Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
WTF, achttienhonderd euro?!
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
Re: WTF, achttienhonderd euro?!
Hier schrik ik al niet meer van, sinds ik recent op een forum las dat een Tibetaanse Mastiff 3000 euro kost. Heel speciale bloedlijnen, pups zullen kunnen dienen voor de fok (hoe weten ze dat als ze nog niet geboren zijn?) dus echt een "investering".
Ik zou het er nooit aan willen/kunnen geven. Als puppykopers dit soort bedragen zonder verpinken aan een pup willen geven, is straks een goed gefokte pup alleen nog voor mensen met een stevige bankrekening.
Ik zou het er nooit aan willen/kunnen geven. Als puppykopers dit soort bedragen zonder verpinken aan een pup willen geven, is straks een goed gefokte pup alleen nog voor mensen met een stevige bankrekening.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Dan zou je bij sommige rassen geld toe moeten krijgenNanna schreef:Als hoogte van de pupprijs gerelateerd zou zijn aan gezondheid dan zouden Engelse bullen en Ierse wolfshonden niet boven de tweeduizend euro zitten hè

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja dat is met alles toch zo.Cockermans schreef:Hier schrik ik al niet meer van, sinds ik recent op een forum las dat een Tibetaanse Mastiff 3000 euro kost. Heel speciale bloedlijnen, pups zullen kunnen dienen voor de fok (hoe weten ze dat als ze nog niet geboren zijn?) dus echt een "investering".
Zou ook wel een vrijstaande villa willen hebben met 2 hectare grond en een vette auto plus vooral die 10 arabieren in de wei.

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb gelukkig geen dure smaak. Had ik die wel dan was het jammer van mijn geld. Kijk als ik een RR wil van de fokker en dan een hele mooie om shows mee te lopen als alles goed uitpakt dan is dat maar zo....
Ik ga er niet een ander ras om nemen dan ik wil. Of een andere hond kopen dan de hond die ik wil.
Gelukkig hoef ik die onzin allemaal niet en kan ik de honden die ik wil meestal gratis krijgen of ik betaal een stichting iets van 300 euro. Allemaal best. Nu is 300 euro ook veel teveel voor Bas en Guus is me een keer verteld door iemand. Heb jij 300 euro betaald voor die gekke kleine hondjes? Jeetje wat veel...
Tja.
Ik ga er niet een ander ras om nemen dan ik wil. Of een andere hond kopen dan de hond die ik wil.
Gelukkig hoef ik die onzin allemaal niet en kan ik de honden die ik wil meestal gratis krijgen of ik betaal een stichting iets van 300 euro. Allemaal best. Nu is 300 euro ook veel teveel voor Bas en Guus is me een keer verteld door iemand. Heb jij 300 euro betaald voor die gekke kleine hondjes? Jeetje wat veel...
Tja.
-
- Zeer actief
2 voor de prijs van 1 , blijft er allicht 1 iets langer leven.billy schreef:Dan zou je bij sommige rassen geld toe moeten krijgenNanna schreef:Als hoogte van de pupprijs gerelateerd zou zijn aan gezondheid dan zouden Engelse bullen en Ierse wolfshonden niet boven de tweeduizend euro zitten hè![]()

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
_Tiny_ schreef:Er zijn nu eenmaal heel veel mensen die liever niet op een puppylijst staan en daar kunnen ze goede reden voor hebben, maar dat betekent niet dat het meteen slechte bazen zijn. Net zo goed dat het niet betekent dat je de puppen aan de eerste de beste meegeeft als je pas ket 7 weken adverteert. Je kunt via mail en of telefoon al mensen het hemd van het lijf vragen en een indruk krijgen van hoe die persoon js en als ze bij je opmde stoep, staan kun je ze alsnog wegsturen als het je niet aanstaat. Ook bij die zogenaamd zorgvuldig uitgezochte pupkopers zie ik het nog wel mis gaan en worden honden weer weggedaan. Ik denk dat we het met zijn allen een beetje aan het overwaarderen zijn hoe goed we wel niet pupkopers kunnen selecteren en dat ze pas goed genoeg zijn als ze een half jaar van te voren al op een lijst willen. Je kunt ze voor de kop kijken maar niet erin. En je kunt mensen altijd nog op het laatste moment wegsturen ook al staan ze al bij je in de kamer.

