Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
amerikaanse bulldog ook pittbull???
Moderator: moderatorteam
- britty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
- Aantal honden: 1
amerikaanse bulldog ook pittbull???
ik hoorde gisteren dat de amerikaanse bulldog ook inbeslag kan worden genomen omdat deze geen in nederland erkende stamboom heeft en de hond voor een pittbull aangezien zou kunnen worden..
weet iemand hoe dit precies zit?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
- little-wolf
- Zeer actief
- Bullm@stiff
- Vaste gebruiker
Volgens mij grote onzin.ik hoorde gisteren dat de amerikaanse bulldog ook inbeslag kan worden genomen omdat deze geen in nederland erkende stamboom heeft en de hond voor een pittbull aangezien zou kunnen worden..
Niet in de war met stafford zonder fci stamboom??
Of heb ik t nou ook helemaal mis?

- little-wolf
- Zeer actief
- Bullm@stiff
- Vaste gebruiker
- Mol
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
- Mol
- Zeer actief
- Bullm@stiff
- Vaste gebruiker
- little-wolf
- Zeer actief
klopt mol. maar bedoelde met hoezo waarom bullm@stiff het grote inzin vond.v.d Lupinehof schreef:ja alles rassen die een bepaalt uiterlijk hebben en geen oficele papieren hebben vallen onder deze wet en mogen zonder meer in beslag genomen wordenhoniahaka-kuckunniwi schreef:hoezo? een dc e.d zonder een boom vallen er ook onder.
mol

-
- Zeer actief
Dus Mol, hou jij je paspoort e.d bij de hand als je op straat loopt!?v.d Lupinehof schreef:ja alles rassen die een bepaalt uiterlijk hebben en geen oficele papieren hebben vallen onder deze wet en mogen zonder meer in beslag genomen wordenhoniahaka-kuckunniwi schreef:hoezo? een dc e.d zonder een boom vallen er ook onder.
mol

- Mol
- Zeer actief
hahahahahahahahahaah, tja uhhmmmmmmm, nu je het zegt ik kan me nooit indentifiserenAngel-eyes schreef:Dus Mol, hou jij je paspoort e.d bij de hand als je op straat loopt!?v.d Lupinehof schreef:ja alles rassen die een bepaalt uiterlijk hebben en geen oficele papieren hebben vallen onder deze wet en mogen zonder meer in beslag genomen wordenhoniahaka-kuckunniwi schreef:hoezo? een dc e.d zonder een boom vallen er ook onder.
mol
mol

-
- Zeer actief
v.d Lupinehof schreef:hahahahahahahahahaah, tja uhhmmmmmmm, nu je het zegt ik kan me nooit indentifiserenAngel-eyes schreef:Dus Mol, hou jij je paspoort e.d bij de hand als je op straat loopt!?v.d Lupinehof schreef:ja alles rassen die een bepaalt uiterlijk hebben en geen oficele papieren hebben vallen onder deze wet en mogen zonder meer in beslag genomen wordenhoniahaka-kuckunniwi schreef:hoezo? een dc e.d zonder een boom vallen er ook onder.
mol
mol

