Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond gezocht, Hond gevonden ;) p5

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Hond gezocht

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Krullen zijn leuk bij een ander en op m'n eigen hoofd.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Nanna schreef:
Miezemuis schreef:Ik selecteer echt alleen op karakter. Als ik de hond leuk Vo ff ga ik het uiterlijk uiteindelijk ook waarderen. Ik vond poedels eerst echt leuk van lelijkheid. Nu kan ik ze met geen mogelijkheid meer lelijk vinden omdat ik ze zo leuk vindt.
Als je een Ierse waterspaniël had genomen had je die prachtig gevonden :tongue:
Ik wil natuurlijk wel een bepaald soort van karakter. Geen agressie, geen gebijt. En dan blijft er zat over om uit te kiezen en daarmee het uiterlijk ook mee te nemen.
Ik had op mijn shortlist en vizsla, korthaar collie en poedel staan. Het niet verharen gaf de doorslag.
Ik vind poedels nog steeds niet de mooiste honden. Maar het karakter past me zo goed. Dat ik het gelijk ook steeds meer waardeer. In het begin wilde ik gren geschoren snuit. Nu heft Lizzie zelfs bollen ;)
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Markiesje werd al genoemd. Maar ik vind het nogal wisselend hoe geschikt die zijn voor in een (druk) gezin. Sommige kunnen dat prima hebben, andere krijgen dan niet de rust die ze nodig hebben en worden er nerveuze keffers van. En je hebt een heel lange wachtlijst. Buiten dat passen ze inderdaad goed: handzaam formaat, maar niet te fragiel, houden van actief zijn, maar kunnen ook prima met wat minder, jachtdrift wisselt nogal (Elco en Gait zijn wat dat betreft prima onder controle te houden, Gait nog meer dan Elco), leuk met kinderen (zelfs als ze daar niet mee opgroeien), vrolijk, luisteren prima (maar geen kadaverdiscipline), werken graag samen met de baas en zijn eigenlijk overal wel voor in, blaffen moet je wel vanaf het begin inperken. En dus inderdaad zorgen dat ze niet overprikkeld raken. Elco zou absoluut niet passen, Gait wel.
Meissie
Actief
Mijn ras(sen): Boomertje, een groenendaeler, 3 mudi's en 2 kruising kroaatjes
Aantal honden: 7

Ongelezen bericht door Meissie »

Hanneke1991 schreef:De mudi, iemand daar bekent mee?
Ik heb 2 mudi's

Ze zijn zeker fel, en blaffen graag. Ook zijn ze verschrikkelijk slim. Het eerste jaar denk je mijn god waar ben ik aan begonnen maar daarna heb je er wereldhonden aan. Mijn teefje is afstandelijk naar iedereen die niet bij het clubje hoort. Maar niet op een vervelende manier ze ligt rustig naast een vreemde op de bank, zolang ze maar niet proberen te aaien , dan staat ze op en loopt ze weg. Verder is ze altijd in voor actie, loopt kilometers mee, is erfvast en ik kan haar terugroepen als ze achter een kat aan zit simpelweg omdat luisteren belangrijker is als jagen.

Mijn reu is nu 7 maanden en natuurlijk nog een pup.het luisteren zit er redelijk in, tot dat er iets interessanters is als luisteren ( en dat is nogal eens :schrik: ) Verder totaal niet afstandelijk, hij vind iedereen leuk .
R.I.P Arie 28-01-1998 - 15-01-2013

Afbeelding
Saartje31
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Border collie/labrador kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Saartje31 »

Wij hebben sinds een week een kruising labrador/border collie in huis. Ook hebben we 3 kinderen en de vierde is onderweg. Ik moet zeggen dat we blij zijn met onze keuze voor deze kruising. Ze heeft genoeg energie om buiten lekker te rennen met de kinderen, maar is rustig genoeg in huis, en dat voor een pup. We merken ook dat ze heel slim is en makkelijk dingen leert. Beetje happerig is ze wel maar dat is toch echt puppy gedrag, en goed af te leiden met een speeltje. Ze is heel sociaal naar de kinderen en onze 2 oude katten, dat heeft ze dan weer van de lab.
Zelf zochten we bij de kinderen vooral een heel sociaal beestje ivm de kindjes die hier komen spelen.
Hanneke1991
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Peruaanse Kelpie

