Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Snacks in de tuin begraven

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

GalgoMara
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Galgo
Aantal honden: 1

Snacks in de tuin begraven

Ongelezen bericht door GalgoMara »

Sinds enkele maanden begraaft Mara haar snacks in de tuin. We vonden het best grappig, ze ging eindelijk wat meer hondengedrag vertonen. Het is nog steeds geen probleem wat ons betreft hoor, maar misschien interpreteer ik het gedrag wel helemaal verkeerd, dus ik ben benieuwd naar jullie mening. Geven we teveel? Vindt ze het niet lekker?

Max een paar keer per week krijgt ze iets om op te kluiven (maar de laatste tijd steeds minder aangezien ze het toch maar begraaft). We hebben niet veel keus voor haar, aangezien ze een gevoelige maag heeft. Ze krijgt meestal een kamelen kophuid, of een kluifstaafje wat gevuld is met pens. Alles sleept ze naar buiten om het te begraven. Eerst in de border, en nu onder het afdak (want stel je voor dat ze nat wordt). Daar hebben we een stukje grind met antiworteldoek eronder, dus dat is heel hard werken voor haar :piew: :goeie:

Een keer kwam ze buiten, kophuid nog in haar bek, mijn man tegen. Toen liep ze voorzichtig weer naar binnen. Toen ik me later afvroeg wat ze dan met het ding had gedaan, vond ik hem 'begraven' tussen de kussens op haar bank.

Een keer heeft ze, toen wij aan het werk waren en mijn schoonmoeder bij ons thuis was, een rawhide bot opgegraven en weer mee naar binnen genomen. Maar verder ligt alles volgens mij nog buiten.

Ze kluift wel, op haar wortel (wortel van een of andere plant, ik ben de naam kwijt. Die heb ik bij de holistisch dierenarts gekocht, een hard ding wat niet op gaat), die ligt standaard op haar bank.

Voordat ze begon met het begraven kon ze wel lekker lang liggen kluiven op haar snacks, ze vond het zeker wel lekker.
Ze krijgt overigens wanneer ze alleen thuis moet zijn (een paar keer per week), naast haar gevulde Kong, een pensstaafje en dat eet ze wel direct op.
Sandra&co

Re: Snacks in de tuin begraven

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Het zal misschien wat teveel zijn qua snacks, maar leuk toch, dat ze het kan begraven en later kan gaan zoeken waar het ook alweer lag? :D Ik zou het verder eigenlijk geen punt vinden, gewoon een grappige gewoonte.
GalgoMara
Actief

Oh, ik maak er geen probleem van hoor. Ik ga altijd stiekem kijken, heerlijk om te zien hoe ze er in op gaat, je ziet de spieren in haar lijf gewoon aanspannen.

Ook als ze al 2 weken geen snack gehad heeft (op haar alleen thuis snacks' na) gaat ze begraven. En ze graaft dus niks weer op, voor zover ik weet. Maar dan zal ze er inderdaad geen behoefte aan hebben :)

Ben benieuwd wat we in het voorjaar allemaal tegen komen, wanneer we in de tuin gaan werken.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ze is niet de enige hoor,
ook hier wordt alles begraven, van botten tot een plak brood.
zo af en toe haalt ze het weer tevoorschijn, vies en goor, maar volgens haar ontzettend lekker,
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier wordt ook begraven, door al mijn honden tot nu toe. Soms graven ze het weer op en komen ze met zo'n modderig ding naar binnen, soms zie ik het nooit meer terug.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ik zou haar voor de lol wat goedkoops geven zodat ze leuk kan graven.

Denk niet dat het is omdat je te vaak wat geeft hoor.
Maar als je iets nieuws geeft, doet ze het dan ook?
GalgoMara
Actief

Lucia schreef:Ik zou haar voor de lol wat goedkoops geven zodat ze leuk kan graven.

