Ik heb een kruising waar waarschijnlijk een beetje border collie in zit en ja, het drijven van de kinderen hebben we af moeten leren. Als het te druk wordt, dus rennende kinderen door het huis, moet ik nog steeds opletten dan hij niet in een enkel hapt.Hanneke1991 schreef:Dat idee heb ik dus wel bij border collies. Ik vind ze echt leuk, maar ik durfde er eigenlijk niet aan te denken. De verhalen over bordercollie-drijft-de-kinderen enzo. En aan wat voor sport moet ik dan denken?veertje schreef:Ik zou de minpuntjes van de kees eerder bij de sheltie zettenAlhoewel dat stuiterballen wel beter te sturen is bij een sheltie dan een kees denk ik. De kees heeft toch wat meer een eigen mening. Een sheltie is over het algemeen iets gehoorzamer, maar blaffen (keffen) kunnen ze als de beste.
Ik denk dat er bij de waterhonden ook wel wat types zijn die wellicht kunnen passen. Moet je wel van krulletjes houden![]()
Border collies hebben wel veel energie, maar met een beetje actief huishouden en een sport erbij doen ze het prima als huishond. Je hoeft er niet dagelijks 10 km mee te wandelen, een rondje te fietsen en 5 schapen in je tuin te hebben bij wijze van![]()
Ik vind een markiesje ook wel passen, maar die zijn vaak niet zo zelfverzekerd en hebben ook wel de neiging veel te blaffen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond gezocht, Hond gevonden ;) p5
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Re: Hond gezocht
-
- Zeer actief
Vocaal: ja, hoort zichzelf graag praten hahaHanneke1991 schreef:De schotse herder korthaar blijft toch steeds weer terugkomen. Wat me daar een beetje aan tegenstaat is misschien het nerveuze? En wat vocaal? Kan iemand me daar iets meer over vertellen??
Hier in de buurt zit toevallig een kennel (kennel Galant), misschien dat ik daar eens een keer een kijkje kan nemen.
Wat betreft het nerveuze, dat ligt aan de situatie. Als er rust in huis is, is hij rustig. Als het druk is en er wordt bijv. gerend en gegild door kinderen, wordt hij daar onrustig van. Ik weet niet of het rastypisch is, maar mijn korthaar gaat wel binnen 1 seconde van 0 naar 100, bijvoorbeeld als hij weet dat we wat leuks gaan doen, of als we bezig zijn met flyball of agility, en dat gaat gepaard met blaffen. Hij wil héél graag leren, en heeft ook wel uitdaging nodig. In het bos laat ik hem bijv. ook over boomstammen lopen of springen, of eromheen rennen of snoepjes zoeken tussen de bladeren.
Wat ik typisch vind is de baasgerichtheid, ze blijven altijd bij je in de buurt en zijn geen weglopers.
Hele leuke honden die voor alles samen met de baas klaarstaan, maar wel gevoelig dus.
Er zijn ook wel kortharen die snel angstig zijn, dat is wel iets om op te letten.
Ticha van het forum heeft trouwens ook een korthaar, een tricolour

