Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De rashond verdwijnt
Moderator: moderatorteam
Re: De rashond verdwijnt
Ik denk ineens niet dat we niet meer geïnteresseerd zijn in de rashond, maar dat ze zich helemaal uit de markt hebben geprijsd. De bedragen zijn helemaal de pan uit gerezen. Jan om de hoek gaat niet even €1000 tot €2000 neertellen voor een hond.
Daarbij inderdaad de slechte gezondheid van veel rassen, ja, dan gaat het verkeerd. Maar goed, ik zie niet zozeer het drama als er rassen zouden verdwijnen. Jammer, maar er zijn nog vele andere over en meer dan genoeg honden.
Daarbij inderdaad de slechte gezondheid van veel rassen, ja, dan gaat het verkeerd. Maar goed, ik zie niet zozeer het drama als er rassen zouden verdwijnen. Jammer, maar er zijn nog vele andere over en meer dan genoeg honden.
Dat ook.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Mijn grote wens is een bruine ruwharig kaninchen, maar die zal er nooit komen omdat ze idiote prijzen voor vragen 

- dagmar88
- Zeer actief
Tja. Ik kan overal wel een boomloze husky ophalen voor een prikkie. Een wegwerpgevalletje van een paar maanden tot een jaar oud.Nanna schreef:Ik kijk graag naar een rashond en ik stel prijs op de kwaliteiten waarvan je weet dat die in grote mate vastliggen.
Bij een kruising moet je dat allemaal maar afwachten. Zeker bij een onherleidbare.
Maar meer dan een driecijferig getal ga ik er niet voor neerleggen.en al helemaal niet voor een ras van gemiddelde grootte.
Maar zou de prijs leidend zijn in het verval van de rashond? Ik denk dat het er zijdelings mee te maken heeft maar niet de hoofdreden is.
Of een pup uit een pretnest voor zo'n 500 euro. Gezond zijn ze toch meestal wel.
Het is dat ik er mee wil showen en als de hond fokgeschikt is (dat zal wel) een nestje met stamboom wil fokken. Daarbij wil ik wel graag een hond die aan de rasstandaard voldoet wat betreft grootte en niet nog zo'n reus.
Anders zou ik die 1400 euro er niet voor over hebben.
Onze kruising pups zijn nog veel mooier ook dan de gemiddelde stamboom husky.
-
- Zeer actief
t is en de prijs, en de eisen die fokkers stellen aan toekomstige pup kopers,( dat is voor mij vaak al een grote afknapper- wat nou eerst gekeurd worden voor je überhaupt op de lijst mag.. enz.) en de slechte reputatie van de gezondheid van rashonden... buitenlander. 3/4 goedkoper. compleet en je weet vaak wat je aanschaft en t is evengoed een hond..... en je hebt ze voor t uitzoeken tegenwoordig.....
- dagmar88
- Zeer actief
Wat voor eisen?S@ndr@ schreef:de eisen die fokkers stellen aan toekomstige pup kopers,( dat is voor mij vaak al een grote afknapper)
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
De meeste mensen willen ook gewoon een huishond, een hond zonder extremen wat betreft uiterlijk of aanleg, maar gewoon een maatje om mee te wandelen en te knuffelen. Zo'n hond hoeft geen schapen te kunnen drijven, wolven te kunnen wegjagen of met stieren te kunnen vechten. Dus ja, om daar nou zulke bizarre bedragen voor te betalen als je dat maatje ook kunt vinden in de vorm van een al dan niet buitenlandse mixFrootje schreef:Ik wilde ook wel graag een pup met zo min mogelijk bagage. Ik denk dat de kans dat die pup zich had ontplooid tot iets waar ik niet blij mee was geweest sowieso nihil was. Ik had verder weinig eisen. Wilde alleen geen keffer, dus dat was even spannend, vooral toen mijn hond twee rassen in zich bleek te hebben die toch niet vies zijn van een blafpartijtje. Maar goed, dat heb ik vanaf moment één afgeleerd en zelfs dat bleek te doen.Nanna schreef:Ik kijk graag naar een rashond en ik stel prijs op de kwaliteiten waarvan je weet dat die in grote mate vastliggen.
Bij een kruising moet je dat allemaal maar afwachten. Zeker bij een onherleidbare.Maar als je echt bepaalde eigenschappen wil die bij een bepaald ras horen, dan begrijp ik inderdaad best dat je niet voor een onherleidbare bastaard uit het buitenland zou gaan. Dat zou ik dan ook niet doen.
Het zal inderdaad misschien niet de belangrijkste reden zijn hoor, er zijn natuurlijk genoeg mensen die het geld er nog steeds voor over hebben. Ik heb besloten dat ik ooit een whippet wil, dan zal ik daar natuurlijk ook de prijs voor betalen die tegen die tijd gevraagd wordt. Maar ik denk wel dat een ras er voor de gemiddelde mens wat minder aantrekkelijk op wordt als je meer dan duizend euro moet betalen voor een pup.

