Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Whaaa de operatie komt nu wel erg dichtbij. zenuwen slaan to

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Whaaa de operatie komt nu wel erg dichtbij. zenuwen slaan to

Ongelezen bericht door Peter27 »

Vrijdag worden we om 8 uur verwacht in Putten voor de LPC operatie. Eind van de middag krijg ik hem weer mee. Gelukkig kan ik "gewoon" gaan werken bij het dichtstbijzijnde bankkantoor daar dus hoef ik geen vrije dag te nemen. Niet dat dat zo erg is maar ik neem die liever om zoveel mogelijk thuis te zijn komende tijd.

Ik vind het echt rete spannend. De een zegt dat het allemaal wel meevalt en de ander vindt het een zwaar traject.
Ik hoop op dat eerste . Hij is in huis redelijk rustig en ik hoop dat hij die 6 weken rustig doen accepteert zonder dat hij in een bench hoeft.
Verder heb ik besloten hem de eerste 2 of 3 weken in de tuin uit te laten om andere honden 100% te ontlopen. We hebben een redelijk fatsoenlijke tuin dus we daar daar wel rondjes lopen ofzo.

Nog 4 dagen dus om nog lekker een beetje over de dijk te wandelen. Dat zal er voorlopig niet van komen.

Ik heb een mooie plek voor hem in de bijkeuken gemaakt om rustig te kunnen slapen. Halve huis ligt vol met stukken vloerbedekking en er loopt een bestelling bij Zooplus voor kauwrotzooi om hem te verwennen en bezig te houden.

Pffff rotbeest..
Laatst gewijzigd door Peter27 op 21 okt 2018 22:55, 1 keer totaal gewijzigd.
blablabla :)
Peter27
Zeer actief

Re: Whaaa de operatie komt nu wel erg dichtbij. zenuwen slaa

Tnx... Het komt inderdaad ongetwijfeld goed. Maar ik vind het onwijs sneu voor het prul.
Cleva schreef:
Peter27 schreef: geen vrije dag te nemen. Niet dat dat zo erg is maar ik neem die liever om zoveel mogelijk thuis te zijn komende tijd.
Nou.
Zo jammer dat je al verkering hebt.

Ik vind het echt rete spannend. De een zegt dat het allemaal wel meevalt en de ander vindt het een zwaar traject.
De operatie zelf gaat gewoon goed. Die gaat zo goed als altijd goed. Een verwaarloosbaar risico.

De zorg daarna is inderdaad best een klus maar te overzien. Daar kun je lang of kort over praten maar een hondje even in de luwte zetten hoort vooral bij het baaszijn.
Dat kun je wel. Je kunt gewoon in stap en met veel fijne motoriek gewoon kattenbroekjes gaan zoeken in het plantsoentje. Dan ben je de eerste anderhalve week wel klaar mee want je hond komt zelf net uit narcose dus als je hem niet wakker maakt ligt hij te pitten. En dat moet ook.
Aan het eind van de zes weken heb je je modus allang gevonden en smokkel je wel een beetje. Hij loopt pas los als het van de dokter mag maar daarom ga je ook naar het bos om samen heel veel stokken kapot te maken en frustratie weg te pissen.

Dat komt echt wel goed. Dat lukt jullie wel.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Caro »

Altijd spannend als je hond een operatie moet ondergaan. Ik vind het ook altijd sneu omdat ze zelf niet weten wat er allemaal gebeurd maar het komt vast wel goed. Ik zal duimen vrijdag.
Afbeelding
tibbie
Actief

Ongelezen bericht door tibbie »

sterkte vrijdag, kan me best voorstellen dat je wat zenuwachtig bent. De tijd daarna lijkt me niet makkelijk maar het zal wel goed komen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Het is ook gewoon spannend. Het kan helpen als je je blijft bedenken waar je het ook al weer allemaal voor doet. Die paar weken zijn te overzien als prul daarna jaren lekker kan bewegen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

t is voor het goede doel.... gewoon vanuit gaan dat t goed komt.... succes
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Cleva schreef:
Peter27 schreef: geen vrije dag te nemen. Niet dat dat zo erg is maar ik neem die liever om zoveel mogelijk thuis te zijn komende tijd.
Nou.
Zo jammer dat je al verkering hebt.

De operatie zelf gaat gewoon goed. Die gaat zo goed als altijd goed. Een verwaarloosbaar risico.

De zorg daarna is inderdaad best een klus maar te overzien. Daar kun je lang of kort over praten maar een hondje even in de luwte zetten hoort vooral bij het baaszijn.
Dat kun je wel. Je kunt gewoon in stap en met veel fijne motoriek gewoon kattenbroekjes gaan zoeken in het plantsoentje. Dan ben je de eerste anderhalve week wel klaar mee want je hond komt zelf net uit narcose dus als je hem niet wakker maakt ligt hij te pitten. En dat moet ook.
Aan het eind van de zes weken heb je je modus allang gevonden en smokkel je wel een beetje. Hij loopt pas los als het van de dokter mag maar daarom ga je ook naar het bos om samen heel veel stokken kapot te maken en frustratie weg te pissen.

