Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe zouden jullie brok niet willen eten aanpakken?
Moderator: moderatorteam
- MissZoef
- Actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun kruising & Beauceron
- Aantal honden: 2
Hoe zouden jullie brok niet willen eten aanpakken?
Hoi forumers,
Ik heb een Beauceron van 6,5 maand die vanaf pup af aan eigenlijk een slechte eter is. Vanuit de fokker brokken en kvv gekregen en ook in het begin hebben we ook beiden gevoerd. Uiteindelijk wil ik eigenlijk alleen brokken voeren, maar tot nu toe elk merk wat we geprobeerd hebben eet ze of helemaal niet, of ze eet in het begin wel met smaak maar na een tijdje wordt dit steeds minder totdat ze nog nauwelijks eet op een dag. Ik heb laatst maar weer KVV gekocht om bij te voeren want ze at nog nauwelijks en vond haar vacht er ook slechter uit gaan zien en haar gewicht bleef rond hetzelfde punt hangen. Nu met KVV er bij groeit ze weer beter, maar mevrouw blieft haar brokken niet. Je zet het neer en ze haalt haar neus er voor op en duwt het weg of "begraaft" het. Ik ben een tijd best consequent geweest met niets anders voeren, weer weghalen en later weer aanbieden, maar ze lijkt het beter vol te houden dan ik.. Ze ging er in elk geval niet beter door eten.
Ik wil eigenlijk niet vast zitten aan KVV want ik vind het qua hygiëne echt een gedoe en ik neem haar veel.mee en dan moet je dat ook steeds meenemen.
Ik heb ook het idee dat ze puppybrok minder lekker vindt dan sommige volwassen brok, maar ik vind haar nog erg jong om op volwassen brok over te laten gaan.
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Of moet ik mij er maar bij neerleggen. Ik vind het enorm frustrerend. Daarnaast kan ze ook niet alle brok verdragen. Krijgt snel diarree van bepaalde merken en ook sommige kauwmaterialen als runderkophuid, lams luchtpijp en gedroogde vis. Van diezelfde diersoorten met KVV dan weer geen last. Pfff
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik heb een Beauceron van 6,5 maand die vanaf pup af aan eigenlijk een slechte eter is. Vanuit de fokker brokken en kvv gekregen en ook in het begin hebben we ook beiden gevoerd. Uiteindelijk wil ik eigenlijk alleen brokken voeren, maar tot nu toe elk merk wat we geprobeerd hebben eet ze of helemaal niet, of ze eet in het begin wel met smaak maar na een tijdje wordt dit steeds minder totdat ze nog nauwelijks eet op een dag. Ik heb laatst maar weer KVV gekocht om bij te voeren want ze at nog nauwelijks en vond haar vacht er ook slechter uit gaan zien en haar gewicht bleef rond hetzelfde punt hangen. Nu met KVV er bij groeit ze weer beter, maar mevrouw blieft haar brokken niet. Je zet het neer en ze haalt haar neus er voor op en duwt het weg of "begraaft" het. Ik ben een tijd best consequent geweest met niets anders voeren, weer weghalen en later weer aanbieden, maar ze lijkt het beter vol te houden dan ik.. Ze ging er in elk geval niet beter door eten.
Ik wil eigenlijk niet vast zitten aan KVV want ik vind het qua hygiëne echt een gedoe en ik neem haar veel.mee en dan moet je dat ook steeds meenemen.
Ik heb ook het idee dat ze puppybrok minder lekker vindt dan sommige volwassen brok, maar ik vind haar nog erg jong om op volwassen brok over te laten gaan.
