Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met welk ras wordt jouw hond verward??

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Re: Met welk ras wordt jouw hond verward??

Ongelezen bericht door lucie »

natalie schreef:
lucie schreef:
Nanna schreef:
lucie schreef:Hongaarse windhond is echt nog nooit geraden :F:
Laatst liep ik met Maverick over een rommelmarkt en toen werd het wel vaak gevraagd. Mensen zijn waanzinnig geintrigeerd door hem.
Een kennis van me heeft een jong teefje, en dat is echt een waanzinnig leuk beest. Heel vriendelijk, open en vrij.
Afbeelding
is het die van de foto? Die is prachtig zeg :I:
Nu heb ik er twee maar die verschillen qua karakter (en uiterlijk) wel als dag en nacht moet ik zeggen. Lizzy heeft een echt windhonden karakter zoals ik me dat dan voorstel: lief, zacht, gevoelig maar dan gecombineerd met de typische 'stoere' elementen van de Hongaar: waaks, robuust en goed bestand tegen allerlei weersomstandigheden.
Maverick is totaaaaaal niet gevoelig of zacht, eerder eigenzinnig, zelfverzekerd, onverstoorbaar, zelfs ietwat afstandelijk. Meer als een berghond haast :denken: . En een vacht die maar net z'n huid bedekt, zo dun, terwijl Lizzy echt een goede vacht heeft met wat onderwol (zoals hoort volgens de rasbeschrijving). Ze zijn allebei leuk op hun eigen manier, maar wel heel anders.
Afbeelding
Afbeelding
Komt de Hongaarse windhond in Hongarije en omgeving nog wel veel voor, of ook niet (meer)? Ik geloof niet dat ik ze ooit in het gezien heb, maar Maverick vind ik echt prachtig :D
ik ben nog nooit in Hongarije geweest, maar wat ik zoal op websites zie, is het ras vrij algemeen. Het is van origine wel een allround boerderijhond. Vandaar ook de waaksheid en, neem ik aan, grote onderlinge verschillen. Maverick heeft een stamboom met (voor)ouders uit Hongarije. Van Lizzy weet ik niets dus dat zal best een windhondboerderijmix zijn :mrgreen:
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

lucie schreef:Afbeelding
Joh, nu ik deze foto zie snap ik voor het eerst dat mensen Oor voor een windhond aanzien. Kort haar poten voor de helft in en je hebt exact Oor qua figuur :80:
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Bij Imp heb ik de eerste tijd veel gehoord, is dat een chihuahua?
Deathstare :hmmm: Nee.
Oh. Wat is het dan?
Een terriermixje.
Maar ze heeft geen vlekken. Zoals een jrt. Dus dat kan niet :S:
De DA heeft in haar kaart staan, kruising cairn terrier :roll:
Gelukkig ben ik niet afhankelijk van hun rassenkennis.

Bij Fitz vraagt men voorzichtig of er misschien mechelaar in zit? Of Tervuren?
Nope. Rasechte laeken. Zonder ruwhaar. Dan knikken ze alsof ze het ras kennen :lol1:

Maddie lijkt zo nergens op dat mensen niet eens gokken :cheer:
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kayltje schreef:Bij Imp heb ik de eerste tijd veel gehoord, is dat een chihuahua?
Deathstare :hmmm: Nee.
Oh. Wat is het dan?
Een terriermixje.
Maar ze heeft geen vlekken. Zoals een jrt. Dus dat kan niet :S:
De DA heeft in haar kaart staan, kruising cairn terrier :roll:
Gelukkig ben ik niet afhankelijk van hun rassenkennis.

Bij Fitz vraagt men voorzichtig of er misschien mechelaar in zit? Of Tervuren?
Nope. Rasechte laeken. Zonder ruwhaar. Dan knikken ze alsof ze het ras kennen :lol1:

Maddie lijkt zo nergens op dat mensen niet eens gokken :cheer:
Maddie is nog het meest herkenbaar van het stel.
Ik wist niet dat Fitz een laekense is, had ik nooit geraden.