-
- Actief
- Contacteer:
- MiekeB
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog - Engelse Springer Spaniel
Kunnen ze zo maar in beslag genomen worden, zonder reden? Of gebeurd dat alleen als de hond bijvoorbeeld iemand gebeten heeft of iets dergelijks?v.d Lupinehof schreef:ja alles rassen die een bepaalt uiterlijk hebben en geen oficele papieren hebben vallen onder deze wet en mogen zonder meer in beslag genomen worden
mol
Onze Boerboel heeft helemaal geen papieren, geldt dit dan ook voor onze hond?
- little-wolf
- Zeer actief
yep ze kunnen een hond zonder reden in beslag nemen want het immers verboden bij de wet. als het geen stamboom heeft dus.Mara schreef:Kunnen ze zo maar in beslag genomen worden, zonder reden? Of gebeurd dat alleen als de hond bijvoorbeeld iemand gebeten heeft of iets dergelijks?v.d Lupinehof schreef:ja alles rassen die een bepaalt uiterlijk hebben en geen oficele papieren hebben vallen onder deze wet en mogen zonder meer in beslag genomen worden
mol
van de boerboel weet ik het niet.
-
- Zeer actief
Even voor de goede orde een Amerikaanse Bulldog is NIET verboden in Nederland maar het Scott type (zoals Tank) kan vanwege de gelijkenissenhoniahaka-kuckunniwi schreef:yep ze kunnen een hond zonder reden in beslag nemen want het immers verboden bij de wet. als het geen stamboom heeft dus.Mara schreef:Kunnen ze zo maar in beslag genomen worden, zonder reden? Of gebeurd dat alleen als de hond bijvoorbeeld iemand gebeten heeft of iets dergelijks?v.d Lupinehof schreef:ja alles rassen die een bepaalt uiterlijk hebben en geen oficele papieren hebben vallen onder deze wet en mogen zonder meer in beslag genomen worden
mol
van de boerboel weet ik het niet.

Gelukkig gaat het nu een beetje lopen en hopelijk worden ze erkend.
- little-wolf
- Zeer actief
ik bedoel ook niet dat ze verboden zijn. maar zonder papieren onder die wet vallen.Brigitte schreef:Even voor de goede orde een Amerikaanse Bulldog is NIET verboden in Nederland maar het Scott type (zoals Tank) kan vanwege de gelijkenissenhoniahaka-kuckunniwi schreef:yep ze kunnen een hond zonder reden in beslag nemen want het immers verboden bij de wet. als het geen stamboom heeft dus.Mara schreef:Kunnen ze zo maar in beslag genomen worden, zonder reden? Of gebeurd dat alleen als de hond bijvoorbeeld iemand gebeten heeft of iets dergelijks?v.d Lupinehof schreef:ja alles rassen die een bepaalt uiterlijk hebben en geen oficele papieren hebben vallen onder deze wet en mogen zonder meer in beslag genomen worden
mol
van de boerboel weet ik het niet.aangezien worden voor Pitbull (achtige)
Gelukkig gaat het nu een beetje lopen en hopelijk worden ze erkend.
- Martin
- Zeer actief
Met een boerboel hoef je niet op te passen, dat is helemaal geen "pitbull achtige" hond maar een "mastiff achtige" hond en daar ziet zelfs een opsporingsambtenaar van de AID het verschil tussen ,(god zij dank) en dat is toch al hele prestatie.Mara schreef:Kunnen ze zo maar in beslag genomen worden, zonder reden? Of gebeurd dat alleen als de hond bijvoorbeeld iemand gebeten heeft of iets dergelijks?v.d Lupinehof schreef:ja alles rassen die een bepaalt uiterlijk hebben en geen oficele papieren hebben vallen onder deze wet en mogen zonder meer in beslag genomen worden
mol
- little-wolf
- Zeer actief
zo, dan mogen die lui wel in de krant komen!Martin schreef:Met een boerboel hoef je niet op te passen, dat is helemaal geen "pitbull achtige" hond maar een "mastiff achtige" hond en daar ziet zelfs een opsporingsambtenaar van de AID het verschil tussen ,(god zij dank) en dat is toch al hele prestatie.Mara schreef:Kunnen ze zo maar in beslag genomen worden, zonder reden? Of gebeurd dat alleen als de hond bijvoorbeeld iemand gebeten heeft of iets dergelijks?v.d Lupinehof schreef:ja alles rassen die een bepaalt uiterlijk hebben en geen oficele papieren hebben vallen onder deze wet en mogen zonder meer in beslag genomen worden
mol

