Is het 'normaal' dat zo vaak positief getest wordt op wormen of heb ik hele ranzige honden?
Moderator: moderatorteam
Hmm oké...Lizzie. schreef:Ik denk het wel![]()
ik heb mijn honden 2 jaar lang elke maand ontlasting laten onderzoeken bij een grootschalig onderzoek van dierenkliniek van Utrecht. In die 2 jaar lang is er nooit iets gevonden bij geen van alle honden
Ik ben daar niet echt alert op geweest. Maar als ze ontlasting eten van een andere hond en daar zitten wormen(eitjes) in, dan zijn ze niet automatisch ook besmet? Ik moet er dus goed op letten dat er echt niets van straat gegeten wordt in de dagen voor het onderzoek.Tamara/Bayko schreef:Eten ze buiten toevallig poep van bijv. andere honden? Dan kan het om passage gaan in plaats van een daadwerkelijke besmetting. Cyntha testte ook een keer lichtpositief op coccidiose en zweepworm. Normaal gesproken lette ik altijd op dat ze in de dagen voorafgaand aan het opsturen van het monster niets van straat vrat. Die ene keer had ik dat niet gedaan en meteen kassa. Nadat ik de uitslag kreeg heb ik niet behandeld. Tijdje later weer een monster ingestuurd waarbij ik dus wel ervoor had gezorgd dat ze geen poep, gras etc. had gesnackt en ze was helemaal vrij van alles.