Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

steile achterhand

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

majelle
Zeer actief

steile achterhand

Ongelezen bericht door majelle »

Als een hond, in dit geval een boxer, een steile achterhand heeft wat voor nadelige consequenties kunnen ze dan later krijgen? weet iemand dat
Ja ze lopen van achter minder grijpend dan maar ik bedoel enge dingen zoals scheuren van kniebanden e.d.

groetjes majelle
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

Volgen onze DA kunnen ze dan eerder knie problemen krijgen.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Mijn reu heeft een te steile achterhand en is nu voor de 2-de keer aan zijn knie geopereerd,eerst de linker knie en nu de rechter knie.Syeile achterhand is ook een fokfout wat de fokkers ook zeggen,bij een Boxer is het een fout.Maar let gewoon goed op en dan kan het meevallen,maar je moet ervan uitgaan dat er iets mis gaat.Maar goed,daarna is het weer als nieuw. ;)
majelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door majelle »

Hoe oud was je boxer toen ie het aan zijn kniebanden kreeg?
Volgens mijn da is er niets aan de hand maar ik vind ook dat hij zijn achterpoten stijf gebruikt. Hij is nu 8 maanden.
In mijn boek staat alleen dat ze hun achterpoten minder economisch gebruiken als ze dit hebben geen dingen over scheuren ed. lekker dan.

En nu je zegt je moet er vanuit gaan dat het misgaat hoe merk je het eigenlijk als die dingen afscheuren? Hebben ze gelijk pijn en kunnen ze niet meer lopen en moet je direct een arts vinden om direct te kunnen opereren?
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Nou het kan ineens gebeuren,mijn box ging eerst wat mank lopen en was stijf met opstaan,dat werd steeds erger totdat het ineens te veel is.Dan laten ze het echt merken,dan zit het achtervoetje tegen de nek bijna aan zo trekken ze de pootje weg,ik zou er gewoon goed opletten.Het hoeft niet zo te zijn dat er een band knapt,maar de kans is nu veel groter.Probeer hem in zijn groei te ontzien en ga met hem lopen als hij wat ouder is om die spieren te ontwikkelen waardoor niet alles op die bandjes komt te staan.
Maar als hij mank loopt,dan zou ik zeker laten onderzoeken,zeketr omdat hij een steile achterhand heeft.
Anders pb je maar voor een arts naam,anders is het Spam he? :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”