Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is dat toch of wat doen we verkeerd?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lapinkoira
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Wat is dat toch of wat doen we verkeerd?

Ongelezen bericht door lapinkoira »

Het was weer zover. Ik loop in het bos en we worden gewoon aangevallen door een witte herder. Die komt van een meter of 20 afstand op ons af gestormd en duikt op de Fin. Ik heb geschreeuwd dat ie weg moest maar of dat hielp of überhaupt een goed idee was weet ik niet. Na een paar keer met opgetrokken tanden op hem gedoken te zijn droop ie af.
Het zal allemaal best dat Fin iets uitlokt of wat dan ook. Maar ik zie het niet. We sloegen gewoon af toen ik die honden zag aankomen en hij liep gewoon mee. Keek hooguit wat.
Bah.
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Re: Wat is dat toch of wat doen we verkeerd?

Ongelezen bericht door Sassy »

Als afblokken van de andere hond niet helpt dan was het als ik daar gelopen had maatje 40 geweest om even te helpen weg te blijven van mijn hond.

Heb ik tegenwoordig niet meer zo veel geduld in helaas...
Afbeelding
lapinkoira
Vaste gebruiker

Ik ben daar een schijterd in geloof ik
tibbie
Actief

Ongelezen bericht door tibbie »

Oh, wat herken ik dit.... Ik ben zelf nogal een angsthaas, maar maak me tegenwoordig toch groot en verhef mijn stem (in de hoop dat er snel een baas van het beest in vizier komt). Ook in het niet-losloopbos hierachter is dat toch regelmatig nodig. Soms schrik ik me echt het ongeluk van de plotselinge situatie. Iets verkeerd doen? Ik denk dat (bij mij in ieder geval) de onzekerheid hoe te handelen en mijn angst voor grote onbekende honden een rol zal spelen. Plus het feit dat mijn hond langzaam aan op weg is een volwassen reu te worden en misschien ook wel bepaalde signalen afgeeft aan andere honden, maar net als jij zie ik dat zelf ook niet zo.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Met Boots gelukkig nooit last.......... Maar Zuri schijnt het ook aan te trekken, ik heb inderdaad dan ook een zweep mee, ik verrot het ook om haar te laten bashen door gefrustreerde herder types :neenee: ... ik probeer het met een brul en dreigen, en vaak is dat voldoende ...... met van Gils tot nog toe ook nooit last.. die kan nog steeds zijn eigen boontjes doppen, toch heb ik hem dan wel mee omdat hij een dagje ouder wordt...
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

tibbie schreef:Oh, wat herken ik dit.... Ik ben zelf nogal een angsthaas, maar maak me tegenwoordig toch groot en verhef mijn stem (in de hoop dat er snel een baas van het beest in vizier komt).
:mrgreen: Heel lelijk vloeken helpt. Ik vind het met herders ook lastig hoor. Vreemde ogen dwingen normaal, maar daar bij ligt dat even lastiger.