Ik denk dat de slechte publiciteit rondom de gezondheid van rashonden zeker ook een rol speelt.
-
- Zeer actief
bij voorbeeld dat je eerst lang komt voor je zelfs maar op de lijst mag, dat je niet meer dan zoveel mag werken..... en nog zo wat van die zaken
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 28 nov 2018 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
En dan vooral als je als eerste op de lijst van gegadigden staat en geen nestkeus krijgt. Ik moest eerst maar naar Friesland komen voor een gesprek. Daar zou ik eerst door de fokker in samenspraak met een hondengedragstherapeute aan een psychologisch onderzoek onderworpen worden. Aan de uitslag hiervan kon men dan beoordelen welke pup het beste bij mij zou passen. Arrogantie ten top. En voor de prijs die men vroeg vlieg ik net zo gemakkelijk naar Moskou, Lissabon of Dublin. Met een beetje geluk heb je er dan twee voor de prijs van een in Nederland.S@ndr@ schreef:bij voorbeeld dat je eerst lang komt voor je zelfs maar op de lijst maag, dat je niet meer dan zoveel mag werken..... en nog zo wat van die zaken
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Nou krijg je hier ook niet zomaar een pup mee hoor , al gaat wat Wolfsblut schrijf mij ook te ver
Via de telefoon kan je ook al een indruk krijgen van iemand bijv
Daaruit volgt al dan niet een uitnodiging eens langs te komen
Nestkeus is er niet , je geeft gewoon je voorkeur en wij kijken of die pup ook idd bij je past en anders kijken we samen welke andere pup het beste past /klikt
Zo hadden we vorig jaar iemand voor een teef en iemand voor een reu
Ze zijn met mekaars voorkeur naar huis gegaan en zijn er nog elke dag blij mee
T is vaak ook nooit goed bij de mensen , geef je ze zo mee zonder kennismaken enzo is t niet goed , ben je een beetje kritisch over naar wie je pups gaan is t ook niet goed
Maar sommige fokkers draven idd een beetje door , ook kwa pupprijs
Via de telefoon kan je ook al een indruk krijgen van iemand bijv
Daaruit volgt al dan niet een uitnodiging eens langs te komen
Nestkeus is er niet , je geeft gewoon je voorkeur en wij kijken of die pup ook idd bij je past en anders kijken we samen welke andere pup het beste past /klikt
Zo hadden we vorig jaar iemand voor een teef en iemand voor een reu
Ze zijn met mekaars voorkeur naar huis gegaan en zijn er nog elke dag blij mee
T is vaak ook nooit goed bij de mensen , geef je ze zo mee zonder kennismaken enzo is t niet goed , ben je een beetje kritisch over naar wie je pups gaan is t ook niet goed
Maar sommige fokkers draven idd een beetje door , ook kwa pupprijs
Laatst gewijzigd door ** Angela ** op 28 nov 2018 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Zeer actief
ja zoiets, en als de mama en papa hond je niet geweldig mogen dan krijg je ook geen pup
of zo iets... weet je sommige zijn echt xtreem.. maar ik ken er nu ook een paar die gewoon genoegen nemen met een gesprekje aan de foon..
t gekke is dan weer wel dat als er pup s overblijven die er met 9 a 10 weken nog zijn, dan kun je zonder problemen de pup de dag erna ophalen zonder enig onderzoek of zo.. want dan vreten ze blijkbaar t huis op en moeten ze weg of zo....

