Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk databank voor chipregistratie?
Moderator: moderatorteam
Welk databank voor chipregistratie?
Goedenavond,
Vandaag hebben we van de fokker een mail gehad dat hij de chipregistratie heeft teruggetrokken en dat wij de chip nu kunnen registreren.
Nu zijn er een aantal databanken en volgens mij doen ze allemaal hetzelfde. Hier en daar wat bijzondere prijsverschillen, maar dat gaat om een paar cent tot een paar euro. Alleen wil ik zeker weten dat de databank waar wij de chip van Milo willen aanmelden, deel uitmaakt van een Europees databank ivm toekomstige vakanties met de hond, zodat zijn chip ook in het ergste geval in het buitenland uitgelezen kan worden en dat ze direct achter onze gegevens kunnen komen.
Iemand enig idee?
Vandaag hebben we van de fokker een mail gehad dat hij de chipregistratie heeft teruggetrokken en dat wij de chip nu kunnen registreren.
Nu zijn er een aantal databanken en volgens mij doen ze allemaal hetzelfde. Hier en daar wat bijzondere prijsverschillen, maar dat gaat om een paar cent tot een paar euro. Alleen wil ik zeker weten dat de databank waar wij de chip van Milo willen aanmelden, deel uitmaakt van een Europees databank ivm toekomstige vakanties met de hond, zodat zijn chip ook in het ergste geval in het buitenland uitgelezen kan worden en dat ze direct achter onze gegevens kunnen komen.
Iemand enig idee?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Welk databank voor chipregistratie?
Als fokker registreer ik altijd bij backhomeclub dan is het nl voor de kopers gratis om te herregistrerensebastianroga schreef:Goedenavond,
Iemand enig idee?
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
weet eigenlijk helemaal niet meer waar ik heb ge herregistreerd, zou ik na moeten zoeken, maar het was wel gratis,
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Elco en Gait zijn geregistreerd via databank honden van de RvB. Kan volgens mij ook met niet-stamboomhonden.
Let niet alleen op de kosten voor het registreren, maar ook voor wijzigen...
Let niet alleen op de kosten voor het registreren, maar ook voor wijzigen...
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Dex staat bij zowel de rvb en de Ndg. Saartje alleen bij de Ndg.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 06 dec 2018 07:52, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
nav deze vraag vroeg ik me eigenlijk ook af of mijn chipnummers wel worden gevonden als ze in het buitenland vermist zijn. Ik kwam dit op de site van NDG tegen:
Vermissing in het buitenland?
De NDG is aangesloten bij Europetnet, een Europees netwerk voor gezelschapsdieren. Op deze manier kunnen ook huisdieren die vermist zijn in het buitenland weer met hun baasjes worden herenigd.

Die ben ik ook tegengekomen. Is ook gelijk bijna 2x zo duur als de andere databankenPaisley schreef:nav deze vraag vroeg ik me eigenlijk ook af of mijn chipnummers wel worden gevonden als ze in het buitenland vermist zijn. Ik kwam dit op de site van NDG tegen:Vermissing in het buitenland?
De NDG is aangesloten bij Europetnet, een Europees netwerk voor gezelschapsdieren. Op deze manier kunnen ook huisdieren die vermist zijn in het buitenland weer met hun baasjes worden herenigd.

Maar betekend dat dan dat de andere databanken niet Europees opereren?
Onze fokker heeft via de Raad van Beheer. Maar ik kon nergens vinden dat herregistratie daar gratis is...crutz schreef:Als fokker registreer ik altijd bij backhomeclub dan is het nl voor de kopers gratis om te herregistrerensebastianroga schreef:Goedenavond,
Iemand enig idee?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Volgens databank honden is dit de meest gebruikte chipnummerzoeker in Europa: http://www.petmaxx.com/ NDG, Back Home Club, Petbase en Databank Honden staan er in ieder geval bij, dus die vier kun je in ieder geval gebruiken als je de vindbaarheid in heel Europa belangrijk vindt
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Elmo staat er bij een paar geregistreerd. Ik meen de Back Home, RvB en NDG. In het kader van ‘stel dat ze verkeerd kijken’.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
NDG en ik heb als koper niets hoeven te betalen om mn pup over te schrijven. Dat zat al in de chipregistratie bij de fokker. (Vorige pup 3 jr gekeden moest dat nog wel)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever.
Chip is geregistreerd bij Raad van Beheer en de Nederlandse Databank Gezelschapsdieren. Aan jouw de keuze uit de verschillende/goedkope databanken. Voor het geval je van plan bent met je hond over de grup te gaan, de NDG deelt haar databank met landen in Europa: "De NDG is aangesloten bij Europetnet. Daarmee is uw huisdier ook in het buitenland op te sporen": https://ndg.nl/ .
