Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wandeling Gelderland, zondag 17-02, Bussloo

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Balance_P
Actief
Mijn ras(sen): Labrador!
Aantal honden: 1

Re: Wandeling Gelderland, nummer zo en zo veel

Ongelezen bericht door Balance_P »

Zinodo schreef:
Balance_P schreef:En dan voor nu zondag 21ste of?
Idd de 21ste lijkt te winnen :lol1:
21 gaat in de agenda! Is er een parkeerplaats / meetingpoint waar we dan afspreken in het Bennekomse Bos?
Balance_P
Actief

Zinodo schreef:
Hoe laat zullen we afspreken? Mij maakt het niks uit, uurtje of 11 is wel lekker :ok:
11 is prima voor ons!
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door natalie »

20-10 zaterdag: Zinodo, (Niika misschien), welshwitch, Balance_P, Hilde
21-10 zondag: Zinodo, Lothian, Izzie_Anneke, Niika, welshwitch, Balance_P, Hilde, Natalie
27-10 zaterdag: Zinodo, Izzie_Anneke, Balance_P
28-10 zondag: Zinodo, misschien Lothian, Izzie_Anneke, Balance_P, Hilde
Mijn naam toegevoegd :)
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Lothian schreef:We kunnen ook ergens anders heen gaan? Weet niet hoe ver iedereen dan zou moeten rijden. Berendonck in Nijmegen is ook leuk, maar wel betaald parkeren; Bennekomse bos vind ik altijd leuk; Rozendaalse veld ben ik nog maar 1 keer geweest maar was heel mooi haha.
Er is een plek dichtbij om gratis te parkeren. Of dat moet inmiddels veranderd zijn? Dan moet je even onder de snelweg doorwandelen en ben je zo op het strandje :wink:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Re: Wandeling Gelderland, zondag 21-10, Bennekomse bos

Ongelezen bericht door Lothian »

Kruimel53 schreef:In het Bennekomse bos loop ik sowieso bijna dagelijks dus ik sluit wel aan als jullie hierheen komen.
Je kunt parkeren langs de Hullenbergweg, daar is het wel vaak druk op zondag, en er is ook langs de Prins Hendrikweg meestal wel plek, daar is het ook rustiger.
:ok: laten we parkeren langs de Prins Hendrikweg doen.
Suuz! schreef:Ik overweeg om te komen maar het liefst niet in een gebied met heeeeeel veeeeeel wild. Haha. Ik heb eigenwijze best goed luisterende Grand bassets die niet meer luisteren als er 20 spoortjes voor hun neus langs lopen. Als ik kom kom ik er overigens met 1. 3 honden terugzoeken mocht het fout gaan vind ik minder tof dan 1 :mrgreen:
Ik zie er heel weinig wild, ik denk omdat het heel veel gebieden in de omgeving heeft waar het heen kan in plaats van een bos vol honden :mrgreen: Veertje heeft Finn daar ook wel losgelaten ondanks dat die ook wel eens ergens achteraan wil, toch Veertje?

DeDiana, wat ongezellig :jank: :Q:
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Lothian schreef:
Suuz! schreef:Ik overweeg om te komen maar het liefst niet in een gebied met heeeeeel veeeeeel wild. Haha. Ik heb eigenwijze best goed luisterende Grand bassets die niet meer luisteren als er 20 spoortjes voor hun neus langs lopen. Als ik kom kom ik er overigens met 1. 3 honden terugzoeken mocht het fout gaan vind ik minder tof dan 1 :mrgreen:
Ik zie er heel weinig wild, ik denk omdat het heel veel gebieden in de omgeving heeft waar het heen kan in plaats van een bos vol honden :mrgreen: Veertje heeft Finn daar ook wel losgelaten ondanks dat die ook wel eens ergens achteraan wil, toch Veertje?

DeDiana, wat ongezellig :jank: :Q:
Ik heb er inderdaad ook nooit wild gezien. Of het er niet zit weet ik niet zeker, maar het is een van de weinige bossen waar ik haast zonder nadenken Finn laat loslopen :wink: Voor Finn helpt het wel dat er vaak wat meer wandelaars en honden zijn, zodat hij iedere keer weer een hond heeft om zijn aandacht op te richten ipv sporen lopen.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik kan beide weekenden niet maar ik ga wel graag weer eens mee :D Uma gaat sowieso mee, Manu is even afhankelijk van de groep.
Balance_P
Actief

Manuma schreef:Ik kan beide weekenden niet maar ik ga wel graag weer eens mee :D Uma gaat sowieso mee, Manu is even afhankelijk van de groep.
We kunnen best vast in november ook een datum vastleggen hoor :engel:
11 of 25 november bijvoorbeeld :mrgreen:
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Ik denk erover om ook mee te wandelen de 21e.
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Balance_P schreef:
Manuma schreef:Ik kan beide weekenden niet maar ik ga wel graag weer eens mee :D Uma gaat sowieso mee, Manu is even afhankelijk van de groep.
We kunnen best vast in november ook een datum vastleggen hoor :engel:
11 of 25 november bijvoorbeeld :mrgreen:

11 november is een show voor alle honden (rassen, kruisingen en bastaardjes) in Heteren. Misschien leuk om te kijken als je nog in de oriëntatiefase zit :wink:
Balance_P
Actief

Ooh leuke tip, thanks!
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Hoe laat doen we?