:engel: Ik heb ook een chihuahua. En een keeshond kennen ze niet, maar een pomeranian wel :cry:
Gisteren kwam er een mevrouw naar me toe, keek vies en zei "hóórt die kleur nou wel zo?".
Uh, ja. Vraag me af wat ze dan had verwacht, of ik met bleek had geknoeid? :LOL:
gerard k
Actief
Mijn ras(sen): Västgötaspets, Working kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gerard k »

Als puppie werd Mate vaak voor rotweiler uitgemaakt.
Afbeelding
nu als hondje van 11 maanden doberman of kruising.
Afbeelding

Afbeelding

Mate is een echte Working kelpie.
MissZoef
Actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun kruising & Beauceron

Ongelezen bericht door MissZoef »

Wat een mooie Afbeelding
gerard k schreef:Als puppie werd Mate vaak voor rotweiler uitgemaakt.
Afbeelding
nu als hondje van 11 maanden doberman of kruising.
Afbeelding

Afbeelding

Mate is een echte Working kelpie.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Oor werd vanmiddag uitgescholden voor boxer :80: :LOL:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

lucie schreef:Hongaarse windhond is echt nog nooit geraden :F:
Laatst liep ik met Maverick over een rommelmarkt en toen werd het wel vaak gevraagd. Mensen zijn waanzinnig geintrigeerd door hem.
Nsnna herkende er ern op een show. Ik zei dat ik 'die grote windhond' zo mooi vond en zij ze dat het een magyar agar was. Ik was zwart oneer de indruk van de raskennis.
Het was overigens en onwijs keetje jonge kerel. Het is dat ik ze aan de grote kant vindt, maar ze staan zeker op mijn lijstje van ooithonden
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Overigens is een vrouw ooit boos geworden op mijn dochter toen ze zat te wachten met Keetje van 8 weken. Die vrouw zei dat mijn dochter niet moest liegen toen ze zei dat Keetje en standaard poedel was. Zij wist zeker dat het een dwergpoedel was. Mijn dochter nog diep beledigd uit proberen te leggen dat Keetje pas 8 werken was, maar die kon nooit zoveel groeien. Nu is het geval dat Keetje omdat haar vader harlekijn is niet aan de rasstandaard voldoet en een pak groter is dan de maximale maat van een poedel teef.
Toen we laatst in het dorp liepen met de honden riep mijn dochter: " kijk mam dat is die mevrouw die zei dat Keetje een dwergpoedel was omdat ze nooit zoveel kon groeien" die vrouw keek nogal zuur. En ik dacht shit dat kind lijkt veel te veel op mij....
Afbeelding
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Meestal voor 'n kruising van 'n Beagle met nog wat :wink:
En ooit vroeg een man wat voor soort dat nou was, op mijn antwoord : een Hamiltonstövare , vroeg hij: is dat een andere naam voor vuilnisbakkenras :evil:

Maar de mooiste is deze, een man vroeg of mijn honden Duitse Brakken waren. Nou dat vond ik heel knap omdat'n Duitse Brak ook geen alledaags ras is. Dus vroeg ik waarom hij dat dacht. Nou z'n dochter kreeg een (overplaats) Duitse Brak.
Waarop ik antwoordde: Oh dan woont uw dochter in Dronten, krijgt ze 'n hond die Sir Olivier heet en heeft ze al een kruising Franse Brak die Rada heet. Hij keek mij even aan en vroeg toen: weet u soms ook wat ik verdien? :80:
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
tibbie
Actief

Ongelezen bericht door tibbie »

Van Qi denken ze vaak dat het een Pekinees is. Soms wordt gevraagd "van wat is dat een kruising?"

