Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De teckel mag het weer opknappen
Moderator: moderatorteam
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Re: De teckel mag het weer opknappen
Het leek net even dat dat zwijn met de teckel in de bek wegliep.
Moest even twee keer kijken

- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Moedig hoor.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Suzanne
- Zeer actief
Moses kriebel.
- sypke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabijhoun
Ik moest wel drie keer kijken, en toen zag ik het nog nietEmma schreef:Het leek net even dat dat zwijn met de teckel in de bek wegliep.

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
des te kleiner de hond, des te groter ze denken te zijn,
wat een felle rekel.
wat een felle rekel.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zo waren mijn teckels ook
Vooral Norbert was heel fel.

Vooral Norbert was heel fel.
-
- Zeer actief
Vreselijke vorm van jacht en die honden worden letterlijk opgeofferd tijdens de jacht. Wij hebben de mond vol over jagen met podencos in Spanje en na een filmpje laatst waarbij meen ik 8 van die honden een ravijn in stortte samen met een hert waar de jagers bij stonden had ik daar ook buikpijn van. Maar hier ook. Want dat die teckel levend uit die berg takken kwam is verre van vanzelfsprekend. Dus leuke dappere teckel maar buiten dat mazzel dat het zwijn zijn slachttanden er niet doorheen gejast heeft en dat beestje er met zijn darmen in zijn pens uit kwam.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef: Rien Poortvliet heeft er ooit ook eens een leuk schilderij van gemaakt.
Heeft die toevallig ook een leuk schilderij van pitbulls die lappen vlees van elkaar of een stier af staan te trekken?
- dagmar88
- Zeer actief

Ik vind het dus niks. Debiel geromantiseer.
Dat geblaf naar poema's om ze af te schieten wanneer ze geen kant meer op kunnen ook niet, net goed dat die jachthonden opgevreten zijn

Hier was toch ook iemand met terriers die tijdens de jacht verdwenen of werden gedood. Doe maar lekker normaal. Dan houd je er niet echt van.
Laat ze maar gillend achter een lure van zwijnenvacht aanrennen of zo. Of ratten snel de nek omdraaien, dat is nog nuttig.
Als het natuurlijke instinct niet meer nuttig, gevaarlijk of dieronvriendelijk is, zoek je maar een andere manier om in hun behoeften te voorzien.
Zelfs die conservatieve engelsen zetten een spoor uit met een sterk ruikende lap. Ik geloof nooit dat die fox hounds minder instinct hebben of anders worden gefokt dan wanneer ze op een echte vos jagen.
- dagmar88
- Zeer actief
Nee. Ik zie alleen het risico. Ik kan het echt niet anders zien dan vechtende pitbulls. Die doen ook waarvoor ze gefokt zijn. Dat maakt het nog niet mooi of bewonderenswaardig.Nanna schreef:Ik zou mijn teckel er ook niet voor inzetten hoor. Maar het filmpje is uit Rusland. Daar kijken ze net even anders tegen honden aan![]()
Dus ondanks dat ik mijn teckel er niet voor zou gebruiken, kan ik toch bewondering hebben voor zo'n mormel dat de klus wel even klaart.
Zo'n teckeltje op de renbaan, dát is leuk.

