Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond gezocht, Hond gevonden ;) p5
Moderator: moderatorteam
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Hond gezocht, twijfel over kelpie kruising
Het is niet dat een border nu per se heel veel meer werk is dan bijvoorbeeld een golden. Het is vooral anders.
Ik loop en train echt geen uren per dag met onze borders. Een uur los buiten de gewone wandelingen en 2x per week trainen. Zouden ze best willen hoor, maar wat dat betreft wil een border altijd wel meer. Dus dan kun je het beter op een niveau houden waar ze wel tevreden mee zijn en het voor jezelf ook nog leuk is.
Ziva, mijn oudste, vind ik met name bewerkelijker omdat ze niet al te sociaal is naar honden. In het bos loop ik dus altijd te scannen of ik andere honden zie. Op zondagmiddag even ontspannen naar het bos met de kinderen doe ik met haar dus niet. Borders zijn lang niet allemaal sociaal, dus dat is wel iets om rekening mee te houden.
Vik, de jongste, is gelukkig wel sociaal. Hij is dan juist weer heel makkelijk in het bos maar aan de lijn hier in de omgeving weer bewerkelijker omdat hij veel eye bezit en veel reactiever is op auto’s enzo.
Jip (de poedel) neem je gewoon mee aan je pink en die sjouwt wel mee. Bij Vik ben je echt aan het werk. Nu denk ik dat als we een jaar verder zijn dat dat heel andere is en nog een jaar later zie ik hem nog wel overal loslopen, maar daar zit nog wel wat werk in. Bij veel andere rassen gaat dat meer vanzelf omdat zij bijv. Minder reactief zijn.
Ik zag ook iemand een havanezer opperen en zo’n type hondje kan ook een hele leuke match zijn. Ik heb zo’n haarballetje gehad en die was onwijs leuk. Wandelde 15-20 km mee tot op hoge leeftijd maar kon ook prima een paar dagen lekker niks doen. Enorm bomproof, deerde hem echt niet als het mega druk was in huis. Hij lag lekker op zijn gemak te slapen. Leukste vond hij het om gewoon mee te gaan. Als je ergens ging zitten kroop hij onder je stoel of op schoot en dan was het goed.
Ik loop en train echt geen uren per dag met onze borders. Een uur los buiten de gewone wandelingen en 2x per week trainen. Zouden ze best willen hoor, maar wat dat betreft wil een border altijd wel meer. Dus dan kun je het beter op een niveau houden waar ze wel tevreden mee zijn en het voor jezelf ook nog leuk is.
Ziva, mijn oudste, vind ik met name bewerkelijker omdat ze niet al te sociaal is naar honden. In het bos loop ik dus altijd te scannen of ik andere honden zie. Op zondagmiddag even ontspannen naar het bos met de kinderen doe ik met haar dus niet. Borders zijn lang niet allemaal sociaal, dus dat is wel iets om rekening mee te houden.
Vik, de jongste, is gelukkig wel sociaal. Hij is dan juist weer heel makkelijk in het bos maar aan de lijn hier in de omgeving weer bewerkelijker omdat hij veel eye bezit en veel reactiever is op auto’s enzo.
Jip (de poedel) neem je gewoon mee aan je pink en die sjouwt wel mee. Bij Vik ben je echt aan het werk. Nu denk ik dat als we een jaar verder zijn dat dat heel andere is en nog een jaar later zie ik hem nog wel overal loslopen, maar daar zit nog wel wat werk in. Bij veel andere rassen gaat dat meer vanzelf omdat zij bijv. Minder reactief zijn.
Ik zag ook iemand een havanezer opperen en zo’n type hondje kan ook een hele leuke match zijn. Ik heb zo’n haarballetje gehad en die was onwijs leuk. Wandelde 15-20 km mee tot op hoge leeftijd maar kon ook prima een paar dagen lekker niks doen. Enorm bomproof, deerde hem echt niet als het mega druk was in huis. Hij lag lekker op zijn gemak te slapen. Leukste vond hij het om gewoon mee te gaan. Als je ergens ging zitten kroop hij onder je stoel of op schoot en dan was het goed.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Misschien ook eens bij de terriërs kijken. De Manchester vind ik zelf heel erg gaaf. Of een Ier, maar die is misschien te fel?
En nogmaals, misschien heb je er overheen gelezen, de Bodeguero.
En nogmaals, misschien heb je er overheen gelezen, de Bodeguero.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Peruaanse Kelpie
- Aantal honden: 1
Ik twijfel nog steeds teveel over de Kelpie kruising. En twijfel is bij mij eigenlijk een verstopte nee
Ik zou het wel kunnen denk ik, maar ik zou me er niet prettig bij voelen. Het idee dat de hond eigenlijk meer zou willen e.d. maar ik hem dat niet kan bieden.
Of wel zou kunnen bieden, maar dat ik daardoor voortdurend over mijn eigen grenzen heen moet gaan.
Jongens, ik ben intens blij dat je niet je eigen kinderen hoeft uit te zoeken. Ik zou er niet uitkomen
Ik blijf hangen bij de poedel. En dan het liefst de grote poedel. Zijn er hier poedelliefhebbers?

