Denk dat 80% van de door mij gefokte honden naast het werk in huis leeft.Cleva schreef:Het zal allemaal wel. Ik hou er niet van.
Dwars gedoe van mensen die koketteren met hoe simpel het toch allemaal kan. Geromantiseer van horkerig boerengelul.
Ik vind het voor een huishond van cruciaal belang dat hij zich ontwikkelt in ...u raadt het al..in huis.
Honden die onrustig worden als ze een keer naar binnen gehaald worden verwijs ik door naar de lotgenotengroep Kennelsyndroom.
Daar is niets normaal of wenselijk aan.
Dat je ze overdag een aantal uren naar buiten doet, prima, maar als je zelf naar binnen gaat dan gaan de pups gewoon mee.
Als het de bedoeling is dat de pups altijd buiten blijven dan is het weer iets anders maar dan zie ik buiten graag iets meer moeite dan zo'n smerige paardenbox.
Overigens wil ik andersom ook geen honden in het paardenverblijf.
Wat is er eigenlijk mis met een deftige kennel?
Eerlijk is eerlijk, hier zitten ze niet binnen omdat IK daar niet geschikt voor ben en omdat ik buiten meer tijd met ze doorbreng. Als wij in de avond of op een weekend dag een uurtje binnen zitten is dat veel.
Onrust vt binnenhalen van een drachtige teef komt niet uit stress, de lichaamstemperatuur stijgt en blijft de eerste dagen hoger, dat geeft gewoon lichamelijk onrust.
In Lithoijen nesten in een box gehad gewoon omdat daar 2 ongebruikte stallen waren die buiten de nesten om gewoon als kennel dienst deden.
Dat een paardenhouder een nest er bij legt is vaak wel een standaard scenario van broodfok met vanuit de fokker weinig aandacht voor de pups qua opgroeien, maar wel veel aandacht voor de pups qua aanloop van vreemden. Of je daar blij mee moet zijn is een tweede? Want je weet niet wat er gebeurd over het algemeen.