:tongue: Ik kan natuurlijk niet zien of je "wat verkeerd" doet, maar veel duitse herders en witjes (met name reuen) zijn gewoon niet leuk met andere honden wanneer ze de vrije hand krijgen.
Ook niet uit op een prettige of neutrale ontmoeting, maar het wel komen opzoeken om te zieken :roll:
En zolang er geen consequenties zijn vinden dat soort baasjes het allemaal wel prima.
Hun hond is toch niet degene die nagejaagd, omgeschoffeld of bedreigd wordt.
Ze laten ze ook lachend op m'n husky duiken. Zodra die zich weert is het niet leuk meer, maar daar hebben hij en ik helemaal geen zin in.
Gelukkig wordt hij zelf al zelfverzekerder en kunnen we het meestal ontlopen.
Dat soort hoort onder appel, aan de lijn of gewoon helemaal niet in losloopgebied. Dat moet je jezelf niet aanrekenen.
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Lastig is dat he! Ik heb een tervuerense herder die zelf alle andere honden negeert omdat ze er gewoonweg niks aan vindt, alleen de mensen en de bal zijn leuk. Maar zij is inmiddels ook al 4 keer heftig aangevallen; twee keer door dezelfde stafford die toen naast ons woonde, één keer door duitse herder (die zijn bek heb ik zelf los kunnen trekken, waardoor ik wel een wond aan mijn hand had maar beter dan aan mijn hond) en één keer door een mechelse herder. Shep, mijn hond komt op mij stabiel over, ja oké ze ontwijkt andere honden liever maar het is niet zo dat ze hen benadert met staart tussen de benen of iets dergelijks. Ik weet dus ook niet goed waarom zij al zo vaak het doelwit is geweest. De baas van de Duitse herder zei dat zijn hond alleen reuen aanvalt maar Shep is een teefje. Nu is er gelukkig al een paar jaar niets gebeurd en begin ik toch te denken dat het aan die andere honden ligt. Ik had laatst een wandeling met 15 tervuerense herders en geeneen viel mijn hond aan, dat zegt toch ook wel wat. Tja duitse en Zwitserse herders hebben toch wel een iets agressiever karakter dan mijn hond. En moet erbij vermelden dat de honden die Shep aanvielen geen van allen bazen hadden die oké waren.
Tegenwoordig houdt ik de riem van Shep met ijzeren haak gereed als ik situatie niet vertrouw. Zoals vorig jaar toen ik een loslopende pitbull zonder baas tegen kwam; ik geef Shep dan commando achter (dan gaat ze achter me staan), ik ben gaan brullen en dreigen om met die haak te slaan. Gelukkig ging hij er toen wel vandoor.
Afbeelding
lapinkoira
Vaste gebruiker

tibbie schreef:Oh, wat herken ik dit.... Ik ben zelf nogal een angsthaas, maar maak me tegenwoordig toch groot en verhef mijn stem (in de hoop dat er snel een baas van het beest in vizier komt). Ook in het niet-losloopbos hierachter is dat toch regelmatig nodig. Soms schrik ik me echt het ongeluk van de plotselinge situatie. Iets verkeerd doen? Ik denk dat (bij mij in ieder geval) de onzekerheid hoe te handelen en mijn angst voor grote onbekende honden een rol zal spelen. Plus het feit dat mijn hond langzaam aan op weg is een volwassen reu te worden en misschien ook wel bepaalde signalen afgeeft aan andere honden, maar net als jij zie ik dat zelf ook niet zo.
Dit van a tot z. En het dikgedrukte is bij mij zeker het geval.
Ik ben mij ervan bewust dat mijn hond onzeker is, en een jonge reu van net 2, en een hoge krulstaart en opstaande oren. En hij vindt andere honden dus spannend. Dus ik snap dat dat allemaal meespeelt. En ik heb hem dus niet voor niets aan een sleeplijn in het bos zodat ik hem mee kan nemen als ik een vreemde hond aan zie komen want op mijn appèl durf ik dan niet te vertrouwen. Dat gaat steeds beter overigens en ik kreeg ook weer steeds meer vertrouwen qua loslopen etc. Dat is nu weer weg :(:
dagmar88 schreef:Dat soort hoort onder appel, aan de lijn of gewoon helemaal niet in losloopgebied. Dat moet je jezelf niet aanrekenen.
Fijn dat je dat zegt. Het was nota bene niet eens een losloopgebied maar de meeste honden lopen hier los. Is geen probleem maar houd em dan bij je.