Ik zou het wel kunnen denk ik, maar ik zou me er niet prettig bij voelen. Het idee dat de hond eigenlijk meer zou willen e.d. maar ik hem dat niet kan bieden.
Of wel zou kunnen bieden, maar dat ik daardoor voortdurend over mijn eigen grenzen heen moet gaan.
Jongens, ik ben intens blij dat je niet je eigen kinderen hoeft uit te zoeken. Ik zou er niet uitkomen

Ik blijf hangen bij de poedel. En dan het liefst de grote poedel. Zijn er hier poedelliefhebbers?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Bij twijfel: niet doen.
Ik begrijp je beweegredenen die je twijfel veroorzaken maar tegelijkertijd ken ik het hele nest van de moeder, ken de vaderhond en zijn karakter al jaren en denk dat de twijfelpunten bij deze combinatie helemaal niet van toepassing zijn mits je de best geschikte pup uit het nest kiest. Dat houd je natuurlijk altijd en bij keder ras of kruising, je hebt de standaard raseigenschappen die je gemiddeld bij het betreffende ras aantreft en waar in veel gevallen al jaren specifiek op geselecteerd is, en daarnaast heb je heel veel individuele kenmerken en eigenschappen. Ook bij de Poedel zul je de kans hebben op een angstig exemplaar, een neurotische, eentje die jaagt op alles wat maar beweegt bijvoorbeeld.
Als je alle mogelojke mindere eigenschappen wil uitsluiten kun je beter geen hond nemen.
Maar nogmaals: bij twijfel: niet doen. Probeer alleen wel voor jezelf helder te krijgen of de twijfel die je hebt is gebaseerd op gegronde redenen of op niet meer dan een (aangepraat?) onderbuikgevoel.
Ben je al eens bij Sirenes honden gaan kijken? Heb je al eens kennis gemaakt met de Australian Kelpie?
Ik heb geen idee waar je woont, maar wie weet is het bij mij in de buurt, dan zou je op 23 december als je tijd hebt eens kunnen komen kijken op een agilitywedstrijd waar in ieder geval zowel Mojo en zijn broer Rally als Milo te zien zijn.
Mocht je daar interesse in hebben hoor ik het wel via een PB.
Hoe dan ook, succes met je keuze!

