laeken schreef:Wat ik me afvraag is waarom die hond en dit nest? Is daar uitermate goed op gezocht en over nagedacht of heeft mevrouw Saarloos toevallig net deze hond en dachten ze wat een leuk probeersel? Ik vind het altijd een beetje vaag als mensen goed bezig zijn en geweldige ideeën en verbetering uitvoeren met de honden die ze zelf in huis hebben lopen. Geweldige combi en perfecte honden toevallig in je eigen bezit hebben vind ik nogal ver gezocht.
Omdat er een teef gezocht werd in verband met het mt-DNA dat je zo binnenhaalt en omdat men een hond uit de (genetische) oertype-groep wilde. En er zijn niet erg veel mensen bereid om daar een hond voor beschikbaar te stellen.
Dit is een teef uit een lijn die bekend is en gezond gebleken (voor zover je dat kunt weten) en waarvan de eigenaar bereid was dat nest te fokken.
Er is een hele reeks opties en daar was dit er een van. De andere opties komen ook nog aan bod, of zijn al aan bod geweest.
Overigens wordt dit hele project natuurlijk gedaan in de vereniging die zich verzet tegen de eerste vereniging, die nog steeds stug volhouden dat er niets aan de hand is. Ik zie niemand interessant doen over een achternaam. Bovendien heeft zij dat ras niet gemaakt. Ze werkt dan weer wel volop mee aan het proberen er diversiteit in te brengen.