Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe vaak wassen jullie je hond?
Moderator: moderatorteam
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Hoe vaak wassen jullie je hond?
Droef en Izzy zo rond de 5 x per jaar, hou het niet echt bij maar vaker dan dat is het niet. Izzy wordt eigenlijk alleen gewassen als haar vacht nog al lang is en ze moet geschoren worden. Dan vind ik het wel fijn als alle zand eruit is en klitten ook weer weg voor ik de tondeuse erin zet. Dan neem ik Droef vaak ook gewoon maar mee, niet eens omdat het echt moet maar ik ben dan toch al bezig dus dan maar allebei.
- Jits90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond
Alleen als ze te smerig zijn om aan te raken. Een beetje modder is niet erg, dat valt er vanzelf vanaf als ze opdrogen. Maar bij spetterpoep wordt de kont toch even gewassen. En als Damy z'n buik weer heeft bevuild
kan hij ook een wasje verwachten als de borstel er niet door komt.
Ganzenpoep ed is ook een reden voor de douche.
Na de winterperiode gaan ze naar de trimmer voor een grondige was- en borstelbeurt, scheelt me aanzienlijk in rondvliegend haar.
Zodra we verhuisd zijn, ga ik ze ook wassen. Nu stinken ze naar m'n schoonpa

Ganzenpoep ed is ook een reden voor de douche.
Na de winterperiode gaan ze naar de trimmer voor een grondige was- en borstelbeurt, scheelt me aanzienlijk in rondvliegend haar.
Zodra we verhuisd zijn, ga ik ze ook wassen. Nu stinken ze naar m'n schoonpa

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboel
- Aantal honden: 2
Ik heb Toos nog nooit gewassen.
M'n vorige honden eigenlijk ook nooit, of ze moesten in de stront hebben liggen rollen.
Maar dan was het ook alleen even snel de tuinslang erop.
M'n vorige honden eigenlijk ook nooit, of ze moesten in de stront hebben liggen rollen.
Maar dan was het ook alleen even snel de tuinslang erop.
- Jorinda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruisingen
Alleen als ze heel vies zijn. En vaak dan ook alleen het lichaamsdeel wat zo smerig is haha. Igor heeft de laatste keer na het wassen een hotspot op zijn rug gekregen dus daar zijn we nu heel voorzichtig mee. Maar over het algemeen is het niet nodig, zolang ze maar niet in een dode vis ofzoiets rollen 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
De laatste keer is 4 jaar geleden. Tegenwoordig gooi ik haar in de zee als ik denk dat ik haar ruik. Of als ze in de rui is. Ideaal de zee op 5 min afstand 

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier ook, mijn honden stinken nooit (en ik ben heul gevoelig voor vieze geurtjes).Tara schreef:Nooit.
Iedereen verbaast zich er ook altijd over, maar in mijn huis ruikt het niet naar hond en de honden zelf ruiken naar frisse, gezonde hond.
Een heel doodenkele keer hebben ze ergens in liggen dweilen waar je liever niet over na wilt denken en dan wachten de douche en de ketchup, maar verder nooit. Ze komen veel buiten, lopen door de modder en doen hondse dingen, maar stinken? Echt niet.
Mister heb ik wel een paar keer gewassen. De eerste keer was op dag twee, ik vond die gore vette rookluchtvacht niet te harden

Lais heb ik één keer gewassen, de baas had haar meermaals door loeiverse gier laten rollen en ze stonk echt van kop tot staart. Normaal is de stank de volgende dag wel weg maar deze keer niet dus moest ze er alsnog aan geloven want dit was me toch echt te gortig.
Willem nooit gewassen.
Ravi heb ik wel gewassen, zijn vacht vond ik ook niet lekker ruiken toen hij kwam en zijn buik, borst en piemelfluff stonken naar pis en pus. Die piemelfluff was ook helemaal aangekoekt

- Zamunda
- Zeer actief
Ja? Nou heb ik nog nooit vachten als de ijzen gehad, maar mijn honden lopen echt zelden in de regen (laat staan lang) en daar gaan ze niet van ruiken.Kruimel53 schreef:In principe niet, tenzij ze in iets erg goors gerold hebben, maar dat komt heel zelden voor.
Ik merk wel dat ze nu ruiken, niet stinken maar ik ruik ze. Heeft denk ik te maken met veel te weinig lekker in de regen lopen. Ze zwemmen wel af en toe maar dat is ander water en dat merk ik ook. Regelmatig een flinke bui over de kop en ze zijn fris. Dat ga ik toch maar eens imiteren met de douche.
-
- Zeer actief
Zahra is nog maar 1x gewassen in haar hele leven. Sammy ook maar 2x ofzo denk ik. Isa wel vaker, die heeft wel regelmatig poep in haar broek hangen of overal ingerold. Dat is een varken.
-
- Zeer actief
Zo'n gore hondenlucht krijg je ook niet weg met een enkele wasbeurt, dat heeft vaak een andere oorzaak zoals voer of een onopgemerkte huidinfectie.
Ik train af en toe met twee honden van dezelfde eigenaar die echt vreselijk naar hond stinken, je ruikt ze zelfs in het voorbijgaan. Ik kan ze niet aaien zonder kokhalzend naar de Purell te willen grijpen
Ik train af en toe met twee honden van dezelfde eigenaar die echt vreselijk naar hond stinken, je ruikt ze zelfs in het voorbijgaan. Ik kan ze niet aaien zonder kokhalzend naar de Purell te willen grijpen