Ik begrijp je beweegredenen die je twijfel veroorzaken maar tegelijkertijd ken ik het hele nest van de moeder, ken de vaderhond en zijn karakter al jaren en denk dat de twijfelpunten bij deze combinatie helemaal niet van toepassing zijn mits je de best geschikte pup uit het nest kiest. Dat houd je natuurlijk altijd en bij keder ras of kruising, je hebt de standaard raseigenschappen die je gemiddeld bij het betreffende ras aantreft en waar in veel gevallen al jaren specifiek op geselecteerd is, en daarnaast heb je heel veel individuele kenmerken en eigenschappen. Ook bij de Poedel zul je de kans hebben op een angstig exemplaar, een neurotische, eentje die jaagt op alles wat maar beweegt bijvoorbeeld.
Als je alle mogelojke mindere eigenschappen wil uitsluiten kun je beter geen hond nemen.
Maar nogmaals: bij twijfel: niet doen. Probeer alleen wel voor jezelf helder te krijgen of de twijfel die je hebt is gebaseerd op gegronde redenen of op niet meer dan een (aangepraat?) onderbuikgevoel.
Ben je al eens bij Sirenes honden gaan kijken? Heb je al eens kennis gemaakt met de Australian Kelpie?
Ik heb geen idee waar je woont, maar wie weet is het bij mij in de buurt, dan zou je op 23 december als je tijd hebt eens kunnen komen kijken op een agilitywedstrijd waar in ieder geval zowel Mojo en zijn broer Rally als Milo te zien zijn.
-
- Zeer actief
bij twijfel inderdaad niet doen, is niet lekker om zo aan een hond te beginnen, misschien moet je gewoon gaan kijken naar een kant en klare hond met een duidelijke omschrijving, dan zie je het uiterlijk en weer je ook het karakter, er zijn al hele leuke buitenlanders in de opvang in Nederland al... of het herplaats topic in de gaten houden, dan heb je in ieder geval niet een 12 honden in een dozijn uiterlijk en je kunt een proefperiode afspreken en kijken of de hond ook echt past
-
- Vaste gebruiker
Ik weet dat je gelijk hebtLongFields schreef:Bij twijfel: niet doen.![]()

Waar ik een beetje 'bang' voor ben is dat het een moeten wordt. Ik heb nu een beetje het beeld in mijn hoofd van een hond die voortdurend bezig moet gehouden worden en anders krijg je een neurotisch geval.
Een groot deel van mij is nog steeds enthousiast

Sirene had ook al voorgesteld om eens te komen kijken bij een wedstrijd. Ik heb je een pb gedaan.
- Chrizta8
- Actief
- Aantal honden: 2
Ik heb zelf een springer spaniel uit de werklijn en ik denk dat mijn hond goed in jou plaatje/gezin zou passen.
Mijn hond is altijd in voor actie en avontuur. Maar als het een dag niet uitkomt is hij ook heel tevreden met een dag niks doen. Eigenlijk is hij het meest tevreden met gezellig onderdeel van het gezin zijn.
Uiteraard heeft mijn hond jachtinstinkt en rent graag zijn neus achterna in het bos, maar houdt wel altijd een oog op mij, is altijd terug te roepen en luisterd erg goed.
Wat ik een enorme pre van mijn hond vind, ik weet niet of alle springers dat hebben, is het zachtaardige karakter. Het is echt een hele lieve vriendelijke en voorzichtige hond. Of het nu om kinderen, andere honden of andere dieren gaat. Ik hoef nooit ogen in mijn achterhoofd te hebben. En dat is een geruststellende gedachten.
Mijn hond is altijd in voor actie en avontuur. Maar als het een dag niet uitkomt is hij ook heel tevreden met een dag niks doen. Eigenlijk is hij het meest tevreden met gezellig onderdeel van het gezin zijn.
Uiteraard heeft mijn hond jachtinstinkt en rent graag zijn neus achterna in het bos, maar houdt wel altijd een oog op mij, is altijd terug te roepen en luisterd erg goed.
Wat ik een enorme pre van mijn hond vind, ik weet niet of alle springers dat hebben, is het zachtaardige karakter. Het is echt een hele lieve vriendelijke en voorzichtige hond. Of het nu om kinderen, andere honden of andere dieren gaat. Ik hoef nooit ogen in mijn achterhoofd te hebben. En dat is een geruststellende gedachten.
Benson and Penny
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ja ik heb er eentje. Wat wil je weten hihi ?Hanneke1991 schreef: Ik blijf hangen bij de poedel. En dan het liefst de grote poedel. Zijn er hier poedelliefhebbers?
Als ik vergelijk met de 2 rassen : australian kelpie en de grote poedel, dan vind ik de australian kelpie wel heel wat makkelijker dan de poedel... Maar dat is puur mijn persoonlijke mening.
Wat longfields al schreef
Deze beschrijving zou wel eens bij onze poedel kunnen passenDat houd je natuurlijk altijd en bij keder ras of kruising, je hebt de standaard raseigenschappen die je gemiddeld bij het betreffende ras aantreft en waar in veel gevallen al jaren specifiek op geselecteerd is, en daarnaast heb je heel veel individuele kenmerken en eigenschappen. Ook bij de Poedel zul je de kans hebben op een angstig exemplaar, een neurotische, eentje die jaagt op alles wat maar beweegt bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd door Charlie op 05 dec 2018 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vaste gebruiker
Dit is inderdaad wat ik zoek in een hond. Dat heb je goed omschrevenChrizta8 schreef:Ik heb zelf een springer spaniel uit de werklijn en ik denk dat mijn hond goed in jou plaatje/gezin zou passen.

