Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke brok is nou nog wel goed?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

sjm
Zeer actief

Welke brok is nou nog wel goed?

Ongelezen bericht door sjm »

Inmiddels is er zoveel aan de hand met alle brokken, dat ik niet meer weet welke nou wel of niet goed is..
Sammy & Isa moeten sowieso brok, want Isa kan niet meer tegen vers, krijgt ze buikpijn van.

Zahra eet de laatste tijd vét goed brok en ik las eens dat dat meer aan kan zetten door de koolhydraten ofzo? Dus ik vind het prima, wat ze maar wil eten. Vers krijgt ze ook gewoon. Maar we merken wel dat als ze brok krijgt dat ze echt mega veel poept. Echt zo'n brok-poep. Veel, enorm, vaak en lichter van kleur.

De merken die we gehad hebben: Dog Lovers Gold, Taste of the Wild en Wolf of Wilderness.

Ik zoek eigenlijk vooral een goede brok die ook genoeg vet en voedzame stoffen etc bevat, zoveel mogelijk. Zodat als Zahra er een lading van eet dat het ook zin heeft. :cool2:

Welke brokken zouden jullie doen?
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Welke brok is nou nog wel goed?

Ongelezen bericht door Hilde »

Er zijn heel veel prima brokken en DLG is er onder andere één wat mij betreft. Het moet alleen bij de hond passen. Elmo eet enkel vers, maar mocht ik toch ooit voor een brok gaan, dan zou ik kiezen voor Celtic Connection.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef:
sjm schreef: Ik zoek eigenlijk vooral een goede brok die ook genoeg vet en voedzame stoffen etc bevat, zoveel mogelijk.
Cavom. Dat schijnt nogal aan te zetten. Is wel geperst ipv geëxpandeerd en dat moeten je honden maar willen.
Maar ze schijten er enorm van
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sjm
Zeer actief

Ik snap eigenlijk dat hele (koud)geperst verhaal niet zo. Sommige mensen willen absoluut geen andere brok dan koudgeperst geven. Wat is daar de meerwaarde van? Of het nadeel?
sjm
Zeer actief

malinois schreef:
Nanna schreef:
sjm schreef: Ik zoek eigenlijk vooral een goede brok die ook genoeg vet en voedzame stoffen etc bevat, zoveel mogelijk.
Cavom. Dat schijnt nogal aan te zetten. Is wel geperst ipv geëxpandeerd en dat moeten je honden maar willen.
Ze legt nu van Taste of the Wild ook hopen van een paard.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef:Maar ze schijten er enorm van
Ja, dat hoef ik toch niet op te vreten ;-)
Ik dacht dat ze dat liever niet had ;)
Ik heb t vroeger ook gevoerd aan mn sporthonden maar ze scheten net zoveel uit als ze opvraten. Aanzetten deed t dus ook niet ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sjm
Zeer actief

malinois schreef:
Nanna schreef:
Ik heb t vroeger ook gevoerd aan mn sporthonden maar ze scheten net zoveel uit als ze opvraten. Aanzetten deed t dus ook niet ;)
Ja, dat gevoel heb ik dus. Als ze wel alles krijgt wat ze nodig heeft en aan komt vind ik het niet erg dat ze zoveel schijt voor tijdelijk. Maar het is toch vaak geen goed teken, als ze zoveel weer uitpoepen? Dan nemen ze niet genoeg op toch?
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

sjm schreef:Ik snap eigenlijk dat hele (koud)geperst verhaal niet zo. Sommige mensen willen absoluut geen andere brok dan koudgeperst geven. Wat is daar de meerwaarde van? Of het nadeel?
in mijn geval (nou ja voor de hond natuurlijk) is het omdat het erg goed
op zijn maag valt, hij eet niet veel en blijft netjes op gewicht. en hij geeft
niet meer over en is niet meer misselijk. winwin :ok:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Voer de honden hier waar ik extra van vraag en die dus moeilijker op gewicht blijven Royal Canin 4300 of 4800.
Wordt graag gegeten, geen extreme hoeveelheden nodig om op gewicht te blijven (voorbeeld, voerde hiervoor barca (geperste sportbrok) en Inno had daar 1 kilo van nodig om op gewicht te blijven. Van de RC4800 450-500 gram ;)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Deze krijgt naap naast z'n vlees, dat zet wel aan. Het ruikt alleen niet sterk.

