Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

welke hond doet je het meest?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Geen voorkeur ,maar wel met ieder een andere band. Max kwam bij me in een voor mij heel moeilijke tijd en ik heb meer getraind met hem. Verder is ie een tijdje vaak ziek geweest, wat natuurlijk ook een band schept.
Max is ook veel introverter dan Bente; da's er meer een van het type " 's even kijken waar iets leuks te doen is" , terwijl Max dat veel minder heeft.
Maar ik zou ze in elk geval geen van tweeen graag missen!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Falco
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Falco »

Ja helaas heb ik wel voorkeur. Maar dat komt ook door het gedrag van 1 van de twee. Spike de teef broerenfox is qua gedrag een truttebol. Spike komt uit het asiel. Toen ze 1 jaar was had ze al drie gezinnen gehad. En ik kon dat piepende hondje niet weerstaan. De jongens waren nog klein en het moest voor een hondenleek als ik wel een handelbaar hondje zijn. Ze kan absoluut niet met andere honden overweg. Ze is helemaal mensgericht. Als we hondeneigenaars in de straat tegen komen worden de honden ontweken en de eigenaars zowat opgevreten. Ik doe alles voor haar, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om haar te verwaarlozen. Ik zit binnen notime bij de dokter als ik denk dat ze wat heeft maar echte liefde is het helaas nooit geworden. Falco is nu twee en half en die heb ik wel eens achter het behang willen plakken maar de liefde zit diep. Geen idee waarom ik zo ben maar het is niet anders.
Falco.. 2001-2009
Spike.. 1993-2007
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Ik heb eigenlijk geen voorkeur alle 3 hebben ze wel een narigheid en hebben ze wel iets wat mij trekt. Wat bij mij nog mijn beste maatje was is de teef die nu al 5 jaar dood is. Deze hond heb ik 9 jaar alleen mee geleeft en dat was mijn ziel ze wist precies hoe ik me voelde etc. We hadden een super band waar niemand tussen kwam en toen ze dood ging van ouderdom waren we ook met z'n tweetjes. Ze heeft me nog wakker gemaakt voor ze ging en ik heb mijn hand op haar neer gelegd en daarna is ze tevreden ingeslapen. Dit was mijn maatje. Maar met de honden die ik nu heb heb ik toch een iets andere band dat komt waarschijnlijk omdat mijn vriend er is en nog 2 andere honden.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
Bastion

Ongelezen bericht door Bastion »

Ik heb twee honden, waarvan de jongste 14 weken is en daar heb ik nog niet zo band mee als met mijn Gucci. Ook al ben ik dol op haar.
Vorig jaar(voor de pup) is mijn Vipje op 2 jarige leeftijd overleden en dat was toch echt wel mijn favo. Een favo hebben is ook geen schande zolang je de een maar niet achtersteld bij de ander ;)
Bruce

welke honden vinden jullie leuk

Ongelezen bericht door Bruce »

beethoven, huskys,grote langharige honden,deerhound,tja alle honden eigenlijk zijn leuk
Bruce

honden

tja van beethoven zon soort vind ik wel leuk, bobtail, huskys windhond rex veel meer hoor maar da komt straks wel
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door JoviGirlAnita »

Tja, Bobby en Jovi hebben beiden een compleet ander karakter en dat ligt me van beiden erg goed.

Jovi heb ik vanaf pup, dus dat schept een extra band vind ik. Ze is net een eeuwige pup, is een dikke knuffel en gaat met lopen haar eigen gang is heeft erg veel last van Oost-Indische doofheid, maar is lief voor alles wat leeft. Erg onderdanig.

Bobby kreeg ik toen hij een jaar was. Hij is een hond die nu last heeft van verlatingsangst. Zolang hij samen met Jovi alleen is is het goed, maar ik kan niet hem alleen thuislaten als ik bijvoorbeeld met Jovi naar de DA moet.
Bobby heeft een constant will to please en loopt op de cursus de sterren van de hemel. Hij is dominant en gereserveerd tegen vreemden. Voor mij zal hij ongetwijfeld zijn eigen leven op het spel zetten.
Maar het is een enorme knuffel.

Beiden hebben ze dus wel iets en ik zou niet kunnen kiezen, maar dat hoeft ook niet gelukkig :mrgreen:
Pootje van my SUPER doggies Bobby & Jovi

Afbeelding
JoviGirlAnita
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door JoviGirlAnita »