p.s. ik las iets over een werklijn Engelse cocker spaniel, hoe ik ze ken zijn ze dolenthousiast, altijd vrolijk maar niet de meest gehoorzame honden haha. Ze maken je wel altijd aan het lachen.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Peruaanse Kelpie
- Aantal honden: 1
De mudi, iemand daar bekent mee?
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben twee border collies, een middenslag poedel en twee jonge kinderen (4 en 2).
De jongste border collie is een werklijn en bijna een jaar. Super lief met de kinderen en hij vindt ze echt geweldig. Met onze eigen kinderen gaat het prima. Als de kinderen heel druk zijn kan hij nog wel eens mee gaan hyperen. Komt gelukkig niet veel voor en dan zet ik hem even apart. Als er kinderen komen spelen wordt het hem vaak ooo te veel en zet ik hem apart. Ik verwacht dat dit in de toekomst wel beter gaat.
Onze andere border (showlijn en al 10) heeft dat overigens niet. Die is ook altijd rustiger geweest dan ons energiebommetje
Het kan prima, een border. Je maakt het jezelf alleen denk ik niet heel makkelijk.
Onze middenslag poedel is ook een heerlijk hondje. Veel makkelijker dan de borders door haar karakter maar ook het formaat (40cm, ideaal maatje vind ik zelf). Lekker actief maar minder aanwezig. Luistert dan ook weer niet zo strikt als de borders (maar wel prima hoor). De kinderen kunnen haar ook prima vasthouden met wandelen, uiteraard wel als ik er bij ben. Dat vinden ze wel heel erg leuk.
Ik denk dat een goede match bij een gezin ook heel belangrijk is of de hond goed bij je leven past. Daarmee bedoel ik dat het handig is als je niet een hele aanpassing hoeft te doen om de hond een leuk leven te geven. Als wandelen of sporten iets is wat je graag doet dan is dat geen opgave. Voor mij is het een stuk ontspanning. Waar anderen de kroeg in duiken of gaan tennissen ga ik wandelen of behendigheid doen. Maar als je het naast een druk gezinsleven erbij moet doen en je vindt het niet leuk wordt het een opgave. En daar is een hond te veel werk voor. Dan kun je beter voor een gezelschapshondje gaan wat gewoon gezellig mee kan en daar zijn voldoening uit haalt.
De jongste border collie is een werklijn en bijna een jaar. Super lief met de kinderen en hij vindt ze echt geweldig. Met onze eigen kinderen gaat het prima. Als de kinderen heel druk zijn kan hij nog wel eens mee gaan hyperen. Komt gelukkig niet veel voor en dan zet ik hem even apart. Als er kinderen komen spelen wordt het hem vaak ooo te veel en zet ik hem apart. Ik verwacht dat dit in de toekomst wel beter gaat.
Onze andere border (showlijn en al 10) heeft dat overigens niet. Die is ook altijd rustiger geweest dan ons energiebommetje

Het kan prima, een border. Je maakt het jezelf alleen denk ik niet heel makkelijk.
Onze middenslag poedel is ook een heerlijk hondje. Veel makkelijker dan de borders door haar karakter maar ook het formaat (40cm, ideaal maatje vind ik zelf). Lekker actief maar minder aanwezig. Luistert dan ook weer niet zo strikt als de borders (maar wel prima hoor). De kinderen kunnen haar ook prima vasthouden met wandelen, uiteraard wel als ik er bij ben. Dat vinden ze wel heel erg leuk.
Ik denk dat een goede match bij een gezin ook heel belangrijk is of de hond goed bij je leven past. Daarmee bedoel ik dat het handig is als je niet een hele aanpassing hoeft te doen om de hond een leuk leven te geven. Als wandelen of sporten iets is wat je graag doet dan is dat geen opgave. Voor mij is het een stuk ontspanning. Waar anderen de kroeg in duiken of gaan tennissen ga ik wandelen of behendigheid doen. Maar als je het naast een druk gezinsleven erbij moet doen en je vindt het niet leuk wordt het een opgave. En daar is een hond te veel werk voor. Dan kun je beter voor een gezelschapshondje gaan wat gewoon gezellig mee kan en daar zijn voldoening uit haalt.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
- Vaste gebruiker
Hahaha oke laat maar. Er is trouwens ook best moeilijk aan te komen zag ik.
Ik vind het best lastig hoor jongens. Ze zeggen dat je een hond moet kiezen die bij je past, maar de honden die ik dus leuk vind passen niet bij mijn uhm ietwat drukke kinderen
en natuurlijk zal de hond een eigen plek gaan krijgen enzo, maar ik kan niet voorkomen dat kinderen (druk) spelen en geluid maken. Ik zou me niet fijn voelen als de hond er last van heeft.