Laatst gewijzigd door Margreth op 05 dec 2018 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Dat zal verschillen per databank stel ik me zo voor. Maar voor die paar euro zou ik het het uitzoeken niet waard vindensebastianroga schreef:Die ben ik ook tegengekomen. Is ook gelijk bijna 2x zo duur als de andere databankenPaisley schreef:nav deze vraag vroeg ik me eigenlijk ook af of mijn chipnummers wel worden gevonden als ze in het buitenland vermist zijn. Ik kwam dit op de site van NDG tegen:Vermissing in het buitenland?
De NDG is aangesloten bij Europetnet, een Europees netwerk voor gezelschapsdieren. Op deze manier kunnen ook huisdieren die vermist zijn in het buitenland weer met hun baasjes worden herenigd.![]()

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Paisley schreef:Dat zal verschillen per databank stel ik me zo voor. Maar wat maakt t uit voor die paar eurosebastianroga schreef:Die ben ik ook tegengekomen. Is ook gelijk bijna 2x zo duur als de andere databankenPaisley schreef:nav deze vraag vroeg ik me eigenlijk ook af of mijn chipnummers wel worden gevonden als ze in het buitenland vermist zijn. Ik kwam dit op de site van NDG tegen:Vermissing in het buitenland?
De NDG is aangesloten bij Europetnet, een Europees netwerk voor gezelschapsdieren. Op deze manier kunnen ook huisdieren die vermist zijn in het buitenland weer met hun baasjes worden herenigd.![]()
Er zijn dus 4 Nederlandse databases die bij het Europese netwerk voor gezelschapshonden zijn aangeslotenFotogravinnetje schreef:Volgens databank honden is dit de meest gebruikte chipnummerzoeker in Europa: http://www.petmaxx.com/ NDG, Back Home Club, Petbase en Databank Honden staan er in ieder geval bij, dus die vier kun je in ieder geval gebruiken als je de vindbaarheid in heel Europa belangrijk vindt
Dat dus. Bij mijn vorige honden was het registreren (of verhuizen) nog gratis. Nu niet meer. Heb ze toch gewoon bij de NDG geregistreerd.Paisley schreef:Dat zal verschillen per databank stel ik me zo voor. Maar voor die paar euro zou ik het het uitzoeken niet waard vindensebastianroga schreef:Die ben ik ook tegengekomen. Is ook gelijk bijna 2x zo duur als de andere databankenPaisley schreef:nav deze vraag vroeg ik me eigenlijk ook af of mijn chipnummers wel worden gevonden als ze in het buitenland vermist zijn. Ik kwam dit op de site van NDG tegen:Vermissing in het buitenland?
Op een pup van 1200 euro is 5 euro beetje kattenspel. Dat kan er ook nog wel af.
Onze pup was iets duurder, vandaar dat ik zou verwachten dat een aanpassing van de registratie (aangezien de hond al via de fokker gechipt en geregistreerd is) kosteloos zou zijn. Maargoed... ik heb ook geen moeite met betalen, logica ontbreekt mij een beetje hierin. En zoals crutz al heeft vermeldt, is het bij een van de databanken gewoon kosteloos wanneer je als nieuwe pupeigenaar de registratie aanpast. Dit heb ik bij Databank Honden niet kunnen achterhalen...Op een pup van 1200 euro is 5 euro beetje kattenspel. Dat kan er ook nog wel af.
Volgens de fokker zijn de gegevens van onze pup daar al bekend. Ik zal morgen er een telefoontje aan wagen.
Als je pup nog duurder was, dan is 5 euro toch helemaal een schijntje?sebastianroga schreef:Onze pup was iets duurder, vandaar dat ik zou verwachten dat een aanpassing van de registratie (aangezien de hond al via de fokker gechipt en geregistreerd is) kosteloos zou zijn. Maargoed... ik heb ook geen moeite met betalen, logica ontbreekt mij een beetje hierin. En zoals crutz al heeft vermeldt, is het bij een van de databanken gewoon kosteloos wanneer je als nieuwe pupeigenaar de registratie aanpast. Dit heb ik bij Databank Honden niet kunnen achterhalen...Op een pup van 1200 euro is 5 euro beetje kattenspel. Dat kan er ook nog wel af.
Volgens de fokker zijn de gegevens van onze pup daar al bekend. Ik zal morgen er een telefoontje aan wagen.