Elmo is afgezegd door iemand anders. Dus ik zag hem pas toen hij al negen weken was en haalde hem met tien weken. Fokker gaf ook aan dat ze dat wat spannend vond, de rest van de eigenaren was veel vaker geweest. Ik vond dat alleen maar goed, dat ze dat aangaf. Betekende voor mij dat ze veel om de pups gaf. Elmo is inmiddels 14 maand en ik hou de fokker nog steeds op de hoogte en heb haar op Facebook. Ik hoop altijd dat ze nog geen minuut spijt heeft gehad dat ze Elmo aan mij mee gaf, maar volgens mij zit dat goed

- Ingding
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Imara hebben we als pup gekocht voor 1350 euro en dat vond ik al enorm veel geld. Maar goed, we wilde perse een RR en hadden een goed gevoel bij de fokker. Vergeleken met andere fokkers viel de prijs nog mee.
Maar Ridgeback International komt uit Duitsland, dus ik ga er voor het gemak maar even van uit dat ze niet eens een FCI stamboom hebben. Niet het belangrijkste, maar dat mag je voor die prijs wel verwachten.
Maar Ridgeback International komt uit Duitsland, dus ik ga er voor het gemak maar even van uit dat ze niet eens een FCI stamboom hebben. Niet het belangrijkste, maar dat mag je voor die prijs wel verwachten.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik betaal principieel niet meer dan 3 cijfers voor een hond.
as mij dat beperkt omdat fokkers gouden bergen vragen dan is dat mijn probleem. als die fokkers voor zoveel geld hun pups kwijtraken gun ik het ze van harte en verslijt ik de kopers voor gek
zo kom ik aan willem. geen werklab onder de 1000 euro gevonden? ok, dan zoeken we verder. en daar was de aap..
as mij dat beperkt omdat fokkers gouden bergen vragen dan is dat mijn probleem. als die fokkers voor zoveel geld hun pups kwijtraken gun ik het ze van harte en verslijt ik de kopers voor gek

zo kom ik aan willem. geen werklab onder de 1000 euro gevonden? ok, dan zoeken we verder. en daar was de aap..

-
- Zeer actief
Weinig ja. Je hebt er tegenwoordig bijna geen chihuahua of Saluki meer voor geloof ik.
-
- Zeer actief
dat zou ik ook niet doen hoor, ik blijf ook bij voorbaat in de 3 cijferige nummersM@scha schreef:ik betaal principieel niet meer dan 3 cijfers voor een hond.
as mij dat beperkt omdat fokkers gouden bergen vragen dan is dat mijn probleem. als die fokkers voor zoveel geld hun pups kwijtraken gun ik het ze van harte en verslijt ik de kopers voor gek![]()
- Zamunda
- Zeer actief
Van de week een RR van anderhalf jaar (ofzo), baas had er geen tijd meer voor dus te koop op MP. Voor slechts 2000 euro
...

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Raad maar eens.
De gangbare prijs voor een rr 1350 met stamboom. Het is een zeer gezond ras. 1800 zal ik er zeker voor geven ook al heb ik de mijne goedikoper
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
-
- Zeer actief
Is een flink bedrag maar vergeet niet dat fokkers ook meer betalen voor een pup dan een particulier als ze vers bloed nodig hebben.
En dekgelden ook steeds hoger worden net als andere kosten. Niet zo vreemd dat veel fokkers dat door berekenen in hun pupprijs.
Het gaat 2 kanten op natuurlijk net zo als een fokker tegenwoordig 850 voor zijn poedelpups vraagt niet als goed word bestempeld want dan zal er wel wat aan mankeren want je kunt nooit zo goedkoop een nest op de wereld zetten. Gevolg is om dan ook maar op de prijs te gaan zitten want soms dan word er ook slecht over je gepraat als je niet meedoet met de rest van de clan.
In Amerika is het heel normaal om voor een huishondje minder te betalen dan voor een show/fokkwaliteit pup en dat zet zich ook een beetje door naar andere landen.
En dat ze een pup hebben die terug gekomen is of afgezegd klinkt natuurlijk veel beter naar het publiek dan dat ze er mee zijn blijven zitten want dan krijg je weer dat het publiek denkt dat je die slechste van het nest nog heb lopen , want een goede was je natuurlijk allang kwijt geraakt.
En dekgelden ook steeds hoger worden net als andere kosten. Niet zo vreemd dat veel fokkers dat door berekenen in hun pupprijs.
Het gaat 2 kanten op natuurlijk net zo als een fokker tegenwoordig 850 voor zijn poedelpups vraagt niet als goed word bestempeld want dan zal er wel wat aan mankeren want je kunt nooit zo goedkoop een nest op de wereld zetten. Gevolg is om dan ook maar op de prijs te gaan zitten want soms dan word er ook slecht over je gepraat als je niet meedoet met de rest van de clan.
In Amerika is het heel normaal om voor een huishondje minder te betalen dan voor een show/fokkwaliteit pup en dat zet zich ook een beetje door naar andere landen.
En dat ze een pup hebben die terug gekomen is of afgezegd klinkt natuurlijk veel beter naar het publiek dan dat ze er mee zijn blijven zitten want dan krijg je weer dat het publiek denkt dat je die slechste van het nest nog heb lopen , want een goede was je natuurlijk allang kwijt geraakt.