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Nooit vorig jaar 1x gedaan met als gevolg een rui van 3 maand en geen wintervacht bij de buiten hond

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- dagmar88
- Zeer actief
Soms doe je daar niets aan. Niko stonk ook, ik rook hem zelfs buiten. Erg slechte spijsvertering wel en ontstekingsgevoelig (oren).-Saskia- schreef:Zo'n gore hondenlucht krijg je ook niet weg met een enkele wasbeurt, dat heeft vaak een andere oorzaak zoals voer of een onopgemerkte huidinfectie.
Als hij niet naar verloop van tijd vermagerde op voer was ik al blij.
Wassen deed inderdaad niet veel. En hij ging meteen daarna in de stront rollen

Naap draagt zijn jachtlijn, die rook er ook nog maanden naar.
Vrienden van me hadden altijd van die armzalige ziekelijke engelse bullen. Die rook je al vijf meter voor de deur.
Die vrouw liep de hele dag te poetsen.
Als ik het nodig vind (als ze ergens in gerold hebben) of als Sofi het aanbiedt. Die komt er wel eens bijstaan als ik aan het douchen ben en dan spoel ik haar af met water. Vindt ze machtig gezellig ofzo.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Alleen als ze in de mest op het land hebben liggen rollen, en dat gebeurt zelden.
Nooit dus eigenlijk.
Nooit dus eigenlijk.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Elmo gaat om de 5 a 6 weken in bad. Doordat hij ichthyosis wordt de vacht vet en met wassen haal ik heel veel schilfers er uit.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
de tollers was ik zelden of nooit. eigenlijk alleen als ze in de rui zijn en dan gaat na het wassen de waterblazer erop. teun wordt gewassen voor hij wordt geschoren en de poedel wordt gewassen wanneer ik denk dat ze nu wel erg zwart is en voor ze geschoren wordt.
- Zamunda
- Zeer actief
Sandra&co schreef:Als ik het nodig vind (als ze ergens in gerold hebben) of als Sofi het aanbiedt. Die komt er wel eens bijstaan als ik aan het douchen ben en dan spoel ik haar af met water. Vindt ze machtig gezellig ofzo.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Als ik dat elke keer zou doen, zouden Elco en Gait wekelijks gaan. Ga ik dus niet doenSandra&co schreef:Als ik het nodig vind (als ze ergens in gerold hebben) of als Sofi het aanbiedt. Die komt er wel eens bijstaan als ik aan het douchen ben en dan spoel ik haar af met water. Vindt ze machtig gezellig ofzo.

-
- Zeer actief
Ik breng ze ongeveer 2 per jaar naar de trimmer waar ze ook gewassen worden. Soms doe ik het zelf als ze vloeibare ontlasting hebben gehad
of als er ene modderslot is geweest. Da's maar uiterst zelden. In het eerste geval was ik alleen de kont (uiteraard).
Echt nodig is het niet, onder normale omsthadigheden, maar ik vind het wel 's ff lekker fris.
Suzanne

Echt nodig is het niet, onder normale omsthadigheden, maar ik vind het wel 's ff lekker fris.
Suzanne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Karel wordt wel snel vet, hij is trouwens ook een enorme goorlel dus ik vind het niet zo vreemd. Soms begin ik hem echt te ruiken en dan moet ie onder de douche en dan issie weer eventjes fris. Pom hoeft eigenlijk nooit gewassen, af en toe als ze echt teveel onder de modder zit spuit ik haar even af onder de douche. Ik denk dat ik haar 3 keer echt gewassen heb totaal (ze is bijna 6). Karel gaat denk ik 2 a 3 keer per jaar, dus ook niet supervaak.
-
- Zeer actief
Nooit.
Alleen als ze vies zijn.
Alleen als ze vies zijn.
- jenn90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel - Aantal honden: 4
2x per jaar met rui dan was ik ze en goed uitblazen met de waterblazer hiep hoi ranzijn waar je voor 5 euro per hond je gang mag gaan met t hondenbad en waterblazer.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Nooit.. nu helpt het dat die van mij het hele jaar zwemt (in schoon water).
Als het de spuigaten uit loopt (stront/vis) dan neem ik een fles shampoo mee naar de zwemplek.
In bad of douche heb ik 1x geprobeerd.. wat een drama
Als het de spuigaten uit loopt (stront/vis) dan neem ik een fles shampoo mee naar de zwemplek.