Zelf vind ik dat Tibbies en Pekineesjes niet echt op elkaar lijken.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Nu ik erover nadenk, Morris is al een paar keer uitgemaakt voor Golden Retriever (ja, echt :ugh:) maar Ayla echt nog nooit. Als ik zeg dat ze een halve golden is word ik voor gek verklaard en er is niemand die het wil geloven :Q:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Hamilton schreef:Meestal voor 'n kruising van 'n Beagle met nog wat :wink:
En ooit vroeg een man wat voor soort dat nou was, op mijn antwoord : een Hamiltonstövare , vroeg hij: is dat een andere naam voor vuilnisbakkenras :evil:

Maar de mooiste is deze, een man vroeg of mijn honden Duitse Brakken waren. Nou dat vond ik heel knap omdat'n Duitse Brak ook geen alledaags ras is. Dus vroeg ik waarom hij dat dacht. Nou z'n dochter kreeg een (overplaats) Duitse Brak.
Waarop ik antwoordde: Oh dan woont uw dochter in Dronten, krijgt ze 'n hond die Sir Olivier heet en heeft ze al een kruising Franse Brak die Rada heet. Hij keek mij even aan en vroeg toen: weet u soms ook wat ik verdien? :80:
Haha allebei geweldig! :LOL: :LOL: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Hier lopen 2 Spanjooltjes rond.
De eerste is een podenco campanero x mastin x griffon (streekras perro de montero valdueza). Een grote witte ruwharige hond. Hij wordt meestentijds versleten voor een labradoodle, de mooiste vond ik wel dat iemand mij met grote stelligheid wist te verkondigen dat het een ruwharige bulkterrier betrof.
De tweede is een mastin, wit met groene ogen. Daar snapt men ook niets van, een reuzenlabrador, een husky met flaporen. Het meest originele vond ik dat iemand hem determineerde als een Prins Bernhardhond ........
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

:roll: Izzie werd vanochtend aangezien voor een raszuivere Mechelse herder.
"Die moet je wel strak houden hoor"
"Huh?""
"Ja, als je die niet goed onder de duim hebt gaan ze bijten"
"Oh"
"Anders kan ik hem wel eens meenemen naar de club"
"Fijne dag verder. Kom Iz"
"Ik zie het al, dat wordt niks. Over een paar maanden zit ie in het asiel, zielig hoor dat je niks van me wilt aannemen"
"Dag meneer"

Izzie heeft het tafereel met argusogen bekeken, die moest niets van de Grote Boze Meneer hebben. Of ze wilde hem bijten natuurlijk, dat kan ook :engel:
dagmar88
Zeer actief

Izzie_Anneke schreef::roll: Izzie werd vanochtend aangezien voor een raszuivere Mechelse herder.
"Die moet je wel strak houden hoor"
"Huh?""
"Ja, als je die niet goed onder de duim hebt gaan ze bijten"
"Oh"
"Anders kan ik hem wel eens meenemen naar de club"
"Fijne dag verder. Kom Iz"
"Ik zie het al, dat wordt niks. Over een paar maanden zit ie in het asiel, zielig hoor dat je niks van me wilt aannemen"
"Dag meneer"

Izzie heeft het tafereel met argusogen bekeken, die moest niets van de Grote Boze Meneer hebben. Of ze wilde hem bijten natuurlijk, dat kan ook :engel:
:LOL: Had je moeten doen!
Izzie_Anneke
Zeer actief

Haha, nee :mrgreen:
Ik vrees dat de meneer met zijn eigen, overigens strontvervelende, herder traint op een manier die binnen 5 minuten al Izzie's vooruitgang teniet doet. Plus dat ik dodelijk beledigd was dat mijn meiske voor een reu werd uitgescholden. Maar dat is mijn makke.
dagmar88
Zeer actief

Izzie_Anneke schreef:Haha, nee :mrgreen:
Ik vrees dat de meneer met zijn eigen, overigens strontvervelende, herder traint op een manier die binnen 5 minuten al Izzie's vooruitgang teniet doet. Plus dat ik dodelijk beledigd was dat mijn meiske voor een reu werd uitgescholden. Maar dat is mijn makke.
:engel: Gewoon om hem even af te zien brokkelen voor z'n clubvriendjes.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef: :engel: Gewoon om hem even af te zien brokkelen voor z'n clubvriendjes.
Als ik een bloedgemene Kaukaas zou hebben had ik hem achter elkaar meegegeven. En dan met een doos popcorn langs de ring gaan zitten. En een plu tegen de bloedspetters :engel:
Dat. Mijn vorige hond had met opgestoken middelvinger haar reet met zo'n figuur afgeveegd.
Izzie duikt in elkaar dus dat proberen we maar niet.
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Gimmick »

