Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vlooienallergie of voedselallergie?
Moderator: moderatorteam
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
Re: Vlooienallergie of voedselallergie?
Na 10 dagen pijnstillers Shep vandaag voor het eerst zonder kap gelaten terwijl ik ging werken. Afgelopen week was het met korte momenten boodschappen doen goed gegaan. Ik ben om half 12 even naar huis gegaan om te checken en verdorie weer aan diezelfde poot haar haren helemaal nat, dus weer flink zitten likken. Gelukkig nog geen huid kapot. Kap er maar weer op gezet en ben nu weer terug op het werk. Heb de brokken van welby besteld om uit te proberen maar mij lijkt voedselallergie nog steeds erg sterk omdat het likken zich steeds concentreert op die ene poot. Misschien is het gedrag geworden maar als dat zo is, hoe ga ik dat er in godsnaam dan uit krijgen.

- Caro
- Zeer actief
Ja Heavy nu moet inderdaad de kap er weer op maar ik vind dat zo zielig, ze durft niet eens te drinken met dat ding. Ik denk niet dat het stress is want ze is verder hartstikke relaxed. Wat misschien wel zou kunnen is dat ze zo lang jeuk aan die poot had van die vlooienbeten, dat het nu een soort gewenning is om eraan te zitten. Het is niet dat ze gek wordt van de jeuk want zolang ik erbij ben zit ze er niet aan. Ook 's nachts niet, ik slaap nu wel in dezelfde ruimte als zij maar als ik slaap doet ze ook niets.

-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Vervelend, maar gelukkig is het niet open. Misschien toch een jasje met poot eraan fabriceren waardoor ze niet aan de poot kan likken? Dat lijkt me fijner dan een kap.
- Caro
- Zeer actief
Ik ben nu op mijn werk en Shep zit thuis met kap. Gelukkig woon ik vlakbij werk en vinden mijn collega's het geen probleem dat ik tussendoor even naar huis ga. Dan doe ik een klein blokje wandelen en kan ze in ieder geval wat drinken. Vanaf morgen ben ik 9 dagen vrij en ga ik met Shep een midweek naar het bos. Misschien kan die afleiding het likpatroon nog wel onderbreken. Vandaag komen ook de brokken van Welby binnen. Ook dat ga ik maar eens uitproberen.Alfilillo schreef:Vervelend, maar gelukkig is het niet open. Misschien toch een jasje met poot eraan fabriceren waardoor ze niet aan de poot kan likken? Dat lijkt me fijner dan een kap.

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Is een muilkorf geen idee? Dan kan ze wel drinken en het zit niet zo in de weg.Caro schreef:Ja Heavy nu moet inderdaad de kap er weer op maar ik vind dat zo zielig, ze durft niet eens te drinken met dat ding. Ik denk niet dat het stress is want ze is verder hartstikke relaxed. Wat misschien wel zou kunnen is dat ze zo lang jeuk aan die poot had van die vlooienbeten, dat het nu een soort gewenning is om eraan te zitten. Het is niet dat ze gek wordt van de jeuk want zolang ik erbij ben zit ze er niet aan. Ook 's nachts niet, ik slaap nu wel in dezelfde ruimte als zij maar als ik slaap doet ze ook niets.
- Caro
- Zeer actief
Ik heb wel even aan een muilkorf zitten denken maar ik ging er vanuit dat ze daar niet mee kunnen drinken.Ramiek schreef:Is een muilkorf geen idee? Dan kan ze wel drinken en het zit niet zo in de weg.Caro schreef:Ja Heavy nu moet inderdaad de kap er weer op maar ik vind dat zo zielig, ze durft niet eens te drinken met dat ding. Ik denk niet dat het stress is want ze is verder hartstikke relaxed. Wat misschien wel zou kunnen is dat ze zo lang jeuk aan die poot had van die vlooienbeten, dat het nu een soort gewenning is om eraan te zitten. Het is niet dat ze gek wordt van de jeuk want zolang ik erbij ben zit ze er niet aan. Ook 's nachts niet, ik slaap nu wel in dezelfde ruimte als zij maar als ik slaap doet ze ook niets.

- dagmar88
- Zeer actief
Nee, niet doen zonder toezicht. Daar gaan ze mee/aan wrijven. Tibbe doet dat als je er vol bovenop zit nog zo dat hij z'n neus weet open te halen met een zachte siliconen muilkorf.Caro schreef: Ik heb wel even aan een muilkorf zitten denken maar ik ging er vanuit dat ze daar niet mee kunnen drinken.
Doe dan een mooncollar.
- Caro
- Zeer actief
Mooncollar is niet geschikt, met haar lange neus en lenigheid kan ze daarmee nog steeds bij haar achterpoot komen. Ik wacht nog maar even af. Heb nu anderhalve week vakantie en morgen vertrek ik met Shep voor een midweek naar een vakantiepark in een bos. Dan ben ik er steeds bij en dan zit ze er niet aan. Als ik even boodschappen ga doen is het nu ook weer een paar keer goed gegaan.dagmar88 schreef:Nee, niet doen zonder toezicht. Daar gaan ze mee/aan wrijven. Tibbe doet dat als je er vol bovenop zit nog zo dat hij z'n neus weet open te halen met een zachte siliconen muilkorf.Caro schreef: Ik heb wel even aan een muilkorf zitten denken maar ik ging er vanuit dat ze daar niet mee kunnen drinken.
Doe dan een mooncollar.
Dierenarts had nog terug gemaild dat ze nu toch ook denkt dat het geen voedselallergie is omdat het likken zich op één plek concentreert. Ik had inmiddels de brok van Welby al binnen, dus ga dat toch maar proberen, heb het nu toch al in huis. Dierenarts vindt het ook lastig, ze had het nu over gedragsmedicatie maar dat het grote nadeel daarvan is dat het weer medicatie is en het een zoektocht is wat er werkt en welke dosering. Daar ga ik nog even niet aan beginnen. Eerst maar eens vakantie en hopelijk wat ontspanning.

- Caro
- Zeer actief
Dank je Heavy, het wordt in ieder geval lekker weer voor boswandelingen. Ik weet niet zeker of het gedrag is maar het is opvallend dat ze blijft likken aan de kant waar ooit de vlooienbeten hebben gezeten. Zou dat kunnen dat dat dan nog in haar koppie zit terwijl de jeuk misschien al weg is? Ben daarnet 3 kwartier weg geweest en ja hoor toen ik terug kwam waren de haren weer nat op die plek, pfff.

- Caro
- Zeer actief
Nee die plek die geschoren is geweest, daar zit ze nou juist niet meer aan. Het is een nieuwe plek maar wel weer aan dezelfde achterpoot.

- Caro
- Zeer actief
Ja veel wandelingen zeker. Kan daar zo van het park het bos in lopen. Dat moet ook wel want ik heb geen rijbewijs. En voor mij is ter ontspanning een bubbelbad in het huisje.

- Caro
- Zeer actief
Ik zit nu nog in het vakantiehuisje, morgenochtend weer naar huis. Ik had zo gehoopt dat de vakantie en de boswandelingen het gelik en gebijt van Shep zouden doorbreken. Is jammer genoeg niet het geval. Wanneer ik hier in bad ga, zit ze meteen weer aan die poot. Zag vanmiddag weer een nieuw klein wondje met een korstje erop. Ik snap er niets van. Kan me niet voorstellen dat ze enorme jeuk heeft of stress want zolang ik in de buurt ben, ligt ze juist heel rustig en ontspannen te slapen. Om radeloos van te worden.