Gaan er reuen mee die moeite hebben met jonge reuen? Elmo is mega sociaal en netjes, maar ik wil hem geen slechte ervaringen laten opdoen. Er is nu een bepaald type reu die vindt dat Elmo (19 maanden) mee begint te tellen en daar moet wat van gezegd worden. En dat wil ik voorkomen :tongue:
Afbeelding
Balance_P
Actief

11 uur!
Shiloh86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder

Ongelezen bericht door Shiloh86 »

Het lijkt mij ook eventueel leuk om aan te haken met Duke.

Zitten er honden tussen die extreem onzeker zijn? (en dan bedoel ik honden die bij de eerste snuffel aan elkaar zichzelf direct op hun rug gooien, of er in paniek vandoor gaan)
Afbeelding
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Izzie maakt het allemaal geen bal uit, die vindt alles gezellig.
Sabi85
Zeer actief

Shiloh86 schreef:Het lijkt mij ook eventueel leuk om aan te haken met Duke.

Zitten er honden tussen die extreem onzeker zijn? (en dan bedoel ik honden die bij de eerste snuffel aan elkaar zichzelf direct op hun rug gooien, of er in paniek vandoor gaan)
Ja Jerry is erg onzeker. Hij is verschillende keren gegrepen door Duitse en Mechelse herders, dus hij wil nog wel eens in paniek raken bij het zien van een herder. Ik denk dat het dan niet verstandig is om met Jerry te komen.
Laatst gewijzigd door Sabi85 op 18 okt 2018 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Zinodo schreef:

De mijne niet. Nomi houdt wel van een stoere herder hoor :I: :LOL:
Duke? Stoer :goeie:

Tis een zacht onzeker ei. Maar als hij er dan 1 tegen komt die nog zachter is dan hij, kan hij wel eens zo'n "hahaaa! Jou kan ik hebben!" moment hebben, en dat vind ik gewoon ronduit kut gedrag en vervelend. Geen schade of zo hoor, helemaal niet! Maar ook niet leuk.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Dan ga ik ook overslaan, sorry... Elmo zal zich niet meteen onderwerpen oid, maar ik wil graag vrolijk en gezellig voor hem en geen kans op een mindere ervaring. Anderhalf is me een iets te kwetsbare leeftijd voor jonge reuen.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Dan kom ik zelf gewoon niet...

al denk ik eerlijk gezegd niet, dat met hoe je Elmo omschrijft het een probleem zou geven. Duke is zelf gewoon onzeker, als een andere hond correct/niet panisch is, gebeurd er niks. Het is eigenlijk alleen bij de hele panische hondjes, dat hij er zelf ook geen raad mee weet, en dan lomp kan worden. Dat is ook alleen bij de eerste ontmoeting zo. Dus een optie zou ook zijn, om (met lange lijn, om najagen te voorkomen, wat in het verleden altijd super gewerkt heeft) iets eerder te ontmoeten en samen op te lopen, zodat die eerste spanning eruit is.

Ik heb een extreme "oh jee, ik wil dat helemaal niemand last van mij heeft". En vind dingen vervelend die veel anderen honden mensen om mij heen zoiets van hebben "er gebeurd toch niets?".

Maar goed, het moet voor iedereen een ontspannende wandeling zijn. Dus dan laat ik gewoon voorbij gaan.
Afbeelding
Shiloh86
Zeer actief

Even als voorbeeldje. Mijn beste vriendin had (helaas inmiddels herplaatst) een méga onzekere/angstige witte herder. Bij de eerste ontmoeting had ik Duke aan de lange lijn. Zodra die hond vluchtte en Duke wilde meerennen/"najagen" voorkwam ik dat door op de lijn te staan. Binnen 2 minuten was de eerste opwinding eruit, had Duke door dat ze hem eng vond en hij van haar niks te vrezen had en is Duke zijn eigen ding gaan doen, en heeft die hond de hele wandeling een meter schuin achter hem in de gaten lopen houden en heeft Duke haar eigenlijk geen aandacht meer gegeven. Het zijn bepaalde situaties.... altijd lastig om dat zo over internet heen te verwoorden.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Ik denk dat ik je wel snap, ik zie dit gedrag bij meer Hollanders :) Ik denk ook niet dat Elmo een directe trigger zou zijn (want hij is niet panisch), maar ik wil het niet eens de kans geven om een trigger te zijn of worden... Als de rest het wel prima vindt met Duke, is dat voor mij ook oké hoor, dan blijf ik gewoon thuis :) Ik heb Duke wel eens gezien en het is een prima hond, dus echt niets ten nadele van jullie :D.

