Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gezwollen kop
Moderator: moderatorteam
- Charlie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 1
Re: gezwollen kop
Het ziet er heel pijnlijk uit, jeetje.... Idd kelpies zijn hard voor zichzelf, dus ze zal het echt niet aan je laten merken dat ze pijn heeft. Dat deed onze kelpie ook niet.
Zou toch een second opinion vragen.
Zou toch een second opinion vragen.
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Ik ben niet zo honden-medisch onderlegd, alleen (een beetje) mensen-medisch, dus daar kan ik niet veel zinnigs over toevoegen, maar ze wordt er alvast niet knapper op.
Arme kiwi!
Je schreef trouwens ergens dat het uitgesloten is dat ze ergens tegenaan geknald is, maar weet je dat echt zeker? (Mijn referentiekader is Rex, en die zou prima ergens tegenaan kunnen rennen buiten mijn zicht. Maar hij is ook bepaald niet de meest voorzichtige hond ooit..) Maar dat zou natuurlijk ook nog een oorzaak kunnen zijn, van zo'n zwelling die inderdaad ook omlaag kan zakken. En dan heb je ook niet perse een ontsteking, maar vooral ook vocht. Bij een mens kun je dat ook nog wel voelen en zien, of het vocht is, maarja.. Hond, vacht... Lastig. Beterschap voor kiwi! Ik hoop dat de antibiotica gaat helpen!
Je schreef trouwens ergens dat het uitgesloten is dat ze ergens tegenaan geknald is, maar weet je dat echt zeker? (Mijn referentiekader is Rex, en die zou prima ergens tegenaan kunnen rennen buiten mijn zicht. Maar hij is ook bepaald niet de meest voorzichtige hond ooit..) Maar dat zou natuurlijk ook nog een oorzaak kunnen zijn, van zo'n zwelling die inderdaad ook omlaag kan zakken. En dan heb je ook niet perse een ontsteking, maar vooral ook vocht. Bij een mens kun je dat ook nog wel voelen en zien, of het vocht is, maarja.. Hond, vacht... Lastig. Beterschap voor kiwi! Ik hoop dat de antibiotica gaat helpen!
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
En bedanktNanna schreef:Ik zit met mijn slechte inborst dan weer schandelijk te lachen om die foto. Het is net of ze verveeld op een zuurbal zit te sabbelen![]()
Maar evengoed hoop ik ook dat ze er weer gauw vanaf is hoor.
Maar ook ik hoop dat ze er snel vanaf is uiteraard!

- Soooof
- Zeer actief
Wie weet is dat ook zo.HillieS schreef:En bedanktNanna schreef:Ik zit met mijn slechte inborst dan weer schandelijk te lachen om die foto. Het is net of ze verveeld op een zuurbal zit te sabbelen![]()
Maar evengoed hoop ik ook dat ze er weer gauw vanaf is hoor.nu zie ik het ook
![]()
Maar ook ik hoop dat ze er snel vanaf is uiteraard!
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Nanna schreef:Ik zit met mijn slechte inborst dan weer schandelijk te lachen om die foto.

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Er hebben in dit topic heel veel mensen hun wantrouwen naar de dierenarts geuit die de hond ook daadwerkelijk heeft gezien, ervoor gestudeerd heeft en ook ervaring heeft. En dat voelt als eigenaar heel onrustig, al heb ik zelfvertrouwen genoeg om te weten dat mn dierenarts geen prutser is en dat ik zaken kan inschatten. Dus het is niet echt behulpzaam zeg maar
Ik zeg het erbij omdat ik weet dat mensen dit topic misschien ook een keer lezen omdat ze iets soortgelijks aan de hand hebben, en ik zeg het er niet bij om een wellusnietus discussie op te roepen, al krijg ik die er waarschijnlijk gratis bij.
Gisteren was er helemaal geen fluctuatie te voelen in de zwelling, geen holte met pus voelbaar en er viel dus ook niets te prikken. Dat voel je alleen met klinisch onderzoek of je ziet het aan een echo, maar je ziet t niet van een wazig telefoonfototje.
Vanmiddag ben ik weer bij de dierenarts geweest en dat bleek een prima timing, want inmiddels had er zich al wel een holte met pus gevormd. We hebben eerst een echo gemaakt en daarna heeft de dierenarts de huid ingesneden om de pus eruit te drukken
De dierenarts vertelde ook dat het een afweging is om antibiotica te geven. Het remt de rijping van het abces, maar als je het niet geeft kan het nog erger worden en dat wordt vervelend als er ineens een hoge koorts komt opzetten.
Maar zoals het nu lijkt, zal ze snel gaan opknappen.
Gisteren was er helemaal geen fluctuatie te voelen in de zwelling, geen holte met pus voelbaar en er viel dus ook niets te prikken. Dat voel je alleen met klinisch onderzoek of je ziet het aan een echo, maar je ziet t niet van een wazig telefoonfototje.
Vanmiddag ben ik weer bij de dierenarts geweest en dat bleek een prima timing, want inmiddels had er zich al wel een holte met pus gevormd. We hebben eerst een echo gemaakt en daarna heeft de dierenarts de huid ingesneden om de pus eruit te drukken
De dierenarts vertelde ook dat het een afweging is om antibiotica te geven. Het remt de rijping van het abces, maar als je het niet geeft kan het nog erger worden en dat wordt vervelend als er ineens een hoge koorts komt opzetten.
Maar zoals het nu lijkt, zal ze snel gaan opknappen.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Fijn dat ze die pus nu kwijt is. Hoop dat ze snel weer een normale maat hoofd heeft
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
hopelijk knapt ze snel op.
kon je ook iets vinden , zien van een beschadiging ?
kon je ook iets vinden , zien van een beschadiging ?
Fenneke en Baloe