Ongelezen bericht door Hanneke1991 »

Ik ben nu in gesprek met Sonja (sirene) voor een pup van Spring en Milo. Een groot deel van mij is erg enthousiast, een klein deel twijfelt nog.
De pup zal meer Kelpie zijn dan naakthond. Ik zal de hond zeker voldoende wandelingen/beweging kunnen geven, maar hoe zit het met geestelijke uitdaging?
Wat voor dingen moet ik me daarbij voorstellen? Ik vermoed dat ik hierin ook wat te ingewikkeld denk, vandaar dat ik het vraag.
Ik heb niet de intentie om op een sport te gaan met de hond. Geen onwil, maar ik ben absoluut geen groepsmens. Misschien dat ik na de puppy en basiscursus daar anders over denk hoor, weet ik echt nog niet.
Het lijkt me wel heel leuk om in de achtertuin iets van een behendigheids parcours uit te zetten en tijdens wandelingen zijn er ook genoeg mogelijkheden om zulk soort dingen te doen met de hond.
De Kelpie is van nature een schapendrijver, hier zal ik dus op moeten letten en andere activiteiten voor verzinnen. Waar zou ik dan aan kunnen denken?
Ik ben erg creatief en weet zeker dat als ik de smaak te pakken heb het prima zal gaan met het verzinnen van leuke dingen voor de hond (en voor mij ;) )
Maar voor nu heb ik een beetje opstart ideeën nodig. Ik ga nog een paar hondenboeken lezen ook.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vermoed dat je met een pup uit dat nest al een heel eind kan komen met veel wandelen, denk- en/of speurspelletjes, zoekspelletjes, gehoorzaamheidsoefeningen en bijvoorbeeld leren om bepaalde voorwerpen (boom, bankje in het park, paaltje, vuilnisbak of wat je nog meer tegenkomt of neer kunt zetten) heen te lopen/rennen.
Je zou ook kunnen denken aan treibbal, hoopers of schapentraining. Hiervoor zijn met een beetje geluk in jouw omgeving ook privétrainingen te vinden.
Wat ook heel leuk kan zijn en dit kan ook individueel ipv in een groep, is op balans, coördinatie en spieropbouw gerichte oefenongen doen met je hond. Hierover zou je eens contact op kunnen nemen met Crutz van dit forum. Carmen, zo heet ze, heeft Sporthond in Conditie opgericht en helpt inmoddels heel wat mensen en honden met op maat gemaakte programma's waar je gewoon thuis en/of bij haar in de oefenruimte mee aan de gang kunt. Hier wordt je hond niet alleen fysiek maar zeker ook mentaal door geprikkeld en getraind.
Agility op eigen houtje doen in je achtertuin zou ik niet heel snel aanraden, zeker als je hier zelf geen ervaring mee hebt. Deze sport is een erg blessuregevoelige, dus goede begeleiding hierbij is wel te adviseren. Ook hierin worden privétrainingen gegeven trouwens.

