Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Trainingsnoepjes

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Re: Trainingsnoepjes

Ongelezen bericht door veertje »

dre schreef:
veertje schreef:Volgens mij heeft Danielle van Dam wel nog Alpha Spirit trouwens. Daar heb ik een maandje geleden nog een paar bakjes gekocht. Maar ik vind ze zelf te prijzig om dagelijks te gebruiken en gehalveerd zijn ze nog wat te groot voor Finn. Ik heb hier ook wel frolic mini gehaald. Ze doen er een moord voor :mrgreen: Maar voor een jonge pup die nog heel veel aan beloningen krijgt, zou ik dat wel afwisselen met wat anders. En die kleine brokjes hierboven zijn toch kleiner dan een kwart van zo'n mini frolic. Geeft ook minder kruimels in je zak.
En als ik ze tegenkom neem ik ze nog wel mee, maar niet zo druk met wedstrijden ed momenteel :wink:
Ik ben niet zo fan van Frolic dus dat krijgen ze pertinent niet en die zachte minibotjes in grotere hoeveelheden merk ik dat de groterds dat ook niet lekker verwerken
Groot fan van frolic ben ik ook niet en merk het ook wel aan de drollen als ik eens iets te veel gegeven heb op een dag. Ik gebruik ze dan ook voornamelijk voor een agilitytraining of op wedstrijd voor tussendoor. Dan krijgen ze niet veel, maar ze vinden het wel extra lekker en dat komt hopelijk de prestatie ten goede :engel:
Die minibotjes vallen hier ook niet echt lekker als je iets te veel geeft.

Fish4dogs geef ik als gewone brok, maar die zijn inderdaad ook wel mooi klein. Wel erg vissig misschien om in je jaszak te hebben.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Hilde schreef:Oh wat hebben jullie allemaal makkelijke honden :80: :D Het prinsje hier werkt echt niet voor droge brok of van die simpele beloningssnoepjes. Voor hersenwerkjes is dat wel prima (al laat hij dan soms ook dingen liggen), maar op training tuft hij dat gewoon uit of neemt het niet aan. Gedroogd spul als runderlong, runderhart, etc tuft hij altijd uit.

Ik train dus altijd met worst. Vaak een mengeling van Meat & Treat Kip of Zalm en meerdere smaken Natural Fresh Meat. Voor de wandelingen heb ik in ‘moeilijke’ omgevingen ook worst bij me en in makkelijker omgevingen Henne Kronch zalmkoekjes in kleine stukjes, met momenteel Eden Semi Moist er doorheen.
Wij hebben zelfs zo examen gedaan voor de basis cursus en geslaagd natuurlijk. Met gewoon wandelen neem ik eigenlijk zelden het beloningstasje mee. Hij blijft toch wel bij me. Maar als ik iets wil gaan oefenen met hem dan wel. Maar hij is idd super makkelijk.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Lucia
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lucia »

Voor het jagen heb ik met peer lang met slagroombus getraind.
Gewoon tijdens cursus gebruikte ik meestal frikadel /worst oid.

Nu oefenen we thuis soms en in het bos heb ik altijd wat bij me. Nu sinds een tijdje een semi moist van wolff of wilderniss ofzo en dat vinden ze écht lekker.

Bij dierenwinkel hier ook wel worst dat als maaltijd kan, die van pets place zelf vond ik goed stevig. Rodi gaan ze van aan de dunne.
dre
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door dre »

Bedankt allemaal, weer aardig wat ideetjes opgedaan :ok:

Momenteel liggen de frikadellen in hele kleine stukjes in de droger en zijn er wat mini brokjes extra in huis. De fish4dogs wil ik nog achteraan net als een paar andere suggesties
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

dre schreef:Bedankt allemaal, weer aardig wat ideetjes opgedaan :ok:

Momenteel liggen de frikadellen in hele kleine stukjes in de droger en zijn er wat mini brokjes extra in huis. De fish4dogs wil ik nog achteraan net als een paar andere suggesties
Ik gebruik ook vaak fish4dogs
ze hebben proefzakjes die je kan bestellen voor een euro en dan kun je kiezen voor de variant toybreed, die zijn echt heel erg klein. ideaal!
Wat ik ook wel gebruik is gewoon kipfiletstukjes van de supermarkt, van die dingen voor door de sla enzo bj de ham en spekblokjes :) kun je mooi klein maken, lekker licht en heel erg lekker.
Bij de kattenafdeling in de dierenwinkel heb je ook vaan gedroogde kipfiletstukjes die heel erg klein zijn
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

kipo schreef:Gedroogde long valt hier erg in de smaak en caniland soft-happen (dat heb ik niet zelf bedacht) van zooplus, dat zijn van die semi- moist brokjes.
Ze zijn de laatste maanden alleen niet erg soft meer, jammer.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief

