Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kan ze nog drachtig zijn of niet?
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Alaska Malamute & Siberische Husky
- Aantal honden: 2
Kan ze nog drachtig zijn of niet?
Hallo allemaal!
Vorige week donderdag hebben we bij onze teef (Alaska Malamute) een echo laten maken (ze zou toen 7 weken drachtig zijn). Hier waren helaas geen pups op te zien. De DA heeft alleen de onderbuik gescant, dus niet hoger bij de ribben etc. Maar het lijkt mij dat met 7 weken de pups sowieso ook niet meer helemaal bovenin zitten toch? Ze heeft haar zowel op de rug liggend als staand gescant. Zou het kunnen dat er nog 1 verstopt zou zitten ergens of is dit eigenlijk wel onmogelijk met 7 weken? Omdat je ook de ruggengraat enz. al had moeten kunnen zien en ze natuurlijk al een stuk groter zijn dan met 5 of 6 weken. Mijn vraag is dus eigenlijk of het mogelijk is dat ze toch drachtig is of dat het eigenlijk onmogelijk is. (Ik weet verder niet of de DA goed is met echo's, dit was ook de 1e keer daar. Maar ik hoop toch wel dat als ze er niet zo kundig mee zijn, ze dat hadden aangegeven).
Vorige week donderdag hebben we bij onze teef (Alaska Malamute) een echo laten maken (ze zou toen 7 weken drachtig zijn). Hier waren helaas geen pups op te zien. De DA heeft alleen de onderbuik gescant, dus niet hoger bij de ribben etc. Maar het lijkt mij dat met 7 weken de pups sowieso ook niet meer helemaal bovenin zitten toch? Ze heeft haar zowel op de rug liggend als staand gescant. Zou het kunnen dat er nog 1 verstopt zou zitten ergens of is dit eigenlijk wel onmogelijk met 7 weken? Omdat je ook de ruggengraat enz. al had moeten kunnen zien en ze natuurlijk al een stuk groter zijn dan met 5 of 6 weken. Mijn vraag is dus eigenlijk of het mogelijk is dat ze toch drachtig is of dat het eigenlijk onmogelijk is. (Ik weet verder niet of de DA goed is met echo's, dit was ook de 1e keer daar. Maar ik hoop toch wel dat als ze er niet zo kundig mee zijn, ze dat hadden aangegeven).
-
- geregistreerd lid
Re: Kan ze nog drachtig zijn of niet?
Oja, zou het anders misschien ook nog zo kunnen zijn dat ze bijv. vrijdag is gedekt, maar ze pas bevrucht is op dinsdag? Dan zou ze met de echo 6 weken en 2 dagen zijn geweest.
-
- geregistreerd lid
Een scan doen ze daar niet helaas, omdat ze dat bij mensen ook liever niet doen en daar zijn we het zelf ook wel mee eens eigenlijk. Maar jij denkt dat een echo ook onbetrouwbaar is met dat termijn?
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik ken iemand die een da had met echt veel ervaring met echo's maken en toch 1 pup gemist heeft. Dus daar is een eenling geboren volledig onverwachts. Het kan dus wel...
- Stippelteam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dalmatiers
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wij weten inmiddels uit ervaring dat sperma ook langer kn leven dan 72 uur hahahaMizzsylver schreef:sperma kan zo'n 72 uur overleven dus vrijdag dekken en dinsdag bevruchten is kleine kans. Vanaf dag 55 is een rontgen het duidelijkst dus je kunt ook volgende week nog een foto gaan maken als je het zeker wilt weten of gewoon afwachten of er wat uitkomt na 9 weken
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

-
- geregistreerd lid
Machie schreef:Ik ken iemand die een da had met echt veel ervaring met echo's maken en toch 1 pup gemist heeft. Dus daar is een eenling geboren volledig onverwachts. Het kan dus wel...
Ja ik lees dat dit vaak gebeurd met een echo rond 5 en 6 weken. Ik lees het alleen nergens met 7 weken hahaha, maarja wie doet er dan ook pas een echo met 7 weken