Denk niet dat het is omdat je te vaak wat geeft hoor.
Maar als je iets nieuws geeft, doet ze het dan ook?
Ik heb nog niks gevonden, wat goedkoop is en ze ook mag. :denken:

Ik heb al even niks nieuws meer gegeven, ik vind het lastig om iets nieuws te vinden. Maar best kans dat ze het dan niet doet, ik zal weer eens op zoek gaan naar iets anders
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Lastig inderdaad dat ze niet alles mag. En goedkoop wordt dan ook moeilijk.
Maar paard of hert wellicht? Niet goedkoop maar wellicht toch eens iets anders.
Weet je wat ze écht niet mag?
GalgoMara
Actief

Ja, we houden ons hieraan:

Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Jol begraaft hier van alles, maar dan in een van de manden, bench of logeerbed :tongue:
Maar wij hebben nog een hond. Zodra zij van haar plek af gaat wordt het direct door hem weer "opgegraven". Dingen die beneden liggen dan.. boven komt hij niet. Dus als je dan een bed afhaalt komt er van alles uitrollen :LOL:
En soms gaat ze het zelf halen van boven..

Mijn vorige herder bleek penslappen in de tuin te hebben begraven. Had ik in eerste instantie niet door. Tot ze dus ineens naar binnen kwam zetten met een grote oude bemodderde lap :oeps:

De reuen hebben het trouwens nog nooit gedaan, is het een beetje een teven ding wellicht?
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Nee geen teven ding, mijn reu begraaft alles in de tuin en die van mijn dochter alles onder kussens en in bed :D
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Triss begraaft alleen als ze niet heel veel trek heeft of het niet heel lekker is. Niet in de tuin maar in huis, meestal in haar mand. Het wordt dan zeer vakkundig in een hoekje gepropt en er wordt een kleedje overheen gedrapeerd. Ik moet het wel in de gaten houden, want ze weet precies wat ze waar begraven heeft, en het is en blijft natuurlijk wel van haar!! :evil: En als Diego dan niets vermoedend langs loopt, wil ze daar nog wel eens op afvliegen, want stel je toch eens voor dat die kat haar kluif jat.
Afbeelding
Groetjes Marja
Dennenappel
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Cash begraaft sommige van haar kluiven al sinds ze 3 maanden was!!
Soms sleepte ze er 1 mee het bos in, begroef ze hem daar en dan af en toe controleren tijdens een wandeling of ie er nog lag :mrgreen:
En dan na 2 weken een keer opgraven en weer mee naar huis.

Ook in de tuin liggen heel veel kluiven begraven, soms komt ze met zo'n vies ding aanzetten, soms moet ie nog op ook :80:
Ik vind het wel heel erg leuk om te zien hoe serieus ze dat nam, die dingen begraven, vooral toen ze nog puppie was :I:

Bammie verstopte alles in huis, onder zijn matras, dekbed enz.
Als je z'n bed ging verschonen kwam er ook van alles tevoorschijn :mrgreen:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Heeft ze geen last van dr bek? Dat zou ik zelf er achter zoeken, als ze het normaal niet deed maar nu wel.
Mijn honden begraven alleen als ze het wel lekker vinden, maar om andere redenen het niet willen eten. Als Mayke t doet, is ze misselijk. Ik zie t gewoon aan dr smoelwerk dat ze het Kiwi misgunt èn dat ze een goede reden heeft om t zelf niet te willen eten.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hier wordt het begraven (liefst in de bank) als het niet lekker genoeg is om veel moeite voor te doen.
GalgoMara
Actief

Ik heb niet het idee dat ze last heeft van haar bek. Ze gaat binnenkort wel voor een gebitsanering, maar dat is omdat we meteen foto's hebben laten maken van haar gebit toen ze onder narcose was voor haar sterilisatie. Anders hadden we geen reden gehad om haar tanden na te laten kijken. Ze knaagt flink op haar wortel en kan ook erg intensief manicuren. Misselijk zou kunnen, dat is ze toch nog wel regelmatig. Maar ze kan ook goed iets gaan begraven en dan onderweg nog brokjes opeten die ze nog ergens in de tuin vindt ....