Taxi is vaak een whippet...
Wat ik best snap overigens... hij is iets anders van bouw maar zet hem naast Mira en het ouds best een zelfde type.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Nanna schreef:
Javierrrr schreef: een ruwharige bulkterrier
:LOL: :LOL:

Hihi, ik dacht dat ik hem niet goed had verstaan, dus vroeg nog "bullterrier"? Waarop meneer antwoordde dat er een "heleboel terrier" in zat, en dan vooral de bulkterrier. Man o man, wat heb ik me hierom lopen verkneukelen.....
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Kenzi is door de dierenarts van de fokker als "border collie" in het paspoort gezet, fokker kan er nog steeds boos om worden, ik vind het hilarisch :LOL:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:Nadat mijn pikzwarte Newfoundlander ooit werd aangezien voor een Samojeed geloof ik het verder wel met de gemiddelde rassenkennis van Jan met de Pet.
Laatst de meneer van de dierenambulance. Een husky! Wat mooi! Een siberische zeker he?
Het was zo'n schatje en zo met zichzelf ingenomen :LOL:
Ja, een siberische, dat u dat weet :mann:
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Met een labradorkruising. Maar het is gewoon een Griekse stablij, ook wel Grieks huismerk genaamd.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

De laatste tijd een aantal keren de vraag of Aki een Hollandse herder is.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Bij Xanu komt men er niet uit wat ie is
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Colin is van alles behalve een pitbull, vooral een kruising met dit of dat en ik geef ze geen ongelijk. Sowieso herkennen de meeste mensen geen echte pitbull omdat ze worden verward met die breedbek kikkers, laat Colin maar lekker een kruising windhond zijn ;p
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nicoline schreef:Colin is van alles behalve een pitbull, vooral een kruising met dit of dat en ik geef ze geen ongelijk. Sowieso herkennen de meeste mensen geen echte pitbull omdat ze worden verward met die breedbek kikkers, laat Colin maar lekker een kruising windhond zijn ;p
Als ik zei dat Izzy een Amerikaanse Stafford is, werd ik 8 van de 10x gewoon meewarig aangekeken. Dus nu zeg ik dat ze een Ierse Stafford is, en dat wordt gewoon goedgekeurd :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Nicoline schreef:Colin is van alles behalve een pitbull, vooral een kruising met dit of dat en ik geef ze geen ongelijk. Sowieso herkennen de meeste mensen geen echte pitbull omdat ze worden verward met die breedbek kikkers, laat Colin maar lekker een kruising windhond zijn ;p
Vond een meneer ook van charlie. Een whippet. En hij was er niet van af te praten.
Ik vond haar voor ze een luie bankaardappel werd een mooi krachtig lijf hebben. Izzy is nog kleiner, ook heel mooi. Dat grove met een overdreven vierkant dom hoofd hoeft van mij niet.
Overigens ben ik zelf wel eens een meneer met een heel mooi fijn blauw whippet pupje tegengekomen die er van overtuigd was dat het een amstaff was :LOL:
Hij was het wel heel dol mee en voor de gemiddelde hondeneigenaar maar beter ook.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:mrgreen: Waar blijven de jaren.
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Ik hou zelf ook van een slankere bouw, gewoon functioneel en sportief ipv dat overdreven gedoe, is ook een reden dat ik nu voor een apbt ben gegaan. Charlie en Izzy zijn ook gewoon mooi gebouwd, en zo gek is het ook nog niet want staffords en pitbulls zijn ergens nog verwant aan windhonden. Colin werd als jonge pup zelfs door iemand die zelf pitjes heeft nog verward met een kruising bullterrier :mrgreen: komt denk ik doordat hij relatief weinig stop heeft en veel wit in z'n vacht, iets wat bij pitjes niet meer zo vaak voorkomt. En het is een joekel, zeker voor het ras, hoog op de poten vooral.
Mijn Engelse stafford Trees was ook van het slanke type, die werd verward met een boxer :LOL: zal me niet verbazen als daar echt iets van Ierse stafford in zat (was een asielhondje dus weet haar achtergrond niet). En de boxer die wij vroeger hadden was dan weer een pitbull.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”