Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stadshond of Plattelandshond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Manuma
Zeer actief

Re: Stadshond of Plattelandshond?

Ongelezen bericht door Manuma »

dagmar88 schreef:Ik geloof niet in stadshonden.

Best dat ze het trekken of zelfs leuk vinden, maar niet leuker dan in de natuur lopen.
En anders heb je er zelf een raar beest van gemaakt.
:mrgreen: Ik heb een raar beest.
Manu vindt de stad fantastisch, niet direct dat iedereen hem dan aait maar ze moeten wel kijken. Hij zoekt zelf ook wel drukte op, zelfs op rustige plekken. Net als dat hij evenementen heel leuk vindt, hoe druk ook.
Met feestjes thuis loopt hij ook tussen de mensen terwijl hij net zo gemakkelijk op een rustige etage kan gaan liggen.
Overigens niet altijd hoor, soms loopt hij ook liever weg van de drukte.

Bos vindt hij ook wel heel erg leuk, net als strand maar hij gaat zich best snel vervelen. Vandaar dat ik hem altijd wel wat bezig houd. In de stad hoeft dat niet.
We hebben afgelopen zomer ook op de kermis rondgewandeld, als pup ging hij mee naar het dorpsfeest en dan is hij gewoon zijn makke, zelfverzekerde zelf.

Uma is het liefst in hoog gras. Er is echt niets wat haar gelukkiger maakt Afbeelding1:
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Droef vind alles best. Die denkt toch dat iedereen hier speciaal voor hem is. Die neem ik als het zo uit komt vrijwel overal zorgeloos mee naartoe maar zelf heb ik er weinig behoefte aan dus gebeurt niet veel.

Izzy kan het ook wel, zolang iedereen haar maar met rust laat. Een echt groot plezier doe ik haar er dus niet mee.
Ze wenst niet door wilde vreemde verplicht bepoteld te worden dus als zij mee is sta ik meestal te roepen dat ze die kleine met rust laten en die grote maar moeten aaien en roepen(dan haken toch best veel mensen af :engel: )sowieso deinst ze terug en zorgt Droef dan wel dat hij vooraan staat.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Wij wonen in de stad, maar Oor is geen stadshond. Toen ik haar kreeg woonde ik bijna in het centrum. Wandelen deden we in het bijzonder drukke Noorderplantsoen. Dat gaat haar goed af, maar ze ontleent er geen speciaal plezier aan zeg maar. Echt het centrum in wandelen was voor haar ook duidelijk te veel van het goede, en zeker op drukke dagen echt niet leuk. Gelukkig houd ik daar zelf ook niet van.

Ik merk wel veel meer rust in de wandelingen sinds we naar een woonwijk verhuisd zijn. Dat bevalt haar toch beter (en mij ook). Het nadeel is wel hier dat we toch echt wel in een stadse portiekflat wonen. Gehorig, veel mensen die in en uitlopen bij allerhande buren, kinderen die in het portiek spelen, vechtende katten, er gebeurt in het portiek, bij de buren en in de straat echt van alles. Voor een waakse hond niet erg prettig, ze slaat best vaak aan en wordt ook niet altijd even snel weer rustig. Bezoek wordt altijd in opperste staat van paraatheid 'ontvangen'.

Wij hebben in 2015 een jaar een boerderij van Natuurmonumenten beheerd waar we een theehuis runden en een winkeltje. Daar kwamen dus de hele tijd mensen het erf op of het huis in. We waren bang dat Oor bezoekers daar net zo zou ontvangen als thuis en dat ze misschien zelfs zo waaks zou worden door al die inloop dat we haar niet mee konden nemen. Maar het tegenovergestelde was waar! Ze had dan ook een gigantisch erf met mooie uitkijkplekken waar je mensen al van ver aan kon zien komen. En voldoende ruimte om uit te wijken als ze ergens geen zin in had. Dientengevolge was ze helemaal in haar nopjes. Compleet ontspannen lag ze buiten de boel te overzien, en gedurende de dag werd er ook geregeld met haar gespeeld of geknuffeld door kinderen en volwassenen. Dan zou je dus denken dat ze een plattelandshond is, maar dat klopt toch ook weer niet helemaal. Want op dagen dat we dicht waren en er niemand kwam verveelde ze zich een beetje. Ze houdt dus wel van het weidse en het overzicht van het platteland, maar de drukte vond ze echt duideljik leuk. Een beetje er tussenin dus. Laat dat nou precies zijn waar ik zelf ook het meest van houd :D
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

2 maakt het allemaal weinig uit en 2 willen rust :) Csiva zou het liefste met ons gezinnetje in een hutje ergens in de bergen willen wonen waar niemand komt :LOL:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Nanna schreef:
twinkeltje schreef:
Nanna schreef: Ik vraag u trouwens af, wat moet een hond in d'n Action?
Snoepjes halen en mandjes
Ja, ik heb wat hondenkussens gekocht. Maar daarvoor hoeven die hele schijthonden toch niet mee?
Als het een jonge pup is ligt het antwoord toch voor de hand? Die kan nog niet alleen thuis zijn. Ik nam Oor ook overal mee naartoe hoor. Schoenen kopen bij de Scapino enzo. Ging prima, iedereen vindt dat alleen maar leuk en overlast veroorzaakte ze ook niet.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door GrethavW »

Op en top platteland.
Dat is hij natuurlijk ook gewend.

Bronco vindt veel indrukken moeilijk. Daar doe ik hem geen plezier mee.
Hij neemt alles in zich op, dat is ook enorm vermoeiend.
Ik heb hem in het begin wel eens meegenomen naar de stad (voor zover je Emmeloord een stad kunt noemen :mrgreen: ). Hij komt dan enorm gestresst over. Hij houdt zich wel staande hoor, maar hij vindt het niet echt leuk.
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door GrethavW »

Op en top platteland.
Dat is hij natuurlijk ook gewend.

Bronco vindt veel indrukken moeilijk. Daar doe ik hem geen plezier mee.
Hij neemt alles in zich op, dat is ook enorm vermoeiend.
Ik heb hem in het begin wel eens meegenomen naar de stad (voor zover je Emmeloord een stad kunt noemen :mrgreen: ). Hij komt dan enorm gestresst over. Hij houdt zich wel staande hoor, maar hij vindt het niet echt leuk.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”