Falco schreef:Ja helaas heb ik wel voorkeur. Maar dat komt ook door het gedrag van 1 van de twee. Spike de teef broerenfox is qua gedrag een truttebol. Spike komt uit het asiel. Toen ze 1 jaar was had ze al drie gezinnen gehad. En ik kon dat piepende hondje niet weerstaan. De jongens waren nog klein en het moest voor een hondenleek als ik wel een handelbaar hondje zijn. Ze kan absoluut niet met andere honden overweg. Ze is helemaal mensgericht. Als we hondeneigenaars in de straat tegen komen worden de honden ontweken en de eigenaars zowat opgevreten. Ik doe alles voor haar, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om haar te verwaarlozen. Ik zit binnen notime bij de dokter als ik denk dat ze wat heeft maar echte liefde is het helaas nooit geworden. Falco is nu twee en half en die heb ik wel eens achter het behang willen plakken maar de liefde zit diep. Geen idee waarom ik zo ben maar het is niet anders.
Ik vind het wel heel eerlijk van je. Toen ik je verhaal net las zat ik eens goed te denken en weet ik eigenlijk waar het verschil tussen mijn honden in zit bij mij........
Ik denk dat ik sneller meer van Jovi NEIG te accepteren omdat ik haar al vanaf pup heb en dat zij veel haar eigen gangetje gaat. Ze is ook nog steeds mijn kleine meissie :mrgreen:
Bobby kan heel erg aandacht claimen thuis. Zodra ik Jovi even een aai geef is hij er als de kippen bij. Het lijkt wel of hij voortdurend op zoek is naar bevestiging. Op de cursus doet hij alles perfect, maar hij laat me niet 30 meter weglopen en dat hij moet blijven liggen. Verlatingsangst denk ik. Dat vergt van mij soms veel energie en irritatie ook bij tijden. Toch is dat ook nou juist hetgeen wat mijn medelijden met hem vergroot en dat dat weer een stukje liefde is geworden wat ook onoverwinnelijk is......
Pootje van my SUPER doggies Bobby & Jovi

Afbeelding
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Pfoe...best moeilijk...
Beau is mijn fijne vent, mijn makker, let altijd op mij, luisterd goed, echt een maatje...maar o zo dominant naar andere reuen...dus altijd oppassen.

Tunja is echt een mutsje, heeft ook een achtergrond van zwerven en mishandeling dus dat kan je niet kwalijk nemen, maar is absoluut niet stoer of belastbaar oid. Wel heel makkelijk en dankbaar, fijn, lief hondje.

Echt 2 tegenpolen dus.....Ik denk dat op ieder van hen op een heel andere manier erg gek ben....maar gek ben ik op ze! :ok:
Afbeelding
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

ik doe het meeste met rocco omdat ie veel aandacht nodig heeft en ik er hondenschool me doe enzo ...

maar prins is meer mijn knuffelhond als ik het ff moeilijk heb lijkt ie het aan te voelen dus daar heb ik een beter band mee
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Ik heb tot nu toe een sterke voorkeur gehad voor 1 van mijn honden, niet dat ik de anderen niet even lief vind maar de band was gewoon sterker.

Nu heb ik met alledrie op verschillende manieren een band, die even sterk is. Twee van de honden trekken erg naar mij toe en dat doet me erg goed moet ik zeggen, ze luisteren goed, daar hou ik gewoon heel erg van.

Eentje is een eigenwijze drop, maar zo lief en grappig, daar ben ik net zo gek op maar hij trekt meer naar mijn man. Als die er niet is ben ik goed genoeg, maar als mijn man thuis is besta ik nog maar een klein beetje.

Dus daarom ben ik wel blij dat we meerdere honden hebben omdat ik echt een maatje wil hebben aan een hond. Hem kan ik nu zo goed accepteren omdat ik dat van hem niet hoef te vragen. Maar als ik alleen hem had, zou het me misschien zelfs wel kwetsen dat hij dus duidelijk mijn man als baas kiest. Terwijl dat gewoon logisch is natuurlijk dat zo'n hond ook voorkeur heeft. Maar nu heb ik daar geen last van.
Nancy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nancy »

Aangzien de karakters van beide honden nogal sterk verschillen heb ik met beide een andere band.Ik houd van beien evenveel.Aleen de band met Beertje is veel sterker.Heel hecht.Veel diepgang.Maar voorkeur nee.ik verkies de 1 niet boven de ander in houden van. :ok:
Cambridian
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cambridian »

hai ook ik moet zeggen dat ik iets meer heb met mijn teef , komt misschien ook wel dat we haar als pup hebben gekregen , onze reu hebben we gekregen toen hij ander half jaar oud was (hij was een allergie kwestie???????? jaja ) maar zou hem niet willen missen .
Hij is wel de gene die als eerst begroet word en zijn eten als eerste krijgt
hij gaat het meest met ons mee naar kennissen maar de teef mag soms
dus bij ons slapen ze kan heerlijk rustig lekker tegen je aan liggen
Boy dus niet want als je smorgens wakker word moet je niet schrikken als je je ogen open doet want het eerste wat je ziet is een groot zwart gat
LLLLLEEEEKKKKEEERRRR :mrgreen:
Ze krijgen allebij aandacht en liefde enja mijn teef vraagt iets meer
MAAAARRRR er is maar een GROTE TOVENAAR en dat is toch weer mijn Boy dus ja om wie geef ik het meest mijn teef of mijn reu soms weet ik het zelf ook niet als ze maar gelukkig bij ons zijn :P
kanjer
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanjer »

ik heb me Apache de sterkste band
al vanaf het moment dat ze geboren is
zij heeft voor mij de plaats ingenomen voor
me dieren die ik in Adam heb moeten laten ;)
gr. gaby :zwaai:
Apache † 02-01-05
Lucky

