Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Minister Schouten en de 'bijthonden'
Moderator: moderatorteam
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Minister Schouten en de 'bijthonden'
Het is echt dom geklets, Van Dam had alles op papier staan en dat werd bij het aantreden van Minister Schouten zo door haar van tafel geveegd en ze liet alles over aan de gemeenten.
En nu komt ze ineens zelf met een plan, maf mens.
En nu komt ze ineens zelf met een plan, maf mens.

- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Dat heb ik hetzelfde. Terwijl ik er wel mee opgegroeid ben. Mijn oma had altijd Rottweilers en mijn buurman ook.S@ndr@ schreef:er is maar 1 ras die ik echt slecht te lezen vind, de rotti...lief. niet lief..... ik vertrouw ze geen van allen.. juist omdat ik ze niet lezen kanmalinois schreef:Dat gaat Mien niet inzien ook niet na een cursus.
Overigens persoonlijk vind Molosers echt slecht te lezen terwijl ik herders een open boek vind. En dit hebben heel veel hondenmensen ook andersom natuurlijk. En dan schaar ik die en mezelf niet onder Mien van de hoek maar mensen die gemiddeld al meer weten over t fenomeen hond.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Dat heb ik hetzelfde. Terwijl ik er wel mee opgegroeid ben. Mijn oma had altijd Rottweilers en mijn buurman ook.S@ndr@ schreef:er is maar 1 ras die ik echt slecht te lezen vind, de rotti...lief. niet lief..... ik vertrouw ze geen van allen.. juist omdat ik ze niet lezen kanmalinois schreef:Dat gaat Mien niet inzien ook niet na een cursus.
Overigens persoonlijk vind Molosers echt slecht te lezen terwijl ik herders een open boek vind. En dit hebben heel veel hondenmensen ook andersom natuurlijk. En dan schaar ik die en mezelf niet onder Mien van de hoek maar mensen die gemiddeld al meer weten over t fenomeen hond.
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Nog nooit zulke onuitvoerbare onzin gelezen....
Sorry, maar je kan als land niet elke individuele hondeneigenaar gaan screenen. Niet te doen. En je kan ook niet landelijk cursusjes gaan geven en daarmee verwachten dat het is opgelost, want JUIST die aso's zitten er dan bij als zoutzakken en je kan ze niet dwingen te LEREN....
Sorry, maar je kan als land niet elke individuele hondeneigenaar gaan screenen. Niet te doen. En je kan ook niet landelijk cursusjes gaan geven en daarmee verwachten dat het is opgelost, want JUIST die aso's zitten er dan bij als zoutzakken en je kan ze niet dwingen te LEREN....