Er rijst nu bij mij de gedachte dat ik dit ook vindt in de pups van Sirene. Iets wat LongFields me al een tijdje duidelijk probeert te maken volgens mij

- Chrizta8
- Actief
Het enige nadeel aan Benson, mijn hond, is, dat hij werkelijk in elke vies baggersloot probeert te springen. Mensen die ik tegenkom zijn vaak verbaast dat een hond zo nat en vies kan worden.Hanneke1991 schreef:Dit is inderdaad wat ik zoek in een hond. Dat heb je goed omschrevenChrizta8 schreef:Ik heb zelf een springer spaniel uit de werklijn en ik denk dat mijn hond goed in jou plaatje/gezin zou passen.
Wat ik een enorme pre van mijn hond vind, ik weet niet of alle springers dat hebben, is het zachtaardige karakter. Het is echt een hele lieve vriendelijke en voorzichtige hond. Of het nu om kinderen, andere honden of andere dieren gaat. Ik hoef nooit ogen in mijn achterhoofd te hebben. En dat is een geruststellende gedachten.![]()
Er rijst nu bij mij de gedachte dat ik dit ook vindt in de pups van Sirene. Iets wat LongFields me al een tijdje duidelijk probeert te maken volgens mij
Ik heb me er inmiddels bij neer gelegt, vies worden hoort erbij

Benson and Penny
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Nou inderdaad! Dan weet je wie de vader en de moeder zijn en toch is het elke keer weer een verrassing wat er uitkomt en o zo verschillend.Hanneke1991 schreef:Ik twijfel nog steeds teveel over de Kelpie kruising. En twijfel is bij mij eigenlijk een verstopte nee![]()
Jongens, ik ben intens blij dat je niet je eigen kinderen hoeft uit te zoeken. Ik zou er niet uitkomen![]()