Ik heb trouwens geschreeuwd inderdaad en probeerde em te blokken. Maar het hielp niks en ik ben misschien ook niet overtuigend door mijn onzekerheid. Bovendien valt mijn hond dan uiteindelijk ook uit dus ik kan er niet makkelijk tussen gaan staan zeg maar wamt ik moet hem ook vasthouden.
S@ndr@
Zeer actief

om zover te komen zul je toch eerst moeten beseffen dat je hond een vervelende klier kan zijn en niet alleen maar wil spelen :roll:
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:Ik kwam vanmorgen (met twee logeereuen) een Duitse herderreu tegen met zijn fietsende baas. Prachtige hond trouwens en dat zeg ik niet snel van een Duitser.
Ik had mijn heren vast en de herder liep los. Baas zegt losjes vanaf de fiets "sta" en de hond blijft als een blok beton staan, naar zijn doorfietsende baas kijkend. Ik kon er makkelijk langs met mijn reuen en daarna werd de herder weer gefloten.
Ik moet zeggen: indrukwekkend.
Ik kom er gelukkig genoeg tegen die alleen oog voor de baas hebben en zich verder nergens mee (mogen) bemoeien.
S@ndr@
Zeer actief

Nanna schreef:
S@ndr@ schreef:om zover te komen zul je toch eerst moeten beseffen dat je hond een vervelende klier kan zijn en niet alleen maar wil spelen :roll:
Het maakt me niet uit. Misschien was het een klier, misschien niet. De baas zorgde iig dat er door zijn hond geen overlast bezorgd werd. Ik vond het nog wel knap opgelost :tongue:
deze baas vond het nodig zijn hond iets bij te brengen, de meeste mensen doen dat niet... waarom zou je ook, hij doet toch niets
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

kan me heel goed voorstellen dat je er gewoon zat van bent,
of je hond nu iets uitstraalt of niet, laat een ander zijn kut hond onder appel houden, zo niet, dan aan de lijn,
ik nam in het vervolg ook iets mee, waar ik een beste mep mee zou kunnen uitdelen, zo dat, als het de hond niet is, de eigenaar wakker wordt,

ik heb het geluk, dat er maar weinig zijn die hun hond op mijn rottweiler af laten denderen,
en dan nog, die kan een stootje velen, al hoe wel ik er niet op zit te wachten.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

S@ndr@ schreef:om zover te komen zul je toch eerst moeten beseffen dat je hond een vervelende klier kan zijn en niet alleen maar wil spelen :roll:
Waarom? Mag die man niet gewoon zijn hond trainen?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Pemba schreef:
Waarom? Mag die man niet gewoon zijn hond trainen?
dat zeg ik toch niet :19: ...... maar t feit is gewoon dat mensen pas gaan trainen en opvoeden als ze hun ogen open hebben en weten dat iedere hond soms gewoon niet heel gezellig is ( het stukje motivatie) ,..... tot die tijd is het( bij heel wat mensen van ) waarom zou het het doen, hij doet toch niets...
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik liep donderdagmorgen vroeg in het bos. Ik zie van verre, als in 100 meter een labrador, los aan komen rennen. Ik roep Perry, Marco en Louitje bij me, stap van het pad af en laat ze met z'n 3en met de rug naar het pad zitten. Het baasje van de lab riep haar hond Foefer Ffffoooeeefffeerrrr, keer of twintig. Foefer rende gewoon door. Ik schatte hem in als een gecastreerde reu dus stuurde Perry vooruit. Vrouwtje krijste nog steeds Fooooeeeeffffeeeerrr...
Enfin Foefer was kennelijk toch onder de indruk van Marco en Louitje en bleef op anderhalve meter stokstijf staan.
Toen mevrouw eindelijk bij ons was beet ze me verwijtend toe : " Ja zo maak je het ook wel heel interessant he"
:U: mevrouw wat had ik dan moeten doen, ze in de boom gooien of zo?.
Heel apart hoe hondenmensen zaken kunnen draaien...

