Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor voer geven jullie en waarom?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Angelique.

Re: Wat voor voer geven jullie en waarom?

Ongelezen bericht door Angelique. »

Een combinatie van brok/kvv/vers.
De brok houden we erin ivm de sneeuwvakanties en wedstrijden.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Het is vast een oerdomme vraag, maar mss mag dat nog wel als nieuwkomer :roos:

Wat houdt BARF, kvv en nrv pcies in? :oeps:

De honden vroeger thuis bij mn ouders aten altijd brokken en zo eens per week gaf mn vader ze een stuk vers vlees
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik stel zelf samen
de reden is dat Gina heel erg gauw te dik wordt, als ik haar op de brokken had laten staan kon ze niet meer dan een half handje vol per dag krijgen en liep ze dus de hele tijd met honger rond.
Dat vind ik niet kunnen, dus vandaar overgestapt.
bevalt prima, honden zien er stukken beter uit dan toen ze nog brokken kregen en Gina heeft niet de hele dag meer honger, alhoewel ze zelf nog steeds vindt dat ze te weinig krijgt ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
miko
Zeer actief

Ongelezen bericht door miko »

combinatie van brok (cavom/farmfood), vers en barf.
qua vers krijgen ze smuldier/carnibest/sardientjes/rauwe eieren
qua barf hele forel, zalmkoppen met graat, hele kippen, eendagskuikens als snackje, penslappen etc.
Ze doen het er super op, eten alles enorm graag, uithoudingsvermogen van 2 paarden, dikke volle spieren, verharen gebeurd alleen in de lente en najaar etc. ben dik tevreden.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik ben een ander soort KVV aan het proberen.. het is van Naturis en zonder granen... Bowie blieft het niet maar Samara vind het erg lekker en wel zo lekker dat ik ws ga afstappen dan al mijn honde hetzelfde moeten eten omdat dat zo makkelijk is voor mezelf.
Bowie is gek op Smuldier en Rodi, Samara eet eigenlijk behalve energique vind ze echt niks maar dit naturis vind ze ook echt erg lekker, zitten ook bot in etc.. alleen geen pens, hun manier over pens denken is enigzins beetje vreemd maar ok... dat verandert niks aan het voer.
Ook zag ik kvv van Natures met eend en konijn etc dus daar ga ik ook vd week wat van halen en kijken wie wat eet,..... dan hebben we gewoon wat meer afwisseling.
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Fluister schreef:Mijn hond krijgt gewoon brokken. Dat krijgt ze haar hele leven al eigenlijk. Euh, even kijken hoor, 'Bonzo Adult menu brokken, bevat kip en groenten'. :denken: Nouja, ze doet het er an sich prima op, geen problemen mee verder. Ik heb ook echt geen verstand van al dat KVV, barf, etc etc. Wat zijn de voordelen daarvan verder dan? Kan iemand mij dat uitleggen? Kun je een oudere hond überhaupt nog omschakelen op dat soort voer, of moet ik het lekker op Bonzo houden? :19: Niet dat ik zeg dat ik om zou willen/kunnen schakelen dan, maar misschien is het wel handig om af te wegen.
als je meer wilt weten over rauw voeren kun je het beste op de forums gaan inlezen oa op
natuurlijkevoeding.nl
rauwevoedingvoorhonden.nl
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Mijn hond eet Fokker brok M.
Omdat ze het er goed op doet en het lekker vindt.
(Eerst Prins gegeven maar die vond ze niet lekker, itt mijn vorige honden, smaken verschillen)
incubi666
Actief
Mijn ras(sen): Raad maar eens.

Ongelezen bericht door incubi666 »

Cavom puppybrok is nog jong en wil 1x per week kvv gegeven. Maar per 4 maaltijden hoe doe ik dat dan? Tussen brok en kvv hoort 8 uur tussen te zitten. Het is een reu ridgeback.
Ja ik zou graag full kvv willen geven moet even rekenen wat goedkoper is smuldier kivo rodi of cavom. Is en blijft een ridgeback
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

incubi666 schreef:Cavom puppybrok is nog jong en wil 1x per week kvv gegeven. Maar per 4 maaltijden hoe doe ik dat dan? Tussen brok en kvv hoort 8 uur tussen te zitten. Het is een reu ridgeback.
Ja ik zou graag full kvv willen geven moet even rekenen wat goedkoper is smuldier kivo rodi of cavom. Is en blijft een ridgeback
Bullshit en kon je nu echt geen recenter topic over vreten vinden :cool2:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

incubi666 schreef:Cavom puppybrok is nog jong en wil 1x per week kvv gegeven. Maar per 4 maaltijden hoe doe ik dat dan? Tussen brok en kvv hoort 8 uur tussen te zitten. Het is een reu ridgeback.
Bij deze het antwoord van je rekensom: Cavom is goedkoper. Je hoeft van brokken maar de helft te voeren als van kvv en cavom kost 2€/kg. Dat betekent dat je kvv van 1€/kg moet vinden om gelijk te spelen, oftewel: niet aan de orde.

