Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenworst
Moderator: moderatorteam
- Leonie&Evi
- Actief
- Aantal honden: 1
Hondenworst
Iedereen kent ze wel denk ik, van die houdbare hondenwoŕst. Die niet in de koelkast hoeft zolang ze nog dicht zijn. Er staat op dat het compleet voer is. Maar ik vroeg me af in hoeverre het nog een beetje goed voer is? Mijn hond heeft echt periodes dat ze slecht eet. Maar die worst is iets wat ze wel erg goed eet... Nu twijfel ik dus of ik dit gewoon als hoofdvoer ga geven... en zo ja welk merk is dan goed?
Hoop dat iemand mij kan helpen!
-
- Zeer actief
Re: Hondenworst
Ik vind het meeste, zoals de Rodi-worst, ongeschikt om langdurig te voeren. Dan zou ik er eerder voor kiezen een kuipje 'meuk' te halen en dat per eetlepel door het gewone voer te doen.
Da's dus een mening, geen feit
Suzanne

Suzanne
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Contacteer:
Misschien de gestoomde maaltijden van Smolke?
Die zijn ook compleet, in meerdere smaken en op zich van goede kwaliteit.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- Leonie&Evi
- Actief
Ja zelfs dat wil ze niet eten... eigenwijze poedel he...~Suzanne~ schreef:Ik vind het meeste, zoals de Rodi-worst, ongeschikt om langdurig te voeren. Dan zou ik er eerder voor kiezen een kuipje 'meuk' te halen en dat per eetlepel door het gewone voer te doen.
Suzanne
- Leonie&Evi
- Actief
maitestar schreef:Misschien de gestoomde maaltijden van Smolke?
Die ken ik nog niet. Probeer nu Renske stoommaaltijden maar echt dol is ze er niet op.
- dagmar88
- Zeer actief
Dat kan prima. Tegenwoordig keuze zat. Darf en naturis ook nog.Leonie&Evi schreef:Iedereen kent ze wel denk ik, van die houdbare hondenwoŕst. Die niet in de koelkast hoeft zolang ze nog dicht zijn. Er staat op dat het compleet voer is. Maar ik vroeg me af in hoeverre het nog een beetje goed voer is? Mijn hond heeft echt periodes dat ze slecht eet. Maar die worst is iets wat ze wel erg goed eet... Nu twijfel ik dus of ik dit gewoon als hoofdvoer ga geven... en zo ja welk merk is dan goed?
https://www.via-natura.nl/Natuurvoeding ... -HOUDBAAR/
Misschien nog afwisselen met een goede kwaliteit blikvoer en/of gestoomde maaltijden zoals van renske?
- Leonie&Evi
- Actief
dagmar88 schreef:Dat kan prima. Tegenwoordig keuze zat. Darf en naturis ook nog.Leonie&Evi schreef:Iedereen kent ze wel denk ik, van die houdbare hondenwoŕst. Die niet in de koelkast hoeft zolang ze nog dicht zijn. Er staat op dat het compleet voer is. Maar ik vroeg me af in hoeverre het nog een beetje goed voer is? Mijn hond heeft echt periodes dat ze slecht eet. Maar die worst is iets wat ze wel erg goed eet... Nu twijfel ik dus of ik dit gewoon als hoofdvoer ga geven... en zo ja welk merk is dan goed?
https://www.via-natura.nl/Natuurvoeding ... -HOUDBAAR/
Misschien nog afwisselen met een goede kwaliteit blikvoer en/of gestoomde maaltijden zoals van renske?
Bedankt voor de link. Deze merken worsten kende ik nog niet. Ik ken vooral de worst van rodi en het huismerk van de jumper.
Ik ga eens zoeken naar darf. Ooit at evi nl heel goed de kvv van darf. Dat vind ik persoonlijk een goed merk. Dus misschien zijn dat ook wel goede worsten!
-
- Zeer actief
ik heb bij Teeling ( rodi) gewerkt en als je de grondstoffen ziet en hoe ze klaar worden gemaakt dan kun je dat best als voedel geven hoor.. t is gewoon vers vlees, gemalen.. met een pre mix, vitamines en zo. dat gaat in een velletje en wordt daarna gestoomd.. vandaar ook de houdbaarheid... zolang het dicht is.. dat vlees ziet er wel goed uit hoor voor t gestoomde worsten zijn 

- Leonie&Evi
- Actief
Bedankt voor je reactie!S@ndr@ schreef:ik heb bij Teeling ( rodi) gewerkt en als je de grondstoffen ziet en hoe ze klaar worden gemaakt dan kun je dat best als voedel geven hoor.. t is gewoon vers vlees, gemalen.. met een pre mix, vitamines en zo. dat gaat in een velletje en wordt daarna gestoomd.. vandaar ook de houdbaarheid... zolang het dicht is.. dat vlees ziet er wel goed uit hoor voor t gestoomde worsten zijn
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Op de hondenschool kregen we als trainingsmiddel een gestoomde worst van Prins mee, de NatureCare Duck Hypoallergic. Eend en rijst. Prins geeft zelf aan dat het als complete voeding eigenlijk vooral voor volwassen honden geschikt is, maar Cody krijgt KVV als voer dus puur om mee te trainen vind ik deze ook wel prima. Volgens onze instructrice is de eend met rijst beter geschikt als trainingsworst dan de graanvrije variant omdat 'ie minder kruimelt. Ik heb 'm in kleine stukjes gesneden en Cody vindt het lekker. Verder heb ik hier ook nog diverse soorten Renske vers (gestoomd dus) liggen. Ook complete voedingen. In het begin vond Cody die erg lekker maar sinds hij KVV krijgt lijkt hij een beetje op Renske uitgekeken te zijn. Of hij is gewoon een verwend klein rotzakje 

- dagmar88
- Zeer actief
Als ik het vlees te laat uit de vriezer heb gehaald krijgen ze 's avonds rodi worst met brok, maar de ontlasting is daarna wel zacht.Leonie&Evi schreef:Bedankt voor je reactie!S@ndr@ schreef:ik heb bij Teeling ( rodi) gewerkt en als je de grondstoffen ziet en hoe ze klaar worden gemaakt dan kun je dat best als voedel geven hoor.. t is gewoon vers vlees, gemalen.. met een pre mix, vitamines en zo. dat gaat in een velletje en wordt daarna gestoomd.. vandaar ook de houdbaarheid... zolang het dicht is.. dat vlees ziet er wel goed uit hoor voor t gestoomde worsten zijn
Sowieso vind ik gevarieerd eten erg belangrijk.