Ze heeft jarenlang in een asiel in Spanje geleefd en hier best wel moeite gehad met haar nieuwe leven. Ik heb toch het gevoel dat ze zich gewoon veilig genoeg voelt, en zich echt thuis voelt om lekker te doen wat ze wil. Helemaal nu ik lees dat zoveel andere honden het ook doen.

Leuk trouwens om die verhalen te lezen :) echt honds gedrag dus
Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Grote hobby, hier. Snacks die je op dat moment even niet belieft, en waarvan je weet dat de ander hem heel graag zou willen, ga je verstoppen in de tuin. En dan na een tijdje, opgraven, de ander laten zien dat het er nog degelijk was en met gelukzalig smoel beweren dat ze gefermenteerd veel lekkerder smaken
Javierrrr
Zeer actief

Ja, het is honds gedrag, het zijn hondse manieren. Ik weet niet of het binnen je mogelijkheden ligt, maar het zou wellicht een optie zijn er een tweede bij te nemen. Zie je nog veel meer van die hondse manieren. Voor Javier was het prettig dat er een tweede spanjool bij kwam. Het was een verrijking voor hem, ze snappen elkaar goed en compenseren elkaar. Veel beter dan wat ik als mens, lichtelijk analfabetisch in hondentaal, zou kunnen betekenen.
GalgoMara
Actief

Cleva schreef:
GalgoMara schreef:Ja, we houden ons hieraan:

Dit was natuurlijk niet de bedoeling.

Neem binnenkort naast het meten en het mailen ook even de tijd om met de voeten op aarde te komen en te bezinnen op wat je aan het doen bent.
Ik sta stevig met beide benen op de grond hoor :cheer: Mara is onder behandeling bij een holistisch dierenarts en daar had ik voor ik kennismaakte met dit forum werkelijk nog nooit van gehoord.

Ze had zo ontzettend veel last van maag en darmen, we moesten ergens beginnen. En we zijn begonnen met hypoallergeen voer van de dierenarts, maar dat was helemaal dramatisch. Ik wil ook niet blijven wisselen en zoeken, stabiliteit- ook in voer- vind ik belangrijk. Dus we zijn adhv dit overzicht begonnen. Zodra het echt stabiel is ga ik langzaam eens wat diersoorten toevoegen die ze volgens dit overzicht niet zou mogen. Dan weet ik ook meteen waarop ze reageert mocht het niet goed gaan.

En voor nu gaat het goed, ze heeft veel minder last.
GalgoMara
Actief

Javierrrr schreef:Ja, het is honds gedrag, het zijn hondse manieren. Ik weet niet of het binnen je mogelijkheden ligt, maar het zou wellicht een optie zijn er een tweede bij te nemen. Zie je nog veel meer van die hondse manieren. Voor Javier was het prettig dat er een tweede spanjool bij kwam. Het was een verrijking voor hem, ze snappen elkaar goed en compenseren elkaar. Veel beter dan wat ik als mens, lichtelijk analfabetisch in hondentaal, zou kunnen betekenen.
Dat geloof ik direct, dat lijkt me ook erg mooi om te zien. Helaas hebben wij geen mogelijkheden voor een tweede hond. Misschien ooit....tot die tijd probeer ik Mara andere dingen te bieden, zoals groepswandelingen. Tot nu toe wordt ze daar nog niet per se heel blij van en vindt ze het vooral spannend, contact met andere honden.
Javierrrr
Zeer actief

Wandelingen met meerdere honden kan voor een verlegen cq angstig type behoorlijk overweldigend zijn, waardoor het contact met andere honden spannend blijft. Javier mijdt groepen en maakt het liefst één-op-één contact. Misschien ken je iemand met een hond die Mara niet zo spannend vindt, en maak daar eens een wandeling mee, Zou zomaar kunnen dat ze daar wel blij van wordt.
GalgoMara
Actief