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Of moet ik mij er maar bij neerleggen. Ik vind het enorm frustrerend. Daarnaast kan ze ook niet alle brok verdragen. Krijgt snel diarree van bepaalde merken en ook sommige kauwmaterialen als runderkophuid, lams luchtpijp en gedroogde vis. Van diezelfde diersoorten met KVV dan weer geen last. Pfff
-
- Zeer actief
Re: Hoe zouden jullie brok niet willen eten aanpakken?
gewoon die volwassen brok geven - als dat beter gaat en als je thuis bent gewoon de kvv erbij geven...... je bent nu aan t vastlopen omdat je jezelf hebt wijsgemaakt dat het gedoe is enz.... de dagen dat het kan gewoon mengen die hap..........klaar. t is een klein hondje, heeft niet veel nodig... gewoon doen wat wel werkt..... later als ze volwassen verder kijken .... misschien valt het best mee met het gedoe...
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Wisselen in voer. En dan bedoel ik meerdere merken in huis hebben van goede kwaliteit en dat dagelijks of om de paar dagen wisselen.
Of gaan belonen voor eten.
Eerst een paar brokjes en dan volgt iets heeel lekkers. En dat uitbouwen.
- MissZoef
- Actief
Ze is 4 dagen van de 7 met mij onderweg. Maar klopt. Ik zit er misschien wel te veel mee. Klein is ze niet vind ik. Ze is nu rond de 26 kg, dus ze moet aardig wat eten op een dag.S@ndr@ schreef:gewoon die volwassen brok geven - als dat beter gaat en als je thuis bent gewoon de kvv erbij geven...... je bent nu aan t vastlopen omdat je jezelf hebt wijsgemaakt dat het gedoe is enz.... de dagen dat het kan gewoon mengen die hap..........klaar. t is een klein hondje, heeft niet veel nodig... gewoon doen wat wel werkt..... later als ze volwassen verder kijken .... misschien valt het best mee met het gedoe...
-
- Zeer actief
voor mij is dat klein, mijn honden wegen 72 en 55 kg 

- MissZoef
- Actief
Wel een goede tip. Ik ben nu inderdaad aan het zoeken naar een paar merken die ze redelijk lekker vindt. Tot nu toe vond ze Renske het lekkerst.Lucia schreef:Wisselen in voer. En dan bedoel ik meerdere merken in huis hebben van goede kwaliteit en dat dagelijks of om de paar dagen wisselen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
En mengen met blik voer? Er bestaan prima merken, Renske gestoomd kun je er ook onder mengen en is prima mee te nemen.
- dagmar88
- Zeer actief
MissZoef schreef:Ze is 4 dagen van de 7 met mij onderweg. Maar klopt. Ik zit er misschien wel te veel mee. Klein is ze niet vind ik. Ze is nu rond de 26 kg, dus ze moet aardig wat eten op een dag.
Kom je dan niet thuis?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Een van mijn honden is ook niet gek op brok. Een van de twee dagelijkse porties meng ik met blik en dat gaat prima. Zijn portie zonder blik laat hij vaak (deels) staan, maar zijn gewicht is goed dus dat laat ik zo.
- MissZoef
- Actief
Ik ben dan van 6 uur 's ochtends tot half 7/kwart voor 7 in de avond wegdagmar88 schreef:MissZoef schreef:Ze is 4 dagen van de 7 met mij onderweg. Maar klopt. Ik zit er misschien wel te veel mee. Klein is ze niet vind ik. Ze is nu rond de 26 kg, dus ze moet aardig wat eten op een dag.
Kom je dan niet thuis?
Laatst gewijzigd door MissZoef op 17 okt 2018 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- MissZoef
- Actief
Bedankt voor de tips. Met blikvoer mengen heb ik tot nu toe niet gedaan, omdat ik dan het gevoel had dat ze dan al helemaal geen brokken met niets meer zal willen. Maar misschien wel een makkelijke oplossing.
Iemand zei ook gewoon een dag niet voeren en dan weer proberen, maar daar voel ik mij niet heel prettig bij. Ik vraag me ook af of dat echt werkt (ze zou die dag er na vast honger hebben, maar of dat voor lange termijn effect heeft?)
Iemand zei ook gewoon een dag niet voeren en dan weer proberen, maar daar voel ik mij niet heel prettig bij. Ik vraag me ook af of dat echt werkt (ze zou die dag er na vast honger hebben, maar of dat voor lange termijn effect heeft?)