https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... vet/590074

Taste of scandinavia van wolf of wilderness wel, daar krijgt hij tegenwoordig ook een handje van.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sjm schreef:
malinois schreef:
Nanna schreef:
Ja, dat gevoel heb ik dus. Als ze wel alles krijgt wat ze nodig heeft en aan komt vind ik het niet erg dat ze zoveel schijt voor tijdelijk. Maar het is toch vaak geen goed teken, als ze zoveel weer uitpoepen? Dan nemen ze niet genoeg op toch?
Ik vond inderdaad dat ze te weinig binnen kregen daardoor. Merkte het ook met trainen masr goed hele volksstammen in de africhting zweren erbij dus tja ;)
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

malinois schreef:
Nanna schreef:
Nou de mijne niet. :19:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

hier zelfde als Carmen, de 4800 royal canin. (indien ze te mager worden, Piiri momenteel nog steeds inactief dus zij heeft (meer dan) voldoende aan vers. Runar krijgt brok bij want vers alleen niet voldoende)
op wandeling neem ik Darf brokken mee.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Caro »

De ene hond is de andere niet. Mijn hond kreeg voorheen ook taste of the wild en had gewoon 1 of 2 normale drollen per dag. Ik voer nu acana. Ben daar heel tevreden over omdat het eindelijk een brok is die ze lekker vindt en weinig ontlasting.
Afbeelding
Peter27
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Peter27 »

Ik heb niet alle merken geprobeerd ofzo.. dus over de meeste kan ik niet oordelen.
Maar mijn ervaringen van de laatste 10 jaar op een rijtje:
RC: niet top, veel ontlasting met een wat gelige kleur. Vaak niet stevig.
Farmfood: redelijk, beperkte ontlasting van goede structuur. Wel merkte ik een verslechtering van het gebit. En ze vond het niet vreselijk lekker ofzo.
Taste of the Wild: prima brok, wordt met smaak gegeten. Ik geef vooral de vis variant maar ook de andere varianten zijn m.i. prima. Beperkte ontlasting, goede structuur, donker van kleur.
Acana: beperkte ervaring, mijn pup krijgt dit nu 2 weken ofzo. Betere ontlasting dan op RC maar nog niet top. Ik merk duidelijk verschil tussen KVV dagen en brok dagen in hoeveelheid, kleur en structuur.
Wolf of Wilderness: zelfde als TOTW. Uiteindelijk (als mijn pup volwassen is) ga ik deze combineren met KVV. Maar volgens mij zit er teveel calcium in voor pups, vandaar voorlopig maar Acana.

Ow en heeeeeel soms op vakantie ontkom ik niet aan supermarkt brokken. Maar die ervaring is ronduit slecht en puur bedoeld als maagvulling.
blablabla :)
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Kom ik weer met mijn Canex Fish&Rice. Maar ik ben er dan ook gewoon erg tevreden over. Zes eigen honden en 21 opvangers deden het er allemaal goed op. Niet teveel poep, stevige keutels, wordt goed gegeten, geen gedoe met allergiën. We zijn er vijf jaar geleden op overgestapt omdat één van onze honden gevoelige darmen had.
Er is nu ook een zalm variant, daar heb ik geen ervaring mee.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Grote hopen vind ik vaak een vaag iets. Het is meestal erg afhankelijk van de persoon die dat beoordeeld. Ik hecht er zelf weinig waarde aan.

En, daar is de slogan weer, een goede brok is brok waar je hond het goed op doet :wink: Zie je nu dingen waarvan je denkt dat mag wel anders of beter? Of twijfel je gewoon door alle berichtgevingen, maar is er niet direct iets wat je anders zou willen?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

veertje schreef:Grote hopen vind ik vaak een vaag iets. Het is meestal erg afhankelijk van de persoon die dat beoordeeld. Ik hecht er zelf weinig waarde aan.

En, daar is de slogan weer, een goede brok is brok waar je hond het goed op doet :wink: Zie je nu dingen waarvan je denkt dat mag wel anders of beter? Of twijfel je gewoon door alle berichtgevingen, maar is er niet direct iets wat je anders zou willen?
Nou waar ik met kvv in een half boterhamzakje nog ruimte over heb met 1 dag ontlasting van 2 honden had ik op Cavom ruim 4 boterhamzakken nodig.
Dat zo ongeveer...
Afbeelding
Peter27
Zeer actief

hahahah.. dat is wel een sprekend voorbeeld :)

malinois schreef:
veertje schreef:Grote hopen vind ik vaak een vaag iets. Het is meestal erg afhankelijk van de persoon die dat beoordeeld. Ik hecht er zelf weinig waarde aan.