Ik vind het best lastig hoor jongens. Ze zeggen dat je een hond moet kiezen die bij je past, maar de honden die ik dus leuk vind passen niet bij mijn uhm ietwat drukke kinderen

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Fox terrier
oke kippen en katten is wel even een dingetje
maar het zijn keileuke hondjes 

-
- Vaste gebruiker
Dankjewel voor je reactie! Ik ben zelf erg graag buiten voor mijn ontspanning. Skeeleren, fietsen of wandelen. Ik heb er ook de tijd voor.Lysette schreef:Wij hebben twee border collies, een middenslag poedel en twee jonge kinderen (4 en 2).
Jou uitleg over de poedel spreekt me aan. Uiteindelijk vindt ik het belangrijk dat de hond het fijn heeft bij ons. Ik kan sowieso genoeg beweging en activiteit bieden, maar als hij nerveus/angstig/hyper van drukke kids wordt wordt ik daar ook niet blij van.
Ik vind de keus zo lastig en ga me nog eens buigen over de poedel.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Heb je al in het topic gekeken waar ik het linkje van gepost heb?Hanneke1991 schreef:Hahaha oke laat maar. Er is trouwens ook best moeilijk aan te komen zag ik.
Ik vind het best lastig hoor jongens. Ze zeggen dat je een hond moet kiezen die bij je past, maar de honden die ik dus leuk vind passen niet bij mijn uhm ietwat drukke kinderenen natuurlijk zal de hond een eigen plek gaan krijgen enzo, maar ik kan niet voorkomen dat kinderen (druk) spelen en geluid maken. Ik zou me niet fijn voelen als de hond er last van heeft.
-
- Vaste gebruiker
Daar heb je ook weer een punt. Ik ben blij met jullie reacties en inzichten. Ik heb de neiging moeilijk te denken en dingen ingewikkelder maken dan ze zijn.Heavy schreef:Ja maar dat is nou eenmaal zoHanneke1991 schreef:Hahaha oke laat maar. Er is trouwens ook best moeilijk aan te komen zag ik.
Ik vind het best lastig hoor jongens. Ze zeggen dat je een hond moet kiezen die bij je past, maar de honden die ik dus leuk vind passen niet bij mijn uhm ietwat drukke kinderenen natuurlijk zal de hond een eigen plek gaan krijgen enzo, maar ik kan niet voorkomen dat kinderen (druk) spelen en geluid maken. Ik zou me niet fijn voelen als de hond er last van heeft.
een hond die lekker veel energie heeft en met je mee op pad gaat is automatisch ook klaar voor actie bij drukte in huis . En een onverstoorbare labrador is lekker rustig als er kinderen rondrennen maar zal ook niet erg actief zijn onderweg
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Ik roep nog naar eens poedel. Mijn poedels zijn klaar voor actie. Maar laten de kinderen ook lekker spelen. Keetje wil nog wel graag meespelen ( maar die is pas net 1 jaar). Lizzie speelt alleen mee als ze uitgenodigd wordt. Mijn beide dames kunnen goed los. ( keetje wil nog wel eens nar andere honden toe). Ze jagen beide niet en lopen niet weg. Ze willen graag aandacht maar als het ff niet kan is het ook prima.Hanneke1991 schreef:Hahaha oke laat maar. Er is trouwens ook best moeilijk aan te komen zag ik.
Ze staan als een beetje nuftig bekend maar dat is min ervaring helemaal niet. Gewoon vrolijke actieve honden zonder de must. En wat ik fijn vind is dat ze ook heel goed weten wie eigen zijn. Lizzie is heel vriendelijk tegen iedereen maar zal nooit zomaar met een ander meelopen. Keetje is een beetje terughoudend tegen vreemden ( ze doet absoluut niet onaardig maar laat zich niet aaien loopt dan weg, kinderen zijn overigens altijd leuk).
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 01 dec 2018 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Niet mee eensHeavy schreef:Ja maar dat is nou eenmaal zoHanneke1991 schreef:Hahaha oke laat maar. Er is trouwens ook best moeilijk aan te komen zag ik.
een hond die lekker veel energie heeft en met je mee op pad gaat is automatisch ook klaar voor actie bij drukte in huis . En een onverstoorbare labrador is lekker rustig als er kinderen rondrennen maar zal ook niet erg actief zijn onderweg