Ik vraag me af of je de boel niet een beetje teveel dichttimmert. Ook al neem je een rashond, dan nog krijg je geen kant-en-klaar pakketje. Verschillen tussen individuen. Ik bedoel, als hier op het forum gevraagd wordt naar ervaringen met een bepaald ras, dan vind ik de reacties echt heel uiteenlopend. Het ligt er maar net aan welk individu je kent. Niet dat ik verschillen tussen rassen wil bagatelliseren hoor, zeker niet, maar exact weten wat voor vlees je in de kuip krijgt gaat het niet worden.
Wat mij betreft haal je een hond in huis en dan ga je toch een soort avontuur aan met zijn tweeen: elkaar leren kennen, je aan elkaar aanpassen, voor verrassingen komen te staan, oplossingen zoeken....
Kun je niet beter een herplaatser nemen, zoals Sandra zegt? Dan weet je sowieso al meer over het energieniveau.
En mocht je overwegen om via een stichting een hond te overwegen, is deze mooierd niks voor jullie? Hij zit momenteel nog in Spanje, maar is te adopteren via I Respect Animals. Ik ken deze hond persoonlijk omdat ik een paar keer vrijwilligerswerk voor het asiel waar hij zit gedaan heb. Ik ben toen een paar keer een paar uur met hem op zo'n braderie geweest, waar de honden als het ware tentoongesteld worden in de hoop dat er een adoptant op de proppen komt. En echt, Giotto is een schat. Lief, vrolijk, open, perfect met andere honden... Hij is nu 9 maanden en zal zo'n 20 tot 25 kilo wegen als hij volwassen is.
https://www.facebook.com/ProtectoraSPAC ... =3&theater
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Eens maar het was ook een voorwaarde dat de hond zelfverzekerd is. Dat is wel een aandachtspunt bij de toller.Boutje schreef:Ik lees helemaal in het begin toller en dan niks meer, terwijl ik die ook wel geschikt vind voor jullie. Ze hebben absoluut niet de drive en werklust van een werklijn border collie.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Het gaat wat mij betreft ook helemaal niet over hoeveel werk het is, maar wat je kwa karakter goed ligt. Ik heb zelf graag honden met heel veel drive. Reactief en intens. Dat maakt me blij. Andere mensen vinden dat maar zenuwlijders hebben liever een hond die de wereld wat milder ter lijf gaat. Maar dat verschilt nauwelijks in hoeveel tijd een hond kost inderdaad.Lysette schreef:Het is niet dat een border nu per se heel veel meer werk is dan bijvoorbeeld een golden. Het is vooral anders.
Laatst gewijzigd door Paisley op 05 dec 2018 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

- Paisley
- Zeer actief
Nee joh, dat beeld moet je echt los laten. Mijn kelpie is meer het type hond waar je minimaal een uur per dag ècht mee bezig bent, dan een hond die de hele dag wat te doen moet hebben. Mijn kelpie is vandaag bijvoorbeeld mee geweest paardrijden. We zijn een uurtje weg geweest en ze heeft een uur op stal toegekeken hoe ik aan het werk was.Hanneke1991 schreef: Waar ik een beetje 'bang' voor ben is dat het een moeten wordt. Ik heb nu een beetje het beeld in mijn hoofd van een hond die voortdurend bezig moet gehouden worden en anders krijg je een neurotisch geval.
Een groot deel van mij is nog steeds enthousiast.
Dan ligt ze de rest van de dag heerlijk loom te pitten. Dat is dus de resterende 22 uur van het etmaal

Er zijn in de winter ook zat dagen waar ze maar een uurtje op stap is en dat is ook helemaal oke. Maar het is meer dat ze op die momenten wel echt "AAN" staat en dan echt even aan het werk moet met je. Je moet het leuk vinden om een hond te hebben die zo intens is als ze wat doen. Het is niet een flegmatiek type hond

-
- Actief
- Aantal honden: 3
Herkenbaar, je eigen kinderen accepteer je (als het goed isHanneke1991 schreef:Jongens, ik ben intens blij dat je niet je eigen kinderen hoeft uit te zoeken. Ik zou er niet uitkomen![]()