Nog een kleine aanvulling op je opmerking dat een pup van Spring en Milo meer Kelpie zal worden dan Naakthond: natuurlijk is het zo dat dit genetisch het geval is. Qua karakter kan het echter nog alle kanten op gaan, zo is mijn ervaring met Springs broer Mojo en het hele nest. Die waren dan wel 50 om 50% naakthond en Working Kelpie, maar je ziet best wat verschil in karakter en drive tussen de 5 pups uit dat nest.
Eentje is gewoon actieve huishond en is daar perfect tevreden mee. De andere 4 lopen in de agility en doen daarnaast ook nog van alles, zoals schapendrijven, reddingshondenwerk, detectie, canicross of stepjoring. Tussen de pups onderling zit best veel verschil in karakter, zo is Mojo enorm relaxed en lui in huis maar wel goed te motiveren voor agility, steppen en canocross. Een broer is enorm gedreven en snel, maakt sneller fouten omdat hijminder zorgvuldig is maar wil altijd werken, een andere snapt het agilityspel prima maar vindt de hele sfeer op wedstrijden wat overweldigend en loopt daarom minder goed dan hij zou kunnen.
Ik wil hiermee maar aangeven dat de juiste pupkeus al veel uit kan maken en dat karakters noet op voorhand te voorspellen zijn. Als je in het nest al drijfgedrag ziet bij een pup, zou ik die als ik jou was niet uitkiezen. Een hondje met gemiddelde activiteit en belangstelling voor van alles zou je prima kunnen passen.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Ik weet niet of hij hier al genoemd is, maar ik denk dat een Havanezer ook nog wel eens kan passen.
Groetjes,
Wendy
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Miezemuis schreef:Ik selecteer echt alleen op karakter. Als ik de hond leuk vind ga ik het uiterlijk uiteindelijk ook waarderen. Ik vond poedels eerst echt leuk van lelijkheid. Nu kan ik ze met geen mogelijkheid meer lelijk vinden omdat ik ze zo leuk vindt.
al zou ik willen ik zou het niet kunnen, ja natuurlijk hou je ook van het kind als hij lelijk is, maar mooi ga ik het dus nooit vinden..... dus ja uiterlijk doet zeer zeker wat, en ik wil ook een fotogenieke hond :pffff: . dat is niet de hoofdzaak, zo oppervlakkig ben ik dan ook weer niet, maar een hond die een leuke karakter heeft en dan ook nog eens ......ehmm een beetje een leuk uiterlijk heeft is wel een pree ja :lol1:
o ja en omgekeerd geld het ook, als ik een hond echt prachtig vind ,,.. maar t heeft een stel K eigenschappen dan hoeft ik ook niet :wink: en dan blijft er nog een hele boel over
S@ndr@
Zeer actief

Re: Hond gezocht, twijfel over kelpie kruising

tja nou zo hebben we allemaal onze voorkeuren, ik moet geen lange haren of vilten meer.... en wil wel graag een actieve hond, ik denk nu misschien corgi of misschien zelfs australian sheperd kruizing met lab of zo, die hebbie ook in leuke printjes .. en zijn als het goed is wat nuchterder dan de hollandse varianten...
S@ndr@
Zeer actief

de mudi, is nogal vocaal en t zijn nogal ehmmm pittige karaktertjes volgens mij
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:tja nou zo hebben we allemaal onze voorkeuren, ik moet geen lange haren of vilten meer.... en wil wel graag een actieve hond, ik denk nu misschien corgi of misschien zelfs australian sheperd kruizing met lab of zo, die hebbie ook in leuke printjes .. en zijn als het goed is wat nuchterder dan de hollandse varianten...
Als je van printjes houdt zou je ook eens naar de Mudi kunnen kijken. Makkelijke vacht, heel actief en in kekke kleurtjes ;-)
Afbeelding
Eerlijk gezegd vind ik printjes vaak niet eens zo fotogeniek :wink:
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Als je zo twijfelt, kun je dan geen manier vinden om wat rassen mee te maken? Voordat ik mijn eigen hond kocht ben ik via de dierenbescherming een tijdje oppas/opvang geweest voor honden waarvan de baasjes geen pension konden betalen. Eerst kwam er een labrador te logeren, die vond ik maar suf, toen een mechelse herder, die wilde mijn cavias opeten en vloog in de gordijnen, toen een weimaraner die ontsnapte uit mijn huis en moest ik een halve dag naar zoeken, ook in het bos ging hij er steeds vandoor. Toen werd ik vaste oppas van een tervuerense herder en al snel was duidelijk dat dat mijn ras was. Nu ben ik inmiddels al 12 jaar het trotse bazinnetje van een tervueren. Ik heb er echt wel wat aan gehad dat ik verschillende rassen in huis heb gehad en wist daardoor ook zeker dat het een vrouwtje moest worden.
Afbeelding
Johnny Jones
Zeer actief