Zijn jullie bij die mini brokjes niet bang dat een hond die in zijn luchtpijp krijgt?
Ik deed de medicijnen altijd in een mini frolic maar nadat dat 2 keer bijna fout ging durf ik dat niet meer.
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ze kunnen ook in een stukje worst of ander zachts stikken
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Pemba
Zeer actief

** Angela ** schreef:Ze kunnen ook in een stukje worst of ander zachts stikken
Die rollen niet zo naar binnen, daar kauwen ze op.
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Die van mij slikken die ook zo door , brokje kauwen ze soms nog op
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
incubi666
Actief
Mijn ras(sen): Raad maar eens.

Ongelezen bericht door incubi666 »

Ik bestel altijd bij k9snacks ook niet duur of zooplus maar zeker fff een frolic puur granen.... gewoon puur vlees ge ff en of idd zelf drogen. Ook dat ga ik doen. Als bijdrukken en kvvkrijgt hoef ik het niet eens meer te drogen. Gaat alles gewoon rauw mee
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:
incubi666 schreef:Ik bestel altijd bij k9snacks ook niet duur of zooplus maar zeker fff een frolic puur granen.... gewoon puur vlees ge ff en of idd zelf drogen. Ook dat ga ik doen. Als bijdrukken en kvvkrijgt hoef ik het niet eens meer te drogen. Gaat alles gewoon rauw mee
Even stil allemaal! Even stil!
Incubi (inkie voor intimi) probeert zich uit te drukken.

Inkie, begin even opnieuw. Wie/wat/waar met een kop/midden/staart. Kun je best, meis.
Zet hem op!
:mrgreen: Jongetje.
dre
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Cleva schreef:
incubi666 schreef:Ik bestel altijd bij k9snacks ook niet duur of zooplus maar zeker fff een frolic puur granen.... gewoon puur vlees ge ff en of idd zelf drogen. Ook dat ga ik doen. Als bijdrukken en kvvkrijgt hoef ik het niet eens meer te drogen. Gaat alles gewoon rauw mee

Inkie, begin even opnieuw. Wie/wat/waar met een kop/midden/staart. Kun je best, meis.
Zet hem op!
:mrgreen: Jongetje.
Maakt het niet begrijpelijker :wink:
Afbeelding
dre
Zeer actief

xSuzannex schreef:
dre schreef:Bedankt allemaal, weer aardig wat ideetjes opgedaan :ok:

Ik gebruik ook vaak fish4dogs
ze hebben proefzakjes die je kan bestellen voor een euro en dan kun je kiezen voor de variant toybreed, die zijn echt heel erg klein. ideaal!
Wat ik ook wel gebruik is gewoon kipfiletstukjes van de supermarkt, van die dingen voor door de sla enzo bj de ham en spekblokjes :) kun je mooi klein maken, lekker licht en heel erg lekker.
Bij de kattenafdeling in de dierenwinkel heb je ook vaan gedroogde kipfiletstukjes die heel erg klein zijn
Oeh die kipfilet had ik nog niet aan gedacht, gaan we ook eens doen.

De fish4dogs is net binnen, dus ben benieuwd wat mevrouw daarvan vind, we hadden nog een zakje mini puppie van Happy dog staan en die gebruiken we nu in afwisseling met gedroogde frikadel en stukjes vleziger iets wat ik altijd meeneem uit Duitsland.
Maar gelukkig verkiest ze al een spelbeloning boven de brokjes (nog niet boven de echt lekkere snoepjes :mrgreen: ) dus na 16 jaar geen spelgerichte hond te hebben lijkt dat dan eindelijk toch te gaan lukken :LOL:
Afbeelding
dre
Zeer actief

dre schreef:De fish4dogs is net binnen, dus ben benieuwd wat mevrouw daarvan vind
Nou wij gisteren met Kenzi naar training, fish4dogs mee en ze pakt ze niet eens aan :80:
Ze mot ze niet, dus hopelijk lag het aan de smaak of iets, we hebben nog wat smaken om te proberen, maar de zalm was geen succes.