- Paisley
- Zeer actief
Ik denk dat Kiwi en Rex op wel meer vlakken als zwart en wit van elkaar verschillenSoooof schreef:Je schreef trouwens ergens dat het uitgesloten is dat ze ergens tegenaan geknald is, maar weet je dat echt zeker? (Mijn referentiekader is Rex, en die zou prima ergens tegenaan kunnen rennen buiten mijn zicht. Maar hij is ook bepaald niet de meest voorzichtige hond ooit..)
Kiwi is net een kat. Die kan op een gedekte ontbijt tafel springen en een croissantje jatten zonder dat ze de sap glazen omgooit

- Paisley
- Zeer actief
alinelaila schreef:(wat een zeer mooie pus-fontein gaf, waarvan zowel de dierenarts als ik het jammer vinden dat ik het niet gefilmd heb)

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Soooof
- Zeer actief
Ik snap je wel hoor Paisley. Ik zou er ook nerveus van worden. Ik ben blij dat het er uit is, dat moet voor haar toch ook beter voelen, er zal wel wat druk op gestaan hebben.
Rex zou de tafel om mieteren denk ik.
Vandaar dat ik mijn referentiekader er even bij gaf. Kan ik hem in de leer sturen? 
Paisley schreef:Ik denk dat Kiwi en Rex op wel meer vlakken als zwart en wit van elkaar verschillenSoooof schreef:Je schreef trouwens ergens dat het uitgesloten is dat ze ergens tegenaan geknald is, maar weet je dat echt zeker? (Mijn referentiekader is Rex, en die zou prima ergens tegenaan kunnen rennen buiten mijn zicht. Maar hij is ook bepaald niet de meest voorzichtige hond ooit..)![]()
Kiwi is net een kat. Die kan op een gedekte ontbijt tafel springen en een croissantje jatten zonder dat ze de sap glazen omgooit
- Paisley
- Zeer actief
Nee. Sorry. Het is aangeboren gratieSoooof schreef:Rex zou de tafel om mieteren denk ik.
Vandaar dat ik mijn referentiekader er even bij gaf. Kan ik hem in de leer sturen?

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Dat zal haar deugd gedaan hebben!
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Fijn dat er nu schot in de zaak zit! Arme kiwi, wat zag de eruit zeg.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Poeh ik schrok ook wel even van die foto, arm beestje. Fijn dat de pus eruit is en de druk eraf. Hopelijk gaat het nu sneller beter met de ab erbij. En bij veel honden is het inderdaad lastig inschatten hoeveel last ze nu eigenlijk hebben. De mijne geeft ook geen pijn aan, rent gewoon door terwijl haar halve voetkussen eraf legt.

-
Floortje
- Zeer actief
Ach jeetje, die foto....(en inderdaad stiekem een beetje grappig).
Fijn dat ze de zooi nu kwijt is, hopelijk knapt ze snel op!
Fijn dat ze de zooi nu kwijt is, hopelijk knapt ze snel op!
-
Zyntia
- Zeer actief
Fijn dat de oorzaak gevonden is.
Beterschap voor Kiwi.
Beterschap voor Kiwi.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
- Paisley
- Zeer actief
Goed! Eigenlijk vanaf dat het abces is ingeprikt zo goed als nieuw. Dat rare oedeem was binnen halve dag weg. De ontstoken plek moet nog wel even bijtrekken.
Maar alsof alles in tweevoud komt, nou heeft mn paard een ontstoken wond
Dus mijn portie pus is nog niet over. Heb in de afgelopen 5 jaar nog minder vaak de dierenarts nodig gehad dan in deze week 
Maar alsof alles in tweevoud komt, nou heeft mn paard een ontstoken wond

-
Zyntia
- Zeer actief
Fijn dat het beter gaat met Kiwi.
Beterschap voor je paard.
Je treft het wel inderdaad zeg.....jeetje.
Beterschap voor je paard.
Je treft het wel inderdaad zeg.....jeetje.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Fijn dat Kiwi weer opknapt!
Sterkte met je paard, ik hoop dat die ook snel weer beter is!
Sterkte met je paard, ik hoop dat die ook snel weer beter is!