Bij honden heb je de keuze uit al die rassen met hun bijbehorende rasbeschrijvingen.
Bij elk ras las ik wel iets waarvan ik me afvroeg of dat wel bij mij paste.
Dus heb ik uiteindelijk gekozen voor een onherleidbare kruising, een vondeling.
Als ik jouw openingsbericht lees zou ik gaan voor een' Jimmy'.S@ndr@ schreef:misschien moet je gewoon gaan kijken naar een kant en klare hond met een duidelijke omschrijving, dan zie je het uiterlijk en weer je ook het karakter, er zijn al hele leuke buitenlanders in de opvang in Nederland al... of het herplaats topic in de gaten houden, dan heb je in ieder geval niet een 12 honden in een dozijn uiterlijk en je kunt een proefperiode afspreken en kijken of de hond ook echt past
Lijkt een prima hond om mee op stap te gaan en thuis tegenaan te ouwehoeren. En zeker weten dat er geen 2e van in jouw dorp loopt.
Succes met de zoektocht!

link

- Zamunda
- Zeer actief
Wat een leukerd

-
- Actief
- Aantal honden: 3
Ja hè??!! Als ik er niet al 3 had......Zamunda schreef: Wat een leukerd!
En nog een braaf ventje ook zo te zien.
https://youtu.be/UbTnSM0GBPs

- Zamunda
- Zeer actief
En Bella dan? Dat vind ik echt wat voor jou.Frootje schreef:Ik vind hem ook leuk. Maar ik ben helemaal verliefd op Leo. Moest je die link nou weer hier zetten?Gelukkig ben ik geen reuenmens. Dan is het wat makkelijker om die dingen te negeren.

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
toch moet je je ook niet te veel blindstaren op alleen een ras. Het zegt iets, maar lang niet alles. De herders die ik heb gehad en opgevangen waren allemaal compleet anders. Ze hebben overeenkomsten, maar eigenlijk vind ik de verschillen groterHanneke1991 schreef:Ik twijfel nog steeds teveel over de Kelpie kruising. En twijfel is bij mij eigenlijk een verstopte nee![]()
Jongens, ik ben intens blij dat je niet je eigen kinderen hoeft uit te zoeken. Ik zou er niet uitkomen![]()

Nota bene wilde ik bv een herder omdat ik perse geen (zelfstandige) jager meer wilde, zoals mijn Hongaarse windhond Lizzy. En toen kreeg ik DH Kailen

Een jager pur sang. Nu heb ik maar weer een Hongaarse windhond genomen. Dat jachtgedrag vind ik stukken makkelijker te beheersen dan dat van mijn herder

Overigens heeft die windhond weer veel herderkwaliteiten, om het nog eens ingewikkelder te maken. Hij volgt je overal, bemoeit zich met alles en wil best graag iets leren.
Uiteindelijk weet je vantevoren gewoon niet wat je krijgt. Mijn mechelse herder Amber is de hele dag in touw, maar te veel mentale prikkels maken haar alleen maar van streek. Dit om het nog een beetje moeilijker voor je te maken

-
- Vaste gebruiker
Haha ja nou inderdaad. Maar ik heb dus maar weer geleerd dat ik het inderdaad veel te veel wil vastspijkeren. Komt er toch weer een stukje autisme om de hoek kijken
Sommige dingen heb je niet in de hand.
Ik zou heel graag voor een pup van Sirene gaan

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
gewoon op je gevoel afgaanHanneke1991 schreef:Haha ja nou inderdaad. Maar ik heb dus maar weer geleerd dat ik het inderdaad veel te veel wil vastspijkeren. Komt er toch weer een stukje autisme om de hoek kijkenSommige dingen heb je niet in de hand.

-
- Vaste gebruiker
We gaan binnenkort eens kijken inderdaad.Nanna schreef: En bovendien is Sirene al door meerdere kynologische wateren gewassen;
die geeft jou heus wel een passende pup mee.
En dat komt inderdaad vast goed