t gekke is dan weer wel dat als er pup s overblijven die er met 9 a 10 weken nog zijn, dan kun je zonder problemen de pup de dag erna ophalen zonder enig onderzoek of zo.. want dan vreten ze blijkbaar t huis op en moeten ze weg of zo....
Gelukkig ben ik dat soort fokkers niet tegen gekomen, maar het slaat echt helemaal nergens meer op. Ik zou ook heel hard weglopen als ze met dat soort eisen aan komen zetten.Wolfsblut schreef:En dan vooral als je als eerste op de lijst van gegadigden staat en geen nestkeus krijgt. Ik moest eerst maar naar Friesland komen voor een gesprek. Daar zou ik eerst door de fokker in samenspraak met een hondengedragstherapeute aan een psychologisch onderzoek onderworpen worden. Aan de uitslag hiervan kon men dan beoordelen welke pup het beste bij mij zou passen. Arrogantie ten top. En voor de prijs die men vroeg vlieg ik net zo gemakkelijk naar Moskou, Lissabon of Dublin. Met een beetje geluk heb je er dan twee voor de prijs van een in Nederland.S@ndr@ schreef:bij voorbeeld dat je eerst lang komt voor je zelfs maar op de lijst maag, dat je niet meer dan zoveel mag werken..... en nog zo wat van die zaken
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
S@ndr@ schreef:ja zoiets, en als de mama en papa hond je niet geweldig mogen dan krijg je ook geen pupof zo iets... weet je sommige zijn echt xtreem.. maar ik ken er nu ook een paar die gewoon genoegen nemen met een gesprekje aan de foon..
Die fokkers zijn er idd ook
Maar helaas , voor bepaalde mensen .. die vlieger gaat bij ons toch echt niet op
Dat gaat gewoon op dezelfde manier als de andere pups
Ik blijf liever een paar weken langer met een pup zitten dat die goed terrecht komt , dan dat het pupje uiteindelijk verkeerd terecht komt of datie in t asiel beland
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Zeer actief
precies dan nemen we gewoon heel goedkoop een buitenlander die kant en klaar is. een fractie kost en waarbij je toch wel een idee hebt wat je krijgt... ik wil best wel op bezoek komen hoor als er pups zijn geen probleem, maar ik laat me niet keuren als een vleeskoe voor ik überhaupt op de lijst magNanna schreef:Nou ja, ik had ook wel eisen. Net zoals de pupkoper zelf eisen mag stellen, mocht ik dat als fokker ook. Je hoeft toch je pup niet aan de eerste de beste mee te geven?
Mijn eis was trouwens simpel hoor. Niet allebei fulltime werken. Ik ga niet een pup meegeven die voorts 9 uur mag gaan zitten kijken totdat er iemand thuis komt. En inderdaad een keer op bezoek komen voordat ik de pup meegeef maar dat lijkt me niet eens een eis want je komt toch graag bij je nieuwe hondje kijken?
Kan prima dat je het daar als pupkoper niet mee eens bent maar dat is dan geheel jouw probleemDan koop je maar bij iemand die dat niks kan schelen.

Gil heb ik trouwens ook opgehaald zonder verdere bezoekjes, ( maar Marga kon me al van het forum, maar niet irl) de rest is history, die grote heeft een goed leven gehad, en nog steeds, zolang het duurt...
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Dit zijn redelijke eisen. Als ik al zou fokken zou dat allebei fulltime werken de doorslag geven om geen pup te verkopen. Maar gelukkig fok ik niet want ik zou van geen enkele pup afstand kunnen doen.Nanna schreef:Nou ja, ik had ook wel eisen. Net zoals de pupkoper zelf eisen mag stellen, mocht ik dat als fokker ook. Je hoeft toch je pup niet aan de eerste de beste mee te geven?
Mijn eis was trouwens simpel hoor. Niet allebei fulltime werken. Ik ga niet een pup meegeven die voorts 9 uur mag gaan zitten kijken totdat er iemand thuis komt. En inderdaad een keer op bezoek komen voordat ik de pup meegeef maar dat lijkt me niet eens een eis want je komt toch graag bij je nieuwe hondje kijken?
Kan prima dat je het daar als pupkoper niet mee eens bent maar dat is dan geheel jouw probleemDan koop je maar bij iemand die dat niks kan schelen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
mwah, je woont ergens een heel eind van me weg, dus ik zou niet staan springen hoor om een rit zo`n eind.. om alleen even gekeurd te worden... dan verkoop je hem maar aan iemand die wel komt .... prima toch....... en ik ben best een leuke honden baas hoor - misschien wel leuker dan degene die wel langs wil komen....
... alles heeft voors en tegens.....
maar goed, ik vind de buitenlanders die ik heb best leuke honden zonder dat ge doe,...
Gil was trouwens ook een herplaatste, zijn baasje kwam regelmatig daar op bezoek, maar hij werd zonder pardon binnen 24 uur terug gebracht... en toen mocht ik hem ophalen