- Caro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
Acana en taste of the wild hebben brokken voor alle leeftijden, dus kun je ook aan hond van 6,5 maand geven. Zijn vast wel meer merken maar ik heb ervaring met deze twee. Mijn hond was al haar brokken na een paar weken beu en daar stond het weer. Sinds ik acana voer heb ik dat probleem niet meer maar ja wil natuurlijk niet zeggen dat jouw hond die brok net zo lekker vindt als de mijne. Shep staat bij deze brok al te wachten bij haar bak, dat was vroeger wel anders. Je kan ook nog slobbersaus over de brokken doen. Ik weet niet wat daar allemaal voor ingrediënten in zitten maar is speciaal voor honden.

- dagmar88
- Zeer actief
Dan snap ik het probleem niet. Dan voer je toch vlees wanneer je thuiskomt?MissZoef schreef: Ik ben dan van 6 uur 's ochtends tot half 7/kwart voor 7 in de avond weg
Wanneer je 's avonds voert, haal je meteen nieuw vlees uit de vriezer en zet dat in een afgesloten bak in de koelkast voor de volgende dag.
Wat moet daar vies aan zijn? Als je compleet hygiëne hysterisch bent houd je er een mes, vork en snijplank voor apart in een afwasteiltje en gooi je nadien alles in een heet sopje.
Ik heb mijn slechte eter inderdaad "uitgehongerd". Die at maar een paar brokjes per dag, net genoeg om niet meteen dood neer te vallen.
Een dag niks en daarna te weinig, zodat de bak altijd leeggegeten werd.
Met een hond die gewoon niet van brokken houdt, ging ik het hem niet tegen wil en dank door z'n strot duwen.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Hier ook 1 moeilijke eter. Voor haar is afwisseling en 1 keer per dag voeren de beste oplossing. Zij krijgt, naast wat te kluiven en snacken overdag, haar hoofdmaaltijd 's avonds. Dan is de kans het grootst dat ze gaat eten.
We wisselen merken natvoer, kvv en brok zoveel mogelijk af zodat ze bijna geen dag hetzelfde krijgt.
Droge brok uit haar voerbak eet ze sowieso niet. In een voerbal, snuffelmat of op het gras gestrooid soms wel. Een brokkenmaaltijd leuken we op met wat blik. Gewoon een paar lepeltjes kattenblikvoer en warm water werken prima. Ik heb liever een hond die met smaak eet dan met lange tanden alleen het hoognodige
Ik kan me voorstellen dat je een jonge hond nog meer dan 1 keer per dag wil voeren maar ik denk dat je met 's ochtends en 's avonds thuis voeren een eind komt hoor. Tussen de middag kan je haar dan lekkers geven tijdens een wandeling? Misschien eet ze brokken wel uit de hand tijdens de wandeling als beloning.
We wisselen merken natvoer, kvv en brok zoveel mogelijk af zodat ze bijna geen dag hetzelfde krijgt.
Droge brok uit haar voerbak eet ze sowieso niet. In een voerbal, snuffelmat of op het gras gestrooid soms wel. Een brokkenmaaltijd leuken we op met wat blik. Gewoon een paar lepeltjes kattenblikvoer en warm water werken prima. Ik heb liever een hond die met smaak eet dan met lange tanden alleen het hoognodige

Ik kan me voorstellen dat je een jonge hond nog meer dan 1 keer per dag wil voeren maar ik denk dat je met 's ochtends en 's avonds thuis voeren een eind komt hoor. Tussen de middag kan je haar dan lekkers geven tijdens een wandeling? Misschien eet ze brokken wel uit de hand tijdens de wandeling als beloning.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou, ik heb mijn vorige honden alleen KVV gegeven en ben er nooit ziek van geworden en ik waste echt niet constant hun bakken af, die werden schoon gelikt. Haha.
Nu geef ik ze KVV gemengd met brok. Ben echt niet super hygiënisch.
