Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foutje....bedankt !

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Foutje....bedankt !

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Oke ik ben er ook ingetrapt. Ik dacht echt dat ik een sociale hondeneigenaren was, maar vandaag maakt ik een foutje.

Ik liep in mijn bos en op en open stuk kwamen drie dames mij tegemoet met een loslopende boomer. Mijn dames wilden wel even kennis maken en liepen er naar toe. Wat mij betreft waren de dames nog iets te ver dus ik roep de dames terug. Dat deden ze ook netjes dus koekje erin. En blijkbaar hadden de dames op het moment dat ik een koekje erin gooide hun hond aan de lijn gedaan. Ik zag dat niet. Op dat moment waren de dames ook zo dichtbij dat Keetje even kennis wilde maken. Keetje loopt dus op het vrolijke en uitnodigende hondje af en die vrouw begint te gillen. Keetje dacht jeetje wat gebeurt hier en stoot een verontwaardigd blafje uit en probeert aan het hondje te snuffelen. Vrouw zwaait het hondje in het rond onderwijl weg! Weg! roepend en Keetje loopt mooi achter de rondzwaaiende hond aan. Ik riep keetje! Maar die had alleen nog maar oog voor het hondje. Dus ik zeg sorry maar ze doet niks hoor je hoeft niét bang te zijn, ondertussen keetje bij haar tuig pakkend. ( Het duurde denk ik in totaal 15 seconden). Zegt die vrouw daar mijn hond haar hond een trauma bezorgd heeft. Dus ik bied normaals mijn excuses aan en zeg dat ik niet gezien had dat zij haar hond aangelijnd had. Anders had ik dat ook gedaan. Mevrouw was toch wel boos en snauwde dat haar hond erg bang was een ik zo'n hond niet los moet laten. Ik zei dat ik Keet volgende keer aan zou lijnen als ik haar zag. En wil doorlopen, hoor ik haar zeggen dat ze wel wist dat mensen mét grote honden ander volk zijn. Ik heb haar toegesist dat als zij niet zo achterlijk was gaan doen, Keetje haar hond na een snuffel gewoon met rust had gelaten.

Dus u ziet, ik ben ook zo'n baas die anderen de schuld heeft van het achterlijke gedrag van haar hond. Ik voel me er achteraf toch rot onder.
Laatst gewijzigd door Miezemuis op 23 nov 2018 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Re: Foutje....bedankt !

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Als die vrouw nou eens normaal ging doen....
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Fabiola17 schreef:Als die vrouw nou eens normaal ging doen....
:mrgreen: Dat had ik al lang gezegd. En mijn hond heeft een trauma van jouw domme gegil :pffff:
Ze hoeven me niet aardig te vinden.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Waarom voel jij je rot? Vanaf dat ze zou zeggen dat mijn hond haar hond een trauma had bezorgd (terwijl zij hem door de lucht snoekt aan z'n riem :LOL: ) houdt het gewoon op met excuses en me rot voelen. Het houdt dan gewoon überhaupt op met dat hele contact maken. Ik heb geen zin in die gekkigheid tijdens een wandeling. Als ik trek heb in een portie hysterie ga ik vandaag wel naar een winkel die aan Black Friday doet.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ach, dat kan de beste overkomen.
Wel sneu dat die boomer rondgeslingerd werd.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Miezemuis
Zeer actief

Ik begrijp best dat je kan schrikken van een grote zwarte hond al is het een poedel. Dus ik baalde wel dat Keetje niet terugkwam. Ze houdt de laatste tijd iets meer van vreemden dus dat kwam nu dan slecht uit. Ze was iig niet echt onder de indruk van haar weg! Weg!. En ik verwacht dat ze vooral schrok van de blaf. Maar die was helemaal niet op haar hondje gericht maar op haar.
Ik vind het ook wel sneu want ik denk dat haar houding zorgt voor heel veel negatieve ervaringen.