Die pup vreet alles (inclusief de steentjes van de oprit), maar geen fish4dogs :LOL:

Die andere 2 vonden het trouwens helemaal niet erg dat zij er nu hun training op moesten doen :D
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

dre schreef:
dre schreef:De fish4dogs is net binnen, dus ben benieuwd wat mevrouw daarvan vind
Nou wij gisteren met Kenzi naar training, fish4dogs mee en ze pakt ze niet eens aan :80:
Ze mot ze niet, dus hopelijk lag het aan de smaak of iets, we hebben nog wat smaken om te proberen, maar de zalm was geen succes.

Die pup vreet alles (inclusief de steentjes van de oprit), maar geen fish4dogs :LOL:

Die andere 2 vonden het trouwens helemaal niet erg dat zij er nu hun training op moesten doen :D

:LOL: :LOL: Sta je dan met je dure brok.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

De Orlando meaty sticks van de Lidl vinden ze hier ook geweldig. Zelfs Noa pakt daar tijdens een wandeling een stukje van aan. Noa is buiten onomkoopbaar met voer, dus dat wil echt wat zeggen.
Puberende Koda wil tijdens cursus of wandelen buiten ook niet altijd luisteren voor een simpele trainer, daar hadden we ook iets anders voor nodig. Zodra ik een meaty stick uit de verpakking probeer te duwen, komt hij verwachtingsvol braaf voor me zitten. Dus voorlopig houden we het daar maar bij.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Cleva schreef:

Zet hem op!
Waarom reageer je zo? Incubi heeft wel eens geschreven dat zijn iq beneden gemiddeld is en daarbij is hij ook nog erg jong. Het is zo gemakkelijk om vanachter je toetsenbord andere mensen te kakken te zetten, de lachers op je hand te krijgen ten koste van een ander. Ik vind het echt niet kunnen.
HermanJ
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rescue (mix)

Ongelezen bericht door HermanJ »

Gewoon juniorbrokken van de AH. Daar is ze meer bereid voor te werken dan allerlei trainingssnoepjes. Milly is nogal een health freak geloof ik en die ongezonde snoepjes vindt ze niet echt interessant.
dre
Zeer actief

Frootje schreef:Ik gebruikte altijd die worst van Rodi. Maar tegenwoordig gebruik ik eigenlijk altijd zo’n kaastube. Zo een met een koksmutsje. Veel minder gedoe en ze doet er een moord voor.
Die gebruik ik bij wedstrijden :LOL:

De hondenworsten zijn inderdaad ook prettig om in kleine stukjes te snijden (en dan in pakklare zakjes in de vriezer tegen schimmelen), evenals surimi, kaas en ham.
Ja die kleine krijgt leuke afwisseling nu met gewone minibrokken erbij, al is spelen wel de ultieme beloning :cheer:
Afbeelding
incubi666
Actief
Mijn ras(sen): Raad maar eens.

Ongelezen bericht door incubi666 »

Zo redelijk jong ben ik nou ook weer niet maar ik typ veel te snel op mijn note 8 dus smaak veel fouten en controleer mijn tekst niet. Maar ik bestel altijd bij k9snacks niet duur puur vlees. Een hond hoeft geen frolic te krijgen puur vergif veel te veel zout en granen. Gewoon puur vlees is beter.
Vince mijn moeders blindegeleidehond
Rana mijn eigen hond. Karma is een bitch
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Hilde schreef:Oh wat hebben jullie allemaal makkelijke honden :80: :D Het prinsje hier werkt echt niet voor droge brok of van die simpele beloningssnoepjes. Voor hersenwerkjes is dat wel prima (al laat hij dan soms ook dingen liggen), maar op training tuft hij dat gewoon uit of neemt het niet aan. Gedroogd spul als runderlong, runderhart, etc tuft hij altijd uit.

Ik train dus altijd met worst. Vaak een mengeling van Meat & Treat Kip of Zalm en meerdere smaken Natural Fresh Meat. Voor de wandelingen heb ik in ‘moeilijke’ omgevingen ook worst bij me en in makkelijker omgevingen Henne Kronch zalmkoekjes in kleine stukjes, met momenteel Eden Semi Moist er doorheen.

Oh die van Natural Fresh Meat zien er goed uit, ook de prijs! Zal ze de volgende keer bij jullie meebestellen. :)
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”