Dat komt echt wel goed. Dat lukt jullie wel.
:80:

:mrgreen:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Het komt allemaal wel goed. Niks doen is tenslotte geen optie. :wink:

Ik zag er ook best wel tegen op. Niet eens op de narcose want Droef was al 2 x aan zijn ogen geopereerd en had al 2 x een roesje gehad voor foto's en een ct scan. Die kon het riedeltje wat dat betreft wel en hij kwam tot nu toe heel goed bij elke keer, ook na deze operatie stond hij sneller op dan ze voor mogelijk hielden.(was hij nog bijna kwijt ook, hij ging mij zoeken want ik moest even afrekenen. Kwam net op tijd terug) :mrgreen:

Ik zag meer tegen het herstel op, het onbekende zeg maar. Maar alles verliep hier eigenlijk van een leien dakje. Af en toe een lullig dingetje tussen door(een border die hem aanvloog en te snel van de trap afgerend), dat waren kleine tegenslagen maar binnen 24 uur ging het dan alweer beter. Al snel kon ik best wel weer met Droef naar buiten. Dan deden we rustig een half uur over een stukje dat normaal 10 minuten duurt maar goed de hele buurt was nieuwsgierig en leefde met Droef mee dus aan aandacht had hij geen gebrek buiten, ondanks dat we dan geen afstanden maakte was dit een prima afleiding voor hem, als hij er wel moe van werd ging hij er gewoon bij liggen of zitten.

Scheelt wel dat Droef geen enorme stuiterbal is, hij kan het wel hoor maar doet het niet vaak. Hij is meestal heel relaxed zolang hij maar bij je mag zijn eigenlijk.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Peter27
Zeer actief

Weet ik.. jouw ervaringen geven de burger ook moed :)
Ik kan alleen niet inschatten wat het verschil qua revalidatie is tussen een operatie en een kijkoperatie. Guus wordt grof gezegd gewoon opengesneden waarbij Droef met een kijkoperatie is geholpen (als ik het goed onthouden had tenminste)
Reden hiervan is dat Kranendonk aangaf hiermee betere resultaten te verwachten. Maar goed.. het is wat het is dus we hebben ermee te dealen. Ik ga ook van die filmpjes maken, misschien niet per dag maar ik ga wel de vooruitgang vastleggen. Wie weet heeft iemand er nog eens iets aan.

Dees en Maylo schreef:Het komt allemaal wel goed. Niks doen is tenslotte geen optie. :wink:

Ik zag er ook best wel tegen op. Niet eens op de narcose want Droef was al 2 x aan zijn ogen geopereerd en had al 2 x een roesje gehad voor foto's en een ct scan. Die kon het riedeltje wat dat betreft wel en hij kwam tot nu toe heel goed bij elke keer, ook na deze operatie stond hij sneller op dan ze voor mogelijk hielden.(was hij nog bijna kwijt ook, hij ging mij zoeken want ik moest even afrekenen. Kwam net op tijd terug) :mrgreen:

Ik zag meer tegen het herstel op, het onbekende zeg maar. Maar alles verliep hier eigenlijk van een leien dakje. Af en toe een lullig dingetje tussen door(een border die hem aanvloog en te snel van de trap afgerend), dat waren kleine tegenslagen maar binnen 24 uur ging het dan alweer beter. Al snel kon ik best wel weer met Droef naar buiten. Dan deden we rustig een half uur over een stukje dat normaal 10 minuten duurt maar goed de hele buurt was nieuwsgierig en leefde met Droef mee dus aan aandacht had hij geen gebrek buiten, ondanks dat we dan geen afstanden maakte was dit een prima afleiding voor hem, als hij er wel moe van werd ging hij er gewoon bij liggen of zitten.

Scheelt wel dat Droef geen enorme stuiterbal is, hij kan het wel hoor maar doet het niet vaak. Hij is meestal heel relaxed zolang hij maar bij je mag zijn eigenlijk.
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Klopt Droef had in elke elleboog een sneetje van ongeveerd 1 tot 1,5 cm. Maar bij hem was er dan ook vrijwel geen artrose, misschien dat dit ook wel meespeelde.

Elke DA heeft zo zijn eigen voorkeuren. Mijn vorige oldie is aan zijn kruisband middels TPLO geopereerd terwijl het gros TTA doet. Maar goed mijn DA had zich hier dan weer in verdiept en vond dit voor hem een fijne wijze. Wat ik daar tot nu toe van gelezen heb is de revalidatie en de uitkomst vrijwel gelijk.

