Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Medicatie doneren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Medicatie doneren

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik heb van Dushi nog een flinke hoeveelheid prednison over ( ruim 50 st demipred 5mg en 10 st prednison 5mg). Zouden stichtingen ofzo hier blij mee zijn? Ik heb al ff gekeken op het net maar kan niks vinden.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Medicatie doneren

Ongelezen bericht door crutz »

Heeft je dierenarts geen klanten die minder breed zitten en het wel nodig hebben? Daar gaat hier altijd de overgebleven medicatie heen. Dan weet ik in elk geval dat er niet zelf “gedokterd” wordt.
Miezemuis
Zeer actief

Mijn eigen dierenarts doet dat niet. Ik zou het eens bij de dierenarts bij mijn werk kunnen vragen die zit in een achterstandswijk.
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

asiels en dierenambulance zijn er ook vaak blij mee.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

daar zijn vast en zeker stichtingen blij mee
Afbeelding
ninnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova scotia duck tolling retriever en border collie

Ongelezen bericht door ninnie »

Ik lees even mee. Heb ooit dure antibiotica voor 2 weken voor Nikon voorgeschreven gehad, maar die nooit gebruikt..
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Het is toch gewoon wettelijk niet toegestaan? Dat je het soms aan iemand geeft die je kent.. maar ook dat is een risico. Is het medicijn correct bewaard? Juist koel, of juist niet...? Ik ben er terughoudend in. Maar dat zal niemand verbazen.

Suzanne
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

~Suzanne~ schreef:Het is toch gewoon wettelijk niet toegestaan? Dat je het soms aan iemand geeft die je kent.. maar ook dat is een risico. Is het medicijn correct bewaard? Juist koel, of juist niet...? Ik ben er terughoudend in. Maar dat zal niemand verbazen.

Suzanne
Het gaat om de garantie dat erin zit wat erop staat, ik ga ervan uit dat we hier met een stel normale hondenliefhebbers zijn die dat soort rottigheid niet uithaalt. Ik heb na het overlijden van Bram pijnstillers doorgegeven, waarom iemand anders duur laten betalen en het hier kapot laten gaan.
AfbeeldingAfbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Het is zeker verboden, maar ik zou het zo meenemen en aan onze DA geven :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

~Suzanne~ schreef:Het is toch gewoon wettelijk niet toegestaan? Dat je het soms aan iemand geeft die je kent.. maar ook dat is een risico. Is het medicijn correct bewaard? Juist koel, of juist niet...? Ik ben er terughoudend in. Maar dat zal niemand verbazen.

Suzanne
Dat willen ze voor humane medicatie gaan veranderen dus dan zal t ook veranderen voor dieren denk ik maar zo...
En terecht als je ziet hoeveel medicijnen ik al heb weg moeten gooien omdat na een halve strip t niet meer nodig is of zoals met mijn gipspoot ik nog 3 dozen met bloedverdunners spuiten heb liggen. Moeten nog terug om vernietigd te worden doodzonde..
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Miezemuis
Zeer actief

Ik kan het ook weggooien hoor. Maakt voor mij geen verschil maar zeker omdat dit onderhoudsdosering pred is dacht ik dat misschien iemander blij mee zou zijn. Ik vind het zo zonde om dichte strips met medicatie weg te doen.
Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ik heb toen mijn honden overleden waren en ik nog verschillende medicatie over had, het aan het plaatselijke asiel gegeven en die waren er blij mee.
Afbeelding
Groetjes Marja
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik vind het raar dat je DA het niet terugneemt. Zo heb ik het altijd gedaan met wat over was van een overleden hond. Ik kreeg er nog geld voor terug zelfs, al was het me daar niet om te doen. Zou toch eens een andere DA bellen dan, of die wel wil.
~Suzanne~
Zeer actief

Maeve schreef:Ik vind het raar dat je DA het niet terugneemt. Zo heb ik het altijd gedaan met wat over was van een overleden hond. Ik kreeg er nog geld voor terug zelfs, al was het me daar niet om te doen. Zou toch eens een andere DA bellen dan, of die wel wil.
Ze moeten het wel terugnemen maar moeten het vernietigen. Ze mogen het niet aan ene ander meegeven. En da's maar goed ook; ik zou het niet willen eerlijk gezegd. Ik kan niet weten of "die ander" het correct bewaard heeft e.d.