Die russen kunnen me wat.
-
- Zeer actief
Ben het dus echt 100% met Dagmar eens vwbt de pitbulls. Er is echt geen enkel verschil tussen dit romantiseren en een gevecht tussen twee pitbulls romantiseren. Ik kan er niet naar kijken omdat deze teckel een ding is. Niemand houdt van dat beest en het gaat ze puur en alleen om zijn vermogen zwijnen op te stoten. En wat daar goed leuk mooi of knap aan is is precies dat wat een pitbull mooi knap geweldig en gaaf maakt als hij half dood weer opstaat en de andere hond te lijf gaat. Daar zit geen enkel verschil tussen. Deze teckel wordt ook een keer open gereten en door zijn harsens geschoten als hij rondkruipt met een klont ingewanden achter zich. Hier is NIKS romantisch aan. En de kennel zit vol nieuwe harde teckels die het na dit hondje mogen opknappen.
Ik vind het een walgelijk vermaak. Nergens voor nodig want zonder honden kan je ook zwijnen jagen. De honden zijn hobby en fun. Tegen een zwijn is het slechts een kwestie van wachten op verminkt worden.
Ik vind het een walgelijk vermaak. Nergens voor nodig want zonder honden kan je ook zwijnen jagen. De honden zijn hobby en fun. Tegen een zwijn is het slechts een kwestie van wachten op verminkt worden.
- ranetje
- Zeer actief
Ik zou mijn honden ook niet snel inzetten op wilde zwijnen.laeken schreef:Vreselijke vorm van jacht en die honden worden letterlijk opgeofferd tijdens de jacht. Wij hebben de mond vol over jagen met podencos in Spanje en na een filmpje laatst waarbij meen ik 8 van die honden een ravijn in stortte samen met een hert waar de jagers bij stonden had ik daar ook buikpijn van. Maar hier ook. Want dat die teckel levend uit die berg takken kwam is verre van vanzelfsprekend. Dus leuke dappere teckel maar buiten dat mazzel dat het zwijn zijn slachttanden er niet doorheen gejast heeft en dat beestje er met zijn darmen in zijn pens uit kwam.
Al zijn de risico's voor een teckel vele malen groter als hij een das uit zijn hol moet zien te sturen dan wanneer hij een zwijn moet uitdrijven.
-
- Zeer actief
Het is allemaal niet echt nodig en puur hobby. Waarom je dassen moet gaan jagen is me helemaal een raadsel. Als ze al schade aanrichten dan ga je ze maar netjes vangen of afschieten. Deze vormen van jacht staan me tegen.ranetje schreef:Ik zou mijn honden ook niet snel inzetten op wilde zwijnen.laeken schreef:Vreselijke vorm van jacht en die honden worden letterlijk opgeofferd tijdens de jacht. Wij hebben de mond vol over jagen met podencos in Spanje en na een filmpje laatst waarbij meen ik 8 van die honden een ravijn in stortte samen met een hert waar de jagers bij stonden had ik daar ook buikpijn van. Maar hier ook. Want dat die teckel levend uit die berg takken kwam is verre van vanzelfsprekend. Dus leuke dappere teckel maar buiten dat mazzel dat het zwijn zijn slachttanden er niet doorheen gejast heeft en dat beestje er met zijn darmen in zijn pens uit kwam.
Al zijn de risico's voor een teckel vele malen groter als hij een das uit zijn hol moet zien te sturen dan wanneer hij een zwijn moet uitdrijven.
Ik snap dat honden oorspronkelijke functies hebben alleen snap ik dan niet waarom het ene wel mag en het andere niet. Een teckel of een jachtterrier jutten op een das mag wel maar 3 pitjes loslaten op een stier of beer doen we al sinds de middeleeuwen niet meer want dat is niet humaan. Schiet mij maar lek dan want het is precies maar dan ook precies hetzelfde. Dieren tegen elkaar opjutten en dan genieten van wat er gebeurd. Helemaal in je nopjes zijn als je terriër in gevecht is met een vos of das onder de grond en moord en brand krijsen en de gevangenis in als je je pitbulls in een pit gooit. Waar zit hier de dubbele moraal?
Laatst gewijzigd door laeken op 29 nov 2018 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Om even duidelijk te maken wat mijn punt is. Als kangals tegen elkaar knokken en mensen posten dat gaan we allemaal kotssmilies plaatsen en zeggen dat het walgelijk is. Maar een teckel die een zwijn in zijn gezicht bijt op risico van zijn leven is geweldig? Twee pitbulls die een labrador uit elkaar trekken is echt net zo geweldig als twee jachtterriers die een vos uit elkaar trekken toch? Want wat is in hemelsnaam het verschil? Misschien moeten we met pitbulls op zwerfhonden gaan jagen? Loslaten op zwerfhonden en dan de keel doorsnijden als ze de hond goed vast hebben? Dat doen ze met zwijnen toch ook?
- ranetje
- Zeer actief
Ik weet niet of dat allemaal alleen maar hobby is.laeken schreef:Het is allemaal niet echt nodig en puur hobby. Waarom je dassen moet gaan jagen is me helemaal een raadsel. Als ze al schade aanrichten dan ga je ze maar netjes vangen of afschieten. Deze vormen van jacht staan me tegen.ranetje schreef:Ik zou mijn honden ook niet snel inzetten op wilde zwijnen.laeken schreef:Vreselijke vorm van jacht en die honden worden letterlijk opgeofferd tijdens de jacht. Wij hebben de mond vol over jagen met podencos in Spanje en na een filmpje laatst waarbij meen ik 8 van die honden een ravijn in stortte samen met een hert waar de jagers bij stonden had ik daar ook buikpijn van. Maar hier ook. Want dat die teckel levend uit die berg takken kwam is verre van vanzelfsprekend. Dus leuke dappere teckel maar buiten dat mazzel dat het zwijn zijn slachttanden er niet doorheen gejast heeft en dat beestje er met zijn darmen in zijn pens uit kwam.
Dassen vangen en/of afschieten lijkt me trouwens verdraaide lastig als ze in hun hol zitten.
Daar heb je nou net die honden voor nodig.
Ik gaf het voorbeeld als vergelijkingIk snap dat honden oorspronkelijke functies hebben alleen snap ik dan niet waarom het ene wel mag en het andere niet. Een teckel of een jachtterrier jutten op een das mag wel maar 3 pitjes loslaten op een stier of beer doen we al sinds de middeleeuwen niet meer want dat is niet humaan. Schiet mij maar lek dan want het is precies maar dan ook precies hetzelfde. Dieren tegen elkaar opjutten en dan genieten van wat er gebeurd. Helemaal in je nopjes zijn als je terriër in gevecht is met een vos of das onder de grond en moord en brand krijsen en de gevangenis in als je je pitbulls in een pit gooit. Waar zit hier de dubbele moraal?