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
7 weken is ook laat voor een echo. Normale termijn is tussen de 28-35 dagen. Dus rondom de 4 weken.Kiwi1991 schreef:Machie schreef:Ik ken iemand die een da had met echt veel ervaring met echo's maken en toch 1 pup gemist heeft. Dus daar is een eenling geboren volledig onverwachts. Het kan dus wel...
Ja ik lees dat dit vaak gebeurd met een echo rond 5 en 6 weken. Ik lees het alleen nergens met 7 weken hahaha, maarja wie doet er dan ook pas een echo met 7 weken
Ook een eenling had met 7 weken toch echt wel zichtbaar moeten zijn dus denk dat ze echt leeg is
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Eens.crutz schreef: 7 weken is ook laat voor een echo. Normale termijn is tussen de 28-35 dagen. Dus rondom de 4 weken.
Ook een eenling had met 7 weken toch echt wel zichtbaar moeten zijn dus denk dat ze echt leeg is
Als je het echt zeker wil weten zit er niets anders op dan een röntgenfoto te laten maken. Vanaf 49 dagen zijn de embryo's voldoende ontwikkeld zodat een rofo geen problemen moet zijn heb ik altijd begrepen. Heb zelf ook 1x een röntgenfoto laten maken bij een drachtig teefje en dat heeft geen gevolgen gehad voor de pups die erna zijn geboren.
-
- geregistreerd lid
Niemand eerder meegemaakt en toch pups?
Ik weet dat het niks zegt hoor haha...valse hoop
.

.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hier niet in ieder geval. 2 Keer een leeg gescande teef en die bleek inderdaad leeg.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Sowieso zou je rond deze termijn dracht de hartslag van eventuele pup(s) duidelijk moeten kunnen horen met bv stethoscoop of doppler. Die ligt rond de 200Kiwi1991 schreef:Niemand eerder meegemaakt en toch pups?Ik weet dat het niks zegt hoor haha...valse hoop
![]()
.
-
- geregistreerd lid
Bedankt voor jullie reacties! We wachten het af. Ik denk toch dat er echt niks in zit, er is ook helemaal niks te zien en dat was de vorige keer wel zo.
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Gek eigenlijk. Bij een mens kun je na twee weken al op een sticky piesen en je weet het, maar bij honden is nog altijd maar gissen. Nu weet ik ook wel dat honden geen HCG produceren, maar wel gek eigenlijk dat er nog niks preciezer is dan dit.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 17 okt 2018 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Niet te hard schreeuwen dat het niet kan . Heb 1 x een teef gehad die toch 1 pup kreeg een week later dan uittel datum. En pas nog een teef die op 4 weken een echo kreeg waar geen puppen te zien waren en dus leeg was gebleven . Totdat ze rond uitteldatum mooi 3 puppen tevoorschijn toverde.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar had je bij die 2 met 7 weken ook nog een echo gedaan?bouvierpoedel schreef:Niet te hard schreeuwen dat het niet kan . Heb 1 x een teef gehad die toch 1 pup kreeg een week later dan uittel datum. En pas nog een teef die op 4 weken een echo kreeg waar geen puppen te zien waren en dus leeg was gebleven . Totdat ze rond uitteldatum mooi 3 puppen tevoorschijn toverde.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ook niet altijd, DA bekeek en betaste mijn 7 weken "zwangere "teef en zei daar zit niets in . 2 weken later lagen er 11 puppen.Nanna schreef:Als het een eenling is zijn die vaak wat dikker. Je zou bij dik 7 weken in de dracht bij het afvoelen toch echt een schedeltje moeten voelencrutz schreef:Sowieso zou je rond deze termijn dracht de hartslag van eventuele pup(s) duidelijk moeten kunnen horen met bv stethoscoop of doppler. Die ligt rond de 200Kiwi1991 schreef:Niemand eerder meegemaakt en toch pups?Ik weet dat het niks zegt hoor haha...valse hoop
![]()
.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- geregistreerd lid
bouvierpoedel schreef:Ook niet altijd, DA bekeek en betaste mijn 7 weken "zwangere "teef en zei daar zit niets in . 2 weken later lagen er 11 puppen.Nanna schreef:Als het een eenling is zijn die vaak wat dikker. Je zou bij dik 7 weken in de dracht bij het afvoelen toch echt een schedeltje moeten voelencrutz schreef:Sowieso zou je rond deze termijn dracht de hartslag van eventuele pup(s) duidelijk moeten kunnen horen met bv stethoscoop of doppler. Die ligt rond de 200Kiwi1991 schreef:Niemand eerder meegemaakt en toch pups?Ik weet dat het niks zegt hoor haha...valse hoop
![]()
.
Heh? En dacht je toen zelf wel dat ze drachtig was of niet? Was ze ook niks dikker ofzo?
-
- geregistreerd lid
Heb net wel ontdekt dat er ineens melk uit haar tepels komt en die klieren opgezet zijn, maar dat kan ook schijnzwanger zijn toch?
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja, dat kan ook bij een schijndracht. Als je het zeker wil weten moet je toch gewoon een röntgenfoto laten maken denk ik.