Ja, op exact dezelfde wijze zoals jij omschrijftNanna schreef:
Spreken jullie ook weleens hondentaal en zo ja, hoe dan?

Moderator: moderatorteam
Ja, op exact dezelfde wijze zoals jij omschrijftNanna schreef:
Spreken jullie ook weleens hondentaal en zo ja, hoe dan?
Haha!Nanna schreef:O, dat interesseert me geen barst. Een poos terug bij de kapper liet de kapster haar nieuwe aanwinst even zien die achterin de zaak lag. Een LeonbergerpupCrescent schreef:Ja. Maar wel als er niemand kijkt.![]()
Die vond het ook nodig om die tanden even gezellig in mijn poten te zetten dus ik ijselijk gillen. Pup hield meteen op en bij de clientèle vielen de permanentjes eruit
Van hetzelfde hier. Als je Rex stil wil krijgen is terugblaffen hét recept. Die staat met stomheid geslagen naar mijn man te kijken en is meteen compleet vergeten wat er ook alweer te blaffen viel.Zinodo schreef:Daar heb ik mijn man voor. Die gilt, blaft, gromt, net of ik vier honden heb soms
Ik heb geen katten meer rondlopen, maar toen ze er nog wel waren gebruikte ik bepaalde dingen van de kattentaal ook inderdaad, naar de katten maar ook soms richting de draak.Barkley schreef:nee, wel "kats". Ik blaas en ik knijp met mn ogen naar ze.
Manuma schreef:Nee. Niet echt eigenlijk. Behalve dat ik Manu weleens uitlok met huilen als een wolf.
Mijn honden begrijpen het ook prima als ik frons. Ik heb er heel harige mensjes van gemaakt.
laeken schreef:Ik maak me wel eens groot en loop op ze af. Dan maken ze zich klein. En ik verstijf wel eens als ze stout zijn en kijk ze strak aan en dan stoppen ze meteen. Moeten ze wel stout in mijn buurt zijn. Stout is irritant overigens.
Cool is dat, he?Frootje schreef:Na het lezen van dit topic heb ik ook eens geprobeerd mijn bovenlip op te trekken richting Froo toen ze het eten bijna van mijn schoot kwam stelen. Het werkte als een tierelier. Wat.![]()
Tandenblinken is een taal die elke fik spreektFrootje schreef:Ik was wel sceptisch, want ik doe dat soort dingen dus nooit. Froo snapt me op zich prima als ik 'nee' zeg, maar ze durft dan wel door te drammen en dat was nu gelijk weg. Ze bleef wel bij me zitten (dat mag ook gewoon) maar keek wel braaf de andere kant op en niet meer naar het eten. En dat is sowieso een wonder voor Froo want die houdt heel erg veel van eten en moet altijd opletten of er niks valt.Fotogravinnetje schreef:Cool is dat, he?Inderdaad best wel cool.
Als ik bij Sue gilde of jankte vond ie dat alleen maar een nog leuker spelletje en werd hij superfanatiekJits90 schreef:Toen Damy als bijtgrage puppy het maar niet snapte dat vingers niet eetbaar zijn, ben ik ook gaan gillen. Na twee keer was het gedaan met die tandjes![]()
Ook maak ik regelmatig een spelbuiging, dan komen ze ook meespelen
Je zit nog steeds vast in dat dominantie verhaaltje he?incubi666 schreef:Fijn topic hier heb ik iets aan als ze te hard bijt of iets doet wat niet mag terug grommen of bovenlip optrekken. Mijn pup wil savonds als ik met haar op de bank zit vaak met beide pootjes op mijn schouder en dan maffen kwispelen en daarna grommen en proberen uit te halen. Is negeren dan het beste of terug grommen of een speeltje pakken het is toch de bedoeling dat ik bepaal wanneer er gespeeld wordt?
Zeker bij een pup vind ik het juist wel fijn om gewoon de mensentaal ook aan te lerendagmar88 schreef:Je zit nog steeds vast in dat dominantie verhaaltje he?incubi666 schreef:Fijn topic hier heb ik iets aan als ze te hard bijt of iets doet wat niet mag terug grommen of bovenlip optrekken. Mijn pup wil savonds als ik met haar op de bank zit vaak met beide pootjes op mijn schouder en dan maffen kwispelen en daarna grommen en proberen uit te halen. Is negeren dan het beste of terug grommen of een speeltje pakken het is toch de bedoeling dat ik bepaal wanneer er gespeeld wordt?
Als je geen zit hebt om te spelen, zet je haar op de grond. Grommen en happen is gewoon normaal spel.
dagmar88 schreef:Naap is nu nogal vol van loopse teven. Valt ook lekker precies samen met het uitwerken van zijn castratiechip.
Trekken aan dat blok beton is geen doen. Als hij te lang staat te snuffelen of geen zin heeft om te luisteren ga ik op m'n hurken naast hem mee snuffelen.
Hij heeft er dan meteen de schijt in"nou hoor, zo hoeft het al niet meer!"
Is dat echt zo? Ik was me er zelf nooit zo van bewust, dat ik (sporadisch) een bepaald geluid maakte als ik geen zin had om te spreken, maar wel mijn voormalige duo duidelijk wilde maken dat ik ergens echt even geen zin in had.Nanna schreef:Wij kunnen technisch gezien ook niet grommenlucie schreef:ik probeer zoveel mogelijk te communiceren met houding, mimiek en energie; non verbaal dus. Maar als het op grommen aankomt, faal ik jammerlijkDaar is echt nog geen hond van onder de indruk geweest, en ik doe toch echt m'n best om serieus over te komen
.
Ik gebruik daarvoor een heuuuuuuuuuuuh en dan vrij hard en op mijn laagste stembereik.
Tel daarbij een starende blik en een verstarde lichaamshouding op en Fik is onder de indruk. Ik doe dat weleens bij honden die komen buurten en die ik weg wil hebben omdat ik ze niet vertrouw. Werkt vaak heel goed.Als ze dat niet willen begrijpen krijgen ze een schop en dat begrijpen ze heel goed.