Overigens vind ik het grappig hoe je van dure kvv (6€/kg) en geen RC want te veel graan en rekenen met 150€ voerkosten per maand, uitgekomen ben op een goedkope brok met heel veel graan en 30€ voerkosten per maand en dan zelfs met kleine beetjes kvv de laagste prijs zoekt.

Je kunt kvv en brok rustig tegelijkertijd voeren, daar krijgen ze niets van.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

incubi666 schreef:Is en blijft een ridgeback
:LOL:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

OMG... ik ben echt geen trol hoor...egnie... :LOL:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

hier krijgen ze RC en 2 van de honden krijgen daar een beetje smuldier door, brok en KVV mengen kan echt geen kwaad ;)
waarom krijgen er 2 KVV door, 1 is een hele slechte eter en de ander is een loge die wat van slag is door de verandering van huishond naar buiten en best een beetje verwend mag worden zolang hij hier is, nu gaat de bak tenminste gewoon iedere keer leeg

kosten, ja een hond kost geld, dat is toch geen verrassing mag ik hopen ;)
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

crutz schreef:hier krijgen ze RC en 2 van de honden krijgen daar een beetje smuldier door, brok en KVV mengen kan echt geen kwaad ;)
waarom krijgen er 2 KVV door, 1 is een hele slechte eter en de ander is een loge die wat van slag is door de verandering van huishond naar buiten en best een beetje verwend mag worden zolang hij hier is, nu gaat de bak tenminste gewoon iedere keer leeg

kosten, ja een hond kost geld, dat is toch geen verrassing mag ik hopen ;)
Echt onverantwoord, vlees en brok, foei! :80: :tongue:

Tess krijgt hier zelfs in de ochtend geperste brok, 's middags kvv en 's avonds krokante brok :mrgreen:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ff terug gekeken naar mijn antwoord van 9 jaar geleden, beide honden zijn er niet meer :jank: Toen zat ik in de NRV periode :LOL:

ondertussen staan de huidige op KVV (15tal merken, vanalles door elkaar) icm brok. (Royal Canin en Darf). Het blijven mechels :lol1:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Geen idee wat ik destijds geantwoord heb. Hier alles volledig op kvv incl pup. Die krijgt 3x daags de rest 2x.
8 a 10 verschillende merken
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Lou krijgt grotendeels kvv (van Kivo tot Bandit), aangevuld met brok (meestal iets van Acana, Orijen of om het even wat ik graanvrij in de aanbieding scoor) en soms nog wat gestoomd of blik voer.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zelf samenstellen was wel heel hip toen he. En wie zegt nog NRV :LOL:

Hier kvv (dogmeat, smuldier, rodi) en brok.
Sjaak krijgt geen brokken meer want die heb ik per ongeluk vet gevoerd en hij poept er belachelijk veel op.
Tibbe brok met een beetje vlees. Tot het op is de brokken die zijn overgebleven van sjaak en niko.
Daarna weer z'n lievelingsbrokken van de lidl.
Naap eet vlees met een beetje sportbrok en geroosterd brood met beleg als ontbijt.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

dagmar88 schreef: Naap eet vlees met een beetje sportbrok en geroosterd brood met beleg als ontbijt.
Het is ook wel een portret hé :LOL: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Hier nog steeds vers, zelf samengesteld en kvv waarbij we verschillende merken geven. En tafelrestjes. Ze doen het er prima op.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Rocco, blikvoer omdat daar het enige is wat Lizzie lekker vindt.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Lana is een hond die precies weet wat ze wel en niet lekker vindt,
dus na een aantal soorten brok te hebben geprobeerd, van duur tot goedkoop,
is er uitgekomen dat ze een bepaald soort, eigen huismerk het lekkerst vindt, en deze het beste wil eten.
daarbij krijgt ze iedere dag, een schep vleesbrokken uit blik van de Aldi, kip met rijst.
en restjes van tafel,
of het allemaal even goed is zou het niet weten, maar ze eet met smaak,
ziet er toppie uit, is in topconditie en heeft altijd een goede ontlasting,
dus laat ik het zo.
Linda3
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Linda3 »

Onze Puck krijgt op de dit moment Acana, maar ik ben er niet helemaal tevreden over.
Ze eet het niet heel erg graag. En door de verhalen over taurine tekort enzo, toch maar verder aan het zoeken.

Heb hiervoor al verschillende merken gehad(Prins, doglovers gold), en het enige wat ze graag at was Orijen, maar daarvan kreeg ze weer jeuk, dunne ontlasting en moest ze soms spugen.

KVV weigert ze te eten (al 4 merken geprobeerd).
Natvoer vind ze wel lekker, maar alleen de eerste dag, 2de dag uit hetzelfde blik wil ze het niet meer.

