Het rotte is dat je van tevoren natuurlijk niet weet of het kwaadaardig is of niet. Op het moment dat de tumor ontdekt wordt is het (bijna?) altijd spoed. Dan moet je een beslissing nemen. Er zijn ook verhalen dat het goed gaat en dat het om een goedaardig iets gaat. Laat je dan je hond inslapen? Mijn eigen da (daar waren we toen niet want het was spoed) zegt dat hij altijd afraadt te opereren omdat het eigenlijk altijd foute boel is.Machie schreef:Bij de hond van mijn ouders is het ook zo gegaan. Toch ergens uitzaaiingen. Ondanks dat de hond 2 weken voor zijn dood en 6 weken na de operatie op een röntgenfoto schoon was. Ik laat iig nooit meer opereren aan zo'n tumor. De kans dat het daarna snel fout gaat is gewoon heel groot.
Achteraf ben ik heel blij dat we die info toen niet hadden. Icha heeft die 2 mnd genoten van het leven zonder zichtbare ongemakken. Ze was supersnel hersteld en heeft haar hart op kunnen halen aan de puppies die we toen hadden. Dat had ik helemaal niet willen missen