Nu geef ik ze KVV gemengd met brok. Ben echt niet super hygiënisch.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- MissZoef
- Actief
Tja dan heeft het niet zo veel nut.Zinodo schreef:Mijn hond heeft het een week volgehouden, toen was ze een pup van 8 maanden of zo. Ik schaam me nu nog dat ik haar dat aan heb gedaan, maar ja.MissZoef schreef:
je kan het een dagje proberen, misschien werkt het, maar ik denk niet voor lang. Twee dagen later sta je er weer..
- MissZoef
- Actief
Bedankt voor de adviezen, hier kan ik wel wat mee 

- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Ik verkruimel een koekje door de brokken, soms doe ik er wat vla of yoghurt over. Stukjes kaas erdoor, beetje saus van het eten van de avond ervoor, etcetc. Lola moet wat medicatie wegwerken twee keer per dag en dan is eten wel fijn, maar het is niet haar hobby zullen we maar zeggen. Eigenlijk eet ze al ons avondeten wel, dus vaak gooi ik daar een lepeltje van door de brokken. Als het maar klein genoeg is om niet los eruit te kunnen vissen. Anders krijg je dat weer, al het lekkers weg en de brokken nog in de bak. Soms eet ze een dag niet, ook prima. Ik zou er vooral geen hele studie van maken, vaak hebben die brokzeik-honden maar een klein beetje van iets lekkers nodig om alsnog normaal te eten.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Je hond is oud genoeg om geen pupbrok meer te eten. Ik heb mijn pups nooit speciaal pupvoer gegeven en die zijn ook heel groot geworden.
Er bestaan ook worsten van BIOFOOD of Rodi, of tegenwoordig hebben grote supermarktketens ook huismerken. Misschien hier wat van door de brokken doen en anders gewoon KVV voeren als ze dat wel lekker vindt. Ik begrijp niet wat daar nou zo lastig of vies of moeilijk aan is. Het lijkt me veel belangrijker dat een hond van 6½ maand goed eet in deze periode.
Er bestaan ook worsten van BIOFOOD of Rodi, of tegenwoordig hebben grote supermarktketens ook huismerken. Misschien hier wat van door de brokken doen en anders gewoon KVV voeren als ze dat wel lekker vindt. Ik begrijp niet wat daar nou zo lastig of vies of moeilijk aan is. Het lijkt me veel belangrijker dat een hond van 6½ maand goed eet in deze periode.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Ik zou natvoer proberen, eventueel Rocco, daar ben ik in het lagere prijssegment erg tevreden over. Renske vers (natvoer) vind ik het mooiste spul, maar heeft een veel hogere kg-prijs. Lukullus natvoer is ook goed. Nature Diet vond ik niets en Rinti ook niet.
Verder kan de verpakking van natvoer vaak een inschatting geven of hij geschikt kan zijn, goed natvoer hoef je maximaal 4% lichaamsgewicht van te geven (en grotere volwassen honden vaak maar 2.5-3%), lage kwaliteit natvoer gaat tot 12% lichaamgewicht (ja, een hond van 10kg moet dan 1.2kg voer). Het gaat niet alleen om de kwaliteit van het voer, maar ook om het feit dat de mineralen en vitaminen (premix, is duur) zo verdund zijn over de hoeveelheid voer, dus als je minder voert omdat ze goed op gewicht blijven op minder, ondervoed je je hond op dat vlak dan.
Verder kan de verpakking van natvoer vaak een inschatting geven of hij geschikt kan zijn, goed natvoer hoef je maximaal 4% lichaamsgewicht van te geven (en grotere volwassen honden vaak maar 2.5-3%), lage kwaliteit natvoer gaat tot 12% lichaamgewicht (ja, een hond van 10kg moet dan 1.2kg voer). Het gaat niet alleen om de kwaliteit van het voer, maar ook om het feit dat de mineralen en vitaminen (premix, is duur) zo verdund zijn over de hoeveelheid voer, dus als je minder voert omdat ze goed op gewicht blijven op minder, ondervoed je je hond op dat vlak dan.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
En echt slechte eters broodmager. Als er gesproken wordt over het verslechteren van de vacht en het stoppen van de groei, is het in mijn ogen tijd om andere keuzes te maken.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, als ze kvv wel eet lijkt me oplossing erg simpel. Gewoon in de ochtend of s'avonds als je thuiskomt een bak kvv erin.