Ik voel me lullig dat ik haar wat toesiste. Dat was niet nodig. Maar meeeeeeen ik ergerde me.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik heb het altijd al geweten dat poedel eigenaren gewoon een naar volkje zijn :F:
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja precies helemaal van het padje af die poedel eigenaren :engel: .. weet je mevrouw zal best een reden hebben voor haar reactie, maar je bent niet helderziend... :mrgreen: en idd als het beestje al een traume heeft opgelopen dat in het omdat zijn nogal over reageerde zeg maar.. volgende keer nergens van uit gaan, word er een hond aangelijnd dat even de lijn eromheen, klaar
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Ik schrik ook als er een grote loslopende hond op mijn honden afkomt, dit heeft zo zijn redenen. Ik krijg bijna een hartverzakking maar ga niet staan krijsen of met mijn honden in het rond zwaaien.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Miezemuis
Zeer actief

S@ndr@ schreef:ja precies helemaal van het padje af die poedel eigenaren :engel: .. weet je mevrouw zal best een reden hebben voor haar reactie, maar je bent niet helderziend... :mrgreen: en idd als het beestje al een traume heeft opgelopen dat in het omdat zijn nogal over reageerde zeg maar.. volgende keer nergens van uit gaan, word er een hond aangelijnd dat even de lijn eromheen, klaar
Ik lijn keetje altijd aan als ik aangelijnde honden tegenkom. Juist omdat ik weet dat ze niet altijd even betrouwbaar een hond kan passeren zonder toch te willen snuffelen of een spelbuiging te maken en te proberen of er wat te spelen valt. Overigens benadert keetje heel voorzichtig en is ze helemaal geen ruziezoeker. Ze weet feilloos of een hond geen behoefte heeft. Maar om gezeik te voorkomen gaat er altijd een lijn omheen en zet ik Lizzie duidelijk onder appèl.
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Nanna schreef:
Miezemuis schreef: Ik liep in mijn bos en op en open stuk kwamen drie dames mij tegemoet met een loslopende boomer. Mijn dames wilden wel even kennis maken en liepen er naar toe. Wat mij betreft waren de dames nog iets te ver dus ik roep de dames terug. En blijkbaar hadden de dames op het moment dat ik een koekje erin gooide hun hond aan de lijn gedaan.
Ik zit steeds te puzzelen welke dames je nou bedoelt :LOL: Honden of mensen?
Hahaha inderdaad. Ik ben heerlijk duidelijk he.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ach iedereen maakt wel eens een foutje toch,?
ook ik maakte laatst een in schattingsfout,
normaal als ik iemand passeer, lijn ik ook altijd aan, om dan als we een eind verder op zijn, de lijn weer los te maken, dit gaat ook altijd prima,
maar vorige week kwam ik een stel met een jonge witte herder pup [maandje of 4/5 ] tegen,
passeer zoals altijd netjes aan de lijn, en een stuk verder weer los, maar had even niet op Lana's jolige bui gerekend, die rent 20 meter vooruit om dan opeens weer met een hele grote boog weer richting pup te gaan, godver de godver, mijn hier was voor dovenmans oren,
ze rent een rondje om de pup heen om dan vrolijk voor de eigenaar te gaan zitten om een snoepje te bedelen.
godzijdank geen angstig persoon, maar een kordate die zich tussen haar pup en Lana stelt en gewoon zeg, hup naar je baas. [ik stond natuurlijk als een malle te roepen en te dansen om aantrekkelijk voor haar te zijn] en ja hoor op die andere vrouw haar duidelijke sturing kwam Lana weer vrolijk naar mij toe, om dan toch maar een snoepie bij mij te bietsen, tja haar natuurlijk wel beloont voor het komen,[blij ei] en ondertussen mij zelf op de kop te geven voor mijn laksigheid, maar goed daar leer je weer van,
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door Peter27 »

Ach maak je niet druk... Mensen met kleine hondjes is toch vaak ander volk
blablabla :)
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5