Aangezien ze (normaal gesproken) een wat langere vacht heeft, blijft daar automatisch ook iets meer aan hangen. Dan is ze maar weer eens afgespoeld, dus ik vind het geen probleem.Fotogravinnetje schreef:Als ik dat elke keer zou doen, zouden Elco en Gait wekelijks gaan. Ga ik dus niet doenSandra&co schreef:Als ik het nodig vind (als ze ergens in gerold hebben) of als Sofi het aanbiedt. Die komt er wel eens bijstaan als ik aan het douchen ben en dan spoel ik haar af met water. Vindt ze machtig gezellig ofzo.Wel prettig dat ze er geen hekel aan hebben
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe vaak wassen jullie je hond?
Moderator: moderatorteam
Re: Hoe vaak wassen jullie je hond?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Tuinslang doe ik ook wel hoor. Maar als het zo uitkomt heb vind ik het ook geen probleem om ze in te zepen en te laten zwemmen. Het is hier stromend water dus je ziet er werkelijk niets van.crutz schreef:Rondom het huis vind ik toch echt anders dan shampoo in natuurwater.Peter27 schreef:Crisis.. je kan ook overdrijven hoor.. ik was ook mijn auto aan de straat.. en als ik ramen lap loopt het water ook naar de plantjes..Lunatic schreef:Dus jij gooit shampoo in natuurwater?Peter27 schreef:Nooit.. nu helpt het dat die van mij het hele jaar zwemt (in schoon water).
Als het de spuigaten uit loopt (stront/vis) dan neem ik een fles shampoo mee naar de zwemplek.
In bad of douche heb ik 1x geprobeerd.. wat een dramaDat vind ik net zo aso als je hond borstelen op het grasveld en daar een enorme berg haar achter laten, doe dat lekker thuis, jou zooi!
Je kan ze ook leren normaal te doen onder de douche of thuis met de tuinslang
Trouwens... Waar denk jij dat je douchewater terecht komt?? Hier zit de rioolzuivering vlakbij en daar komt echt geen kraanwater uit hoor.
blablabla 

- kipo
- Zeer actief
Dat je het niet ziet, betekent niet dat het niks doet.Peter27 schreef:Tuinslang doe ik ook wel hoor. Maar als het zo uitkomt heb vind ik het ook geen probleem om ze in te zepen en te laten zwemmen. Het is hier stromend water dus je ziet er werkelijk niets van.crutz schreef:Rondom het huis vind ik toch echt anders dan shampoo in natuurwater.Peter27 schreef:Crisis.. je kan ook overdrijven hoor.. ik was ook mijn auto aan de straat.. en als ik ramen lap loopt het water ook naar de plantjes..Lunatic schreef: Dus jij gooit shampoo in natuurwater?Dat vind ik net zo aso als je hond borstelen op het grasveld en daar een enorme berg haar achter laten, doe dat lekker thuis, jou zooi!
Trouwens... Waar denk jij dat je douchewater terecht komt?? Hier zit de rioolzuivering vlakbij en daar komt echt geen kraanwater uit hoor.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Snap ik.. maar ik was ze niet met bleek hé..kipo schreef:Dat je het niet ziet, betekent niet dat het niks doet.Peter27 schreef:Tuinslang doe ik ook wel hoor. Maar als het zo uitkomt heb vind ik het ook geen probleem om ze in te zepen en te laten zwemmen. Het is hier stromend water dus je ziet er werkelijk niets van.crutz schreef:Rondom het huis vind ik toch echt anders dan shampoo in natuurwater.Peter27 schreef:Crisis.. je kan ook overdrijven hoor.. ik was ook mijn auto aan de straat.. en als ik ramen lap loopt het water ook naar de plantjes..
Misschien is mijn referentie kader anders aangezien ik opgegroeid ben op een boot.
Maar ik zie in die 2x wassen per jaar dus geen enkel probleem.
blablabla 

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Als ze in iets smerigs hebben liggen rollen en als Spetter te lang “lekker” blijft ruiken na de loopsheid. Om Caspar dan zijn rust te gunnen zet ik Spetter dan ook even onder de douche.
- suzan25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog
Ik probeer ze 1 keer in de maand te wassen en te blazen. Soms lukt het niet altijd en dan zit er iets langer tussen.
- Walewein
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 1
Ik ben Missy en ben nooit vies,
ook niet als ik poep of pies.
Mijn vader wast me dan ook nooit,
zelfs niet als men mij met modder gooit.
Kinderen horen wel gewassen,
omdat zij in luiers plassen.
Maar een hond houdt zichzelf wel schoon,
dat is voor een dieren heel gewoon.
ook niet als ik poep of pies.
Mijn vader wast me dan ook nooit,
zelfs niet als men mij met modder gooit.
Kinderen horen wel gewassen,
omdat zij in luiers plassen.
Maar een hond houdt zichzelf wel schoon,
dat is voor een dieren heel gewoon.
- Nikki90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Hussel
- Aantal honden: 1
Jet gaat elke week onder de douche i.v.m. haar allergieën. Als ik d'r niet wekelijks was heeft ze erg veel jeuk, dan maar even elke week wassen. Gelukkig is ze klein, 't is altijd zo gepiept. In een jeuk periode gaat ze ook rustig 2x per week onder de douche.
-
- Zeer actief
Izzie was ik nooit. Lot vrijwel direct na aankomst 

- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Zelden of nooit, Balou is nog nooit gewassen. Lotus moest wel nadat haar anaalklieren waren geleegd en er drab in haar broek terecht was gekomen, wat kan zo'n klein ding stinken.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aleen wanneer nodig bv om de anale kanale te legen en wanneer ze stinken
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Ja zo zijn wat dat eigelijk vanzelf onderling gaan noemen, dan is het zet het bad maar klaar hij heeft weer eens last van zijn anale kanele, een soort troetelnaampje voor de anaalklieren dusNanna schreef:twinkeltje schreef: anale kanale