Afgelopen week tijdens training kwam er een HH achter het hek Elmo/mij aanblaffen en Elmo kreeg er een halve hartverzakking van. Hij herstelt zich dan enorm snel, dus dat is echt heel goed. Maar ik wil niet dat hij in zijn schrik dan toch een nog vervelender ervaring opdoet dan alleen die schrik.
Afbeelding
Sabi85
Zeer actief

Hilde schreef:Ik denk dat ik je wel snap, ik zie dit gedrag bij meer Hollanders :) Ik denk ook niet dat Elmo een directe trigger zou zijn (want hij is niet panisch), maar ik wil het niet eens de kans geven om een trigger te zijn of worden... Als de rest het wel prima vindt met Duke, is dat voor mij ook oké hoor, dan blijf ik gewoon thuis :) Ik heb Duke wel eens gezien en het is een prima hond, dus echt niets ten nadele van jullie :D.

Afgelopen week tijdens training kwam er een HH achter het hek Elmo/mij aanblaffen en Elmo kreeg er een halve hartverzakking van. Hij herstelt zich dan enorm snel, dus dat is echt heel goed. Maar ik wil niet dat hij in zijn schrik dan toch een nog vervelender ervaring opdoet dan alleen die schrik.
Jerry zou helaas wel een trigger zijn, dus ik kom dan ook niet.
Afbeelding
Kaylee#
Actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Kaylee# »

Hmm direct op de rug gooien doet mijn pup van bijna 5 maanden wel ja en mijn mechel teefje van 10 maanden is ook niet zeker te noemen en is al eens door een niet kwaad willende lompe labrador opgejaagd en er toen vandoor gegaan. Juist omdat we hier nooit vreemde honden tegenkomen vind ik dit soort wandelingen belangrijk voor ze maar dan moeten ze wel ontspannen verlopen zeg maar... weet dus nog niet of het slim is om mee te gaan voor mij.
Shiloh86
Zeer actief

Maar dan is het gewoon heel simpel. Dan ga ik gewoon niet mee. Dat is de hele reden dat ik de vraag stelde. Duke is absoluut geen vechter, pester of nare hond. Maar hij is uit zijn onzekerheid en onhandigheid soms gewoon erg lomp.. En ik trek me daarin de kleinste dingen vaak al heel erg aan en kan me enorm schuldig voelen. Dus dan loopt het voor mij ook niet prettig.

Ik kan altijd een keer aansluiten als het beter past.
Afbeelding
Sabi85
Zeer actief

Ik heb het even uitgezocht en ik kan er komen met het openbaar vervoer :cheer:. Het is wel een hele onderneming; bijna 2 uur onderweg voor dat kleine stukje. Is er toevallig iemand die langs Amersfoort of station Ede-Wageningen (of een treinstation ertussen) komt en plek over heeft voor een mens en een hond in de auto? :engel:
Afbeelding
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Mss dat ik met Roosje mee loop als dat goed is.. :D
Balance_P
Actief

Sabi85 schreef:Ik heb het even uitgezocht en ik kan er komen met het openbaar vervoer :cheer:. Het is wel een hele onderneming; bijna 2 uur onderweg voor dat kleine stukje. Is er toevallig iemand die langs Amersfoort of station Ede-Wageningen (of een treinstation ertussen) komt en plek over heeft voor een mens en een hond in de auto? :engel:
Jahoor! Zolang hij / zij op de achterbank van een vw polo past :mrgreen: Details even per pb bespreken?
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Gecondoleerd Zinodo :roos:
Lothian schreef:laten we parkeren langs de Prins Hendrikweg doen.
Voor mensen met het richtingsgevoel van een poffertje.. Wijst dit zich vanzelf of kan ik verdwalen?
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

Izzie_Anneke schreef:
Voor mensen met het richtingsgevoel van een poffertje.. Wijst dit zich vanzelf of kan ik verdwalen?
:goeie:

Maar ik ben ook wel benieuwd :D :wink:
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Zinodo schreef:Nou, ik ben bang dat ik toch moet afzeggen. Het is echt het tijd van het jaar he.. de opa van mijn man is vannacht overleden. :blauwoog:

Ik hoop dat jullie een leuke dag ervan maken! Als we nog een keertje in November afspreken wil ik dan graag mee :ok:
Gecondoleerd.
Izzie_Anneke schreef:
Ik volg de tomtom, kom ik vast wel ergens uit.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”