Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

We staan op de wachtlijst

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

*Marina*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
Aantal honden: 2

We staan op de wachtlijst

Ongelezen bericht door *Marina* »

Saartje is bijna 13 en hoewel mijn eerste reactie na het overlijden van Teun was:"Ik wil nooit meer een hond, dit wil ik nooit meer meemaken." Was mijn man erg stellig en er zou echt wel weer een hond komen, nooit meer twee tegelijk en en pup naast bejaarde Freule Saartje zetten leek ons ook niet eerlijk. Voor beide niet.

We hopen dat Saartje nog jaren bij ons zal zijn, ze is nog best vief, beetje slechtziend en hartstikke slechthorend, maar nog echt genietend van het leven (vooral veel eten, slapen en met haar bal en Bello spelen) houden we er rekening mee dat ze binnen nu een paar jaar zal komen te overlijden.
Een lang gekoesterde wens van mij gaat dan hopelijk in vervulling: Een Field Spaniel en daar is een lange wachtlijst voor. We hebben ons bij een bekende fokker op de wachtlijst laten plaatsen voor een Fieldje.

"De Aard Van Het Beestje
De Field Spaniel is een hond met een zacht en zeer innemend karakter. Een jachthond van huis uit, die als gezinshond zijn uiterste best zal doen om het een ieder naar de zin te maken. Sociaal naar andere huisdieren en zeer loyaal naar de leden van “zijn” gezin. Tegenover onbekenden kan hij zich soms wat gereserveerd opstellen. In huis is het een rustige hond die echter wel nauwgezet de gang van zaken in huis volgt. Daarom is het extra opvallend dat hij buiten als het ware een “metamorfose” ondergaat. Hij verandert daar in een actieve en sportieve hond. De Field Spaniel is een slimme hond, die zeer leergierig is"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We willen graag een Chocolate of chocolate &Tan. Saar moet nog heel lang leven maar dit vooruitzicht is natuurlijk ook geweldig!
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: We staan op de wachtlijst

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat een mooie honden! Leuk vooruitzicht hoor!
Heb je enig idee wanneer er ongeveer een nest komt?
*Marina*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel

Ongelezen bericht door *Marina* »

Johnny Jones schreef:Wat een mooie honden! Leuk vooruitzicht hoor!
Heb je enig idee wanneer er ongeveer een nest komt?

Geen idee, maar zolang Saartje leeft komt er geen pup.
Evertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix

Ongelezen bericht door Evertje »

Wat leuk om voor een fieldje te gaan! Wij wonen in Engeland en hier zie je ze best veel. Bij ons in de buurt zit een fokker en kom hem vaak tegen s ochtends op het veld. Leuk honden die lekker met Freek willen rennen, maar ook de oude Evert met rust laten en dat goed aanvoelen.
Hij heeft er ook een paar die mee gaan op de jacht. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit zoveel had met spaniëls, maar deze zijn in ieder geval erg leuk en een mooi handig tussenmaatje!
Hopelijk mag je nog heel lang van de oude dame genieten, maar leuk om alvast op de wachtlijst te staan!
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Barkley »

Freds trainingmaatje is een field spaniel. Harstikke leuk ding! Lekker eigenwijs maar wel heel veel zin in alles samen met zijn baas.
Zyntia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zyntia »

Leuk :D
Mooie hondjes :D
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Mooie hondjes :ok:
Leuk vooruitzicht :D
Ga vast kijken bij de eventuele evenementen van de rasvereniging.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”