Qua uiterlijk houd ik van kortharige, sportieve honden met rechtop staande oren. Eigenlijk precies zoals Foxy eruit ziet. Toch is Digger, aka de Generaal, mijn favoriet. Hij heeft redelijk lang haar, zijn oren hangen en met zijn lange lijf en korte pootjes voldoet hij allesbehalve aan mijn ideaalbeeld. Maar zijn karakter past me als een handschoen. Uiteindelijk is dat toch het belangrijkste.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik denk dat als je een hond leert kennen en het beest in je hart kruipt, dan je hem dan ook mooier gaat vinden. Ik heb Alfil nooit lelijk gevonden, maar hij heeft een lichte onderbeet en koehakken, objectief gezien niet echt mooi dus. Maar ik zie zijn glanzende zwarte vacht, dat prachtige silhouet als hij als een wezel over het strand racet, die mooie diepbruine hazelvormige ogen en dat schattige glanzende zwarte onderlipje, en dan geniet ik er zo van om naar hem te kijken :I:
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Hanneke1991
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Peruaanse Kelpie

Ongelezen bericht door Hanneke1991 »

Hanneke1991 schreef:Ik ben nu in gesprek met Sonja (sirene) voor een pup van Spring en Milo. Een groot deel van mij is erg enthousiast, een klein deel twijfelt nog.
De pup zal meer Kelpie zijn dan naakthond. Ik zal de hond zeker voldoende wandelingen/beweging kunnen geven, maar hoe zit het met geestelijke uitdaging?
Wat voor dingen moet ik me daarbij voorstellen? Ik vermoed dat ik hierin ook wat te ingewikkeld denk, vandaar dat ik het vraag.
Ik heb niet de intentie om op een sport te gaan met de hond. Geen onwil, maar ik ben absoluut geen groepsmens. Misschien dat ik na de puppy en basiscursus daar anders over denk hoor, weet ik echt nog niet.
Het lijkt me wel heel leuk om in de achtertuin iets van een behendigheids parcours uit te zetten en tijdens wandelingen zijn er ook genoeg mogelijkheden om zulk soort dingen te doen met de hond.
De Kelpie is van nature een schapendrijver, hier zal ik dus op moeten letten en andere activiteiten voor verzinnen. Waar zou ik dan aan kunnen denken?
Ik ben erg creatief en weet zeker dat als ik de smaak te pakken heb het prima zal gaan met het verzinnen van leuke dingen voor de hond (en voor mij ;) )
Maar voor nu heb ik een beetje opstart ideeën nodig. Ik ga nog een paar hondenboeken lezen ook.
Ik ga mezelf nog een keer quoten :engel: Longfields, jij wel bedankt voor je reactie! Daar kan ik even op herkauwen.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik weet niet of je je daar zoveel zorgen over moet maken. Ik heb een werklijn Duitse herder gehad, de eerste 3 jaar kon ik haar wel eens achter het behang plakken, maar daarna kwam er wat rust in dat koppie. Echt sporten heb ik nooit gedaan met haar, wel wandelingen met extra's. Ik liet haar voorwerpen of personen zoeken, speelde veel met 2 ballen, 1 vooruit gooien en terwijl ze die aan het halen was, de andere achter me verstoppen. Wat appèl-oefeningen tijdens de wandeling, wat klim- en klauter-oefeningen over boomstammen, bankjes etc. En thuis geregeld een voerspel, zoals een kong, een voerbal of een doos oud papier met brokjes erin.
Zo hadden wij het prima samen en was ze heerlijk ontspannen.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ik denk eerlijk gezegd dat met jouw plannen, een border collie ook erg gelukkig zou zijn. Ja ze willen graag wat doen (en anders verzinnen ze wat) maar als je een beetje kijkt zijn er genoeg border collies te vinden die niet over de top hyperdepiep zijn. Ik werk zelf fulltime, heb 2 border collies en het komt in weken voor (zeker als ik dienst heb) dat ze echt even wat minder aandacht krijgen. Alles is nog heel in huis, niemand wordt gedreven en ze lopen ook niet constant door het huis te stuiteren :mrgreen: Deels zit hem ook in de opvoeding: veel mensen met een border collie pup (of überhaupt een pup van een ras waarvan gezegd wordt dat je er wat mee moet doen) doen veel te veel, veel te jong waardoor een hond nooit leert om rust te pakken. En ja... dan krijg je overprikkelde lijers.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond

Ongelezen bericht door mirriejj »

Eilfy schreef:Ik denk eerlijk gezegd dat met jouw plannen, een border collie ook erg gelukkig zou zijn. Ja ze willen graag wat doen (en anders verzinnen ze wat) maar als je een beetje kijkt zijn er genoeg border collies te vinden die niet over de top hyperdepiep zijn. Ik werk zelf fulltime, heb 2 border collies en het komt in weken voor (zeker als ik dienst heb) dat ze echt even wat minder aandacht krijgen. Alles is nog heel in huis, niemand wordt gedreven en ze lopen ook niet constant door het huis te stuiteren :mrgreen: Deels zit hem ook in de opvoeding: veel mensen met een border collie pup (of überhaupt een pup van een ras waarvan gezegd wordt dat je er wat mee moet doen) doen veel te veel, veel te jong waardoor een hond nooit leert om rust te pakken. En ja... dan krijg je overprikkelde lijers.
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ik vind onze kezen trouwens drukker dan de bordercollies :schrik:
S@ndr@
Zeer actief

Johnny Jones schreef:
Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:tja nou zo hebben we allemaal onze voorkeuren, ik moet geen lange haren of vilten meer.... en wil wel graag een actieve hond, ik denk nu misschien corgi of misschien zelfs australian sheperd kruizing met lab of zo, die hebbie ook in leuke printjes .. en zijn als het goed is wat nuchterder dan de hollandse varianten...
Als je van printjes houdt zou je ook eens naar de Mudi kunnen kijken. Makkelijke vacht, heel actief en in kekke kleurtjes ;-)
Afbeelding
Eerlijk gezegd vind ik printjes vaak niet eens zo fotogeniek :wink:
t kan wel hoor, printje s die het goed doen op de foto.... t mooiste vind ik persoonlijk zwart, gespierd en bijna helemaal bloot... maar die rassen laat ik aan me voorbijgaan, tegenwoordig :U: .. dus meer voor de fluf met printje denk ik... het is nog niet zover, wie weet wat er nog op mijn pad komt, meestal ben ik niet zo van het plannen, ik zie, wil, en haal op of zo... :Q:
Johnny Jones
Zeer actief

Een hond als Mojo, maar dan in het zwart :I:
S@ndr@
Zeer actief

bij voorbeeld, maar ik wil best met ze lopen .. heel ver en heel lang maar ik ben niet van het sportten.. ds zo`n hond zou bij mij niet gelukkig zijn, als ik de border eigenaren zie in het park hier, die lopen uren met een ballen werper die honden te entertainen en t spul wordt er niet echt moe van, eigenlijk moet je daar veel meer mee doen :U: t is eigenlijk redelijk sneu voor beiden en t is het net niet :Q: .. dat ga ik zo`n beest niet aandoen
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

