Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poot kapot bijten door pijn elders.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

yvonne1961
Actief

Poot kapot bijten door pijn elders.

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

Ook al is het al even geleden wil ik graag hier mijn ervaring vertellen omdat het een opmerkelijk geval betreft.
Mijn koningspoedel van inmiddels 12 jaar begon een jaar geleden te bijten aan een achterpoot. Begon met voorzichtig een plek likken maar uiteindelijk zichzelf echt kapot bijten.
Na verschillende DA bezoeken wist deze het niet meer en ben ik bij een dermatoloog geweest. Alles is onderzocht en dermatologisch was er niets aan de hand. Zij zei letterlijk: deze hond verwond zichzelf maar ik weet niet waarom.
Gaandeweg dit proces vond ik hem ook steeds meer uit zijn bek gaan stinken. Geregeld naar zijn gebit gekeken. Omdat ik dagelijks poets zag dit er goed uit. Uiteindelijk ook met deze vraag maar weer naar de DA. Die vond het gebit er ook goed uitzien. Alleen helemaal achterin iets bloedend tandvlees dus was het advies achterste kiezen er uit.
Echter toen hij onder narcose lag en hij de pockets ging controleren bleek dat hij op meerdere plekken tot de wortels door kon duwen. Hij had meerdere wortelontstekingen. Hij moest echt pijn gehad hebben.Terwijl echt puur op zicht hij een prachtig gebit had. De dierenarts zelf was ook hoogst verbaasd. Ongeveer een derde van alle kiezen is getrokken.
Antibiotica na de ingreep gehad en de stank was weer weg. Gelukkig ook geen pijn meer voor hem.
Maar het opmerkelijke was dus dat hij zijn poot niet meer kapot beet. Achteraf heeft hij zo'n pijn aan zijn gebit gehad, dat hij zich zelf daardoor verwonde. Het gaat nu weer heel goed met de hond.
Vond het nuttig om deze ervaring te delen.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Poot kapot bijten door pijn elders.

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik heb ook zoiets meegemaakt met een van mijn honden. In mijn geval kon de dierenarts niet geloven dat de aandoening, een goedaardige maar zeer grote tumor op de milt, het kapotbijten van de rug veroorzaakte. Maar nadat de milt verwijderd was, was het bijten ook over.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”