Die filmpjes zijn echt fijn, niet eens alleen informatief voor anderen maar ook voor jezelf. Zeker als je bijvoorbeeld al 3 weken verder bent en je bekijkt ze. Als je denkt dat het herstel even stilstaat bijvoorbeeld. Ga dan nog maar eens een filmpje bekijken van vooraf of de dag na operatie, dan zie je hoe duidelijk het verbeterd. Ook voor de DA kan het bijvoorbeeld handig zijn als het bijvoorbeeld niet zo wil vlotten of je twijfelt of het wel goed gaat. Ik vond het ideaal.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Peter27
Zeer actief

Dees en Maylo schreef:Klopt Droef had in elke elleboog een sneetje van ongeveerd 1 tot 1,5 cm. Maar bij hem was er dan ook vrijwel geen artrose, misschien dat dit ook wel meespeelde.

Elke DA heeft zo zijn eigen voorkeuren. Mijn vorige oldie is aan zijn kruisband middels TPLO geopereerd terwijl het gros TTA doet. Maar goed mijn DA had zich hier dan weer in verdiept en vond dit voor hem een fijne wijze. Wat ik daar tot nu toe van gelezen heb is de revalidatie en de uitkomst vrijwel gelijk.

Die filmpjes zijn echt fijn, niet eens alleen informatief voor anderen maar ook voor jezelf. Zeker als je bijvoorbeeld al 3 weken verder bent en je bekijkt ze. Als je denkt dat het herstel even stilstaat bijvoorbeeld. Ga dan nog maar eens een filmpje bekijken van vooraf of de dag na operatie, dan zie je hoe duidelijk het verbeterd. Ook voor de DA kan het bijvoorbeeld handig zijn als het bijvoorbeeld niet zo wil vlotten of je twijfelt of het wel goed gaat. Ik vond het ideaal.
Guus heeft ook nog geen artrose. Tenminste dat was niet op de foto te zien. Hij is natuurlijk ook nog geen 7 maanden dus dat zal dan wel een voordeel zijn.

Kranendonk gaf aan met een mesje precies te kunnen snijden waarbij met het prikken van de gaatjes voor de instrumenten voor een kijkoperatie soms nog wel kleine schades kunnen ontstaan in het gewricht die dan weer tot artrose leiden. Klonk mij niet onlogisch en aangezien ze dit schijnbaar aan de lopende band doen zal ben ik daarin mee gegaan.

We gaan het zien..
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Veel succes morgen, gaat zeker goedkomen Guus is nog een jonkie :ok:
Peter27
Zeer actief

Tnx.. daar ga ik vanuit.. ik heb met hem afgesproken dat hij de komende 14 jaar niet meer naar de DA mag Afbeelding
mosquito1980 schreef:Veel succes morgen, gaat zeker goedkomen Guus is nog een jonkie :ok:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Succes snap volkomen dat het eng is..
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Vandaag is de dag, succes
DesireeB
Zeer actief
Contacteer:

Succes voor straks.
Afbeelding
Biothane
WashBar
Zyntia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zyntia »

Sterkte en succes vandaag.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Succes vandaag. Komt vast goed.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Sterkte en succes voor straks!
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Sterkte vandaag.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Sterkte en succes. Duimen draaien
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Succes en sterkte voor vandaag! :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sterkte vandaag
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Peter27
Zeer actief

Vanmorgen gebracht en gewacht tot hij sliep. Hij scheet nog wel de de halve wachtkamer vol voordat hij in slaap viel

Nu zit ik te wachten op een belletje van Daan hoe het is gegaan. Wachten duurt lang haha.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Succes met wachten :wachten:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Poeh wat spannend! Succes.
Afbeelding
Peter27
Zeer actief

Nou het is achter de rug . Operatie geslaagd en we zijn weer thuis. Guus is nog rete stoned dus die wil perse gedragen worden Afbeelding

Helaas was z'n kraakbeen aan de rechterkant niet in nieuwstaat. Maar op zich nog geen reden voor zorg. En ik gaf al een tijdje een supplement en dat moet ik gewoon blijven doen.

Uiteindelijk kwamen er behoorlijk wat splinters uit z'n ellebogen. Het verbaast me dat hij überhaupt nog wilde lopen. Maar goed. Nu snel opknappen, revalideren en in training want ik heb potverdikke geen hond genomen om mee binnen te zitten. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Fijn dat alles goed gegaan is!
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ahhh, ja die ziet nog roze olifantjes vliegen :mann:

Fijn dat het achter de rug is :ok: gemene dingen die splintertjes.
Hopelijk is het nu gedaan ermee en is de weg nu weer naar boven! Toch mazzel dat Guus bij jou is terechtgekomen zodat hij
deze operatie kon krijgen en niet een leven lang pijn heeft.

Beterschap voor het mannetje :flower:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Drempel 1 genomen! Fijn dat dit achter de rug is. Een voorspoedig herstel gewenst voor de jongeman :ok:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”