TS herders zijn niet altijd fijn. Ik zou voor mijn hond gaan staan en de aankomende hond blokkeren. Desnoods krijgt ie een schop. Ik wil gewoon kost wat kost een gevecht voorkomen.
Laatst gewijzigd door Budkes op 14 okt 2018 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Budkes schreef: Heel apart hoe hondenmensen zaken kunnen draaien...
Dat zijn mensen met een hond, geen hondenmensen. Foefer :LOL: :LOL: :LOL:
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli

Ongelezen bericht door Gaia »

Cleva schreef:
Nanna schreef:Daarom moet je ook niet dreigen maar meteen die zoever uitdelen. Pets, vanuit het niets.
En vanuit je tenen boos zijn. Het moet al wel een heel flinke hond zijn wil ie dan verhaal bij je halen.
Ja, ik ben het met je eens maar je moet het kunnen.
Ik ben een rat van de bovenste plank. Ik ga gewoon "even knuffelen" met je hele hond.
Die dichtgedraaide halsband en die witte knokkels onder dat oor en dat gesiste ^foei kutbeest, volgende keer zwaait er wat! Ik trek je stomme inteeltkutkop eraf!^ blijft ons geheimpje. :I:

'"Dag mevrouw. Mooi hondje hoor. Nu nog even "naast" aanleren, he? Zoals hij nu doet is een beetje vervelend."
:LOL:

Ja, ik heb het nu ook. Eerst had ik zo'n kutherder die ik eigenlijk altijd bij me hield, maar nu heb ik een kutherder die er schattig uit ziet en zich gelijk tot een soort rand debiel ontpopt als hij niet naar de andere hond toe mag. Als je dan naast het pad gaat staan, moet ik nog 500 keer vragen of ze die hond mee kunnen nemen. Er zijn er al verscheidene geweest die een rot trap gekregen hebben om ze weg te krijgen. Of ze nou leuk, lief, of irritant zijn. Op tieften. Ik sta hier met mijn hond die door de jouwe zo gefrustreerd is dat hij al in de lijn aan het happen is. Beetje lastig trainen zo, niet?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Gaia schreef:
Cleva schreef:
Nanna schreef:Daarom moet je ook niet dreigen maar meteen die zoever uitdelen. Pets, vanuit het niets.
En vanuit je tenen boos zijn. Het moet al wel een heel flinke hond zijn wil ie dan verhaal bij je halen.
Ik ben een rat van de bovenste plank. Ik ga gewoon "even knuffelen" met je hele hond.
Die dichtgedraaide halsband en die witte knokkels onder dat oor en dat gesiste ^foei kutbeest, volgende keer zwaait er wat! Ik trek je stomme inteeltkutkop eraf!^ blijft ons geheimpje. :I:

'"Dag mevrouw. Mooi hondje hoor. Nu nog even "naast" aanleren, he? Zoals hij nu doet is een beetje vervelend."

Ja, ik heb het nu ook. Eerst had ik zo'n kutherder die ik eigenlijk altijd bij me hield, maar nu heb ik een kutherder die er schattig uit ziet en zich gelijk tot een soort rand debiel ontpopt als hij niet naar de andere hond toe mag. Als je dan naast het pad gaat staan, moet ik nog 500 keer vragen of ze die hond mee kunnen nemen. Er zijn er al verscheidene geweest die een rot trap gekregen hebben om ze weg te krijgen. Of ze nou leuk, lief, of irritant zijn. Op tieften. Ik sta hier met mijn hond die door de jouwe zo gefrustreerd is dat hij al in de lijn aan het happen is. Beetje lastig trainen zo, niet?

Verder alles goed?
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

De meesten schrikken, vergeten wat ze ook al weer kwamen doen en taaien weer af naar een onzichtbare baas.
Dat klappen uitdelen daar heb ik zo mijn twijfels over, maar ik heb dat nooit gedaan dus misschien werkt het toch wel. Zou kunnen. Het lijkt mij alleen juist eerder escaleren.

Jack (Husky) is nu anderhalf, maar tot een paar maanden geleden werd hij ook door iedere herder min of meer aangevallen. Niet met verwondingen, maar hij kreeg de eerste paar keren voordat ik er op voorbereid was wel een flink pak slaag van die hond zeg maar, tot vastpinnen op de grond aan toe. Terwijl hij al lang op z'n rug lag. Ik heb er destijds nog een topic over geopend.