S@ndr@ schreef:bij voorbeeld, maar ik wil best met ze lopen .. heel ver en heel lang maar ik ben niet van het sportten.. ds zo`n hond zou bij mij niet gelukkig zijn, als ik de border eigenaren zie in het park hier, die lopen uren met een ballen werper die honden te entertainen en t spul wordt er niet echt moe van, eigenlijk moet je daar veel meer mee doen :U: t is eigenlijk redelijk sneu voor beiden en t is het net niet :Q: .. dat ga ik zo`n beest niet aandoen
Je zou het aan zijn bouw en bespiering misschien niet zien, maar Mojo is in huis en over het algemeen een behoorlijk luie hond, die ook prima zonder hondensport of heel veel activiteit kan. Met alleen lekker wandelen zou hij al prima tevreden zijn, en daarvan zou hij absoluut niet neurotisch raken. Dat woord kent hij sowieso niet, waar Tapas regelmatig helemaal druk of irritant wordt als ze maar denkt dat we op pad gaan, tilt hij hooguit 1 ooglid op en blijft gewoon lekker warm in zijn cave liggen tot ik hem geroepen heb of hij ook mee gaat nasr het strand of bos... :F:

*edit: irritante tikfoutjes verbeterd
Laatst gewijzigd door LongFields op 04 dec 2018 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

LongFields schreef:
S@ndr@ schreef:bij voorbeeld, maar ik wil best met ze lopen .. heel ver en heel lang maar ik ben niet van het sportten.. ds zo`n hond zou bij mij niet gelukkig zijn, als ik de border eigenaren zie in het park hier, die lopen uren met een ballen werper die honden te entertainen en t spul wordt er niet echt moe van, eigenlijk moet je daar veel meer mee doen :U: t is eigenlijk redelijk sneu voor beiden en t is het net niet :Q: .. dat ga ik zo`n beest niet aandoen
Je zou het aan zijn bouw en bespiering misschienniet zien, maar Mljo is in huis en ovrr het algemeen een behoorlijk luie hond, die ook prima zonder hondensport of heel veel activiteit kan. Met alleen lekker wandelen zou hij al prima tevreden zijn, en daarvan zou hij absoluut niet neurotisch raken. Dat woord kent hij sowieso niet, waar Tapas regelmatig helemaal druk of irritant wordt als ze maar denkt dat we op pad gaan, tilt hij hooguit 1 ooglid op en blijft grwoon lekker warm in zijn cave liggen tot ik hem geroepen heb of hij ook mee gaat nasr het strand of bos... :F:
Inderdaad ook mijn observatie van die keren dat ik hem gezien heb
S@ndr@
Zeer actief

in dat geval, bestel ik een Mojo :engel: ik vind hem prachtig, en ik heb ook altijd honden gehad die het zo doen hoor.. tot ik nu Boots heb, die wordt ook standje stuiter als ik niet regelmatig echt met hem naar het park ga, dus ik kan best een actieve hond erbij hebben gaan we met zijn allen, .. maar neuroten die groter zijn dan Boots kan ik niet hebben vind ik zelf :LOL:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

S@ndr@ schreef:in dat geval, bestel ik een Mojo :engel: ik vind hem prachtig, en ik heb ook altijd honden gehad die het zo doen hoor.. tot ik nu Boots heb, die wordt ook standje stuiter als ik niet regelmatig echt met hem naar het park ga, dus ik kan best een actieve hond erbij hebben gaan we met zijn allen, .. maar neuroten die groter zijn dan Boots kan ik niet hebben vind ik zelf :LOL:
Ik zie het prima passen ;)
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: t mooiste vind ik persoonlijk zwart, gespierd en bijna helemaal bloot...
Neem toch gewoon weer een CC. Zwart en bloot is ook mooi om te kieken hoor ;-)

