ik waag hier een poging: Ik zoek een oppasadres waar Mara af en toe naartoe kan. Het komt niet heel vaak voor, maar soms is opvang toch wel handig. Binnenkort hebben we bv een bruiloft (avond). We kunnen voor dan geen oppas thuis krijgen. Onze baby kan wel een nachtje gaan logeren bij opa en oma, maar Mara niet, dus ik blijf thuis en mijn man gaat alleen naar de bruiloft. Niet echt leuk natuurlijk. En straks willen we ook wel eens een dagje met onze zoon er uit. Voor dat soort situaties zoek ik dus een oppasadres.
Mara is een hele lieve, rustige hond, soms merk je niet eens dat ze er is. Ze ligt graag in haar mand of op de bank. Ze is gewend aan katten, kippen en een baby. Ze gaat graag wandelen en vindt het dan fijn om lekker te snuffelen. Ze kan ook op flink tempo doorstappen, maar houdt wel rekening met de persoon aan de andere kant van de lijn.
Ze is wel erg gehecht aan thuis en aan ons, ik heb geen idee hoe ze gaat reageren wanneer we haar ergens achter laten. Ik zoek dus een plek die ze kan leren kennen en die vertrouwd voor haar kan worden. Dit zal tijd gaan kosten, dus ik zoek iemand waar we eerst, met Mara, een kopje koffie kunnen drinken, de keer erna eens een half uurtje weg en zo rustig opbouwen.
Ook belangrijk: ik vrees dat ze bij een oppasadres niet alleen thuis kan blijven. Het heeft bij ons maanden gekost en inmiddels kan ze bijna 6 uur alleen blijven. In haar gastgezin ging het ook goed, maar daar waren een paar stabiele honden, dat zal genoeg steun hebben gegeven.
Betaald of een wederzijdse oppas, het is allemaal goed. Mara is wagenziek (ook nog, poe poe, maar goed dat we zo blij met haar zijn