Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Apart wandelen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Apart wandelen

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb me er een tijdje tegen verzet, maar sinds vandaag ben ik toch maar apart gaan wandelen met de honden. Aanleiding was dat Rani zo hard tegen Gollum had gebeukt dat Gol zowat niet meer overeind kwam en stond te wankelen op haar poten :ugh:

Nou dat had ik dus veel eerder moeten doen. Gollum vond het zo leuk! En ik ook!
Ik had Gol en Juno (mijn oppas Lab) als eerste meegenomen terwijl mijn vriend nog aan het wakker worden was. Rani en Mika vinden het heel erg lastig als de roedel gescheiden word dus vond ik het wel handig om het zo te doen. Mika begon gelijk te janken dus vriend nam haar en Rani even mee naar buiten.

Gollum vond het zo geweldig dat ze de hele weg gehuppeld heeft :LOL:
We zijn naar het watertje gelopen waar Gol eindelijk eens ongestoord met haar plastic fles kon spelen. Zonder omver gekegeld te worden, en zonder dat het van Gol afgepakt werd. Gol kon kennis maken met alle hondjes waar we normaal voor omlopen, als Rani honden niet leuk vind is het een bitch en als Rani ze wel leuk vind moet ik oppassen dat ze de honden niet omver kegelt. Nu hoefde ik nergens over na te denken. Zelfs de waterhoentjes en de katten waren veilig, die bleven allemaal op hun plek zitten.

Rani en Mika waren bij thuiskomst wel heel enthousiast, maar nadat ze allemaal hun ontbijt hadden gekregen keerde de rust weer terug.
Vanmiddag ga ik met Rani en Mika wandelen, we kunnen dan eindelijk de grote ronde weer eens doen omdat we de bejaarden niet mee hebben. We komen dan ook veel minder honden tegen omdat het buiten het losloopgebied is. Ik denk dat het voor hun ook ideaal is. Ik ben benieuwd!

Ik vind het echt stom van mezelf dat ik dit niet eerder heb gedaan.
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Re: Apart wandelen

Ongelezen bericht door Peter27 »

Ik heb het de laatste weken ook gedaan aangezien Guus nauwelijks mocht lopen. En hoewel ik het zelf onhandig vond was het voor Bumper hartstikke gezellig. Ik merkte hetzelfde als jij.. je oudje wordt toch een beetje ondergesneeuwd door het jonge geweld.

Ik ga het wegens tijdsgebrek niet altijd doen.. maar 1 of 2 x per week quality time is niet teveel gevraagd.
blablabla :)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Haha, herkenbaar! Ik heb ook zo'n roedel waarbij de behoeften nogal uiteen liggen. Dan is het zowel voor de honden als voor mezelf zo veel fijner om ze twee aan twee mee te nemen. Taartje kan dan een lekker rustig snuffel- en scharrelrondje doen zonder dat Amy en Amoz alleen maar op volle snelheid vooruit willen, Amoz kan gezellig kennismaken met andere honden zonder dat ik ervoor om moet lopen vanwege Amy, Amy kan lekker samen met Mila tempo maken zonder dat ik alleen maar bezig ben haar af te remmen, ik kan haar en Mila lekker laten apporteren zonder dat Taartje hoeft te staan wachten tot die onzin eindelijk voorbij is, etc. En voor allemaal betekent het meer quality time tijdens de wandeling.
Hier zijn ze het helemaal gewend, dus als jij het vaker doet, wennen ze er bij jullie vast ook snel aan dat ze niet altijd allemaal samen mee mogen.
Gollum
Zeer actief

Ja ik had het eigenlijk veel eerder moeten doen. Twee leuke wandelingen is beter dan 1 minder leuke wandeling voor iedereen. En wie weet gaan mijn extra kilo's er wat sneller af :mrgreen:

Ik moet er wel eerder mijn bed voor uit maar dat heb ik er graag voor over. En vriend vind het ook wel gezellig dat ik weer eens een bakkie meedoe 's ochtends. Als ik weer aan het werk ga draai ik het om denk ik, dan maak ik eerst Mika en Rani moe voordat ik wegga. Gollum interesseert het toch niet zo, die slaapt wel.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Wat leuk dat Gollum daar zo blij op reageerde!
Ik ben benieuwd of de anderen vanmiddag ook anders zijn in de nieuwe opstelling
Gollum
Zeer actief

wolvster schreef:Wat leuk dat Gollum daar zo blij op reageerde!
Ik ben benieuwd of de anderen vanmiddag ook anders zijn in de nieuwe opstelling
Ja zo lief, mijn hart smolt gewoon. Blijkbaar word ze best ondergesneeuwd door Rani en Mika. Van Gol had ik ze niet hoeven nemen :F:

Ik ben ook benieuwd naar vanmiddag! Ik weet zeker dat Rani en Mika het ook tof zullen vinden, zij willen altijd naar links wanneer we het park in lopen (links is de grote ronde) en Juno en Gollum willen rechts (kortere ronde met water). Vooral Mika vind het kut om rechts te gaan, daar zijn veel te veel honden. Mika is veel vrolijker wanneer we minder vreemde honden tegen komen.

Word vervolgd dus.
DeDiana
Zeer actief

Gollum schreef:Ja ik had het eigenlijk veel eerder moeten doen. Twee leuke wandelingen is beter dan 1 minder leuke wandeling voor iedereen. En wie weet gaan mijn extra kilo's er wat sneller af :mrgreen:
Ik word minder moe van twee keer een lange ronde die ontspannen verloopt, dan één keer een lange ronde met allemaal waarbij ik alleen maar bezig ben met managen, opletten, twee honden aangelijnd en lange lijnen uit de knoop houden, etc. :engel:
Gollum
Zeer actief

DeDiana schreef:
Gollum schreef:Ja ik had het eigenlijk veel eerder moeten doen. Twee leuke wandelingen is beter dan 1 minder leuke wandeling voor iedereen. En wie weet gaan mijn extra kilo's er wat sneller af :mrgreen:
Ik word minder moe van twee keer een lange ronde die ontspannen verloopt, dan één keer een lange ronde met allemaal waarbij ik alleen maar bezig ben met managen, opletten, twee honden aangelijnd en lange lijnen uit de knoop houden, etc. :engel:
hahaha dat klinkt heel herkenbaar ja :schrik:
Poep oprapen is trouwens ook veel makkelijker met twee honden dan met vier :LOL:
DeDiana
Zeer actief

Gollum schreef:
DeDiana schreef:
hahaha dat klinkt heel herkenbaar ja :schrik:
Poep oprapen is trouwens ook veel makkelijker met twee honden dan met vier :LOL:
O ja! Dat vergat ik nog helemaal :lol1:
Hier wandel ik op plekken waar ik geen poep hoef op te rapen. Dat is inderdaad met vier honden bijna niet te doen :roll:
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Ik doe dat ook. Shira en Jack samen en Laila en Nola samen. Omdat ze per tweetal prima te hanteren zijn maar met z'n vieren tegelijk nou net de verkeerde dingen bij elkaar versterken.

Bij m'n vorige honden deed ik dat ook maar na een paar jaar liep ik met alle vijf tegelijk zonder probleem. Dus hopelijk als ze allemaal wat ouder zijn en wat rustiger dat ik ze dan alle vier tegelijk kan meenemen.
Gollum
Zeer actief

DeDiana schreef: O ja! Dat vergat ik nog helemaal :lol1:
Hier wandel ik op plekken waar ik geen poep hoef op te rapen. Dat is inderdaad met vier honden bijna niet te doen :roll:
Nee dan heb ik twee flexen en twee normale lijnen in één hand, en met de andere moet ik aan zakje pakken, oprapen en weggooien. Dat het nog niet vreselijk mis is gegaan met mij tussen de drollen vind ik een wonder. Ze kakken natuurlijk ook altijd aan de lijn, niet even wachten tot ze los zijn lol
DeDiana
Zeer actief

Gollum schreef:
Nee dan heb ik twee flexen en twee normale lijnen in één hand, en met de andere moet ik aan zakje pakken, oprapen en weggooien. Dat het nog niet vreselijk mis is gegaan met mij tussen de drollen vind ik een wonder. Ze kakken natuurlijk ook altijd aan de lijn, niet even wachten tot ze los zijn lol
En dan komt er net op dat moment dat jij gebukt staat om die drol op te ruimen een kat aan :schrik: :LOL:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik vind het nu even makkelijker. Ze zijn jong en niet zo braaf :tongue: en die 1 op 1 aandacht is dan ook wel fijn.
Met naap en sjaak samen moet ik ogen in m'n achterhoofd hebben :mrgreen:
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