Zelfs doneren aan een stichting oid moet je niet willen; als er wat mis gaat, wat dan? Net zo goed als medicijnen over de datum die soms door stichtingen wordt gevraagd. Daar zit een fors risico aan dus nee, daar doe ik niet aan.

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

malinois schreef:

Suzanne
Dat willen ze voor humane medicatie gaan veranderen dus dan zal t ook veranderen voor dieren denk ik maar zo...
En terecht als je ziet hoeveel medicijnen ik al heb weg moeten gooien omdat na een halve strip t niet meer nodig is of zoals met mijn gipspoot ik nog 3 dozen met bloedverdunners spuiten heb liggen. Moeten nog terug om vernietigd te worden doodzonde..
Tsja.. ik zie er vooral een risico in. Terugnemen? Prima, maar dan wel vernietigen. Ik wil zelf geen "tweedehands" medicijnen. Bij een incidentele "heb je een paracetamol voor me" trek ik de grens al. En dan moet ik nog echt barstende koppijn hebben.
Ik zou ook echt geen tweedehandsmedicijnen aan mijn dieren geven. Gewoon niet; wat ik al zei.. er is geen enkele garantie dat het juist bewaard is, je weet niet wat ermee gebeurd is in de tussentijd.

Suzanne
Miezemuis
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:
Maeve schreef:Ik vind het raar dat je DA het niet terugneemt. Zo heb ik het altijd gedaan met wat over was van een overleden hond. Ik kreeg er nog geld voor terug zelfs, al was het me daar niet om te doen. Zou toch eens een andere DA bellen dan, of die wel wil.
Ze moeten het wel terugnemen maar moeten het vernietigen. Ze mogen het niet aan ene ander meegeven. En da's maar goed ook; ik zou het niet willen eerlijk gezegd. Ik kan niet weten of "die ander" het correct bewaard heeft e.d.

Zelfs doneren aan een stichting oid moet je niet willen; als er wat mis gaat, wat dan? Net zo goed als medicijnen over de datum die soms door stichtingen wordt gevraagd. Daar zit een fors risico aan dus nee, daar doe ik niet aan.

Suzanne
Deze medicatie hoeft niet op een speciale manier bewaard te worden. Er kan dus eigenlijk niks mis.

Mijn dierenarts neemt het wel terug maar gooit het dan zelf weg. Dan kan ik het net zo goed zelf weggooien.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

~Suzanne~ schreef:
malinois schreef:

Suzanne
Tsja.. ik zie er vooral een risico in. Terugnemen? Prima, maar dan wel vernietigen. Ik wil zelf geen "tweedehands" medicijnen. Bij een incidentele "heb je een paracetamol voor me" trek ik de grens al. En dan moet ik nog echt barstende koppijn hebben.
Ik zou ook echt geen tweedehandsmedicijnen aan mijn dieren geven. Gewoon niet; wat ik al zei.. er is geen enkele garantie dat het juist bewaard is, je weet niet wat ermee gebeurd is in de tussentijd.

Suzanne
Nou t was gister op tv dat dit waarschijnlijk toch gaat gebeuren. Ik heb er geen enkel probleem mee. Geld weggooien vind ik veel erger
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

~Suzanne~ schreef:

Suzanne
Ligt er ook een beetje aan wat voor medicijnen we het over hebben. Tabletten pijnstillers en dergelijke valt echt niet zo snel iets aan te verkloten qua bewaaradvies :wink: En als iets in een gesloten verpakking zit zou ik er ook niet moeilijk over doen. Als je AB krijgt voorgeschreven krijg je toch ook tabletten die ze knippen van een strip? Een deel van die strip kan ook best bij iemand thuis hebben gelegen en weer zijn ingeleverd. Zolang ze niet over datum zijn vind ik het best :19:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

mosquito1980 schreef:Het is zeker verboden, maar ik zou het zo meenemen en aan onze DA geven :ok:
Goede reden om een inzamel punt te worden :wink:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Miezemuis schreef:
~Suzanne~ schreef:

Suzanne
Deze medicatie hoeft niet op een speciale manier bewaard te worden. Er kan dus eigenlijk niks mis.

Mijn dierenarts neemt het wel terug maar gooit het dan zelf weg. Dan kan ik het net zo goed zelf weggooien.
De DA moet het "vernietigen" dat is wat anders dan het bij het rest-afval mikken ;-)

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”