Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Raadras
Moderator: moderatorteam
Re: Raadras
Ras weet ik niet, maar ik vind het zo een kruising Dober x Whippet
Oftewel: mooi!

- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
American hairless terriër met haar? 

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een haarloze Mexicaan, maar dan met vacht.
Ik vind ze meteen een stuk knapper dan de naakte variant.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Da's toch raar? Zo'n vachtje is alleen maar een stukje bedekking. Dat maakt ze niet knapper of beter gebouwd.-Saskia- schreef:Een haarloze Mexicaan, maar dan met vacht.
-
- Zeer actief
Geef mij maar de bedekking. Met vacht vind ik het een prachtige hond, zonder vind ik ze ronduit lelijk vrees ik.sirene schreef:Da's toch raar? Zo'n vachtje is alleen maar een stukje bedekking.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zit er verder niet mee dat iemand naakthonden niet mooi vindt hoor. Fijn juist. Anders liep iedereen met zo'n heerlijke hond rond. Dat wil ik helemaal niet
Maar ik vind het vreemd dat zo'n vacht van een paar milimeter zoveel uitmaakt. Die hond is mooi of niet. Daar maakt vacht of kleur toch niet zoveel verschil aan?

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Ik vind het met haar hele mooie honden. Zonder haar vind ik zelf ook net iets minder aantrekkelijk. en het aait niet lekkersirene schreef:Ik zit er verder niet mee dat iemand naakthonden niet mooi vindt hoor. Fijn juist. Anders liep iedereen met zo'n heerlijke hond rond. Dat wil ik helemaal nietMaar ik vind het vreemd dat zo'n vacht van een paar milimeter zoveel uitmaakt. Die hond is mooi of niet. Daar maakt vacht of kleur toch niet zoveel verschil aan?

Ook vind ik de naakt honden niet praktisch, je moet ze, zeker in de zomer insmeren e.d. heb ook wel gelezen dat je de huid moet oliën?
Ik vind met haar praktischer.enige voordeel voor naakt, is dat ze niet verharen. Dat is dan wel weer een voordeel

Maar als je aan het naakte gewend bent, kan ik me best voorstellen dat je dat wat vindt.
En in de winter moet je ze weer kleden, als je naar buiten gaat. Maar met een vachtje misschien ook wel, want die is maar dun.
- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix
Wat een prachtige hond zeg!
Ik kan naakthonden ook zeker wel mooi vinden, maar de behaarde varianten vind ik toch altijd net iets aantrekkelijker om te zien.

Ik kan naakthonden ook zeker wel mooi vinden, maar de behaarde varianten vind ik toch altijd net iets aantrekkelijker om te zien.

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Gezondheidsirene schreef:Behaarde mexicaan? Oftewel Xoloitzcuintle?

Leuk hondje! Haarloos vind ik ze ook leuk als ik Google zo eens bekijk, maar dan wel alleen als ze helemaal kaal zijn. Van die pruiken op de kop zoals je bij de Chinees ook wel ziet kan me niet bekoren.
Wat zijn de verschillen met Peruanen?

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik vind naakt verschrikkelijk. Dat maakt voor mij enorm verschil, ik vind t echt en afknapper. Ik kan dr niet naar kijken en iets anders zien dan alleen die rare kale huid.sirene schreef: Die hond is mooi of niet. Daar maakt vacht of kleur toch niet zoveel verschil aan?
Welke eigenschappen een hond mooi of lelijk maken, is heel persoonlijk, dat snap jij toch ook. Vandaar dat er zoveel te kiezen valt.
Ik vind dit ook wel een mooi hondje maar die staart die zo onder de onderbuik door krult hoeft ie geen gewoonte van te maken.
Laatst gewijzigd door Paisley op 21 okt 2018 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.

- dagmar88
- Zeer actief
Zijn ze met die paar mm haar minder heerlijk?sirene schreef:Ik zit er verder niet mee dat iemand naakthonden niet mooi vindt hoor. Fijn juist. Anders liep iedereen met zo'n heerlijke hond rond. Dat wil ik helemaal nietMaar ik vind het vreemd dat zo'n vacht van een paar milimeter zoveel uitmaakt. Die hond is mooi of niet. Daar maakt vacht of kleur toch niet zoveel verschil aan?
Die rattenpoten zijn smerig en ik wens niet in een blote anus loeren. Was al erg genoeg met die kortharen.
Ik kan me niet voorstellen dat mijn prachthond zonder haar nog mooi is

Z'n bouw ongetwijfeld, maar die vervloekte vacht maakt alles.
- Crescent
- Zeer actief
Niet te geloven dit was mijn eerste ingeving. Toen dacht ik nahNanna schreef:Yep.sirene schreef:Behaarde mexicaan? Oftewel Xoloitzcuintle?
te makkelijk
Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet minder, een mooie hond heeft die vacht gewoon niet nodigdagmar88 schreef:Zijn ze met die paar mm haar minder heerlijk?

Oh ik vind die voetjes juist geweldigDie rattenpoten zijn smerig en ik wens niet in een blote anus loeren. Was al erg genoeg met die kortharen.

Die blote anus is net zo bloot als bij een kortharige hond, die heeft ook geen haar op zijn anus.
Nee joh, gekkie. Staande oren, hangende staart, mooie bouw. Die heeft geen jas nodigIk kan me niet voorstellen dat mijn prachthond zonder haar nog mooi is![]()
Z'n bouw ongetwijfeld, maar die vervloekte vacht maakt alles.

Echt?! Zo vind ik ze wel mooi ja
Verder is er maar 1 naakthond die ik mooi vind, en da's Taxi. Geen idee waarom trouwens, want ook naakt
Heeft gewoon een mooi vel en een goeie kop. De rest kan me niet bekoren met die naaktelellenlijfjes, maar ze zullen vast heel lief zijn. Ieder zijn ding.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
dit vind ik een plaatje, zelfs zonder haarNanna schreef:De bouw vind ik prachtig, echt een pariahond en dat bedoel ik in de beste zin van het woord.
Alles is functioneel en het straalt adel uit.
Er moest alleen een laagje haar op zitten