maar goed, ik vind de buitenlanders die ik heb best leuke honden zonder dat ge doe,...
Gil was trouwens ook een herplaatste, zijn baasje kwam regelmatig daar op bezoek, maar hij werd zonder pardon binnen 24 uur terug gebracht... en toen mocht ik hem ophalen
-
- Zeer actief
welnee, ik heb nu 3 buitenlanders en ik heb welgeteld 1 keer bezoek gehad, en dat was nog best gezellig ook,
zowel bij Snow als bij Zuurtje geen bezoek gehad, ik ben gewoon de ideale honden baas, ik hoeft geen controle
... maar ik zou aan niemand een pup meegeven, ik hou ze allemaal zelf, ik vertrouw geen mens.. dus ga ik niet fokken
gaat niet goedkomenniet

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Vriendin van mij fokt ze en vraagd geloof ik 850,=. PB maar dan krijg je haar nummer.Lizzie. schreef:Mijn grote wens is een bruine ruwharig kaninchen, maar die zal er nooit komen omdat ze idiote prijzen voor vragen
Wat je zegt ben je zelfffff 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hmmm de keren dat de teef bij mij de pupkoper niet moest en ik daar te weinig aandacht aan schonk omdat het oké leek bleek m’n teef toch gelijk te hebbenS@ndr@ schreef:ja zoiets, en als de mama en papa hond je niet geweldig mogen dan krijg je ook geen pupof zo iets... weet je sommige zijn echt xtreem.. maar ik ken er nu ook een paar die gewoon genoegen nemen met een gesprekje aan de foon..

En oudere pups geldt dezelfde procedure voor. Niet direct ophalen. Sterker nog. Zelfs voor herplaatsers
-
- Zeer actief
zijn heel wat fokkers die ze dan voor gereduceerde prijzen op de marktplaat slingeren hoor.( mogen zo mee, - vandaag nog ophalen ) .... dat gebeurt natuurlijk niet op het honden forum,,, maar dat is niet echt representatief voor Nederland volgens mij
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 28 nov 2018 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
\daarom ga ik niet fokken stond erbij, ik ben niet gek niet.. ook al denk je van wel misschien .. dat heb je als je teksten uit elkaar rukt... fokken lijkt me helemaal niets... niks voor mijNanna schreef:Ja, dat lijkt me een enorm goed plan om zes Cane Corso pups zelf te houdenS@ndr@ schreef:ik zou aan niemand een pup meegeven, ik hou ze allemaal zelf, ik vertrouw geen mens..Hoe snel verwacht je bloed aan de paal?
Ik vond fokken altijd wel enig hoor en heb er leuke contacten aan overgehouden met pupeigenaren. Die allemaal op bezoek zijn geweest, sommigen tot vervelens toe
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Stel dat wij ooit zouden gaan fokken, zou ik inderdaad ook minimaal 1 bezoek eisen buiten het ophalen. Zelfs als dat lastig is voor die mensen. Als zelfs mijn man het kan met zijn brakke lijf... Hij is dus inderdaad 1 keer mee geweest naar de fokker van Elco en 1 keer naar die van Gait en ook bij beide meegegaan met ophalen. Mede omdat hijzelf dat minimaal zou eisen van degenen aan wie hij een pup mee zou geven. Maar goed, wij hebben makkelijk praten met een wachtlijst van anderhalf jaar voor het ras
Staat de ene pupkoper je niet aan, krijg je de volgende om kennis mee te maken 

