Onze honden hebben er gelukkig niets van , en onze vorige honden ook niet.
Het eerste jaar met Luus moest Jan werken dus was ik voor twaalven naar bed gegaan en lag daar tv te kijken met de ramen en gordijnen dicht.De dames lagen gewoon lekker te snurken en de enige die rot lag en weinig slaap kreeg was ikzelf
Wel weet ik wat het met een hond kan doen die angst en dat is echt geen pretje.
In het verleden heb ik jarenlang Soleil rond die tijd te logeren gehad omdat zij in het centrum van een stad woonde en echt dagen niet naar buiten kon , gewoon alles liet lopen op een gegeven moment als ze het niet meer houden kon , maar naar buiten kreeg je haar niet , nog niet met tien paarden.
Bij ons , ik woonde toen nog in Vogelenzang, was het stukken rustiger maar ook het verblijf bij het toenmalige roedel (Beau , Orson , Rio , Tash en Micron ) waar er geen eentje bang van knallen was deed haar goed.
We konden haar op oudjaar zelfs nog uitlaten en in de avond kreeg ze een advocaatje met slagroom.
Ik kwam van de week jongens tegen , op de een of andere manier zijn het altijd jongens die vuurwerk afsteken lijkt het wel, en die liepen met kanonslagen in een losloopgebied.
Ik ben met ze in gesprek gegaan hierover en ze begrepen mijn punt over honden wel , boden zelfs hun excuses aan , en gingen verder op weg.
Waren overigens geen asociale knullen verder, was ook wel in Oegstgeest waar die kans sowieso al kleiner is
Overigens hoeft een huisje echt niet zo duur te zijn rond de feestdagen , wij zitten twee weken in Drenthe de hele kerstvakantie , dus ook oud en nieuw en dat was echt echt geen 450 voor drie dagen.
Wel tijdig geboekt dat wel , niet voor het vuurwerk maar gewoon omdat we zelf graag er even tussenuit wilde samen met de honden.