Mara kan buiten best wel contact zoeken met andere honden, ze is lang niet altijd meer angstig of onzeker. Vandaar dat ik nu die groepswandeling ben gaan doen. Het is eigenlijk een uur doorbrengen op een omheind terrein van 2 ha, ingericht voor de honden met een zwemvijver, velden, bosjes, paadjes, erg leuk. Groepen worden op elkaar afgestemd, Mara zit in een groep met rustige honden. Ik ben er nu 1 keer geweest, en de andere honden (er waren er 5) kwamen wel even snuffelen maar hadden wel in de gaten dat Mara het spannend vond en lieten haar toen met rust. Ik heb lekker met Mara rond gewandeld daar en af en toe zocht ze even contact met de andere baasjes en soms zelfs met de andere honden. 1 hond probeerde Mara echt op sleeptouw te nemen, heel aandoenlijk om te zien. Haar baasjes vertelden dat zij in het begin ook zo schuchter was. Dat gold voor meer hondjes daar en nu rennen ze daar allemaal heerlijk rond.

Mara was na 3 kwartier echt kapot, dus toen zijn we ook gegaan.

Mara was erg op mij gericht, maar dat is ook prima. We zijn er samen lekker uit, ze kan los rennen en als ze wil op haar eigen tempo contact maken met andere honden. Dit ga ik dus sowieso nog een paar keer met haar doen. Ik denk dat ze zich met een paar keer wel op haar gemak gaat voelen en meer gaat ondernemen, dat was op de cursus ook. Ze stond ook altijd te springen om daar naartoe te gaan, ondanks dat het in het begin zo spannend was.

De hondjes van een vriendin mag ze niet, en de boxer van mijn ouders valt af en toe uit. Zolang ze dat gedrag nog vertoont, ga ik haar en Mara niet aan elkaar introduceren.

Als het goed is ga ik binnenkort wel een wandeling maken met iemand van dit forum.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Mijn teefje heeft nog nooit iets begraven of opgegraven. Maar ik denk dat die gewoon bang is dat haar poten vies worden. Ze wil ook altijd om plassen heen lopen. Haar poten zouden maar eens nat worden, haha. Rare is dat ze in het bos dan wel weer gewoon door modderpoelen heen raast, daar is het blijkbaar leuker.
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ayla begraaft kluifjes ook graag. Morris niet. Die interesseert het nog minder dan niks. Vooral als ze niet zo heel veel zin meer heeft, maar Morris het natuurlijk ook niet mag hebben. :engel:

Ze mag niet de zooi meenemen naar buiten. Dan houd ik geen gazon en borders meer over. Dus nu moet ze zich binnen behelpen. En dan heeft ze het soms zwáár. Of de kat loopt langs, of de uitgezochte verstopplek is toch niet zo goed, of ik loop langs, of Morris kijkt er alleen maar naar. Ze kan zich er tijden mee vermaken. Vind het altijd wel een leuk gezicht. Ze duwt heel voorzichtig met haar neus tot het kluifje verstopt is.

Toppunt was wel paar weken terug dat ze nog een halve kluif had en geen honger meer had. Maar ja... straks zou Morris hem opeten, dat kon natuurlijk niet. Na een paar verstopplekken geprobeerd en afgekeurd te hebben had ze de perfecte plek gevonden. Onder Morris :LOL: Morris lag te slapen en heel voorzichtig duwde ze het kluifje onder zijn buik. Maar ja, hoe verder ze ging, hoe meer hij ging reageren. Dus dan weer snel het kluifje pakken en opnieuw beginnen zodra hij weer sliep. Tot hij er genoeg van had en ergens anders ging liggen. Moest arme ding weer een nieuwe plek zien te vinden :mrgreen:
Javierrrr
Zeer actief