DeDiana schreef:
Ik loop ook apart met Jip en Abel. Niet omdat Jip zo oud is en ontzien moet worden ;) maar inderdaad omdat het voor mijzelf veel relaxter is. :D

Wat fijn dat Gollum er zo positief op reageert, heerlijk! :)
Gollum
Zeer actief

DeDiana schreef:
Gollum schreef:
En dan komt er net op dat moment dat jij gebukt staat om die drol op te ruimen een kat aan :schrik: :LOL:
Hahaha ja! Zelfs Gol wil dan meedoen terwijl ze er normaal nooit naar omkijkt :LOL:
Gollum
Zeer actief

Nanna schreef:Ik vind het juist makkelijker om met alle drie tegelijk te lopen. Panni loopt toch alleen maar als een meloet achter tante Csikasz aan te vliegen dus die raak ik niet kwijt al had ik het graag ;-)
En aan 'trainen' en kunstenmakerij doe ik niet dus die allenige qualitytime heeft ze ook niet nodig. Als het blij meeloopt ben ik tevreden.
Ja met drie honden van dezelfde grootte gaat dat ook veel makkelijker. Als mijn huidige roedel er niet meer is wil ik ook voor een kleiner maatje gaan. Of misschien is Rani tegen de tijd dat Gol en Mika er niet meer zijn wat rustiger en durf ik er een Bulletje van Chantal naast te zetten :mann:
DeDiana
Zeer actief

Nanna schreef:Ik vind het juist makkelijker om met alle drie tegelijk te lopen. Panni loopt toch alleen maar als een meloet achter tante Csikasz aan te vliegen dus die raak ik niet kwijt al had ik het graag ;-)
En aan 'trainen' en kunstenmakerij doe ik niet dus die allenige qualitytime heeft ze ook niet nodig. Als het blij meeloopt ben ik tevreden.
En dat ligt dus ook maar net aan de honden die je hebt. Amoz en Amy lopen lekker met mij mee hoor, maar als ik ze samen loslaat, gaan ze er gezellig samen vandoor :mrgreen: Dat durven ze niet zo snel als er geen achterban is. Puppy Mila liep dan weer als een meloet achter mij aan, dus die raakte ik ook niet kwijt.
Nu met puppy Cee te logeren, vind ik het ook wel heel handig dat hij als een kip zonder kop achter Amoz aan loopt.
dagmar88
Zeer actief

Is ook makkelijker als ze een beetje op elkaar lijken.
Naap loopt veel sneller, langere afstanden, wil heel graag met andere honden rennen en ik moet oppassen dat hij niet tegen mensen op gaat staan.
Sjaak wil lekker scharrelen, snuffelen, niks met honden te maken hebben en tegen iedereen opstaan om te knuffelen.
En ze zijn allebei dol op vogels opjagen.
Als ik twee seconden wegkijk ben ik die husky en vliegende cavia kwijt. Als die kleine bij mensen in hun nek mag, wil die grote dat natuurlijk ook.
En naap vindt zich de grote beschermer, dus die speelt niet meer, maar is gespannen honden uit de buurt aan het houden.
Dat kleintje houdt het veel minder lang vol. Hij wil best op de arm of in een tas, maar dat gaat toch doorwegen op den duur.

:cool2: Mijn excuus is natuurlijk dat napie onverwacht vlak na de pup kwam, zo had ik het zelf niet gepland.
:engel: De oplossing is één van elk er bij en voor mij verandert er niks.
Af en toe doe ik het wel, ze vinden elkaar wel heel gezellig. Dan mag naap de hondenbuggy met sjaak er in naar het strand trekken en blijven we daar in de buurt. Kan sjaak er onder schieten als het hem allemaal niet bevalt.
dagmar88
Zeer actief