Nou waar ik met kvv in een half boterhamzakje nog ruimte over heb met 1 dag ontlasting van 2 honden had ik op Cavom ruim 4 boterhamzakken nodig.
Dat zo ongeveer...
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond

Ongelezen bericht door mirriejj »

Cavom was bij Juna het enige voer waar ze de eerste 3 jaar mee op gewicht bleef. Hier werd de ontlasting niet meer dan met andere brok ( totw, purizon, wotw)
Desi&Bibi
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Desi&Bibi »

Hier bevalt Acana heel goed. Weinig ontlasting en een vaste drol.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Peter27 schreef:Ik heb niet alle merken geprobeerd ofzo.. dus over de meeste kan ik niet oordelen.
Dat is dus per hond verschillend, hier normale ontlasting ook bij mijn vorige hond.

Je moet gewoon even zoeken wat het beste bij je hond past en wat hij eet.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Na vele soorten brok te hebben geprobeerd ben ik nu tevreden met Welness Core, graanvrij en hoog gehalte met vlees.
Beide honden zien er super uit.
Macho heeft (in verhouding) meer ontlasting dan Timber, hij eet ook meer, heeft dit ook nodig om op gewicht te blijven.
Beide honden glanzen, eten geen enorme porties en zijn goed op gewicht.
Ik vind het een voordeel dat het gewoon bij de Pet's Place te koop is en dat ik niet meer afhankelijk ben van een internet winkel.
Afbeelding
Peter27
Zeer actief

Neeltje schreef:
Peter27 schreef:Ik heb niet alle merken geprobeerd ofzo.. dus over de meeste kan ik niet oordelen.
Dat is dus per hond verschillend, hier normale ontlasting ook bij mijn vorige hond.

Je moet gewoon even zoeken wat het beste bij je hond past en wat hij eet.
Daarom noem ik het ook MIJN ervaringen.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Ik gebruik sinds een tijdje True Instinct. Ze eten het goed en normale ontlasting.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mensen kakken ook meer van een salade of bruinen bonen schotel dan van een frikandel.
Met zn allen aan de frikandel dan maar? :LOL:

Gaat t over voer, dan gaat het gelijk over kak. Ik vind het niet belangrijk tenzij het ongezond eruit gaat zien. Mijn honden kakken inderdaad meer van brok dan van vlees, maar ik heb heel veel redenen om brok te voeren die werkelijk met de hond zelf te maken hebben ipv met wat eruit komt.
Daarbij hebben darmen van honden, net als mensen, baat bij onverteerbare voedselresten. Daarom eten ze vaak gras.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Paisley schreef:Mensen kakken ook meer van een salade of bruinen bonen schotel dan van een frikandel.
Met zn allen aan de frikandel dan maar? Afbeelding

Gaat t over voer, dan gaat het gelijk over kak. Ik vind het niet belangrijk tenzij het ongezond eruit gaat zien. Mijn honden kakken inderdaad meer van brok dan van vlees, maar ik heb heel veel redenen om brok te voeren die werkelijk met de hond zelf te maken hebben ipv met wat eruit komt.
Daarbij hebben darmen van honden, net als mensen, baat bij onverteerbare voedselresten. Daarom eten ze vaak gras.
Dat krijgen ze hier genoeg in de vorm van vacht en veren van dieren ;)
Ik schijt liever ook niet 5x per dag een enorme berg. Liever bij mijn dieren ook niet. Heb liever dat ze iets doen met hetgeen ze eten.
Afbeelding
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

Ik heb makkelijke honden die alles eten en alles kunnen verdragen. Het probleem was om mijn drukke reu op gewicht zien te houden. Zeker nu hij grote afstanden loopt ivm marathontraining. Sinds een jaar voer ik Ice Paw. Een nog niet heel bekend merk in Nederland. Daar doet hij het prima op. Een gespierde glimmende spijker die nu goed op gewicht blijft. 1 of 2 keer per dag stevige, kleine hoeveelheid ontlasting.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

malinois schreef:
Paisley schreef:Mensen kakken ook meer van een salade of bruinen bonen schotel dan van een frikandel.
Met zn allen aan de frikandel dan maar? Afbeelding

Dat krijgen ze hier genoeg in de vorm van vacht en veren van dieren ;)
Ik schijt liever ook niet 5x per dag een enorme berg. Liever bij mijn dieren ook niet. Heb liever dat ze iets doen met hetgeen ze eten.
En waar bazeer je de 5x per dag dan op? Hier meestal 2x per dag, soms 3x een gewone drol. Jouw honden kunnen er dan niet tegen en andere weer wel.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

malinois schreef:Dat krijgen ze hier genoeg in de vorm van vacht en veren van dieren ;)
Mijn honden schijten 1 of 2 keer per dag en als ik het ze zie doen, ziet t er heerlijk ontspannen uit dus ook dat vind ik geen argument :wink:
Ik vind het ook best raar als honden veren opeten. Dat zie ik die van mij echt niet doen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”