GalgoMara schreef:Mara kan buiten best wel contact zoeken met andere honden, ze is lang niet altijd meer angstig of onzeker. Vandaar dat ik nu die groepswandeling ben gaan doen. Het is eigenlijk een uur doorbrengen op een omheind terrein van 2 ha, ingericht voor de honden met een zwemvijver, velden, bosjes, paadjes, erg leuk. Groepen worden op elkaar afgestemd, Mara zit in een groep met rustige honden. Ik ben er nu 1 keer geweest, en de andere honden (er waren er 5) kwamen wel even snuffelen maar hadden wel in de gaten dat Mara het spannend vond en lieten haar toen met rust. Ik heb lekker met Mara rond gewandeld daar en af en toe zocht ze even contact met de andere baasjes en soms zelfs met de andere honden. 1 hond probeerde Mara echt op sleeptouw te nemen, heel aandoenlijk om te zien. Haar baasjes vertelden dat zij in het begin ook zo schuchter was. Dat gold voor meer hondjes daar en nu rennen ze daar allemaal heerlijk rond.

Mara was na 3 kwartier echt kapot, dus toen zijn we ook gegaan.

Mara was erg op mij gericht, maar dat is ook prima. We zijn er samen lekker uit, ze kan los rennen en als ze wil op haar eigen tempo contact maken met andere honden. Dit ga ik dus sowieso nog een paar keer met haar doen. Ik denk dat ze zich met een paar keer wel op haar gemak gaat voelen en meer gaat ondernemen, dat was op de cursus ook. Ze stond ook altijd te springen om daar naartoe te gaan, ondanks dat het in het begin zo spannend was.

De hondjes van een vriendin mag ze niet, en de boxer van mijn ouders valt af en toe uit. Zolang ze dat gedrag nog vertoont, ga ik haar en Mara niet aan elkaar introduceren.

Als het goed is ga ik binnenkort wel een wandeling maken met iemand van dit forum.
Dat is een prachtige setting voor haar!
GalgoMara
Actief

Caro schreef:Mijn teefje heeft nog nooit iets begraven of opgegraven. Maar ik denk dat die gewoon bang is dat haar poten vies worden. Ze wil ook altijd om plassen heen lopen. Haar poten zouden maar eens nat worden, haha. Rare is dat ze in het bos dan wel weer gewoon door modderpoelen heen raast, daar is het blijkbaar leuker.
Kleine diva :)
GalgoMara
Actief

nomo schreef: Toppunt was wel paar weken terug dat ze nog een halve kluif had en geen honger meer had. Maar ja... straks zou Morris hem opeten, dat kon natuurlijk niet. Na een paar verstopplekken geprobeerd en afgekeurd te hebben had ze de perfecte plek gevonden. Onder Morris :LOL: Morris lag te slapen en heel voorzichtig duwde ze het kluifje onder zijn buik. Maar ja, hoe verder ze ging, hoe meer hij ging reageren. Dus dan weer snel het kluifje pakken en opnieuw beginnen zodra hij weer sliep. Tot hij er genoeg van had en ergens anders ging liggen. Moest arme ding weer een nieuwe plek zien te vinden :mrgreen:
Hahaha, heerlijk :LOL:
GalgoMara
Actief

Javierrrr schreef:Dat is een prachtige setting voor haar!
Dat denk ik ook! Ben erg blij dat ik dat heb gevonden. Ik zal straks een filmpje plaatsen van een rennende Mara daar :I:
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Hier worden ook wel eens botjes begraven. Soms wel, soms niet. Ik vind het heel schattig, want als hij botjes begraaft doet ie dat heel anders dan het normale graven. Botjes gaan met beleid en voorzichtigheid; er wordt een klein kuiltje gemaakt met één voorpoot, botje wordt erin gedeponeerd, aarde wordt teruggeduwd met zijn snuit. En inderdaad, soms wordt zo'n smerig geval dan weer opgehaald en opgevreten, vol zand en modder. :denken:
GalgoMara
Actief

Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”