Dat had als gevolg dat ik Jack bij me riep als ik hem onzeker naar naderende herders zag kijken en daarna naar mij. Dan zei ik "kom maar bij mij Jack" en liepen we samen in een ruime boog om die hond heen, Jack op/achter m'n hielen :mrgreen: En tegen de baas zei ik dan dat hij de hond bij zich moest houden als de herder toch aanstalten maakte en dat herders Jack altijd moesten hebben :F: (ik heb nota bene zelf een herder kruising haha). Langzamerhand werd Jack zekerder omdat de incidenten daardoor niet meer voorkwamen, ik liet het een beetje los maar bleef wel het wel in de gaten houden, en hij ging voor het gemak vaak zelf maar op z'n rug liggen als er een herder kwam patsen.

Hij ging het zelf oplossen op een goede manier, herders gingen steeds beter op hem reageren. Nu laat ik het gewoon gaan. Hij is zelfverzekerd genoeg, en als hij op z'n kop krijgt verdient hij het ook wel. :wink:
Gaia
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Gaia schreef:
Cleva schreef:

Verder alles goed?
Ja hoor. Waarom zou het niet goed gaan?
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Gaia schreef:
dagmar88 schreef:
Gaia schreef:

Verder alles goed?
Als je het verschil niet snapt tussen je hond beschermen en een hond die geen gevaar oplevert een rotschop geven omdat jij staat te trainen en je hond zich "door de ander" als een debiel gaat gedragen, verdien je zelf zo'n rotschop.
Huur een veld af, sukkel.
Gaia
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Gaia schreef:
dagmar88 schreef:
Gaia schreef:

Verder alles goed?
Als je het verschil niet snapt tussen je hond beschermen en een hond die geen gevaar oplevert een rotschop geven omdat jij staat te trainen en je hond zich "door de ander" als een debiel gaat gedragen, verdien je zelf zo'n rotschop.
Huur een veld af, sukkel.
Buiten het feit dat ik dat laatste ook voor zorg, om fatsoenlijk te trainen, woon ik in een stad waar ik nu eenmaal andere honden tegen kom. Als ik na zes keer vragen om je hond bij je te houden, hier vervolgens geen gehoor aangegeven wordt, de hond niet reageert op een brul, vind ik het veiligheidshalve voor mijzelf heel prettig als de andere hond zich alsnog van de plek verwijdert. Indien daar nodig met een hijs. Niet omdat die andere hond een gevaar hoeft te wezen, maar omdat de situatie aan mijn kant anders uit de hand loopt.

Nu weet ik dat ik het nog wat ongenuanceerd neer zet en zo bedoel ik dat niet. Maar ja, als jij je hond niet fatsoenlijk mee krijgt en deze op dusdanige manier mijn hond over zijn thee water helpt, dat er bijt gevaar aan mijn kant verschijnt, neem ik mijn maat 42 in acht om deze situatie op te lossen. Tot dusver is dat verscheidene geweest. Mijn hond wordt namelijk drukker, steeds meer gefrustreerd en gaat dan happen. Ben ik mee bezig en er zit een stijgende lijn in. Wat ik dan niet nodig heb, zijn honden die de zaak komen verergeren.
Afbeelding
tibbie
Actief