.
Nanna schreef: O jee ja, het staat of valt met je honden en wat ze fijn vinden.
Eigenlijk had ik destijds met Peer ook apart moeten gaan lopen maar dat trek ik lichamelijk niet. Daarvoor zit ik net ff te verrot in elkaar, helaas.
Dus ik ben wel blij dat ik nu met alle drie er op uit kan én dat ze dat leuk vinden.
Wat dat betreft heb ik wel geluk dat het allemaal makkelijk te organiseren is. Naap moet voor een losloopwandeling altijd eerst naast de fiets hebben gerend. Dan hoef ik alleen te zitten en te sturen :mrgreen:
Als ik ziek ben laten we de wandeling zitten, na het fietsen is hij ook tevreden en dat lukt altijd wel.
Kleintje gaat onder de oksel mee op de fiets en heeft aan 3 x per week een klein uurtje bos of strand genoeg, naast de rondjes in de wijk/park. Als ik dan ga zitten is het voor hem net zo goed, hij vermaakt zich wel.
Het is een actief beestje, maar bovenal een gezelschapshondje. De woonkamer is voor hem een speelparadijs.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik wandel ook veel apart. Vooral omdat de dames 10x meer energie hebben dan de heren. Vooral van Luca hoeft het allemaal niet zo lang en veel. Ik denk dat Luca eens per week een echt lange wandeling doet. verder wil hij vaak niet mee.
Csiva en Fiji moeten elke dag rennen. Dat is om de dag het bos, en de andere dag de voetbalvelden tegenover ons huis. Dumas gaat af en toe mee, net wanneer het mij uitkomt/hij zin heeft.
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Eerlijk? Hier zouden ze baat hebben bij wat een-op-een aandacht. Damy vooral dat hij ongestoord kan snuffelen en struinen zonder dat Noa in z'n kont hangt. Ik merk direct dat hij dan veel enthousiaster is buiten, veel meer vrije vogel.
Noa kan daarintegen wel een zelfvertrouwen-boost krijgen. Nu doet ze wat Damy doet (blaffen), terwijl ze van zichzelf veel stiller is. Ze ontwijkt liever, maar als Damy tekeer gaat, moet ze hem steunen natuurlijk. En dan leert ze om eens alleen thuis te blijven :mann:
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Milo heeft wat wisselende periodes qua energie en dan gaat peer soms alleen mee op lange wandeling.
Dan loopt hij wel echt anders en dan pas merk je hoe er rekening gehouden moet worden met sommige dingen.

En milo mag dan soms lekker een snudfelronde mee op zijn tempo, maar die blijft nog liever gewoon thuis lekker slapen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik ga uberhaupt met ze apart tenzij het heel vroeg in de ochtend is... Zuurtje kan niet ver ( rotheupen .. en verder niet sociaal meer.. soms) en Boots hoeft niet te zien hoe je andere honden uitkaffert..... verder kan ze niet los want stront eigenwijs.... :roll:
Boots heeft het meeste beweeg behoeft, dus met hem minimaal 1 maal daags naar het park...... kan ie helemaal los met die kleine pootjes
Gil heeft nu een soort van waterzak in plaats van een hart, dus die mag rustig koetelen en zijn ding doen.. los
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ah die Gollumpie! Wat fijn dat ze zo genoten heeft van haar eigen wandeling en dat jij ervan meegenoten hebt, voor herhaling vatbaar dus!
Gollum
Zeer actief

Zamunda schreef:Ah die Gollumpie! Wat fijn dat ze zo genoten heeft van haar eigen wandeling en dat jij ervan meegenoten hebt, voor herhaling vatbaar dus!
Ja ik ga het elke ochtend nu zo doen, ze vond het zo leuk!
De andere twee gingen ook prima vanmiddag. We hebben een 'nieuw' stukje park ontdekt waarvoor de honden onder een hekje door moeten kruipen. Dat durft Gollum niet dus daar kwamen we nooit. Rani en Mika durven dat wel en vonden alle nieuwe geurtjes heel interessant :lol1:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Leuk dat ook Rani en Mika het fijn vonden!
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Dank voor de "re-minder"... ik doe dat eigenlijk te weinig, ook ivm tijdgebrek maar 1 op 1 is ook onder gewone omstandigheden eigenlijk best prima. Goed voor de band met allemaal ;-)

Suzanne
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ach, wat lekker voor je drietal! Wat kan je dan weer hernieuwd genieten van je honden.
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Leuk dat het vanmiddag ook ze goed bevallen is! Als je nou morgen toch alleen met Gollum loopt heb je mooi je handen vrij om even vast te leggen hoe ze aan het genieten is :E: .
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Oh ik doe dat regelmatig, vind het heel goed werken inderdaad :ok:
De dames gaan af en toe apart mee om te trainen. Echt leren gaat het beste als ze één op één mee zijn. En daarnaast wordt Nilo ook een dagje ouder. Hij rent nog heel graag mee met de dames maar gaat dan regelmatig over z'n grenzen en loopt dan de rest van de dag stram en moeizaam. Dus als de tijd er is gaat hij apart mee en lopen we op zijn tempo :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”