Afbeelding
en ik heb t gehad met dat Hele HR gebeuren, no more, :( ze zijn rete mooi..... en t past me als een handschoen, maar t leven is te kort om me kapot te ergeren, :wink: zowel aan de roze brildragers als aan de haters) er zijn vele andere honden........ geen HR honden meer helaas hoe lief ze ook zijn en hoe ik er ook van houdt....
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef: en ik heb t gehad met dat Hele HR gebeuren, no more, :( ze zijn rete mooi..... en t past me als een handschoen, maar t leven is te kort om me kapot te ergeren, :wink: zowel aan de roze brildragers als aan de haters) er zijn vele andere honden........ geen HR honden meer helaas hoe lief ze ook zijn en hoe ik er ook van houdt....
Valt de CC wel onder de HR rassen? Als ik hier zo eens rondkijk vind ik ze vrijwel allemaal gemoedelijk en soms zelfs angstig. Dat laatste is natuurlijk wel onwenselijk maar ik zie er nooit eentje starend in zijn tuig hangen omdat ie de passerende hond wel wil opvreten. Het loopt allemaal los en het gaat prima.
ja helaas ze vallen er onder, jammer genoeg is het gewoon dat er mensen zijn die regels verzinnen, of ze nu ergens op slaan of niet... ze zijn best in staat schade aan te richten als ze niet goed zijn..... Zuurtje valt er feitelijk ook onder, ...... t is niet anders ...
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Hanneke1991 schreef:Ik ben nu in gesprek met Sonja (sirene) voor een pup van Spring en Milo. Een groot deel van mij is erg enthousiast, een klein deel twijfelt nog.
Ik heb nog niet eerder gereageerd. Zelf heb ik onze australian kelpie (geen working kelpie) in juni van dit jaar moeten laten inslapen.
Wat ik je kan vertellen is, dat het voor ons een heerlijk ras was....... maar inderdaad moeten ze OOK geestelijk een uitdaging hebben, anders gaan ze zelf dingen invullen en dat zijn meestal niet de leukste ideetjes, die er dan naar voren komen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Ze zijn zo intelligent.
Ik deed hoopers, detectie en speuren met hem. Zeker dat speuren en detectie hield hem geestelijk bezig. Daar werd hij echt moe van.
Kunstjes leren vond hij trouwens ook heeeel erg leuk.

Waar je ook zeker rekening mee moet houden, is dat zeker een kelpie veel met andere honden in aanraking moet komen, zeker in het eerste jaar !!! Anders zijn ze echt niet zo leuk naar elkaar. Ik merkte dat toen ik een kelpie-wandeling mee deed. De hond van ons was het wel gewend, maar zeker de reutjes onderling zijn het "mannetje" naar elkaar. Dus wat je al schrijft behendigheid in de achtertuin, is misschien leuk en makkelijk.... maar ik zou juist opteren om dit in clubverband te doen.

Verder nog 1 dingetje wat wel wat aandacht vraagt.... van het begin af aan zou ik het blafgedrag onder controle houden, want anders heb je echt vocaal exemplaar en dat wil je echt niet.

Nu lijkt net of ik alleen maar wat negatieve punten opnoem.... dat is niet de bedoeling, maar wel zijn het aandachtspuntjes :lol1: :lol1:

Verder zijn het heerlijke honden, heel erg trouw, je hebt er echt een maatje aan. Als je éénmaal een band met hem hebt, zit hij in de je hart en gaat hij nooit meer weg..... Door die band die je met hem opbouwt, zou hij voor je door het vuur gaan.

Veel succes met je keuze !!! en als je nog vragen hebt, laat maar weten :D
Groetjes Charlie

Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mijn working kelpie is een makkelijke hond en zou ook heel goed in een actief gezin passen. Ze is wel heel gedreven in wat ze doet en op sommige mensen komt ze wat maniakaal over, maar ze is heel stuurbaar daarin. Altijd vriendelijk naar mensen en andere honden. Het drijven is onderdeel van haar karakter en dat maakt ze ook zo leuk. Ik denk dat als je een kelpie(kruising) neemt, dat je daar bewust van moet zijn. En er is natuurlijk heel veel verschil in drijfgedrag. Bij sommige kelpies is het er zelfs niet. Maar in het extreme geval heb je een hond die fixeert op alles wat beweegt (vogels, autos, fietsers, spelende kinderen) en daar moet je ook een klein beetje rekening mee houden als je voor een veedrijver kiest. Dat kun je met veel trainen vast leren beheersen, maar het is niet iets wat je er dan zomaar even uit traint.
Je geeft in je openingspost aan dat je niet een hond wilt als een bordercollie maar dat is wel een ras waarmee je de kelpie kwa energie niveau mee kan vergelijken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”