Don't be afraid 'Cuz I won't bite
Afbeelding

Carpe Diem
TIS ONLY IN THEIR DREAMS THAT MEN TRULY BE FREE,
'TWAS ALWAYS THUS, AND ALWAYS THUS WILL BE.
peterr
Actief

Ongelezen bericht door peterr »

Hoi, ik heb maar 1 hond........
Westertoren
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Westertoren »

Een hond op 4 poten met een kop en een staart !!!!!!!!!!!!!! :ok:
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Ik heb niet echt een voorkeur voor 1 hond.
Ze zijn allebei erg verschillend en ik vind ze allebei het einde :mrgreen:
Om Yildah moet ik vaak erg lachen en Sandro is een hond die heel snel dingen oppikt van mij, vaak zonder dat ik het meteen door heb.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
slowie
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door slowie »

heb er vier en hou van alle vier op een andere manier,ben gek op ze allemaal maar met de een heb ik iets meer dan de ander geen idee wat het is,klikt meer denk ik,maar janken als er eentje weg valt zal ik om geen van eentje minder doen!
Con
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Con »

Ik heb 3 ruwharige dwergteckels met alledrie een eigen karaktertje en ik hou van alledrie evenveel.
Ieder hebben ze iets apparts.
Lara is een beetje een einzelganger, maar een ontzettende lieve meid.
Winnie is heel erg aanhankelijk en trekt heel erg naar mij toe.
Xanne is de vrolijkste, een echte lebberkont.
Ik zou ze niet meer kunnen missen!
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Ik ben echt stapel gek op ze alletwee maar Shaggy was/is mijn eerste hond en das toch altijd erg speciaal..en shaggy is ook een echte knuffelbeer die de hele dag bij me in de buurt ligt terwijl nina de hele dag speeld en rond rent...maar ze zijn alletwee mijn lieverds hoor
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Bruce

huskys
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ik ben erg dol op Poncho. Zij is zo slim, eigenwijs, zelfstandig. Ik heb ook veel moeite moeten doen om haar genegenheid te winnen (een vol jaar van training en dagelijks leuke dingen doen).

Op Bambi en Kit ben ik ook wel dol maar dat ging heel anders, veel makkelijker. Als ik nu terugkijk vind ik het wel wat hebben om echt door het stof te gaan om de liefde van je hond te winnen.
Bruce

wat moet ik nu verwijderen of toevoegen om die konijn in hierin te krijgen
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Bruce schreef:wat moet ik nu verwijderen of toevoegen om die konijn in hierin te krijgen
Dat konijn van jou doet ook maar waar hij zin in heeft hè? ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Bruce schreef:wat moet ik nu verwijderen of toevoegen om die konijn in hierin te krijgen
Bruce, kun je niet een ander konijn zoeken? De manier zoals Stang gezegd heeft dat je kunt kopieren en plakken is het makkelijkst (en dat lukt je ook, dat heb ik al gezien vanmorgen ;) .
Alleen de link naar jouw plaatje is daar net iets te lang voor. En daardoor komen er puntjes in te staan, waardoor wij het plaatje niet goed meer kunnen zien. Volgens mij als je naar google.com gaat en bugsbunny intypt komt je nog heel veel meer leuke plaatjes tegen....
Bruce

over konijnen gesproken volgende week heb ik een 110 cm knuffelkonijn 73 breed
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Bruce schreef:over konijnen gesproken volgende week heb ik een 110 cm knuffelkonijn 73 breed
Ehmmm, die is bijna groter dan ik ben! Breder in elk geval ;)
In je onderschrift-linkjes staan nog steeds .... en spaties. Ik zie ze nog niet dus :cry:
Bruce

favoriete dier

de prairiehond zou ik ook wel willen :P
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Houden doe ik van al mijn honden maar de band met Orson is wel heel speciaal en hecht.Hij was veel ziek als pup en door al dat tobben is er een hele hechte band ontstaan,hij is ook altijd in mijn buurt te vinden ben ik boven hij ook ,ga ik naar beneden hij ook dus ik vind hem wel heel speciaal maar hou van alle vier en zou nooit kunnen kiezen.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi,

Lana en Levi zijn twee compleer verschillende honden. Ondanks dat ze beiden doggen en teven zijn, verschillen ze echt dag en nacht van elkaar. Dat maakt ook dat ik eigenlijk niet kan zeggen met wie van de twee ik meer band heb.
Lana is mijn eerste dog en echt mijn 'allessie'. Door haar elleboogproblemen hebben we gewoon al ontzettend veel meegemaakt met haar en haar ook door hele moeilijke periodes heen geholpen. Dat maakt een band wel intenser, denk ik.
Levi daarentegen is weer vrolijker en grappiger dan Lana en een veel grotere knuffelkont. Dat maakt de band met haar weer heel intens.
Nee, ik zou echt geen keuze kunnen maken. Ik heb met beiden een enorm hechte band, alleen wel op een compleet verschillende manier.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”