Op dit moment zie ik door de bomen het bos niet meer. Weet niet goed wat ik mijn kieskeurige eter moet geven.
Groetjes Linda en Puck
georges
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher

Ongelezen bericht door georges »

Nanna schreef:
Linda3 schreef:
Op dit moment zie ik door de bomen het bos niet meer. Weet niet goed wat ik mijn kieskeurige eter moet geven.
Gewoon een goede brok, want anders gaat ze net zo lang door met kieskeuren tot je in roomboter gebakken biefstuk van het wagyu-rund voert.
Dit is je vreten en je ziet maar wat je er mee doet. Niet opeten? Weghalen en morgen weer een kans.
Georges is ook een moeilijke eter en met deze aanpak schoot het eerlijk gezegd ook niet op. Omdat hij zijn brokken niet at begon hij allerlei afval op straat en in het bos te eten :ugh: Maar zoals je zegt, je moet ook niet aan alle grillen van je hond toegeven. Een gouden tussenweg werkt voor ons het beste, hond blij en baasje ook. Momenteel krijgt hij daarom brokken (verschillende merken) met blikvoer (Rocco) gemengd. Hier is hij zelf heel enthousiast over en hij doet het er geweldig op :ok: KVV at hij ook goed, maar dat vond ik zelf te veel gedoe (we zijn vaak op trot en dan is diepgevroren vlees gewoon niet handig).
Linda3
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
Linda3 schreef:
Gewoon een goede brok, want anders gaat ze net zo lang door met kieskeuren tot je in roomboter gebakken biefstuk van het wagyu-rund voert.
Dit is je vreten en je ziet maar wat je er mee doet. Niet opeten? Weghalen en morgen weer een kans.
Maar wat is dan een goede brok?
Supermarkt brokken zijn niet goed.
Graanvrij is niet goed.

Dacht dat ik de beste brokken wel had met Orijen, maar daar gaat ze van spugen en aan de diaree
Acana staat in het lijstje van niet goed ivm taurine tekort.
Groetjes Linda en Puck
Linda3
Vaste gebruiker

Nanna schreef:
Linda3 schreef: Maar wat is dan een goede brok?
Supermarkt brokken zijn niet goed.
Graanvrij is niet goed.

Dacht dat ik de beste brokken wel had met Orijen, maar daar gaat ze van spugen en aan de diaree
Acana staat in het lijstje van niet goed ivm taurine tekort.
Een goede brok is een brok waar je hond het goed op doet, zo simpel is het eigenlijk. En laat je de kop niet gek maken door allerlei wildwest verhalen.
Verwar trouwens duur ook niet met goed. Ik ken hier zat honden in de buurt die op Lidlbrok gezond oud geworden zijn ;-)
En dat maakt het gelijk zo lastig.
Mijn hondje doet het op geen een van de brokken die ik heb geprobeerd echt geweldig.
Ze heeft of dunne ontlasting of jeuk.

Misschien dan toch maar eens de lidl brokken proberen?
Groetjes Linda en Puck
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Kai eet Renske gestoomd (smaak: Kalkoen).
Waarom?
Omdat hij stikt in brokken, ze ook niet graag eet.. vers vlees kan hij niet tegen.. voor heel veel dingen is hij allergisch, en dit gaat goed, en eet hij graag.

Pixie eet hetzelfde, met af en toe een handje brokjes van Renske erbij!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Elmo eet royal canin low fat. Dit omdat hij problemen heeft met zijn alvleesklier. In het verleden ook KVV geprobeerd maar dat vertikte hij om te eten.
Mijn vorige hond (Duitse herder) deed het super op pedigree lam rijst. En mijn vorige golden was net een kliko hij kon alles eten en kon ook overal tegen.
Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Hier krijgen ze koudgeperste brokken (Markus-Muhle), KVV (afwisselend kivo, smuldier, rodi ) en met de pot mee.
De ene hond, een mastin, is hier zo mooi mee opgegroeid, geen overdreven groeispurten, groeipijnen of ander ongemak.
De ander, een valdueza, nu 8 jaar (geschat, wellicht ouder), vertoonde de afgelopen tijd wat ouderdomskwaaltjes, liep wat stijver. De DA begon gelijk te wapperen met het flaconnetje Metacam. Had ik helemaal geen zin in, vanwege vroegere ervaringen. Besloot het meer te gaan zoeken in de supplementen. Ik kwam bij, wederom, Markus-Muhler terecht, de Black Angus Senior met onder meer groenlipmossel, druivenpitextract en ginseng. En nu na zo'n 3 weken merk ik dat hij hier echt baat bij heeft, beweegt soepeler, is vrolijker, springt weer tegen me op. Ik ben er zo blij mee!
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Smuldier en met de pot mee :ok: doen ze het super op :cheer:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”