Op die leeftijd eten ze bij mij al 1x per dag. Je kunt natuurlijk ook twee keer geven maar ik zou een slechte eter dus al niet de kans geven om de andere beurt te laten staan.
Ik ken geen hond die niet ging eten na een week veel minder voeren. Gewoon de helft of nog minder dan dat wat hij volgens jou zou moeten krijgen. Wel van een voer die de hond lust, ik ga ze niet eindeloos dwingen iets te eten wat ze niet willen (brok in dit geval?).
Geef iets nieuws, voer daar een week lang de helft van de hoeveelheid van en niks meer. Ze moeten helemaal niet leren dat je je bak wel kan laten staan en straks weer 2 muizenhapjes kan nemen.
Op die leeftijd eten ze bij mij al 1x per dag. Je kunt natuurlijk ook twee keer geven maar ik zou een slechte eter dus al niet de kans geven om de andere beurt te laten staan.
Ik ken geen hond die niet ging eten na een week veel minder voeren. Gewoon de helft of nog minder dan dat wat hij volgens jou zou moeten krijgen. Wel van een voer die de hond lust, ik ga ze niet eindeloos dwingen iets te eten wat ze niet willen (brok in dit geval?).
Geef iets nieuws, voer daar een week lang de helft van de hoeveelheid van en niks meer. Ze moeten helemaal niet leren dat je je bak wel kan laten staan en straks weer 2 muizenhapjes kan nemen.
-
- Zeer actief
Ik heb het andersom gehad. Ik voer nu brok omdat mijn hond geen of niet voldoende kvv wilde eten. Mijn hond eet nu nog steeds weleens één of meerdere dagen niet. Eerst heb ik me daar ook druk om gemaakt maar nu is het maar gewoon zo.MissZoef schreef:
Op kvv viel hij heel erg af en op brokken blijft hij wel op gewicht en heeft meer energie. Dan is het minder erg dat hij af en toe niet eet. Ze kunnen echt wel even zonder eten hoor. Ik voer meestal twee keer per dag maar 3 van de 7 dagen wil hij 's ochtends niks dus geef ik alleen 's avonds. Met kvv kreeg hij sowieso alleen 's avonds te eten en dan wel als hij al zijn lange ronde had gehad. Gelijk een voordeel dat je snoepjes ook interessant zijn

Mijn hond is inmiddels ruim 5 jaar oud en hij eet al vanaf pup soms meerdere dagen niet of heel slecht. En soms valt hij juist weer aan op zijn bak

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een paar smaken/merken uitproberen, wat heet water over de brokken en dan heb je het eigenlijk wel gehad. Ik heb niets tegen brokken, maar ik vind het wel belangrijk dat mijn hond zijn eten ook lekker vindt. Je hond is geen slechte eter an sich want de KVV gaat er goed in, het gaat er dus echt om dat je hond die brokken gewoonweg echt niet te nassen vindt.Hoe zouden jullie brok niet willen eten aanpakken?
Dus gewoon lekker KVV geven 's ochtends en 's avonds. Als je nu overdag nog wat wil geven neem je een blikje natvoer mee, of een stuk worst van biofood/renske/... mee, maar echt nodig is het niet.
- MissZoef
- Actief
Goeiesirene schreef:Nou, als ze kvv wel eet lijkt me oplossing erg simpel. Gewoon in de ochtend of s'avonds als je thuiskomt een bak kvv erin.