Dat zal wat zijn zeg, altijd actie

-
- Vaste gebruiker
Ja heb ik zeker bekeken. Moet eerlijk zeggen dat ik niet enthousiast wordt van mexicaanse naakthond. Ik zag heel veel enthousiaste reacties dus ik ben vast de enige daarin.LongFields schreef:Heb je al in het topic gekeken waar ik het linkje van gepost heb?Hanneke1991 schreef:Hahaha oke laat maar. Er is trouwens ook best moeilijk aan te komen zag ik.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Klopt. Al kan het kennen van de ouderdieren en een goed oog van de fokker zeker ook helpen om te bepalen of dat individuele dier de drukte van een gezin met kinderen aan kan.Nanna schreef:Je kunt niet zeggen het ene ras houdt wel van kinderen en het andere niet. Het is ook individueel heel verschillend.
Als je voorspelbaarheid wilt kun je beter voor een al volwassen hond gaan waarvan het karakter bekend is.
Bij de Schotse herder, zowel lang- als korthaar, is dat ook nogal wisselend. Mila is er ook zo één die je niet in een gezin met kinderen had moeten plaatsen. Zij vindt kinderen wel leuk hoor, maar ze wordt op de lange duur overspannen en chagrijnig van drukte en heeft er gewoon een te kort lontje voor. Overigens had de fokker dat ook al in de smiezen en zijn een paar andere pups uit datzelfde nest wel gelukkige, fijne gezinshonden.
Bij de volwassen herplaatsers die ik heb, was van tevoren inderdaad al duidelijk of ze wel of niet bij kinderen geplaatst konden worden.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Het is ook geen Mexicaanse Naakthond, maar de moederhond is 50 procent Peruaanse Naakthond. Zij komt zelf uit een nest van 5 pups waarvan de moederhond een Peruaanse Naakthond is en de vaderhond een Working Kelpie. Dit nest bestond uit 1 naakte pup (dat is nu de moeder van het aankomende nest) en 4 behaarde pups, waarvan mijn jongste hond Mojo er 1 is.Hanneke1991 schreef:Ja heb ik zeker bekeken. Moet eerlijk zeggen dat ik niet enthousiast wordt van mexicaanse naakthond. Ik zag heel veel enthousiaste reacties dus ik ben vast de enige daarin.LongFields schreef:Heb je al in het topic gekeken waar ik het linkje van gepost heb?Hanneke1991 schreef:Hahaha oke laat maar. Er is trouwens ook best moeilijk aan te komen zag ik.
Het zijn alle 5 heel fijne honden geworden, sportief, lief, sociaal naar mens en dier, goed te trainen en te motiveren, niet druk in huis maar wel actief buiten en op 1 na lopen ze allemaal in de hondensport, de andere is actieve huishond in een gezin waar ook kinderen zijn.
Dus nu is de zus van mijn eigen Mojo gedekt door een heel leuke, sociale, sportieve en lieve Australian Kelpie, die in een gezin woont met 2 kinderen die zo'n beetje van dezelfde leeftijd waren toen hij pup was en bij hen kwam wonen als jouw kinderen nu zijn.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet staat te juichen om een hond te nemen die naakt is (dat is bij mij niet anders, ik houd van honden mét vacht dus vandaar dat die van mij dat allebei ook hebben), maar er zullen als het goed is ook pups mét haar geboren gaan worden en daaruit kun je je keus dus ook maken, mocht je ervoor willen gaan.
Verder denk ik dat dit nest in alles zou passen bij jouw eisen/beschrijving.
Hier een foto van mijn "halve" Peruaanse Naakthond Mojo:

-
- Vaste gebruiker
Dat imago inderdaad ja, maar ik wordt best enthousiast van jou verhaal en de dingen die ik erover lees. Hoe zit het met vachtverzorging van de poedel? En hoe groot worden de grote poedels?Miezemuis schreef:Ik roep nog naar eens poedel. Mijn poedels zijn klaar voor actie. Maar laten de kinderen ook lekker spelen. Keetje wil nog wel graag meespelen ( maar die is pas net 1 jaar). Lizzie speelt alleen mee als ze uitgenodigd wordt. Mijn beide dames kunnen goed los. ( keetje wil nog wel eens nar andere honden toe). Ze jagen beide niet en lopen niet weg. Ze willen graag aandacht maar als het ff niet kan is het ook prima.Hanneke1991 schreef:Hahaha oke laat maar. Er is trouwens ook best moeilijk aan te komen zag ik.
Ze staan als een beetje nuftig bekend maar dat is min ervaring helemaal niet. Gewoon vrolijke actieve honden zonder de must. En wat ik fijn vind is dat ze ook heel goed weten wie eigen zijn. Lizzie is heel vriendelijk tegen iedereen maar zal nooit zomaar met een ander meelopen. Keetje is een beetje terughoudend tegen vreemden ( ze doet absoluut niet onaardig maar laat zich niet aaien loopt dan weg, kinderen zijn overigens altijd leuk).
(Keetje vind ik trouwens een hele leuke naam

Laatst gewijzigd door Hanneke1991 op 01 dec 2018 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is ook een deel gevoel. Maak een lijstje van rassen die je aanspreken en ga ook eens kijken. Mooiste is als je ze tijdens een wandeling bijv kunt zien.Hanneke1991 schreef:Dankjewel voor je reactie! Ik ben zelf erg graag buiten voor mijn ontspanning. Skeeleren, fietsen of wandelen. Ik heb er ook de tijd voor.Lysette schreef:Wij hebben twee border collies, een middenslag poedel en twee jonge kinderen (4 en 2).
Jou uitleg over de poedel spreekt me aan. Uiteindelijk vindt ik het belangrijk dat de hond het fijn heeft bij ons. Ik kan sowieso genoeg beweging en activiteit bieden, maar als hij nerveus/angstig/hyper van drukke kids wordt wordt ik daar ook niet blij van.
Ik vind de keus zo lastig en ga me nog eens buigen over de poedel.
Op papier kan een ras geweldig zijn maar soms pakt de werkelijkheid anders uit. En bepaald gedrag moet je ook liggen. Ik vind de gedrevenheid van een border heerlijk, anderen zouden er gek van worden.
Poedels zou ik zeker meenemen. Mijn poedeltje is heerlijk actief buiten en binnen heel rustig. Wel speels als je wat met haar doet. Buiten kan ze wel blafferig zijn. Binnen hoor je haar nooit. Qua opvoeding is het veruit de makkelijkste pup die ik heb gehad. Ze zat nooit in een bench of in een aparte ruimte als we weg gingen en het spannendste wat ze kapot heeft gemaakt is een vel papier