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
1.800 Euro?
Dat is 7 Vusi's en een ontelbaar aantal Zela's

Dat is 7 Vusi's en een ontelbaar aantal Zela's

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Toch eens nooit dat ik 2000 euro betaal voor een hond. Dan hou ik t wel bij stamboomloos.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
incubi666 schreef:De gangbare prijs voor een rr 1350 met stamboom. Het is een zeer gezond ras. 1800 zal ik er zeker voor geven ook al heb ik de mijne goedikoper

Was ooit een gezond ras !! die van mij is 16 jaar geworden, maar de laatste jaren mankeren merendeel nogal wat hoor. Helaas zijn ze best populair aan het worden dat het grootste niet meer aan de ras standaard voldoet. Die ik tegenkomt zijn echt niet mooi, lelijke tot geen goede ''risten'' steile achterhanden, ondiepe borsten, en helaas worden ze steeds groter gefokt en zo kan ik nog wel even doorgaan.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
En dan is de leeftijdsverwachting van “een Charles” nog eens minimaal de helft van de puli’sNanna schreef:Ik betaal het ook niet. Dan trek ik wel een hondje van MP.malinois schreef:Toch eens nooit dat ik 2000 euro betaal voor een hond. Dan hou ik t wel bij stamboomloos.
Ik heb voor Charles wel 1100 betaald maar goed, Deerhound. Voor Puli's ga ik echt de drie cijfers niet over.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor een stamboom mechel in NL ook niet. Dat zit er ook nog onder. In Duitsland is het 1000. Van een geweldige fokker zou ik dat er nog voor betalen daar maar meer zeker niet.Nanna schreef:Ik betaal het ook niet. Dan trek ik wel een hondje van MP.malinois schreef:Toch eens nooit dat ik 2000 euro betaal voor een hond. Dan hou ik t wel bij stamboomloos.
Ik heb voor Charles wel 1100 betaald maar goed, Deerhound. Voor Puli's ga ik echt de drie cijfers niet over.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet meer hoormalinois schreef:Voor een stamboom mechel in NL ook niet. Dat zit er ook nog onder. In Duitsland is het 1000. Van een geweldige fokker zou ik dat er nog voor betalen daar maar meer zeker niet.Nanna schreef:Ik betaal het ook niet. Dan trek ik wel een hondje van MP.malinois schreef:Toch eens nooit dat ik 2000 euro betaal voor een hond. Dan hou ik t wel bij stamboomloos.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat niet?crutz schreef:Niet meer hoormalinois schreef:Voor een stamboom mechel in NL ook niet. Dat zit er ook nog onder. In Duitsland is het 1000. Van een geweldige fokker zou ik dat er nog voor betalen daar maar meer zeker niet.Nanna schreef:Ik betaal het ook niet. Dan trek ik wel een hondje van MP.malinois schreef:Toch eens nooit dat ik 2000 euro betaal voor een hond. Dan hou ik t wel bij stamboomloos.

- dagmar88
- Zeer actief
Ik wilde wel een keer wat speciaals. Mijn boomloze sjaak was 900 euro en dat is nog heel schappelijkFrootje schreef:Ik had al naar een paar rassen geïnformeerd, maar die fokkers wilden allemaal meer dan 1000 euro voor de pups. Dat is hun goed recht, maar op dit moment wilde ik gewoon een leuk huishondje om samen dingen mee te ondernemen. Niks speciaals. Hoefde ook niks speciaals te hebben of te kunnen. Ik zag echt niet in waarom ik daarvoor meer dan 1000 euro neer zou moeten tellen. Daarom ben ik meer de stichtingkant op gaan kijken en uiteindelijk viel ik als een blok voor Froo. Die was 250 euro volgens mij. Een schappelijke prijs en een hondje dat net zo goed aan mijn eisen voldoet.

De husky fokker die ik heb benaderd zit ook dik boven de 1000.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
De stamboom Mechel in Nederland (en een enkeling in België) onder de 1000€malinois schreef:Wat niet?crutz schreef:Niet meer hoormalinois schreef:Voor een stamboom mechel in NL ook niet. Dat zit er ook nog onder. In Duitsland is het 1000. Van een geweldige fokker zou ik dat er nog voor betalen daar maar meer zeker niet.Nanna schreef: Ik betaal het ook niet. Dan trek ik wel een hondje van MP.
Erop of juist erboven
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Echt? Ik zie die prijzen gelukkig nog niet voorbij komen maar dat ga ik er ook niet voor betalen. Dan maar niet...crutz schreef:De stamboom Mechel in Nederland (en een enkeling in België) onder de 1000€malinois schreef:Wat niet?crutz schreef:Niet meer hoormalinois schreef:Voor een stamboom mechel in NL ook niet. Dat zit er ook nog onder. In Duitsland is het 1000. Van een geweldige fokker zou ik dat er nog voor betalen daar maar meer zeker niet.
Erop of juist erboven

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Toch begrijpelijk als je ziet wat er aan testen de laatste jaren bij is gekomen, zoals BP ook al zegtmalinois schreef:Echt? Ik zie die prijzen gelukkig nog niet voorbij komen maar dat ga ik er ook niet voor betalen. Dan maar niet...
Niet meer enkel heupen en(of) ellebogen maar
Heupen, ellebogen, rug en schouders op de foto
Oogtesten (ECVO)
DNA testen (SDCA1 SDCA2 DM)
En vergeet niet dat de stamboomloze (die nog steeds veel minder getest worden/röntgenen kost beduidend minder ivm niet officieel) ook steeds duurder worden. Daar ook al prijzen van 650€ gehoord enige jaren terug.
-
- Zeer actief
Ik vind verschillen in prijzen tussen pups niet zo raar. Het valt enorm mee als je het vergelijkt met de paardenbusiness. Heb je weinig wensen en ben je tevreden met een papierloos Haflinger of Shetlanderhengstje, dan zijn deze gratis of voor de slachtprijs te vinden. Voor een veelbelovend veulen met een mooi papier wordt zomaar tot enkele tienduizenden betaald. En als ze jongvolwassen zijn en de belofte waarmaken kan er zomaar nog een nulletje bijkomen.
Trek je dit door naar de honden dan zal er minder betaald worden voor een 'dertien-in-een-dozijn' pup dan voor een 'goed gefokte' pup welke een belofte is voor bijvoorbeeld sport, werk of show. Tenzij het aanbod van deze pups groter dan de vraag is..
Trek je dit door naar de honden dan zal er minder betaald worden voor een 'dertien-in-een-dozijn' pup dan voor een 'goed gefokte' pup welke een belofte is voor bijvoorbeeld sport, werk of show. Tenzij het aanbod van deze pups groter dan de vraag is..
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
En dat is exact wat je nu bij de mechelse herder ziet gebeuren. Bij de fokkers die ofwel minder fokken maar wel gewild zijn en fokkers met een flinke wachtlijst vragen meer. Fokkers die al tijdens de nest periode zich tot marktplaats en andere verkoopsites moeten richten vragen minder.Johnny Jones schreef:Ik vind verschillen in prijzen tussen pups niet zo raar. Het valt enorm mee als je het vergelijkt met de paardenbusiness. Heb je weinig wensen en ben je tevreden met een papierloos Haflinger of Shetlanderhengstje, dan zijn deze gratis of voor de slachtprijs te vinden. Voor een veelbelovend veulen met een mooi papier wordt zomaar tot enkele tienduizenden betaald. En als ze jongvolwassen zijn en de belofte waarmaken kan er zomaar nog een nulletje bijkomen.
-
- Zeer actief
Tuurlijk verdien je daar aan. Moet je dan je puppen maar verkopen voor een zacht prijsje omdat een gillend publiek denkt dat jij hun hobby maar moet bekostigen.Nanna schreef:Iedere fokker mag wmb vragen wat ie wil. Marktwerking, vraag en aanbod. En als het betaald wordt, more power to you.
Maar dan niet gaan zitten kermen dat je die hoge aanschafprijs nodig hebt omdat je anders niet uit de kosten komt. Dat is gewoon niet waar.
Als je een nest van 12 Ridgebacks voor 1800 euro het stuk verpatst hebt maak je mij niet wijs dat je niet uitkomt met de dik 21.000 euro die je gebeurd hebt.
Voor die lap vlees op je bord betaal je in verhouding al meer en die schijt je morgen weer uit.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Toen wij fokkers gingen benaderen voor Dex wisten wij dat we niet met 1000 euro klaar zouden zijn.
Je gaat voor een ras en een fokker, dan weet je in principe al een beetje waar je aan toe bent. Dat geouwehoer over geld. Als je dat er niet voor over hebt dan kun je prima een leuke kruising of herplaatser in huis halen. Ook hardstikke leuk trouwens. Maar ik ga iig niet onderhandelen over de prijs. En als ik een site al niet vertrouw zoek ik verder
verder gun ik fokkers gewoon hun zakcentje als ze goed voor de ouder dieren en de pups zorgen en kosten nog moeite bespaard hebben. Ik zou werkelijk niet weten waarom ze daar niks aan over zouden mogen houden?
Je gaat voor een ras en een fokker, dan weet je in principe al een beetje waar je aan toe bent. Dat geouwehoer over geld. Als je dat er niet voor over hebt dan kun je prima een leuke kruising of herplaatser in huis halen. Ook hardstikke leuk trouwens. Maar ik ga iig niet onderhandelen over de prijs. En als ik een site al niet vertrouw zoek ik verder

It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Toch vraag ik me af of dat echt zo is of dat het een smoes is om zelf de prijs ook maar te verhogen. Wij vragen 900 euro voor een pup terwijl praktisch alle stamboomtollerfokkers inmiddels royaal boven de 1.000 euro zitten. Ik heb echt nog nooit iemand gesproken die denkt dat een duurdere pup beter is. En ik blijf het achterlijk vinden om die prijzen steeds maar te verhogen. Dat heeft niks te maken met gestegen kosten maar alles met het feit dat er meer vraag is dan aanbod.bouvierpoedel schreef: Het gaat 2 kanten op natuurlijk net zo als een fokker tegenwoordig 850 voor zijn poedelpups vraagt niet als goed word bestempeld want dan zal er wel wat aan mankeren want je kunt nooit zo goedkoop een nest op de wereld zetten. Gevolg is om dan ook maar op de prijs te gaan zitten want soms dan word er ook slecht over je gepraat als je niet meedoet met de rest van de clan.
- Jackira
- Zeer actief
Dat is veel geld voor een husky. Ik zou het ook betalen hoor wanneer ik graag een hond daar van wil. Maar wat ik vaak zie is dat voor een husky een prijs van 650-700 euro wordt gevraagd.dagmar88 schreef:Ik wilde wel een keer wat speciaals. Mijn boomloze sjaak was 900 euro en dat is nog heel schappelijkFrootje schreef:Ik had al naar een paar rassen geïnformeerd, maar die fokkers wilden allemaal meer dan 1000 euro voor de pups. Dat is hun goed recht, maar op dit moment wilde ik gewoon een leuk huishondje om samen dingen mee te ondernemen. Niks speciaals. Hoefde ook niks speciaals te hebben of te kunnen. Ik zag echt niet in waarom ik daarvoor meer dan 1000 euro neer zou moeten tellen. Daarom ben ik meer de stichtingkant op gaan kijken en uiteindelijk viel ik als een blok voor Froo. Die was 250 euro volgens mij. Een schappelijke prijs en een hondje dat net zo goed aan mijn eisen voldoet.![]()
De husky fokker die ik heb benaderd zit ook dik boven de 1000.