- Martin
- Zeer actief
Ja want het valt niet mee hoor voor die mensen, om het verschil te zien tussen een pit en een boerboel 8O 8Ohoniahaka-kuckunniwi schreef:zo, dan mogen die lui wel in de krant komen!Martin schreef:Met een boerboel hoef je niet op te passen, dat is helemaal geen "pitbull achtige" hond maar een "mastiff achtige" hond en daar ziet zelfs een opsporingsambtenaar van de AID het verschil tussen ,(god zij dank) en dat is toch al hele prestatie.Mara schreef:Kunnen ze zo maar in beslag genomen worden, zonder reden? Of gebeurd dat alleen als de hond bijvoorbeeld iemand gebeten heeft of iets dergelijks?v.d Lupinehof schreef:ja alles rassen die een bepaalt uiterlijk hebben en geen oficele papieren hebben vallen onder deze wet en mogen zonder meer in beslag genomen worden
mol
- little-wolf
- Zeer actief
nope. je zou voor de gein es met een bb en een pb naar die lui moeten om het verschil te wijzen.Martin schreef:Ja want het valt niet mee hoor voor die mensen, om het verschil te zien tussen een pit en een boerboel 8O 8Ohoniahaka-kuckunniwi schreef:zo, dan mogen die lui wel in de krant komen!Martin schreef:Met een boerboel hoef je niet op te passen, dat is helemaal geen "pitbull achtige" hond maar een "mastiff achtige" hond en daar ziet zelfs een opsporingsambtenaar van de AID het verschil tussen ,(god zij dank) en dat is toch al hele prestatie.Mara schreef: Kunnen ze zo maar in beslag genomen worden, zonder reden? Of gebeurd dat alleen als de hond bijvoorbeeld iemand gebeten heeft of iets dergelijks?
- Martin
- Zeer actief
Nou het zou mij heus niet verbazen als ze daar het verschil niet tussen zienhoniahaka-kuckunniwi schreef:nope. je zou voor de gein es met een bb en een pb naar die lui moeten om het verschil te wijzen.Martin schreef:Ja want het valt niet mee hoor voor die mensen, om het verschil te zien tussen een pit en een boerboel 8O 8Ohoniahaka-kuckunniwi schreef:zo, dan mogen die lui wel in de krant komen!Martin schreef: Met een boerboel hoef je niet op te passen, dat is helemaal geen "pitbull achtige" hond maar een "mastiff achtige" hond en daar ziet zelfs een opsporingsambtenaar van de AID het verschil tussen ,(god zij dank) en dat is toch al hele prestatie.

- little-wolf
- Zeer actief
1 manier om erachter te komen!Martin schreef:Nou het zou mij heus niet verbazen als ze daar het verschil niet tussen zienhoniahaka-kuckunniwi schreef:nope. je zou voor de gein es met een bb en een pb naar die lui moeten om het verschil te wijzen.Martin schreef:Ja want het valt niet mee hoor voor die mensen, om het verschil te zien tussen een pit en een boerboel 8O 8Ohoniahaka-kuckunniwi schreef: zo, dan mogen die lui wel in de krant komen!![]()

maar dan is de pitt de dupe.

ik vind de omschrijving wat ergens anders staat over de "pittbull achtige" wel erg breed.
- Martin
- Zeer actief
Die is "hemelsbreed" met die beschrijving kom je op een enorm aantal "pitbullachtige" honden,die in het geheel niks met een pit te maken hebben.honiahaka-kuckunniwi schreef:1 manier om erachter te komen!Martin schreef:Nou het zou mij heus niet verbazen als ze daar het verschil niet tussen zienhoniahaka-kuckunniwi schreef:nope. je zou voor de gein es met een bb en een pb naar die lui moeten om het verschil te wijzen.Martin schreef: Ja want het valt niet mee hoor voor die mensen, om het verschil te zien tussen een pit en een boerboel 8O 8O![]()
![]()
maar dan is de pitt de dupe.![]()
ik vind de omschrijving wat ergens anders staat over de "pittbull achtige" wel erg breed.
- little-wolf
- Zeer actief
- Martin
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
- MiekeB
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog - Engelse Springer Spaniel
Ow, ik had niet mee gekregen dat het alleen om "pittbull achtige" honden ging. Ik heb nog niet veel verstand van hondenrassen, maar dat verschil zie ik zelfsMartin schreef:Met een boerboel hoef je niet op te passen, dat is helemaal geen "pitbull achtige" hond maar een "mastiff achtige" hond en daar ziet zelfs een opsporingsambtenaar van de AID het verschil tussen ,(god zij dank) en dat is toch al hele prestatie.

