Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bank
Moderator: moderatorteam
Bank
Dag, rare vraag, dom misschien. Ons lhasa is nu 8 maanden. Zij is de eerste hond die gezellig bij mij op de bank en op schoot ligt. Geen probleem. Maar ze gebruikt de bank, en mij, nu als trampoline, op de bank op de grond , op de leuning, enzv. Op een gegeven moment word ik dat echt zat en zeg (stevig) klaar en zet haar op de grond.. Als ik het echt meen, stopt het gedrag. Maar snapt ze het nu nog? Hoe stel ik regels aan bankspringen? Rustig liggen, oke, maar dat gestuiter is toch echt niet fijn.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Re: Bank
Ha, dank je, ik vind het zo sneu, dan wel en dan niet. Maar ik word ook vaak helemaal afgezeemd, dan zet ik haar ook accuut op de grond. Dus dat is niet zielig.
Nou. Meid. Dómme vragen bestaan niet. Verder ga ik je verwijzen naar Cleva's antwoord. Daar ben ik het wel mee eens. Dat scheelt mij weer typen ookMarieke23 schreef:Dag, rare vraag, dom misschien.

Mocht het eens misgaan met dat gestuiter dan beeld je je in dat je hond een Duitse Dog is. Dat zet alles weer lekker in perspectief. Zo doe ik het hier ook

Dank jullie wel, ik zat te grinniken bij je antwoord Cleva, plok. Vanmorgen vroeg spromg ze tegen mijn bril aan, au, en al is dat koppie klein, toch best stevig. Inderdaad reflex, plok. Ze keek even verbaasd en was meteen een stuk rustiger.
Wat ik bedoel met , als ik het echt meen. Ze heeft razend snel door als ik iets meen en als ik halfbakken bezig ben. Consequent zijn, ik weet het. Maar das best moeilijk op zijn tijd. In mijn hoofd zit dan nog mijn oude hond van 12, daar kon ik mee lezen en schrijven. Maar dit is nog zo jong en moet nog wat bijgeschaafd. In ieder geval maak ik uit jullie antwoorden op dat 1 x op de bank niet betekend altijd en overal op de bank. En dat wilde ik even horen. Net stuiterde ze ook weer over mij heen, NEE, nu even niet, ze ligt nu lekker aan mijn voeten, zo kan het dus ook. Nu wandelen,
En die duitse dog,,ik ga dat zeker in mijn hoofd hoiden, leuk om dat zo te zeggen en leerzaam,
Wat ik bedoel met , als ik het echt meen. Ze heeft razend snel door als ik iets meen en als ik halfbakken bezig ben. Consequent zijn, ik weet het. Maar das best moeilijk op zijn tijd. In mijn hoofd zit dan nog mijn oude hond van 12, daar kon ik mee lezen en schrijven. Maar dit is nog zo jong en moet nog wat bijgeschaafd. In ieder geval maak ik uit jullie antwoorden op dat 1 x op de bank niet betekend altijd en overal op de bank. En dat wilde ik even horen. Net stuiterde ze ook weer over mij heen, NEE, nu even niet, ze ligt nu lekker aan mijn voeten, zo kan het dus ook. Nu wandelen,
En die duitse dog,,ik ga dat zeker in mijn hoofd hoiden, leuk om dat zo te zeggen en leerzaam,
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
Mag de hond op de bank springen wanneer hij wil? Mijn hond mag ook op de bank maar weet dat dat alleen mag als ik kom maar zeg. Wanneer ze er op wil komt ze dus bij de bank staan en kijkt afwisselend naar haar plek op de bank en naar mij totdat ik zeg dat ze mag. Zo kan ik het goed onder controle houden en als we bij mensen op visite zijn zal ze daar ook nooit op een bank springen. Het is duidelijk voor de hond en ik houd zo de rust erin. Als ze op mijn helft van de bank gaat liggen hoef ik haar alleen maar aan te kijken en gaat ze naar haar eigen kant. Het is wel een herder die graag regeltjes heeft omdat ze daar haar rust in vindt. Kan me voorstellen dat dit de ene hond gemakkelijker aan te leren is dan de andere.