Ja, ik vond het vorig jaar ook debiel dat ik ineens voor moest betalen (was ik niet gewend). Maar data-opslag kost nu eenmaal geld.
En ik heb liever dat mijn hond bekend is bij de grootste databank. Ik wil graag dat ze gelijk gelinked kan worden aan ons, als ze onverhoopt ergens gevonden wordt.
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Registreren bij meerdere Nederlandse databanken is niet nodig. De gegevens van de erkende databanken komen terecht in een centraal register.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Onze honden en puppen ook.Elco en Gait zijn geregistreerd via databank honden van de RvB
Hier ook NDG, om die paar Euro kan ik me echt niet druk maken. Lijkt me belangrijker dat mijn hond weer terugkomt.
Ik ook NDG, da's volgens mij de grootste.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Het is inderdaad maar een paar euro maar merk wel dat sinds ik een kosteloze optie biedt er meer geregistreerd worden. Handleiding hoe zit ook bij het koopcontract.Marion. schreef:Als je pup nog duurder was, dan is 5 euro toch helemaal een schijntje?sebastianroga schreef:Onze pup was iets duurder, vandaar dat ik zou verwachten dat een aanpassing van de registratie (aangezien de hond al via de fokker gechipt en geregistreerd is) kosteloos zou zijn. Maargoed... ik heb ook geen moeite met betalen, logica ontbreekt mij een beetje hierin. En zoals crutz al heeft vermeldt, is het bij een van de databanken gewoon kosteloos wanneer je als nieuwe pupeigenaar de registratie aanpast. Dit heb ik bij Databank Honden niet kunnen achterhalen...Op een pup van 1200 euro is 5 euro beetje kattenspel. Dat kan er ook nog wel af.
Ja, ik vond het vorig jaar ook debiel dat ik ineens voor moest betalen (was ik niet gewend). Maar data-opslag kost nu eenmaal geld.
En ik heb liever dat mijn hond bekend is bij de grootste databank. Ik wil graag dat ze gelijk gelinked kan worden aan ons, als ze onverhoopt ergens gevonden wordt.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Dex stond bij de rvb. Dat hebben we over gezet en ook nog geregistreerd bij de Ndg. Ik ga me echt niet druk maken om die paar euro. Zou ik ook niet doen met een opvanger.sebastianroga schreef:Onze pup was iets duurder, vandaar dat ik zou verwachten dat een aanpassing van de registratie (aangezien de hond al via de fokker gechipt en geregistreerd is) kosteloos zou zijn. Maargoed... ik heb ook geen moeite met betalen, logica ontbreekt mij een beetje hierin. En zoals crutz al heeft vermeldt, is het bij een van de databanken gewoon kosteloos wanneer je als nieuwe pupeigenaar de registratie aanpast. Dit heb ik bij Databank Honden niet kunnen achterhalen...Op een pup van 1200 euro is 5 euro beetje kattenspel. Dat kan er ook nog wel af.
Ik zou zorgen dat ze goed geregistreerd staan op mijn naam. Veel belangrijker dan die paar euro.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik heb mijn gratis hond voor 5 euro laten registreren bij de NDG 

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik heb ze ook alledrie geregistreerd, die 15 euro voor een stukje gemoedsrust.. Hopelijk heb ik het nooit nodig.Zinodo schreef:Nou dit inderdaad, maar dan keer tweeGollum schreef:Ik heb mijn gratis hond voor 5 euro laten registreren bij de NDGen de derde staat er ook bij
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
ik, als fokker, registreer al mijn pups bij de NDG. als de kopers hun pup op komen halen dan meld ik mij af en ik meld de kopers gelijk aan als nieuwe eigenaar. het kost mij dan 4.70 per keer. ik heb daar geen enkele moeite mee en ik weet dat ze in elk geval goed geregistreerd staan.
ik betaal dus voor het aanmelden als zijnde fokker en ik betaal voor het aanmelden van de nieuwe eigenaar. kleine moeite, groot plezier en ik zie het als een stukje service naar de koper toe.
ik betaal dus voor het aanmelden als zijnde fokker en ik betaal voor het aanmelden van de nieuwe eigenaar. kleine moeite, groot plezier en ik zie het als een stukje service naar de koper toe.
- dagmar88
- Zeer actief
Tot je verhuist met een bende honden en katten. Ook geen ramp, maar daar heb ik een hoop voer voor.Frootje schreef:Hier ook NDG. Die vijf euro vond ik nou niet bepaald een ramp.
Het husky nest is door de dierenarts geregistreerd bij backhomeclub. Een aantal hebben ze alsnog bij de NDG aangemeld.