lapinkoira schreef:
tibbie schreef:Oh, wat herken ik dit.... Ik ben zelf nogal een angsthaas, maar maak me tegenwoordig toch groot en verhef mijn stem (in de hoop dat er snel een baas van het beest in vizier komt). Ook in het niet-losloopbos hierachter is dat toch regelmatig nodig. Soms schrik ik me echt het ongeluk van de plotselinge situatie. Iets verkeerd doen? Ik denk dat (bij mij in ieder geval) de onzekerheid hoe te handelen en mijn angst voor grote onbekende honden een rol zal spelen. Plus het feit dat mijn hond langzaam aan op weg is een volwassen reu te worden en misschien ook wel bepaalde signalen afgeeft aan andere honden, maar net als jij zie ik dat zelf ook niet zo.
Dit van a tot z. En het dikgedrukte is bij mij zeker het geval.
Ik ben mij ervan bewust dat mijn hond onzeker is, en een jonge reu van net 2, en een hoge krulstaart en opstaande oren. En hij vindt andere honden dus spannend. Dus ik snap dat dat allemaal meespeelt. En ik heb hem dus niet voor niets aan een sleeplijn in het bos zodat ik hem mee kan nemen als ik een vreemde hond aan zie komen want op mijn appèl durf ik dan niet te vertrouwen. Dat gaat steeds beter overigens en ik kreeg ook weer steeds meer vertrouwen qua loslopen etc. Dat is nu weer weg :(:
dagmar88 schreef:Dat soort hoort onder appel, aan de lijn of gewoon helemaal niet in losloopgebied. Dat moet je jezelf niet aanrekenen.
Fijn dat je dat zegt. Het was nota bene niet eens een losloopgebied maar de meeste honden lopen hier los. Is geen probleem maar houd em dan bij je.

Ik heb trouwens geschreeuwd inderdaad en probeerde em te blokken. Maar het hielp niks en ik ben misschien ook niet overtuigend door mijn onzekerheid. Bovendien valt mijn hond dan uiteindelijk ook uit dus ik kan er niet makkelijk tussen gaan staan zeg maar wamt ik moet hem ook vasthouden.
Dat los laten lopen in een aanlijngebied vind ik dus wel problematisch. Als ik dat doe en mijn kleine hondje op een andere afstormt, heb ik het gedaan (want hij kan niet tegen kleine hondjes, die zijn zo uitdagend). Hij gaat dus netjes aan de lange lijn. Ik snap best dat als er geen enkele losloopplek in je buurt is dat je dan je goed luisterende hond los laat, maar waar ik loop is het bos gesplitst door een weg: ene kant losloop, andere kant aanlijn. Ga dan gewoon naar het losloop gebied denk ik dan.

Ik wilde dat ik net zo zelfverzekerd was als Cleva en Nanna maar helaas en het zou toch niet zo moeten zijn dat de minder heldhaftigen onder ons met lood in de schoenen het bos door gaan
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Zinodo schreef:Ik vind het heel leuk om met forumwandelingen mee te gaan en gezellig te doen, maar bij dit soort topics ben ik dan altijd heel blij dat ik heel weinig forummers irl tegenkom. :schrik: De eerste beste die mijn hond een schop meent te verkopen belandt namelijk bij de tandarts, zonder pardon.
Ik vraag me sterk af of die mensen nog wel relaxt kunnen wandelen en of ze dan zelf met robotjes wandelen.
Ik probeer best rekening te houden met anderen, maar zolang ik honden heb die de hondentaal spreken en het loopt eens niet zo perfect, dan zou ik niet weten waarom je moet gaan slaan of schoppen. Als andermans hond losloopt, dan lopen de mijne dat ook. Is je hond daar niet van gediend/oud/ziek dan is aanlijnen het beste teken op afstand dat je een andere eigenaar kan geven.
tibbie
Actief

Zinodo schreef:Ik vind het heel leuk om met forumwandelingen mee te gaan en gezellig te doen, maar bij dit soort topics ben ik dan altijd heel blij dat ik heel weinig forummers irl tegenkom. :schrik: De eerste beste die mijn hond een schop meent te verkopen belandt namelijk bij de tandarts, zonder pardon.
Mijn vorige hond hing eens aangelijnd in de bek van een st bernard en ik was alleen maar doodsbenauwd en kon niet handelen. Ik bedoel maar te zeggen dat we het hier niet hebben over zonder enige reden een hond trappen of anderszins. Net als jij wil ik graag dat mijn hond en ik, zonder beschadigingen op te lopen, lekker door het bos kunnen lopen.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