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever.
Heb me verdiept in, zodoende bewust van, rasseneigenschappen/-kenmerken van een eeuw terug. Aan de hand daarvan een keuze kunnen maken voor een bepaald ras, samen een match zijn mede bepaald door zijn erkende fokker. Kyo van pup af aan niet taalt naar wild, het werpen van een steen in het water vindt hij geweldig en deze moeiteloos opduikt. Weetje: de Labrador van origine gebruikt werden visnetten en de vissen, buiten de mazen van het net, binnen te halen.dagmar88 schreef:https://www.hondenforum.nl/plaza/search ... mit=ZoekenMargreth schreef:"Bij het fokverbod gaat het om de beslissing om met individuele risicohonden niet verder te fokken".
Een nobel streven, geldt voor erkende fokkers. Echter zijn er vele wegen die naar Rome leiden, o.a. de broodfok. Vraag me af hoe men
deze 'onderwereld' wil aanpakken ..
Noem me naïef maar geen enkele hond wordt 'vals' geboren. 'Bijthonden' te wijten zijn aan incompetente eigenaren en juist diegene maalt niet om zo'n cursus.
Moeten raseigenschappen echt weer benoemd worden? Nee toch? Nou ja, vooruit. Doe eens gek![]()
Er zijn rassen met een aangeboren predispositie voor hondgerichte agressie en/of een kort lontje. Net zoals er honden zijn met een aangeboren aanleg tot jagen, waken en hoeden.
Ik heb niet met mijn husky door de bossen achter konijntjes aan gerend om hem te leren jagen. Ik heb niet naar rare mannen in het park gegromd om mijn rottweiler te leren (be)waken.
Ik heb ook geen andere honden gebeten om mijn stafford even voor te doen hoe ze moest vechten.
Dat is niet lekker, zo'n hap haar in je mond.
Het is gedrag waar generaties lang op is geselecteerd. Daarom gaan we geen schapen hoeden met een podenco.
"Vals" is onberekenbaar. Hondgerichte agressie is vaak voorspelbaar.
Terugkomend op jouw commentaar aangaande mijn reactie: Er velen zijn die een hond aanschaffen vanwege imago, daarmee totaal onwetend zijn met rasseneigenschappen/-kenmerken met alle gevolgen van dien!
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever.
Heb me verdiept in, zodoende bewust van, rasseneigenschappen/-kenmerken van een eeuw terug. Aan de hand daarvan een keuze kunnen maken voor een bepaald ras, samen een match vormen mede bepaald door zijn erkende fokker. Kyo van pup af aan niet taalt naar wild, het werpen van een steen in het water vindt hij geweldig en deze moeiteloos opduikt. Weetje: de Labrador van origine gebruikt werden visnetten en de vissen, buiten de mazen van het net, binnen te halen.dagmar88 schreef:https://www.hondenforum.nl/plaza/search ... mit=ZoekenMargreth schreef:"Bij het fokverbod gaat het om de beslissing om met individuele risicohonden niet verder te fokken".
Een nobel streven, geldt voor erkende fokkers. Echter zijn er vele wegen die naar Rome leiden, o.a. de broodfok. Vraag me af hoe men
deze 'onderwereld' wil aanpakken ..
Noem me naïef maar geen enkele hond wordt 'vals' geboren. 'Bijthonden' te wijten zijn aan incompetente eigenaren en juist diegene maalt niet om zo'n cursus.
Moeten raseigenschappen echt weer benoemd worden? Nee toch? Nou ja, vooruit. Doe eens gek![]()
Er zijn rassen met een aangeboren predispositie voor hondgerichte agressie en/of een kort lontje. Net zoals er honden zijn met een aangeboren aanleg tot jagen, waken en hoeden.
Ik heb niet met mijn husky door de bossen achter konijntjes aan gerend om hem te leren jagen. Ik heb niet naar rare mannen in het park gegromd om mijn rottweiler te leren (be)waken.
Ik heb ook geen andere honden gebeten om mijn stafford even voor te doen hoe ze moest vechten.
Dat is niet lekker, zo'n hap haar in je mond.
Het is gedrag waar generaties lang op is geselecteerd. Daarom gaan we geen schapen hoeden met een podenco.
"Vals" is onberekenbaar. Hondgerichte agressie is vaak voorspelbaar.
Terugkomend op jouw commentaar aangaande mijn reactie: Er velen zijn die een hond aanschaffen vanwege imago, daarmee totaal onwetend zijn betreffende die rasseneigenschappen/-kenmerken met alle gevolgen van dien!
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Los van alle discussie over bijthonden.
Hier lopen nu boa's in burger blijkbaar. Prima
heb ik zelf vaak al gezegd, dat ze in burger moeten gaan lopen op plekken waar veel honden worden uitgelaten.
Ze komen vaak dezelfde personen tegen die zich al dan niet aan de regels houden, kunnen een inschatting maken op basis daarvan.
En dan gaat het niet alleen om poep ruimen, maar ook over ongeoorloofd los laten lopen van honden, maar ook als ze ongeoorloofd los lopen hoe verschillende bazen daar mee om gaan.
Eerlijk gezegd denk ik dat daar al een hoop mee wordt ondervangen.
Want persoonlijk heb ik nog steeds echt geen problemen met een baas die een hond los laat lopen, maar tijdig even bij zich weet te roepen op momenten waar nodig dan een baas die totaal geen controle heeft en onder het mom van "hij wil alleen maar spelen" de boel de boel laat en andere eigenaren met een hond die minder maatschappelijk aanvaardbaar gedrag vertoond in ogen van anderen daardoor in de problemen kan brengen.
Hier lopen nu boa's in burger blijkbaar. Prima

Ze komen vaak dezelfde personen tegen die zich al dan niet aan de regels houden, kunnen een inschatting maken op basis daarvan.
En dan gaat het niet alleen om poep ruimen, maar ook over ongeoorloofd los laten lopen van honden, maar ook als ze ongeoorloofd los lopen hoe verschillende bazen daar mee om gaan.
Eerlijk gezegd denk ik dat daar al een hoop mee wordt ondervangen.
Want persoonlijk heb ik nog steeds echt geen problemen met een baas die een hond los laat lopen, maar tijdig even bij zich weet te roepen op momenten waar nodig dan een baas die totaal geen controle heeft en onder het mom van "hij wil alleen maar spelen" de boel de boel laat en andere eigenaren met een hond die minder maatschappelijk aanvaardbaar gedrag vertoond in ogen van anderen daardoor in de problemen kan brengen.