Zamunda schreef:Een van de problemen is dat ze niet meer bereikbaar is op zo'n moment, dus misschien flink gaan trainen op die bereikbaarheid? In huis beginnen (gewoon gehoorzaamheidsoefeningen of kunstjes), dan de tuin in en verder trainen. Ook echt aandacht eisen, niet te lief zijn. Wordt ze toch onbereikbaarder dan weer naar binnen (of verder van de schutting af) en verder trainen, als de aandacht er weer bij is weer buiten verder. Dit herhalen en uitbouwen totdat je haar ook bij de schutting bereikbaar kunt houden. Veel korte sessies denk ik dan.
Johnny Jones schreef:Ben je al gewapend met veel vreselijk lekkers naar de schutting gegaan? Steeds dichter naar de schutting gaan en zolang ze normaal doet lekkers geven. Bij opwinding weer een stapje terug en als ze dan weer rustig is iets lekkers erin. Misschien haar eten geven zo dicht mogelijk bij de schutting?
Dat hysterische ken ik van de Welsh terrier die we vroeger thuis hadden. Die kon ook zo geobsedeerd reageren en daarin blijven hangen.
Die 2 combineren kan prima natuurlijk
We trainden in de zomer ook wel in de tuin, speelden er ook veel, maar sinds het slechte weer is ze meer alleen in de tuin (dat moet ze niet
uiteraard, maar ze wil graag een paar keer per dag de tuin in, ze houdt van buiten).
De coniferen bij de schutting zijn moeilijk bereikbaar, ze staan gewoon in aarde, maar daarvoor is nog een strook begroeiing van zo'n 3 meter,
bomen, struiken, enz.
Ik kan dus niet langs de coniferen lopen en ook niet er onderdoor, behalve ineengedoken langs die schutting.
Ik zal morgen weleens een foto maken. Die coniferen zijn helemaal uit de kluiten gegroeid, we zijn ze serieus een paar jaar vergeten en
toen ineens waren ze mega (inmiddels zijn ze 30 jaar ofzo en enorm breed en hoog, het beslaat zo'n 40 á 50 m2 denk ik).
Maar het is op zich een goed idee om weer wat leuke dingen te doen in de tuin in combinatie met training.
Specifiek bij die schutting is echt lastig: Jessie glipt overal onderdoor, maar ik dus niet.