veertje schreef:
Ik vraag me sterk af of die mensen nog wel relaxt kunnen wandelen en of ze dan zelf met robotjes wandelen.
Ik probeer best rekening te houden met anderen, maar zolang ik honden heb die de hondentaal spreken en het loopt eens niet zo perfect, dan zou ik niet weten waarom je moet gaan slaan of schoppen. Als andermans hond losloopt, dan lopen de mijne dat ook. Is je hond daar niet van gediend/oud/ziek dan is aanlijnen het beste teken op afstand dat je een andere eigenaar kan geven.
Alsof aanlijnen van je eigen hond werkt.
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Pemba schreef:
veertje schreef:
Alsof aanlijnen van je eigen hond werkt.
Het helpt in ieder geval een teken af te geven. Als ik een hond los zie lopen, dan zie ik er geen probleem in de mijne ook los te laten lopen. Ik kan op een afstandje niet ruiken of de hond daar van gediend is, een mogelijk pispaaltje is of misschien een blessure heeft.
S@ndr@
Zeer actief

vanmorgen kwam ik iemand tegen, hond aan de lijn en die dook zo ongeveer bijna de bosjes in, dan moet je echt een plaat beton voor je bakkes hebben wil je dat missen.. dus Boots even aangelijnd, en wat was hij braaf.... koekje erin en weer door...
dagmar88
Zeer actief

Gaia schreef: Buiten het feit dat ik dat laatste ook voor zorg, om fatsoenlijk te trainen, woon ik in een stad waar ik nu eenmaal andere honden tegen kom. Als ik na zes keer vragen om je hond bij je te houden, hier vervolgens geen gehoor aangegeven wordt, de hond niet reageert op een brul, vind ik het veiligheidshalve voor mijzelf heel prettig als de andere hond zich alsnog van de plek verwijdert. Indien daar nodig met een hijs. Niet omdat die andere hond een gevaar hoeft te wezen, maar omdat de situatie aan mijn kant anders uit de hand loopt.

Nu weet ik dat ik het nog wat ongenuanceerd neer zet en zo bedoel ik dat niet. Maar ja, als jij je hond niet fatsoenlijk mee krijgt en deze op dusdanige manier mijn hond over zijn thee water helpt, dat er bijt gevaar aan mijn kant verschijnt, neem ik mijn maat 42 in acht om deze situatie op te lossen. Tot dusver is dat verscheidene geweest. Mijn hond wordt namelijk drukker, steeds meer gefrustreerd en gaat dan happen. Ben ik mee bezig en er zit een stijgende lijn in. Wat ik dan niet nodig heb, zijn honden die de zaak komen verergeren.
Ik weet niet hoe je dit zou kunnen nuanceren. Als jij je hond niet kunt mannen doe je er maar een muilkorf om. Jouw probleem.
Heb negen jaar lang (met veel plezier) met een hond agressieve, reactieve hond gelopen. Dan pas je je aan op wat normaal is. Loslopende, niet luisterende honden horen daar bij ja.
Als de ander niet op knokken uit is, is er geen enkele reden om "rotschoppen" uit te delen.
Buiten dat je het recht niet hebt, er zijn hier honden aan de gevolgen daarvan overleden.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

veertje schreef:Ik probeer best rekening te houden met anderen, maar zolang ik honden heb die de hondentaal spreken en het loopt eens niet zo perfect, dan zou ik niet weten waarom je moet gaan slaan of schoppen.
Ik vrees dat het met die hondentaal bij vele honden(rassen) nogal mis gaat. Zo te lezen is contactgestoord zijn ook nog eens een zoönose.
Best opvallend, ze mogen hier in de buurt nergens los en toch is er steeds uitermate tolerant gereageerd op mijn pupjes of volwassen honden wanneer ze heel even schijt aan me hadden. Geen voeten die bek in, gelukkig maar.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”