- Paisley
- Zeer actief
Wat leuk! Laat je weten wat je ervan vond?
Je hebt ook veel meer aan de beschrijving van een hond als je er ook een beeld bij hebt. Iedereen beschrijft honden aan de hand van eigen referentie kader maar iemand met een ander referentiekader kan een heel ander beeld uit die beschrijving halen.
En volg je gevoel en niet 'verstand'. Verstand wordt vaak zo genoemd als het in conflict is met je gevoel. En als het gaat om zoiets persoonlijks als een huisdier, dan is je gevoel een veel belangrijkere raadgever.
Iemand hierboven zei dat het bij kinderen makkelijker is omdat die je onvoorwaardelijke liefde hebben. Dat moet eigenlijk bij honden ook zo zijn. Als je ècht van een hond houdt omdat je er gevoelsmatig direct een klik mee hebt, dan kan je heel wat meer van die hond verdragen dan van een hond die 'op specificaties' goed had moeten passen maar waar je geen gevoel bij hebt. Dan is iedere boe of bah die de hond zegt teveel.
Je hebt ook veel meer aan de beschrijving van een hond als je er ook een beeld bij hebt. Iedereen beschrijft honden aan de hand van eigen referentie kader maar iemand met een ander referentiekader kan een heel ander beeld uit die beschrijving halen.
En volg je gevoel en niet 'verstand'. Verstand wordt vaak zo genoemd als het in conflict is met je gevoel. En als het gaat om zoiets persoonlijks als een huisdier, dan is je gevoel een veel belangrijkere raadgever.
Iemand hierboven zei dat het bij kinderen makkelijker is omdat die je onvoorwaardelijke liefde hebben. Dat moet eigenlijk bij honden ook zo zijn. Als je ècht van een hond houdt omdat je er gevoelsmatig direct een klik mee hebt, dan kan je heel wat meer van die hond verdragen dan van een hond die 'op specificaties' goed had moeten passen maar waar je geen gevoel bij hebt. Dan is iedere boe of bah die de hond zegt teveel.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Helemaal mee eens.Paisley schreef:Wat leuk! Laat je weten wat je ervan vond?
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Spannend! En leuk ook! Veel plezier alvast.Hanneke1991 schreef:We gaan binnenkort eens kijken inderdaad.Nanna schreef: En bovendien is Sirene al door meerdere kynologische wateren gewassen;
die geeft jou heus wel een passende pup mee.
En dat komt inderdaad vast goed

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
-
- Vaste gebruiker
Jullie zit vast al in spanning te wachten
Wij zijn afgelopen zondag bij Sonja langsgeweest en nu echt helemaal om
Zelfs de kinderen vonden de nakers hartstikke leuk
Ik heb er zin in

Wij zijn afgelopen zondag bij Sonja langsgeweest en nu echt helemaal om

Zelfs de kinderen vonden de nakers hartstikke leuk

Ik heb er zin in

-
- Vaste gebruiker
Het liefst een behaardeNanna schreef:Hanneke1991 schreef:Jullie zit vast al in spanning te wachten![]()
Wij zijn afgelopen zondag bij Sonja langsgeweest en nu echt helemaal om![]()
Zelfs de kinderen vonden de nakers hartstikke leuk![]()
Ik heb er zin inbetekent dat dat je eventueel ook voor een naakte pup zou gaan?

Maar als een naakte qua karakter goed bij ons zou passen zouden we daar geen probleem mee hebben.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Leuk te lezen! De nakers verkopen zichzelf ook wel vind ik.Hanneke1991 schreef:Jullie zit vast al in spanning te wachten![]()
Ik heb er zin in
Heel erg leuk dat jullie voor een pup uit deze combinatie gaan, ik ben blij dat ik dit nest hier in dit topic aangeraden heb.

-
- Vaste gebruiker
Ben ik ook heel erg blij mee Suzanne!LongFields schreef:Leuk te lezen! De nakers verkopen zichzelf ook wel vind ik.Hanneke1991 schreef:Jullie zit vast al in spanning te wachten![]()
Ik heb er zin in
Heel erg leuk dat jullie voor een pup uit deze combinatie gaan, ik ben blij dat ik dit nest hier in dit topic aangeraden heb.