Verder lekker sociaal maar wel beheerst (ik haat plaat-voor-je-kop-gedrag).
Middenslag poedels zijn tussen de 35 en 45cm (mijn teefje is 40cm en 10kg), grote vanaf 45 cm maar vaak zijn ze toch wel een stuk groter dan dat (55-60cm).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Ik heb 3 border collies en vind ze echt heel gemakkelijk.
Mijn 2 oudste teven zijn showlijn. Echt, daar kun je er 20 van in huis hebben. Als je de lijnen goed uitzoekt en de fokkers weet, dan heb je een hele makkelijke hond, waar nog genoeg energie in zit
Mijn jongste van net 1 jaar is een werklijn, heerlijk veel energie.
Daar hebben we bewust voor gekozen om bij onze schapen te werken.
De volgende border wordt zeker weer een werklijn
Mijn 2 oudste teven zijn showlijn. Echt, daar kun je er 20 van in huis hebben. Als je de lijnen goed uitzoekt en de fokkers weet, dan heb je een hele makkelijke hond, waar nog genoeg energie in zit
Mijn jongste van net 1 jaar is een werklijn, heerlijk veel energie.
Daar hebben we bewust voor gekozen om bij onze schapen te werken.
De volgende border wordt zeker weer een werklijn
- Miezemuis
- Zeer actief
Ik zal niet liegen de haarverzorging is best pittig als je een volle vacht wil. Mijn dames staan meestal redelijk kort omdat ze beide graag het water in gaan en elke dag door de hei rausen. Dan valt het wel mee. De trimmer is niet goedkoop, dat is een nadeel. Maar voordeel is: geen haar in huis en je kan zelf het kapsel kiezen.Hanneke1991 schreef:Dat imago inderdaad ja, maar ik wordt best enthousiast van jou verhaal en de dingen die ik erover lees. Hoe zit het met vachtverzorging van de poedel? En hoe groot worden de grote poedels?Miezemuis schreef:Ik roep nog naar eens poedel. Mijn poedels zijn klaar voor actie. Maar laten de kinderen ook lekker spelen. Keetje wil nog wel graag meespelen ( maar die is pas net 1 jaar). Lizzie speelt alleen mee als ze uitgenodigd wordt. Mijn beide dames kunnen goed los. ( keetje wil nog wel eens nar andere honden toe). Ze jagen beide niet en lopen niet weg. Ze willen graag aandacht maar als het ff niet kan is het ook prima.Hanneke1991 schreef:Hahaha oke laat maar. Er is trouwens ook best moeilijk aan te komen zag ik.
Mijn Lizzie is 58 cm. Dat is prima voor een teef. Keetje is iets te groot voor een teef ik denk een cm of 63.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ik vind Mojo zo'n verschrikkelijk mooie hondLongFields schreef:Het is ook geen Mexicaanse Naakthond, maar de moederhond is 50 procent Peruaanse Naakthond. Zij komt zelf uit een nest van 5 pups waarvan de moederhond een Peruaanse Naakthond is en de vaderhond een Working Kelpie. Dit nest bestond uit 1 naakte pup (dat is nu de moeder van het aankomende nest) en 4 behaarde pups, waarvan mijn jongste hond Mojo er 1 is.Hanneke1991 schreef:Ja heb ik zeker bekeken. Moet eerlijk zeggen dat ik niet enthousiast wordt van mexicaanse naakthond. Ik zag heel veel enthousiaste reacties dus ik ben vast de enige daarin.LongFields schreef:Heb je al in het topic gekeken waar ik het linkje van gepost heb?Hanneke1991 schreef:Hahaha oke laat maar. Er is trouwens ook best moeilijk aan te komen zag ik.
Het zijn alle 5 heel fijne honden geworden, sportief, lief, sociaal naar mens en dier, goed te trainen en te motiveren, niet druk in huis maar wel actief buiten en op 1 na lopen ze allemaal in de hondensport, de andere is actieve huishond in een gezin waar ook kinderen zijn.
Dus nu is de zus van mijn eigen Mojo gedekt door een heel leuke, sociale, sportieve en lieve Australian Kelpie, die in een gezin woont met 2 kinderen die zo'n beetje van dezelfde leeftijd waren toen hij pup was en bij hen kwam wonen als jouw kinderen nu zijn.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je niet staat te juichen om een hond te nemen die naakt is (dat is bij mij niet anders, ik houd van honden mét vacht dus vandaar dat die van mij dat allebei ook hebben), maar er zullen als het goed is ook pups mét haar geboren gaan worden en daaruit kun je je keus dus ook maken, mocht je ervoor willen gaan.
Verder denk ik dat dit nest in alles zou passen bij jouw eisen/beschrijving.

- dagmar88
- Zeer actief
Ja, het is maar net wat bij je past.Cleva schreef:Precies.Heavy schreef: Je denkt er juist goed over na
Wat wel ook iets om over na te denken is is hoe je zelf in elkaar zit.
Als je zelf nogal rechtlijnig en ongeduldig bent dan moet je je daar rekening mee houden in de keuze van je hond en de opvoeding.
Net zoals je moet oppassen dat je als geen flierefluiter geen enorm zelfstandige poolhond moet nemen.
Het moet een beetje een afgerond geheel blijven.
Ik zie de whippet nog niet op je lijstje. Zijn leuke honden, hoor!
En neem vooral een hond waarvan je van je stoel glijdt, daar kun je zoveel meer van hebben

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
dagmar88 schreef:En neem vooral een hond waarvan je van je stoel glijdt, daar kun je zoveel meer van hebben

Het is wel zo ja

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dank je, ik ook.Alfilillo schreef:Ik vind Mojo zo'n verschrikkelijk mooie hondLongFields schreef:

Maar hij heeft vooral een heerlijk karakter. Heerlijk relaxed in huis, laat zich de kop niet gek maken door het neurotische gedrag van Tapas als er wordt aangebeld of als ik me klaarmaak om ze uit te gaan laten of zemee te nemen in de auto ergens heen, maar is prima bereid in actie te komen als er getraind gaat worden, als we op wedstrijd gaan of als we gaan hardlopen of steppen samen. Hij vindt mensen en honden maar ook andere dieren helemaal prima, heeft een prima te beperken jachtinstinct en luistert ook prima over het algemeen. Waaks is hij dan weer niet, maar daar hebben we Tapas al voor.
Ik heb nog nooit zo'n fijne hond gehad.
-
- Vaste gebruiker
Bedankt voor je uitleg!LongFields schreef:Dank je, ik ook.Alfilillo schreef:Ik vind Mojo zo'n verschrikkelijk mooie hondLongFields schreef:
![]()
Maar hij heeft vooral een heerlijk karakter. Heerlijk relaxed in huis, laat zich de kop niet gek maken door het neurotische gedrag van Tapas als er wordt aangebeld of als ik me klaarmaak om ze uit te gaan laten of zemee te nemen in de auto ergens heen, maar is prima bereid in actie te komen als er getraind gaat worden, als we op wedstrijd gaan of als we gaan hardlopen of steppen samen. Hij vindt mensen en honden maar ook andere dieren helemaal prima, heeft een prima te beperken jachtinstinct en luistert ook prima over het algemeen. Waaks is hij dan weer niet, maar daar hebben we Tapas al voor.
Ik heb nog nooit zo'n fijne hond gehad.

- dagmar88
- Zeer actief
Nee, die mogen ze houden.Cleva schreef:Ik geloof het van je maar ik flikker een azawakh morgen de deur weer uit.dagmar88 schreef:
Ja, het is maar net wat bij je past.
En neem vooral een hond waarvan je van je stoel glijdt, daar kun je zoveel meer van hebben
Ik vind vreselijk veel mooi maar ik hoef het echt niet allemaal te hebben.
Ik ken dat gelul met een weitje llama's en struisvogels. Daar heb je echt geen zak aan.
Allemaal gedoe en dat mooie blijft niet nieuw.
Het is en en.
Charlie ben ik altijd verschrikkelijk mooi blijven vinden

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja voor mij ook. Ik selecteer in eerste instantie niet op uiterlijk: karakter vind ik veel belangrijker, daarna komt voor mij het uiterlijk pas. Maar het is wel heel erg leuk als je je hond ook reteknap vindt. Alhoewel voor mij dan weer geldt dat ik (iets aan) het uiterlijk in eerste instantie 'mwah' kan vinden (had ik met Mister, mooie herder hoor maar ik had niks met die horizonvervuilende oren en met Ravi ook, dat ruwhaar vond ik wel aardig maar ik moest er echt aan wennen) en eens ik de hond een tijdje heb ik het echt ga waarderen en zelfs mooi ga vinden. Ik vind staande oren nu (ook) prachtig, evenals ruwhaar.dagmar88 schreef:Nee, die mogen ze houden.Cleva schreef:Ik geloof het van je maar ik flikker een azawakh morgen de deur weer uit.dagmar88 schreef:
Ja, het is maar net wat bij je past.
Ik vind vreselijk veel mooi maar ik hoef het echt niet allemaal te hebben.
Ik ken dat gelul met een weitje llama's en struisvogels. Daar heb je echt geen zak aan.
Allemaal gedoe en dat mooie blijft niet nieuw.
Het is en en.
Charlie ben ik altijd verschrikkelijk mooi blijven vinden
Dus aan mij heb je eigenlijk niks

- dagmar88
- Zeer actief

- Miezemuis
- Zeer actief
Ik selecteer echt alleen op karakter. Als ik de hond leuk vind ga ik het uiterlijk uiteindelijk ook waarderen. Ik vond poedels eerst echt leuk van lelijkheid. Nu kan ik ze met geen mogelijkheid meer lelijk vinden omdat ik ze zo leuk vindt.
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 01 dec 2018 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief

Ik vind het meer een boze tuinkabouter.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 01 dec 2018 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.