Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oude hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

NoaVinny
Actief
Mijn ras(sen): Kruising jackrussel, Black/Tan
Aantal honden: 2

Oude hond

Ongelezen bericht door NoaVinny »

Ik heb een algemene vraag. Mijn honden zijn nu 12 en 14.
Ze zijn nog heel gezond en fit en actief. Dus er is niets aan de hand :I:

Maar nu wil ik toch eens wat weten en wellicht kan ik daar hier en antwoord op krijgen.
Wanneer een hond oud en of ziek is en niet meer lang te leven heeft, trekt een hond zich dan juist terug of zoekt hij juist andere op?
Een hond is een roedeldier maar hoe zit dat eigenlijk met sterven bij honden?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Re: Oude hond

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mijn goedzak werd op het laatst agressief, van het een op het andere moment.
Naar zijn roedelgenootje dat hij al zes jaar kent, naar de nieuwe pup waar hij heel lief mee was, naar vreemde honden buiten en hij klapte op mijn logeetje om niet meer los te laten.
Zij reageerden ook erg gespannen op hem.
Dat was voor mij de reden om er mee te stoppen, kan niet anders dan dat pijn daarin een grote rol speelde.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

geen ervaring mee, mijn oude hond ging op een paar uur tijd van springlevend en mee op wandel naar dood. Ik vind het wel goed zo, geen aftakeling moeten aanzien en moeten twijfelen wanneer het klaar zou zijn.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Hier merkte ik dat mijn jongste hond Keetje haar ineens heel veel aandacht gaf, likken en bij haar liggen. Ik had toen niet eens door dat er wat met Dushi was.
Afgelopen maandag liep ze volgens mij man s'ochtends niet met naar haar voerbak. Ik zag haar heel ingedoken lopen en nogal wijdbeens. Daaraan zag ik dat er echt iets niet klopte. Maar ze lag gewoon op haar plek in de kamer. Zocht niet meer aandacht maar ook niet minder.

Overigens zag ik toen ik har ogen keek dart het op was. Klinkt heel zweverig maar het licht was eruit.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Net een topic geopend over m’n dame van 15+

Ze leeft wel alleen bij ons binnen ipv in een roedel. Maar bv de 2 reuen op het terrein hebben nog steeds immens respect voor haar
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Bij mijn honden was het stuk voor stuk anders dus ik vind er geen peil op tetrekken, wel worden ze qua gedrag anders naarmate ze ouder worden maar dat is denk altijd wel zo.
Afbeelding
NoaVinny
Actief
Mijn ras(sen): Kruising jackrussel, Black/Tan

Ongelezen bericht door NoaVinny »

Ik heb twee honden, dus het is de vraag hoe ze zouden kunnen reageren. Ik heb bij een vriend de laatste weken van zijn hond gezien, maar hij was alleen thuis en lag alleen maar in zijn mandje. Ik denk dat het bij elke hond weer anders is en zeker of pijn ook een rol speelt.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Taartje is ook echt een oude hond. Ook al is ze maar ongeveer twee jaar ouder dan Amoz, ze zit in een totaal andere levensfase. In de roedel merk ik dat met name Amoz nu merkt dat zij zwakker wordt (ze heeft kanker) en daar af en toe misbruik van gaat maken. Taar kan best een stevige tante zijn als ze wil, maar nu laat ze zich opeens door Amoz de les lezen, en dat was een jaar geleden echt nog ondenkbaar. Verder merk ik niet dat ze zich terugtrekt of zo, ze slaapt natuurlijk wel meer en is minder actief, maar is verder gewoon net zo aanwezig als altijd. Ze liggen ook gewoon samen op de bank of op het bed.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

NoaVinny schreef: Wanneer een hond oud en of ziek is en niet meer lang te leven heeft, trekt een hond zich dan juist terug of zoekt hij juist andere op?
Elke hond is een individu, dus sterven doen ze ook allemaal op hun eigen manier. De 1 trekt zich terug, de ander zoekt contact, weer een ander doet niets anders dan normaal :19:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Bij onze oude honden heb ik eigenlijk nooit echt een heel groot verschil gezien. Ze werden uiteraard trager, deden langer over hun ronde en werden milder. Agressie heb ik zelf nog nooit meegemaakt, juist de zwakkere meer uit de wind houden en meer beschermen. Nu gaan wij nooit helemaal tot het gaatje wellicht dat dat scheelt voor de andere en de honden zelf.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik denk niet dat daar 1 vast patroon voor is behalve dat ze over het algemeen wat meer slapen, maar net als oude mensen kunnen honden ook op verschillende manieren oud worden
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”