- MissZoef
- Actief
Ik weet niet of ze er misselijk van wordt, ze kotst het niet uit in elk geval. Heeft wel eens diarree gehad van brokken. Mengen van brok en KVV ging eerst ook niet, maar nu langzaam wil dat ook wat beter.Heavy schreef:Misschien wordt ze misselijk van brokken ? Valt het gewoon niet goed bij haar en wil ze het daarom niet meer eten . Als mijn hond misselijk is dan wil hij zijn eten ook begraven of duwt het weg met zijn neus.
Hier gaat het nu goed met kvv en brok en dan grotendeels kvv en een klein handje brokken erbij .
Heeft lang geduurd en zelfs hypoallergene brokken vielen niet goed bij hem
- MissZoef
- Actief
Dankje, ik zal eens kijken naar die merken.Domor schreef:Ik zou natvoer proberen, eventueel Rocco, daar ben ik in het lagere prijssegment erg tevreden over. Renske vers (natvoer) vind ik het mooiste spul, maar heeft een veel hogere kg-prijs. Lukullus natvoer is ook goed. Nature Diet vond ik niets en Rinti ook niet.
- MissZoef
- Actief
Acana wil ik ook nog gaan proberen. Die heeft ze nog niet gehad, hoor ik wel goede dingen over.Caro schreef:Acana en taste of the wild hebben brokken voor alle leeftijden, dus kun je ook aan hond van 6,5 maand geven. Zijn vast wel meer merken maar ik heb ervaring met deze twee. Mijn hond was al haar brokken na een paar weken beu en daar stond het weer. Sinds ik acana voer heb ik dat probleem niet meer maar ja wil natuurlijk niet zeggen dat jouw hond die brok net zo lekker vindt als de mijne. Shep staat bij deze brok al te wachten bij haar bak, dat was vroeger wel anders. Je kan ook nog slobbersaus over de brokken doen. Ik weet niet wat daar allemaal voor ingrediënten in zitten maar is speciaal voor honden.
- MissZoef
- Actief
Iedereen antwoorden wordt wat lastig, maar dankjullie voor het mee denken. Ik houd eigenlijk helemaal niet van KVV, daarom gaat mijn voorkeur naar brokken. Maar als ze daar maar moeilijk over blijft doen dan denk ik dat ik het wel blijf geven. Ik ga denk ik nog de acana eens proberen en misschien Farmfood. Mocht dat net zo goed niet lekker gevonden worden dan zal ik denk ik een combinatie KVV en brok proberen of desnoods zoals voorgesteld iets over de brokken doen.
Ik maak mij er misschien ook wel wat te druk over. Ik ben het niet gewend, een hond die niet van brokken houd. Onze andere hond kan je alles voor zetten en die eet het. Sowieso heb ik het idee dat ze minder nodig heeft dan aangegeven op verpakkingen. Ze is niet te mager, maar ze zag er wel slecht(er) uit. Nu met aanvulling van KVV is dat weer bijgetrokken. Nog minder grote porties geven helpt misschien ook. Ze laat nu vaak sowieso wat staan (van de brokken dan).
Ik maak mij er misschien ook wel wat te druk over. Ik ben het niet gewend, een hond die niet van brokken houd. Onze andere hond kan je alles voor zetten en die eet het. Sowieso heb ik het idee dat ze minder nodig heeft dan aangegeven op verpakkingen. Ze is niet te mager, maar ze zag er wel slecht(er) uit. Nu met aanvulling van KVV is dat weer bijgetrokken. Nog minder grote porties geven helpt misschien ook. Ze laat nu vaak sowieso wat staan (van de brokken dan).
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Mijn ervaring is dat de hoeveelheden op de verpakkingen altijd lekker ruim zijn. Ik heb weleens gehoord dat je sowieso 30% minder kan geven. Mijn man heeft met KVV wat jij ook hebt en wij zijn ook wel regelmatig spontaan ergens anders dus brok is voor ons wat praktischer. Maar 's avonds krijgt Lola voornamelijk tafelresten evt. aangevuld met brok. Ik weet dat niet iedereen fan is van 'menseneten' aan de hond voeren, maar het werkt wel bijzonder goed, dus misschien kun je daar ook nog iets mee.