blablabla 

- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
nooit, ook niet nodig,
Lana heeft een mooie korte vacht, stinkt nooit, af en toe even een borstel erover, en klaar.
Lana heeft een mooie korte vacht, stinkt nooit, af en toe even een borstel erover, en klaar.
- Nicoline
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): APBT
Dus zo raar is het helemaal niet dat ik mijn hond amper was, laatste keer was dus een paar maanden geleden toen hij als pup letterlijk in de stront viel.
-
- Zeer actief
Mijn honden houden wel van smerigheid
Morris rolt graag en veel. Niet alleen in viezigheid, maar ook gewoon lekker in het gras. Het is helaas niet altijd duidelijk of hij rolt om het rollen of vanwege iets ontiegelijk smerigs
Ik vind het ook wat te ver gaan om het rollen compleet te verbieden, hij geniet er echt van, dus ik heb maar geaccepteerd dat hij soms goor tevoorschijn komt. Blij ben ik er niet mee. Als ik op tijd zie dat hij iets heeft gevonden dan probeer ik hem wel te stoppen. Bewust in iets smerigs rollen zit meestal achter zijn oren/in zijn nek. Als ik dan te laat ben kan ik volstaan met alleen het smerige deel even wassen. Helemaal wassen hoeft dan gelukkig niet.
Maar vooral in deze tijd van het jaar wil het nog wel eens nodig zijn. Rollen is geweldig, rollen in bergen bladeren is helemaal het einde. Maar in die bergen bladeren zit nog wel eens viezigheid
dus dan is hij zich van geen kwaad bewust, maar dan zit hij van top tot teen onder
Dan gaat hij dus wel onder de tuinslang. Bah!
Gelukkig komt het niet heel vaak voor. Tijdens de rui wil ik ook nog wel eens wassen als het echt te lang duurt. Maar het liefst was ik zo min mogelijk.
Ayla is altijd nat en smerig, maar heb ik nog nooit hoeven wassen. Ze zwemt zo graag dat ik haar gewoon voor we naar huis gaan nog even het water in stuur en dan is alles er wel weer af. Zij heeft ook een heel makkelijk vachtje waar alles snel uit is. Dat scheelt wel.

Morris rolt graag en veel. Niet alleen in viezigheid, maar ook gewoon lekker in het gras. Het is helaas niet altijd duidelijk of hij rolt om het rollen of vanwege iets ontiegelijk smerigs

Maar vooral in deze tijd van het jaar wil het nog wel eens nodig zijn. Rollen is geweldig, rollen in bergen bladeren is helemaal het einde. Maar in die bergen bladeren zit nog wel eens viezigheid

Gelukkig komt het niet heel vaak voor. Tijdens de rui wil ik ook nog wel eens wassen als het echt te lang duurt. Maar het liefst was ik zo min mogelijk.
Ayla is altijd nat en smerig, maar heb ik nog nooit hoeven wassen. Ze zwemt zo graag dat ik haar gewoon voor we naar huis gaan nog even het water in stuur en dan is alles er wel weer af. Zij heeft ook een heel makkelijk vachtje waar alles snel uit is. Dat scheelt wel.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Dus jij gooit shampoo in natuurwater?Peter27 schreef:Nooit.. nu helpt het dat die van mij het hele jaar zwemt (in schoon water).

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Crisis.. je kan ook overdrijven hoor.. ik was ook mijn auto aan de straat.. en als ik ramen lap loopt het water ook naar de plantjes..Lunatic schreef:Dus jij gooit shampoo in natuurwater?Peter27 schreef:Nooit.. nu helpt het dat die van mij het hele jaar zwemt (in schoon water).
In bad of douche heb ik 1x geprobeerd.. wat een dramaDat vind ik net zo aso als je hond borstelen op het grasveld en daar een enorme berg haar achter laten, doe dat lekker thuis, jou zooi!
blablabla 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Rondom het huis vind ik toch echt anders dan shampoo in natuurwater.Peter27 schreef:Crisis.. je kan ook overdrijven hoor.. ik was ook mijn auto aan de straat.. en als ik ramen lap loopt het water ook naar de plantjes..Lunatic schreef:Dus jij gooit shampoo in natuurwater?Peter27 schreef:Nooit.. nu helpt het dat die van mij het hele jaar zwemt (in schoon water).
In bad of douche heb ik 1x geprobeerd.. wat een dramaDat vind ik net zo aso als je hond borstelen op het grasveld en daar een enorme berg haar achter laten, doe dat lekker thuis, jou zooi!
Je kan ze ook leren normaal te doen onder de douche of thuis met de tuinslang
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Hoe vaak wassen jullie je hond?
Voorjaar en najaar met de rui. Niet zo zeer wassen maar wel natmaken en uitblazen.
Umi op moment wel iedere maand. In bad en goed uitblazen. Vooral vanwege haar constant verharende castratenvacht
Umi op moment wel iedere maand. In bad en goed uitblazen. Vooral vanwege haar constant verharende castratenvacht