet binnengeweest maar ik zie nul verschl met mijn honden die wel binnen geboren zijn en in huis gelegen hebben. Xanu had het inderdaad bloedheet toen hij hier kwam en binnen kwam te liggen. Zodra ze uit de kist waren sliepen ze gewoon buiten in het nachthok gevuld met stro bij ma en tante en hadden ze het hele erf tot hun beschikking. Bijna alle pups uit dat nest woont nu binnen zonde enig probleem.
Fokker besteede er overigens veel aandacht aan.en ze deden al niets meer in de bijkeuken/schuur ze gingen naar buiten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

malinois schreef:Het nest waar Xanu uit komt lag in de bijkeuken/schuur. Inderdaad in het stro. Ze zijn niet binnengeweest maar ik zie nul verschl met mijn honden die wel binnen geboren zijn en in huis gelegen hebben. Xanu had het inderdaad bloedheet toen hij hier kwam en binnen kwam te liggen. Zodra ze uit de kist waren sliepen ze gewoon buiten in het nachthok gevuld met stro bij ma en tante en hadden ze het hele erf tot hun beschikking. Bijna alle pups uit dat nest woont nu binnen zonde enig probleem.
Fokker besteede er overigens veel aandacht aan.en ze deden al niets meer in de bijkeuken/schuur ze gingen naar buiten.
Het is net of Xanu in je onderschrift d'r nek breekt :schrik:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sandra&co schreef:
malinois schreef:Het nest waar Xanu uit komt lag in de bijkeuken/schuur. Inderdaad in het stro. Ze zijn niet binnengeweest maar ik zie nul verschl met mijn honden die wel binnen geboren zijn en in huis gelegen hebben. Xanu had het inderdaad bloedheet toen hij hier kwam en binnen kwam te liggen. Zodra ze uit de kist waren sliepen ze gewoon buiten in het nachthok gevuld met stro bij ma en tante en hadden ze het hele erf tot hun beschikking. Bijna alle pups uit dat nest woont nu binnen zonde enig probleem.
Het is net of Xanu in je onderschrift d'r nek breekt :schrik:
Doe eens niet zo eng! Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nou als haar kop terug naar links beweegt, is ze weer genezen :lol1:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

crutz schreef:
Cleva schreef:Het zal allemaal wel. Ik hou er niet van.
Dwars gedoe van mensen die koketteren met hoe simpel het toch allemaal kan. Geromantiseer van horkerig boerengelul.

Ik vind het voor een huishond van cruciaal belang dat hij zich ontwikkelt in ...u raadt het al..in huis.
Honden die onrustig worden als ze een keer naar binnen gehaald worden verwijs ik door naar de lotgenotengroep Kennelsyndroom.
Daar is niets normaal of wenselijk aan.
Dat je ze overdag een aantal uren naar buiten doet, prima, maar als je zelf naar binnen gaat dan gaan de pups gewoon mee.

Als het de bedoeling is dat de pups altijd buiten blijven dan is het weer iets anders maar dan zie ik buiten graag iets meer moeite dan zo'n smerige paardenbox.
Overigens wil ik andersom ook geen honden in het paardenverblijf.
Wat is er eigenlijk mis met een deftige kennel?
Denk dat 80% van de door mij gefokte honden naast het werk in huis leeft.
Eerlijk is eerlijk, hier zitten ze niet binnen omdat IK daar niet geschikt voor ben en omdat ik buiten meer tijd met ze doorbreng. Als wij in de avond of op een weekend dag een uurtje binnen zitten is dat veel.

Onrust vt binnenhalen van een drachtige teef komt niet uit stress, de lichaamstemperatuur stijgt en blijft de eerste dagen hoger, dat geeft gewoon lichamelijk onrust.

In Lithoijen nesten in een box gehad gewoon omdat daar 2 ongebruikte stallen waren die buiten de nesten om gewoon als kennel dienst deden.

Dat een paardenhouder een nest er bij legt is vaak wel een standaard scenario van broodfok met vanuit de fokker weinig aandacht voor de pups qua opgroeien, maar wel veel aandacht voor de pups qua aanloop van vreemden. Of je daar blij mee moet zijn is een tweede? Want je weet niet wat er gebeurd over het algemeen.
Hoe kan je niet geschikt zijn voor honden in huis houden? :denken:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Brindlecardi schreef: Hoe kan je niet geschikt zijn voor honden in huis houden? :denken:
Sowieso (al meerdere malen gezegd) weinig binnen in huis, ook als ik thuis ben. Huishond zijn geeft voor mijn honden dus wat dat betreft minder interactie

Mijn huishoud kwaliteiten zijn er ook niet voor geschikt, 2x per week stofzuigen prima, maar 1-2x per dag wat bij een flinke dikke dubbele vacht van een herder nodig kan zijn, nee

En daarnaast is mijn man allergisch, ook gek van honden, maar ook een contact allergie (rode uitslag)

Alles bij elkaar ben ik niet geschikt voor een hond in huis nee.
En te zien hoe gek ook de normaal in huis wonende logees met mij zijn, hier dus in de kennel (ook als ze de baas weer terug zien) ligt een groot deel van hun focus nog op mij) zullen ze het ook wel niet slecht hebben
Tony
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.

Ongelezen bericht door Tony »

Nanna schreef:Ik zou naar zoiets gaan kijken.
Leuk, lekker ongecompliceerd hondje en kan alles al. Klinkt als een echt vriendje, een maatje waar je wat aan hebt.
Daar heb je veel meer aan dan aan zo'n stoere beul aan het eind van je touwtje waar je toch niet mee overweg kunt.

Karly zit in het asiel zit november 2018. Hij is een erg sociale en liefdevolle hond. Reutje van 3 jaar oud.In het contact is hij opgewekt en onderdanig maar vooral zachtaardig. Karly is een mensenvriend, speels en kan al goed aan de riem lopen. Karly gaat graag rennen als hij uitgaat, hij is heel gehoorzaam en reageert wanneer hij geroepen word. Karly kan goed overweg met kinderen en andere honden.
http://www.dutchyadoptions.com/
Tenzij de filmpjes al ouder zijn, ik zie eerlijk gezegd totaal geen hondje wat alles al kan, eerder eentje waar ze net pas mee begonnen zijn... Daarbij kan het goed uitpakken maar een onderdanig (misschien ook onzeker) hondje bij iemand die zelf een erg 'strakke kijk' qua hondenopvoeding heeft zou nu niet meteen mijn keuze zijn... Dan eerder een open, zelfzekere hond (die kunnen meestal net wat meer verdragen als de aanpak eens een keer niet goed gaat).

Overigens een wel heel leuk kereltje... :ok:
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Wat heb jij een geweldig :ok: onderschrift
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”