Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bult bij hechting

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Bult bij hechting

Ongelezen bericht door Peter27 »

Vanavond hebben we Guus z'n vestje uit gedaan. Dat mocht na 2 weken en die zijn voorbij.
Nu zit er nogal een verschil tussen de 2 littekens. Een ziet er prima uit (wat mij betreft tenminste) maar de ander is erg dik. Aankijken of maandag even de DA bellen? AfbeeldingAfbeelding
blablabla :)
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Bult bij hechting

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

DA bellen en deze foto's sturen :ok:
Peter27
Zeer actief

Het is niet alleen het litteken dat dik is maar ook het stuk er omheen. Het lijkt op vocht. En ik gok/hoop dat dit ook de reden is dat hij savonds nog steeds moeite heeft met op gang komen. Zijn opstartprobleem is eigenlijk nog net zo aanwezig als voor de operatie.

Maar goed.. we zijn ook pas 2 weken onderweg. We kijken sowieso het weekend even aan want spoed is het in ieder geval niet.

Cleva schreef:Dat is niet zo mooi aan het helen maar komt wel gewoon goed.

Als je de huid beweegt is het dan los? Het is er omheen niet dik?
En verder geen enorme pijnklachten?

Dan zou ik me er totaal niet druk over maken behalve dat het lelijk is.
Niet voor naar de dierenarts gaan, hoor.
Mag wel maar ik ben een hollander en ik hou niet van geld weg gooien.
Hier kan de dierenarts helemaal niets mee. Ja, de assistente appen dat de factuur er uit kan.
Peter27
Zeer actief

Ja snap ik.. maar hij liep de 2e dag al beter dan voor de operatie dus mijn verwachtingen zijn bijzonder hoog haha.

Aan de andere kant gaf de chirurg aan dat het kraakbeen niet bepaald in nieuwstaat is. Nu moet ik daar wel nog op doorvragen (bij ophalen was hij alweer een andere hond aan het opereren) maar dat is wel een punt van zorg van mijn kant. Dus ik ben wel een beetje huiverig dat het opstartprobleem misschien al een symptoom van artrose is.
Cleva schreef:
Peter27 schreef: Zijn opstartprobleem is eigenlijk nog net zo aanwezig als voor de operatie.
Ja maar dat is normaal.
Dat gewricht is nu meer dan ooit beschadigd/geïrriteerd.
Het gaat om het effect na genezing. Dat heb je nu nog niet.
En dan moet de bespiering er omheen nog wennen en aanpassen.

Nu gewoon lekker even stijf laten klooien en dan van het voorjaar op jachttraining. Stukje fietsen. Een beetje stretchen als hij toch bewusteloos op de bank ligt.
Ik snap dat je je hond na zoveel gezeik graag in topvorm ziet maar dat komt nog wel.
ED-operaties gaan bijna altijd gewoon goed.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Bij Droef was de eene kant ook mooier dan de andere kant. Ik heb er niks mee gedaan eigenlijk. Zag er ook niet onrustig uit. Misschien dat hij op de eene kant meer ligt dan de ander en daardoor wat meer tijd nodig heeft om te helen. Bij Droef moet je echt weten waar de hechtigen zaten om aan 1 kant nog een littekentje te voelen, dat was dan ook de minst mooie kant.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Noah is 2x geopereerd geweest. Bultje verwijderen en een (onnodige) knieband operatie. Bij beide operaties had ze een lelijke bobbelige litteken. Ik dacht echt: dat komt nooit goed. Maar je raad het al, er is nu niks meer van terug te zien. Sterker nog, ik zou niet eens meer weten waar het bultje verwijderd is
Perry en Noah

Afbeelding
Peter27
Zeer actief

update: Bult is volledig uit zichzelf weg getrokken.
Litteken ziet er veel beter uit nu. Hij blijft er nu ook vanaf dus blijkbaar irriteert het ook niet meer.

Over 2,5 weken terug voor controle. Hopelijk kunnen we dan een beetje meer wandelen want hier heb ik geen hond voor :)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Peter27 schreef:update: Bult is volledig uit zichzelf weg getrokken.
Litteken ziet er veel beter uit nu. Hij blijft er nu ook vanaf dus blijkbaar irriteert het ook niet meer.

Over 2,5 weken terug voor controle. Hopelijk kunnen we dan een beetje meer wandelen want hier heb ik geen hond voor :)
Geef het de tijd, laat het goed genezen, als je dat doet, heb je nog jaren om flink te gaan wandelen. Geduld is een schone zaak.
Peter27
Zeer actief

Neeltje schreef:
Peter27 schreef:update: Bult is volledig uit zichzelf weg getrokken.

Geef het de tijd, laat het goed genezen, als je dat doet, heb je nog jaren om flink te gaan wandelen. Geduld is een schone zaak.
Ik heb heel veel geduld, alleen niet zo lang.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lijkt me toch wel heel erg verstandig. Ga je het te vroeg te veel belasten, is gewoon niet goed. Wat is nu een paar weken op de jaren die je nog samen gaat krijgen? Ik heb een hond gehad met een gebroken poot, dus ik weet wat het is. Geduld, geduld, geduld. Je hebt toch het beste voor met je hond?
Peter27
Zeer actief

Neeltje schreef:Lijkt me toch wel heel erg verstandig. Ga je het te vroeg te veel belasten, is gewoon niet goed. Wat is nu een paar weken op de jaren die je nog samen gaat krijgen? Ik heb een hond gehad met een gebroken poot, dus ik weet wat het is. Geduld, geduld, geduld. Je hebt toch het beste voor met je hond?
Ow doe ik ook wel hoor.. maar ik heb het mormel nu al sinds augustus en ben nog geen enkele keer in het bos geweest. Of naar het strand ofzo. Daar baal ik van.
Want daar keken we juist naar uit aangezien we normaal gesproken bijna wekelijks wandelen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”