- mystic bull's dino
- Vaste gebruiker
Amerikaanse bulldoggen kunnen op straat aangehouden worden, als je niet aan kunt tonen dat het een ab is dmv stamboom enz, kunnen ze m in beslag nemen, dan valt hij onder de pitbullwet.
Zorg er daarom ook altijd voor dat je zo n hond met stamboom koopt. let er natuurlijk ook op dat de stamboom niet vervalst is!!
Wij hebben 2 ab's allebei met stamboom, de ene gekocht bij een betrouwbare fokker, de andere hebben we 'gered van de ondergang. Deze had geen stamboom, gelukkig wisten we wie de ouders van de hond waren en konden we zo alsnog een stamboom aanvragen. Zou t mezelf nooit kunnen vergeven als ze mn hond in beslag zouden nemen omdat ik zelf het papierwerk niet in orde zou hebben.
Heb ook altijd een muilkorf bij, voor het geval dat men moeilijk gaat doen omdat het een ab is. Ik gebruik hem nooit, maar wie weet komt ie ooit nog eens van pas. Dan ben je achteraf denk ik blij dat je m bij hebt.
In den haag zijn ze nu aan het overleggen om een aantal rassen, waaronder de ab in nederland te erkennen via de raad van beheer.
Hier zitten enkele voordelen aan, maar natuurlijk ook een aantal nadelen.
Ze willen de honden dan gaan keuren op gedrag. Dit is voor een goedzak voordelig, maar voor een hond die goed voor zn baas is, maar minder voor andere honden, kan dit nadelig zijn. Ben benieuwd wat ze met de honden dan gaan doen die de test niet hebben doorstaan. Het is een momentopname, dus eigenlijk kun je dan niet zien hoe de hond is.
maar het is gelukkig nog lang niet zover.
Tot die tijd, blijven we lekker trainen met de honden om er een zo sociaal mogelijke hond van te maken die goed is voor zn baasje.
Zorg er daarom ook altijd voor dat je zo n hond met stamboom koopt. let er natuurlijk ook op dat de stamboom niet vervalst is!!
Wij hebben 2 ab's allebei met stamboom, de ene gekocht bij een betrouwbare fokker, de andere hebben we 'gered van de ondergang. Deze had geen stamboom, gelukkig wisten we wie de ouders van de hond waren en konden we zo alsnog een stamboom aanvragen. Zou t mezelf nooit kunnen vergeven als ze mn hond in beslag zouden nemen omdat ik zelf het papierwerk niet in orde zou hebben.
Heb ook altijd een muilkorf bij, voor het geval dat men moeilijk gaat doen omdat het een ab is. Ik gebruik hem nooit, maar wie weet komt ie ooit nog eens van pas. Dan ben je achteraf denk ik blij dat je m bij hebt.
In den haag zijn ze nu aan het overleggen om een aantal rassen, waaronder de ab in nederland te erkennen via de raad van beheer.
Hier zitten enkele voordelen aan, maar natuurlijk ook een aantal nadelen.
Ze willen de honden dan gaan keuren op gedrag. Dit is voor een goedzak voordelig, maar voor een hond die goed voor zn baas is, maar minder voor andere honden, kan dit nadelig zijn. Ben benieuwd wat ze met de honden dan gaan doen die de test niet hebben doorstaan. Het is een momentopname, dus eigenlijk kun je dan niet zien hoe de hond is.
maar het is gelukkig nog lang niet zover.
Tot die tijd, blijven we lekker trainen met de honden om er een zo sociaal mogelijke hond van te maken die goed is voor zn baasje.
groetjes Maaike, Dino & Djeksen, Timon en Pumba