-
- Zeer actief
nou wat ik ervan hoor, hebben fokkers heel vaak een behoorlijke wachtlijst, maar als ze dan gaan bellen van er is een nestje op komst is meer dan de helft al voorzien van iets anders, - vaak via de marktplaats.... een gelijk ophalen of iets dergelijks,.. maar goed eerlijk is eerlijk als de fokker om de hoek woonde ging ik er 5 keer in de week even langs, even foto`s maken en weer door..... lekker stalken
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ja, maar daar heb je als Markiesje-fokker geen last van. Wachtlijstbeheer heeft daar last vanS@ndr@ schreef:nou wat ik ervan hoor, hebben fokkers heel vaak een behoorlijke wachtlijst, maar als ze dan gaan bellen van er is een nestje op komst is meer dan de helft al voorzien van iets anders, - vaak via de marktplaats.... een gelijk ophalen of iets dergelijks,..

- dagmar88
- Zeer actief
Dat vind ik normaal. Wij zijn met ons oepsnest ook uitermate zorgvuldig geweest en hebben mensen afgewezen omdat we er geen goed gevoel bij hadden.Wolfsblut schreef:En dan vooral als je als eerste op de lijst van gegadigden staat en geen nestkeus krijgt. Ik moest eerst maar naar Friesland komen voor een gesprek.S@ndr@ schreef:bij voorbeeld dat je eerst lang komt voor je zelfs maar op de lijst maag, dat je niet meer dan zoveel mag werken..... en nog zo wat van die zaken
Alle pups zijn geweldig goed terecht gekomen. Er zitten meer dan genoeg huskies in asiels, op de schopstoel of gewoon bij een ondermaatse baas.
Daar zijn ze niet liefdevol voor verzorgd en gesocialiseerd.
En ja, wij hebben ook samen met de potentiële pupkopers gekeken welke pup het best zou passen. Ze waren allemaal heel verschillend qua karakter, van erg flegmatiek tot heel pittig.
De fokker kent die pups beter dan jij in een paar uurtjes op bezoek kunt zien. Niemand die daar een probleem mee had.
Ik had ze liever langer gehouden dan aan de eerste de beste meegegeven en wil niet eens een pup van een fokker die dat wel doet.
Natuurlijk wil je de pupkoper zien voordat je een pup meegeeft. Ik wil de fokker ook zien en honden voordat ik daar een puppy vandaan haal.Nanna schreef:Nou ja, ik had ook wel eisen. Net zoals de pupkoper zelf eisen mag stellen, mocht ik dat als fokker ook. Je hoeft toch je pup niet aan de eerste de beste mee te geven?
-
- Zeer actief
tegenwoordig kun je heel wat vinden via social media en zo hoor, ik zou überhaupt mijn nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen.krijg je een hoop info mee volgens mij..
Maar daar kan iedereen toch opzetten wat ze willen en of dat dan maar waar is moet je maar afwachten. Maar goed, ik wil zelf ook kennismaken met de fokker, kijken of ik daar wel een pup van zou willen.
- dagmar88
- Zeer actief
Want dat geeft een realistisch beeld in plaats van wat mensen willen laten zien.S@ndr@ schreef:tegenwoordig kun je heel wat vinden via social media en zo hoor, ik zou überhaupt mijn nieuwsgierigheid niet kunnen bedwingen.krijg je een hoop info mee volgens mij..
-
- Zeer actief
ja dat snap ik best hoor, maar social media geeft juist heel veel meer info dan je denkt hoor.... ook over leefstijl enz.... je kunt er best op zetten wat je wilt, maar alles wat je ooit geplaatst hebt is nog ergens te vinden...Neeltje schreef:Maar daar kan iedereen toch opzetten wat ze willen en of dat dan maar waar is moet je maar afwachten. Maar goed, ik wil zelf ook kennismaken met de fokker, kijken of ik daar wel een pup van zou willen.
en denk je echt dat mensen in een gesprek altijd eerlijk zeggen wat ze zijn, wie ze zijn en wat ze in hun agenda hebben .... ( daarom kijken ook heel vaak werkgevers en dergelijks op dat soort dingen) ...
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 28 nov 2018 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.