Ik schreef al dat ik mijn honden (en dan bedoel ik mijn vroegere teckels) niet snel zou inzetten op wilde zwijnen.

Ik heb overigens geen flauw idee of die beslissing over die pitjes op een stier of beer is genomen vanwege het "niet humaan" zijn.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Helemaal mee eens, maar het zal wel zo her en der wat tintelingen geven als je hond dit doet.laeken schreef:Vreselijke vorm van jacht en die honden worden letterlijk opgeofferd tijdens de jacht. Wij hebben de mond vol over jagen met podencos in Spanje en na een filmpje laatst waarbij meen ik 8 van die honden een ravijn in stortte samen met een hert waar de jagers bij stonden had ik daar ook buikpijn van. Maar hier ook. Want dat die teckel levend uit die berg takken kwam is verre van vanzelfsprekend. Dus leuke dappere teckel maar buiten dat mazzel dat het zwijn zijn slachttanden er niet doorheen gejast heeft en dat beestje er met zijn darmen in zijn pens uit kwam.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
En daar kunnen ze net zoveel plezier en voldoening uit halen, zo niet meer. Hier worden de kleinkinderen regelmatig opgespeurd omdat ze weggelopen dan wel verdwaald zijndagmar88 schreef: Als het natuurlijke instinct niet meer nuttig, gevaarlijk of dieronvriendelijk is, zoek je maar een andere manier om in hun behoeften te voorzien.

Denk echt niet dat dit minder leuk is dan weggelopen slaven opzoeken

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl