Ik heb hier een teefje van 9 jaar die niet is geholpen. Voorheen was ze altijd om de 9 maanden loops. Tussen de laatste loopsheid en die ervoor zat 6 maanden. De laatste keer dat ze loops werd, was dit jaar en begon op 1 juli. Nu vandaag zat ze bij me en er zat wat bij haar tepel. Een korstje, dus ik wou dat er wat weghalen en zag ineens een drupje melk? uit haar tepel komen. De laatste paar dagen vond ik haar ook wat pieperig en wil ze veel krabben in haar mand of op de bank bijvoorbeeld. Zou ze schijnzwanger zijn? Een aantal dagen terug heeft ze ook een gat gegraven in de tuin en leek het alsof ze wat van modder had gegeten, want het zat in haar bek. Ik weet niet of dit er iets mee heeft te maken. Verder vertoont ze volgensmij geen symptomen van schijnzwanger. Moet ik er verder ook nog wat aan doen? En is sterilliseren nodig of nog niet?
Alvast bedankt
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Schijnzwanger?
Moderator: moderatorteam
-
Poedel123
- Actief
- Aantal honden: 2
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Re: Schijnzwanger?
Castreren is niet nodig hoor, schijndracht is gewoon normaal.
Je zou wat meer met haar kunnen wandelen om haar af te leiden, maar in principe hoef je er niks aan te doen hoor.
Je zou wat meer met haar kunnen wandelen om haar af te leiden, maar in principe hoef je er niks aan te doen hoor.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
Kunnen inderdaad symptomen van schijnzwanger zijn maar daar hoef je niet voor te steriliseren hoor. Maar als ze in juli voor het laatst loops is geweest, is dat toch wel erg laat om nog schijnzwanger te worden?

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Hier een teefje van anderhalf dat al 2 keer loops is geweest met 2x veel last van schijnzwangerschap.
9 weken hangerig en slecht eten als de hormonen op 'zwanger' staan. Gevolgd door een week of 2 met veel graven en piepen als ze moet 'bevallen'. De laatste weken geeft ze inderdaad ook melk.
Het is volstrekt natuurlijk en hoort bij de cyclus van de hond. Het kan per teef én per loopsheid verschillen hoeveel baas en/of hond er last van hebben.
Bij Flora zat er nu 5 maanden tussen de loopsheden. Dus 2 maanden vrolijk om 3 maanden een Heel Zwaar Leven. Als dat zo blijft gaat ze op een gegeven moment gecastreerd worden, zo is het voor niemand leuk.
9 weken hangerig en slecht eten als de hormonen op 'zwanger' staan. Gevolgd door een week of 2 met veel graven en piepen als ze moet 'bevallen'. De laatste weken geeft ze inderdaad ook melk.
Het is volstrekt natuurlijk en hoort bij de cyclus van de hond. Het kan per teef én per loopsheid verschillen hoeveel baas en/of hond er last van hebben.
Bij Flora zat er nu 5 maanden tussen de loopsheden. Dus 2 maanden vrolijk om 3 maanden een Heel Zwaar Leven. Als dat zo blijft gaat ze op een gegeven moment gecastreerd worden, zo is het voor niemand leuk.
-
Poedel123
- Actief
Okee. Ik had op internet gelezen over steriliseren, omdat door de schijnzwangerschap verhoogde kans op baarmoederontsteking is?
@Caro ja zelf vond ik dat inderdaad ook wel laat. Ze is ongeveer 1 juli loops geworden tot ongeveer eind juli dus.
@pioenroos dan is het ook wel anders inderdaad denk ik. Onze hond heeft er tot nu toe nog niet heel erg last van. Wel wat pieperig en veel graven. Maar verder nog wel veel energie, wil graag wandelen en heeft ook nog voldoende eetlust.
@Caro ja zelf vond ik dat inderdaad ook wel laat. Ze is ongeveer 1 juli loops geworden tot ongeveer eind juli dus.
@pioenroos dan is het ook wel anders inderdaad denk ik. Onze hond heeft er tot nu toe nog niet heel erg last van. Wel wat pieperig en veel graven. Maar verder nog wel veel energie, wil graag wandelen en heeft ook nog voldoende eetlust.
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
- Aantal honden: 1
Ik heb geen idee of door schijnzwangerschappen de kans op bmo groter is. Mijn hond haar loopsheden bleven op een gegeven moment bijna 2 maanden duren. Toen heb ik een echo laten maken en haar op 8-jarige leeftijd op advies van da laten steriliseren omdat toen volgens haar de kans op een bmo wel groot was geworden. Maar dat kwam dus doordat haar loopsheden niet meer normaal verliepen. Ook kreeg ze steeds meer last van haar schijnzwangerschap, met name niet willen eten en hangerig zijn.